Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lasten kanssa lomamatkalle..

Lähettäjä: taudit 
Päivämäärä:   10.9.25 09:51:14

Te jotka olette käyneet lomamatkoilla (lentäen) päiväkoti-ikäisten kanssa, niin miten on mennyt sairastelujen osalta?
Ollaan lähdössä muutaman viikon päästä matkalle ja päiväkodissa on koko ajan jotain tautia liikkeellä ja tuntuu ettei meillä ole yhtään vastustuskykyä. Nyt tuo loma stressaa älyttömästi - että ollaanko terveitä.. Onko joku joutunut perumaan matkan sairastelun takia? Minkälainen tauti olisi sellainen ettei lapsen kanssa voisi lentää?

Re: Lasten kanssa lomamatkalle..

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.9.25 09:57:47

Kaikki räkä- ja kuumetaudit estää lentämisen. Lapsille nousut ja laskut muutenkin tuskaa usein korvien kanssa.

Päivämäärä:   10.9.25 10:15:02

Tällä pienemmällä on onneksi putket korvissa niin korvalääkäri juuri totesi että kone voi mennä ylös alas koko matkan ajan niin putkitetulla se ei tule tuntumaan missään :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.25 10:53:52

Itse ottaisin juuri tuon varalta peruutusturvat matkoihin.
Tämä aika on juuri sellaista että ainakin meidän päiväkodissa on jatkuvasti tautia. Meillä meni 2 viikkoa heti aloituksesta tautiin, nyt siitä oli väliä ehkä pari viikkoa, niin lapsi taas yskii ja on nuhassa. No ei mikään ihme, kun siellä moni muukin yskii ja niiskuttaa.

Itse skippaisin matkat syksyltä ja ehkä talvella voisi lähteä; silloin yleensä ei ole sellaista epidemiaa. Tai keväämmällä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.25 11:36:23

Yksi tuttu meni päiväkoti-ikäisten kanssa terveenä matkalle.
Mutta hotellissa kaikki sairastuivat noroon ja suurin osa ajasta kului hotellihuoneessa heikossa kunnossa.

Päivämäärä:   10.9.25 12:01:09

Meillä on kyllä peruutusturva onneksi.

Olen myös kuullut että muutamilla on oksennettu koko loma. Kivaa..

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   10.9.25 13:26:32

Tämän takia päiväkoti-ikäisten kanssa ei suunnitella reissuja, vaan lapset viedään hoitoon ja vanhemmat lähtee keskenään.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   10.9.25 13:54:31

Mut mitäs jos ne vanhemmat saa jonkun taudin eikä voi lähtee :D

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   10.9.25 14:30:07

Meillä mennään kyllä jos on räkäistä ja yskittää koska sitä on melkein koko ajan enemmän tai vähemmän. Jos on kuumetta, sitten ei mennä. Meillä hyvin harvoin on kuumetta, imetän vielä vaikka lapsi reilu 2 vuotta, osittain juuri siitä syystä. Ei ole ollut pahasti kipeä kuin kerran, muuten tuollaista pientä oireilua. Kyllä meilläkin viime lomalla joku vatsatauti tuli, onneksi vaan semmoinen 24h juttu niin jäi kyllä silti reilusti lomaa jäljelle tehdä asioita. Sellaista se vaan on.

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   10.9.25 14:38:17

Lähdette siis tartuttamaan lentokoneellisen ihmisiä.
Olet pop kyllä todella vastuullinen ihminen ;))

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.9.25 14:44:13

En kyllä veisi räkäistälasta koneeseen. Kerran olen poskiontelontulehduksen kanssa lentänyt ja se kipu oli kyllä jotain aivan kamalaa aikuisellekin, saati lapselle. :(

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   10.9.25 15:47:33

Samaa olin tulossa sanomaan kun Ällö tossa yläpuolella. Kerran olen lentänyt lievässä nuhassa (ilmastointi hotellissa, ja olin aika tyhmä sen kanssa) ja nousut ja laskut koneessa oli aivan todella kivuliaat korvissa! Kipu kesti vielä pitkään jälkeenpäinkin! Ja ihan aikuinen olen, lasta en nuhaisena veisi koneeseen.

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   10.9.25 15:54:36

No en kyllä pitkää reissua jonkun nuhan takia peruisi. Päiväkoti-ikäisellähän vuotaa nokka koko ajan. Eri asia myös olla aktiivisesti sairaana kuin joku jälkinuha/yskä joka voi jatkua viikkotolkulla.

Jos on kuumetta tai aktiivisesti tauti päällä niin voi ollaa etten lähtisi, jos vähän räkänen jostain vanhasta flunssasta niin ei estäis mitään. Olen itsekin ollut kipeänä lentokoneessa useamman kerran. Kerran Japanista tullessa 40 tunnin matkustamisen aikana iski korkea kuume ja flunssa kunnolla päälle, mutta ei se auttanut kuin koittaa selvitä kotiin asti. Lapsen kanssa en mitään 40 tunnin matkoja varaisi (aikanaan olivat halpoja).

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.