Lähettäjä: Solution
Päivämäärä: 10.9.25 10:54:12
Jaa, karkasi :D
Mutta siis pakko avautua tänne, ettei tule sanottua pahasti.
Tiedättekö sen ihmistyypin, joka aina valittaa jostain, mutta mikään ehdotettu ratkaisu ei kelpaa? No läheinen kollegani on tämmöinen, ja se ottaa hermoon pahasti. On todella epäkäytännöllinen, eikä omaa vapaa-ajallaan oikein minkäänlaista suunnitelmallisuutta. Laitan tähän joitakin esimerkkejä.
- valittaa lähes päivittäin, miten lasten kuskaaminen harrastuksiin vie paljon aikaa. Ei ehdi käydä salilla muuta kuin myöhään illalla ja se on sitten yöunesta pois. Olen ainakin 20 kertaa kysynyt, että miksei vaihda salia lapsen harrastuspaikan vieressä olevalle salille, joka on halvempi ja vähintään yhtä hyvä, ellei parempikin. Ehtisi käydä kolmesti viikossa treenaamassa lasten harrastusten aikana. Mutta ei. Vie lapsen harrastukseen, ajaa kotiin 15 min. ja tunnin-puolentoista päästä lähtee taas ajamaan ja hakemaan lapsen. Sitten kello on jo melko paljon.
- käy kaupassa vähintään viisi kertaa viikossa ja valittaa, että kun aina on kiire. Olen ehdottanut keräilyä -> ei, haluaa valita itse. Olen kysynyt, miksei suunnittele etukäteen viikon ruokalistaa ja käy kerran viikossa isoilla ostoksilla. Ei kuulemma toimi, kun "aina joku maito tai leipä loppuu". Eilen kertoi käyneensä kaupassa ostamassa dödöä (ja leipää ja maitoa ym.), ja toissapäivänä pyykinpesuainetta (ja leipää, maitoa ym.) Tiedostaa, että rahaa ruokaan menee paljon, mutta silti jatkaa vaan vuodesta toiseen samalla mallilla. Kerroin, että itse suunnittelen aina loppuviikosta seuraavan viikon ruoat ja teen ostokset sen mukaan. Ei kuulemma toimi heillä, kun on monta syöjää. Meillä kuitenkin syödään samasta ruoasta aina kahdella aterialla, heillä lapset saa ruoan koulussa. :D enkä kyllä ymmärrä, miksei ruokaa voi tehdä kerralla tuplamäärää.
- ei saa illalla unta. Silti juo joka päivä iltapäiväkahvit neljän ja viiden välillä. Tiedostaa, että se vaikuttaa uneen. Olen ehdottanut teetä tai kofeiinitonta kahvia, mutta ei. Keittää ison kupillisen tavallista kahvia ja sitten aina nukkuu huonosti
- valittaa työstään joka päivä. Jos hänelle sanoo, että olisiko hyvä aika kokeilla jotain muuta, niin toteaa aina, että "siis mä tykkään työstäni". Vasta kysyin, että mitä ne asiat on, joista tykkää, kun ei se mitenkään nouse esiin. Eipä osannut sanoa oikein mitään.
Joo tämä oli tämmöinen turhanpäiväinen vuodatus, mutta oi että, miten mua vaan aina ärsyttää tuo jatkuva valitus, kun ei edes yritä tehdä asioille mitään...
|