Lähettäjä: Yrittäjä
Päivämäärä: 10.9.25 23:49:42
"Sinähän voit perustaa itse sellaisen yrityksen, johon ei oteta töihin normaaleilla käytöstavoista varusteltuja ihmisiä ja on huono asia, jos pystyy muutaman tunnin juttelemaan tuntemattomienkin kanssa. Katso sitten miten hienosti hommat sujuvat ja varmaan ymmärrät, miksei sellaisia paikkoja ole."
On yllättävän paljon ihmisiä, joilla on hyvät käytöstävat, mutta joita ei kiinnosta jutella tuntemattomien ihmisten kanssa parituntia vaadittaessa (?) osana työtä, eikä murhamysteerit, voimajoogat, vaellukset ja muut erityisjutut, jotka vaan kuormittaa yritystä ja sitä pientä prosenttia niistä ihmisistä, joille työ on tärkeää ja se työn yhteisöllisyys ei ole se tärkein juttu.
Olen yrittäjä ja minulla on työntekijöitä, jotka tekee työnsä hyvin ja menevät työpäivän jälkeen kotiinsa elämään jokainen tavallaan.
Minun vastuu on järjestää jokaiselle työpaikka, jossa jokainen saa koulutusta vastaavan työn, työstä maksetun palkan ja työympäristön, jossa kaikki voi hyvin.
Ja sitten muistan sakkia parhaani mukaan.
Ei tulisi mieleenikään pakottaa tai arvottaa. Tai myöskään kokea pahaa omaatuntoa siitä, ettei yritykseni järjestä erityisohjelmaa.
Työntekijät ovat niitä järjestellyt ominkin päin, koska haluavat olla vapaa-ajalla toistensa kanssa. Minulle se ei kuulu, eikä yrityksen toimintaan.
.
|