Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Murhmysteeri-illallinen? Ahdistaa jo nyt

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.25 21:11:43

Työporukalla virkistys päivä tulossa ja ohjelmana murhmysteeri-illallinen.

Onko ne kaikki illalliset sen tyylisiä että jaetaan jokaiselle jotkut roolit ja niiden mukaan sitten ratkotaan murhaaja?
Olen koulusta asti vihannut kaikkia leikkejä jossa pitää olla esillä ja nyt sitten tälläinen jossa pitää jotain roolia miettiä ja yrittää juonutella ja valehdella. Ja mitä jos olenkin se murhaaja? Sitten kaikki pommittaa kysymyksillä kun todennäköisesti olen aika huono valehtelemaan..

Vajaa vuoden ollut tässä työpaikassa ja lisäksi tulee toisesta toimipaikasta työntekijöitä mukaan joten ei ole kaikki tuttuja. Ja jos ei siis tullut ilmi niin ujo olen luonteeltani ja tosiaan ahdistaa jo nyt etukäteen tämä.

Ajattelin alkuun että se on vähän niinkuin pakohuone jossa kaikki ratkoo asiaa yhdessä jolloin minun on helpompi jäädä vähän taka-alalle.
Mutta ilmeisesti nämä illalliset eivät ole tämän tyylisiä vaan juurikin niin että jokaisella oma rooli ja joku meistä on se murhaaja, näin ainakin yksi työkaveri kertoi. Onko näin?

Re: Murhmysteeri-illallinen? Ahdistaa jo nyt

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.9.25 21:18:49

Olet ymmärtänyt väärin. Siellä on näyttelijät ja näyttelevät roolejaan, sinusta ei siis tehdä mirhaajaa. Olen tuollaisessa ollut joskus töissä. Vieraiden oli lähinnä tarkoitus keskittyä ohjelmaan ja illalliseen, jotain koko pöydälle jaettavia arvoituksia/päättelyitä oli.

Ei tarvitse pelätä.

Päivämäärä:   10.9.25 21:23:42

Onpa helpottavaa kuulla, sehän voi siis ollankin ihan mukava seurailla sellaista :)

Lähettäjä: Snipper 
Päivämäärä:   10.9.25 21:25:00

Murhamysteereitä on monenlaisia, vaikeaa sanoa millainen teillä on. Voi olla pöydässä istuttava illallinen, jossa alkuinfona kerrotaan että joku murhattiin, missä ja milloin (ja millä), ja tietenkin murhaajalle kerrotaan että arpa osui. Muut yrittävät keskustellen selvittää ratkaisua.

Voi olla myös osallistavampi peli, missä jokaiselle osallistujalle annetaan taustatarina, merkki jonka jälkeen tulee sanoa jotain tai tuoda peliin joku etukäteen annettu esine, ja näiden tarinoiden ja sisäänkirjoitettujen vihjeiden avulla peli ratkeaa.

Yleensä kaikissa pelityypeissä annetaan yhdelle, useammalle tai kaikille pelaajille jotain millä peli etenee tietyssä vaiheessa.

Ei se oikeasti ole niin vakavaa. Jos on niin ahdistava olo ettet halua osallistua niin peru osallistuminen kokonaan. Nuo jutut ei ikinä toimi jos kaikki ei osallistu, erityisesti jos osallistumishaluton ihminen on ajateltu avainrooliin. Virkistyspäivä voidaan katsoa myös hyväksi hetkeksi vetää esille se tyyppi joka ei halua olla työporukan kanssa tekemisissä, jos vaikka rohkaistuu.

Lähettäjä: Toinen ujo 
Päivämäärä:   10.9.25 21:35:53

” Virkistyspäivä voidaan katsoa myös hyväksi hetkeksi vetää esille se tyyppi joka ei halua olla työporukan kanssa tekemisissä, jos vaikka rohkaistuu.”

Ihan painajainen! Miksei töissä saa käydä vain tekemässä töitä? Ihan normaalin ystävällisen käytöksen muita kohtaan pitäisi riittää, ilman mitään erityistä esilletuloa.

Päivämäärä:   10.9.25 21:37:43

” Virkistyspäivä voidaan katsoa myös hyväksi hetkeksi vetää esille se tyyppi joka ei halua olla työporukan kanssa tekemisissä, jos vaikka rohkaistuu.”

Tämähän ei todellakaan ole tuollaisen illallisen tarkoitus ja pidän todella kummallisena työyhteisöä, jossa kiusataan ihmisiä tällä tavalla. Ole kiltti ja lakkaa pelottelemasta aloittajaa.

Päivämäärä:   10.9.25 21:54:25

Todella epämukava tilanne itselle tälläinen.. sitä on varmasti sellaisen ihmisen vaikea ajatella joka tykkää olla keskipisteenä tai ylipäätään äänessä..

Millainenkohan se meidän illallinen sitten mahtaa oikein olla jos niitä kerran on monenlaisia.
Miten voikin ihminen olla tälläinen että tuollainen ahdistaa nyt ihan todella paljon. Voin jo kuvitella tilanteen miten en yhtään nauti vaan koko ajan odotan että se olisi ohi

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   10.9.25 21:58:29

Minä olen osallistunut juuri tuollaiseen, jossa jokaisella on jokin rooli. Ei siellä sillä tavalla esille joutunut kuin joissain ryhmäytymisleikeissä "nimeni on Jaana, matkustan Jemeniin ja otan mukaan jiirisahan" ja kaikki vain odottavat, että päästään pois.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.9.25 21:58:56

Aloittaja on vetinen tomaatti illallisen lopussa.

Lähettäjä: Työmies 
Päivämäärä:   10.9.25 22:13:27

"Ihan painajainen! Miksei töissä saa käydä vain tekemässä töitä? Ihan normaalin ystävällisen käytöksen muita kohtaan pitäisi riittää, ilman mitään erityistä esilletuloa."

Ymmärrän aloittajaa hyvin, koska siirryin itse työelämään aikana, jolloin työpaikoilla alkoi olemaan ilmiöitä kuten "supertiimi", "perhe" ja muu muutos ajattelussa ja sen mukana tuli tykypäivät ja muut liipadaapat ja hierarkia unohtui ja työtä alkoi kuormittamaan sosiaalinen paine.

Jos kieltäydyt ottamasta osaa työpaikan työn ulkopuolisiin asioihin, olet väärä henkilö työhön.
Jos etsit töitä, työnantaja etsiin tiimiin/ryhmään sopivaa henkilöä.

Täällä on topikki, jossa mietitään unelma-ammatteja, joita ei enää ole.
Todellakin, miksi töissä ei saa enää käydä tekemässä omaa koulutusta vastaavaa työtä ja lähtä omiin hommiin..?

Onko totta, että olet huono työntekijä, jos ei kiinnosta leikkiä murhamysteeriä tai suorittaa jotain köysirataa tai velloa pikkujouluissa työkavereiden kanssa..?
Potentian tuhlausta, eli typeryyttä.

Lähettäjä: Katja 
Päivämäärä:   10.9.25 22:19:45

Yleensä näissä se järjestävä taho etukäteen kyselee millaista porukkaa on tulossa ja sen mukaan jaetaan roolit jos niitä ylipäätään jaetaan eli kaikilla ei ole niin keskeistä roolia tai välttämättä kaikilla ei roolia lainkaan. Aika outo työporukka pitää olla jos vasten tahtoaan joutuu johonkin isoon rooliin tuollaisessa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.9.25 23:13:15

"Todellakin, miksi töissä ei saa enää käydä tekemässä omaa koulutusta vastaavaa työtä ja lähtä omiin hommiin..?"
Sinähän voit perustaa itse sellaisen yrityksen, johon ei oteta töihin normaaleilla käytöstavoista varusteltuja ihmisiä ja on huono asia, jos pystyy muutaman tunnin juttelemaan tuntemattomienkin kanssa. Katso sitten miten hienosti hommat sujuvat ja varmaan ymmärrät, miksei sellaisia paikkoja ole.

"Olet ymmärtänyt väärin. Siellä on näyttelijät ja näyttelevät roolejaan, sinusta ei siis tehdä mirhaajaa "
Miksi jaat väärää tietoa? Muut ovat onneksi jo korjanneetkin.

Päivämäärä:   10.9.25 23:16:27

-, tällaisissa olin töissä. Voi toki olla toisenkinlaisia, hyvä asia, että muut korjaa. Muista en tiedä, kuin tuon yhden paikan järjestämistä, siitäkin jo aikaa. Oli juuri sellainen show&dinner-tyyppinen, johon pöytäseurueet osallistuivat arvailemalla ja ratkomalla arvoituksia, mitta näyttelijöillä oli roolit. Ei se sen väärempää tietoa ole.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   10.9.25 23:41:47

Onneksi meillä ei ole tälläistä pakollista virkistystoimintaa. Meillä riittää, kun tekee työnsä kunnolla.
Ymmärrän, että aloittajaa ahdistaa. Ahdistaisi muakin.

Lähettäjä: Yrittäjä 
Päivämäärä:   10.9.25 23:49:42

"Sinähän voit perustaa itse sellaisen yrityksen, johon ei oteta töihin normaaleilla käytöstavoista varusteltuja ihmisiä ja on huono asia, jos pystyy muutaman tunnin juttelemaan tuntemattomienkin kanssa. Katso sitten miten hienosti hommat sujuvat ja varmaan ymmärrät, miksei sellaisia paikkoja ole."

On yllättävän paljon ihmisiä, joilla on hyvät käytöstävat, mutta joita ei kiinnosta jutella tuntemattomien ihmisten kanssa parituntia vaadittaessa (?) osana työtä, eikä murhamysteerit, voimajoogat, vaellukset ja muut erityisjutut, jotka vaan kuormittaa yritystä ja sitä pientä prosenttia niistä ihmisistä, joille työ on tärkeää ja se työn yhteisöllisyys ei ole se tärkein juttu.

Olen yrittäjä ja minulla on työntekijöitä, jotka tekee työnsä hyvin ja menevät työpäivän jälkeen kotiinsa elämään jokainen tavallaan.
Minun vastuu on järjestää jokaiselle työpaikka, jossa jokainen saa koulutusta vastaavan työn, työstä maksetun palkan ja työympäristön, jossa kaikki voi hyvin.
Ja sitten muistan sakkia parhaani mukaan.

Ei tulisi mieleenikään pakottaa tai arvottaa. Tai myöskään kokea pahaa omaatuntoa siitä, ettei yritykseni järjestä erityisohjelmaa.
Työntekijät ovat niitä järjestellyt ominkin päin, koska haluavat olla vapaa-ajalla toistensa kanssa. Minulle se ei kuulu, eikä yrityksen toimintaan.

.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   10.9.25 23:54:23

Onneksi on hevoset. Hyvä tekosyy laistaa kaikesta muusta paitsi itse työnteosta. Risteily? Hitsi, en saa hevosille hoitajaa. Virkistyspäivä lauantaina? Voi tulisin mielellään mutta ollaan menossa raveihin. Myöhäinen mysteeri-illallinen? Hei nyt on pakko peruuttaa, hevosella epämääräistä oireilua ja odotellaan juuri eläinlääkäriä, pitäkää te hauskaa mun puolesta.

Olen ollut +10 vuotta samassa työpaikassa, tulen mainiosti toimeen kaikkien kanssa, saan kiittävää palautetta työkavereilta, esimiehiltä ja asiakkailta, vaikka teen "vain" työni enkä muuta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.