Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kihla- ja vihkisormuksesi hinta?

Lähettäjä: 1700-3500 
Päivämäärä:   9.9.25 20:11:14

"14. Suomi
©Shutterstock
Sama perinne pätee myös Suomessa, mutta morsiamen ja sulhasen sormukset maksavat hieman enemmän. Sormukset alkavat 1700 eurosta ja voivat nousta jopa 3500 euroon kumpikin! Kihlasormuksen keskihinta on siis 2570 euroa, eikä siinä ole mukana sormusta, jonka morsian saa häissä."

Kuulutko "keskiarvoryhmään" saamiesi sormusten hinnan suhteen?

https://urly.fi/3V3X

Re: Kihla- ja vihkisormuksesi hinta?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   9.9.25 20:14:55

Kihlasormus maksoi 100mk ja vihki 500mk.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.9.25 20:17:07

Apua, jos mun mies joskus kosii niin toivottavasti ei ikinä laita tuollaista summaa johonkin sormukseen. Mieluummin heppakassaan!

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   9.9.25 20:18:57

En kuulu. Kihlasormus maksoi 25e

Lähettäjä: huhhuh 
Päivämäärä:   9.9.25 20:18:58

Just meinasin sanoa samaa, että ei missään tapauksessa tuollaisia rahoja johonkin sormukseen. Korut on kivoja joo ja symboliikkaa ja höpöhöpö mutta on sitä tärkeämpiäkin asioita mihin rahaa käyttää. Mieluummin viiden kympin sormus ja useamman tonnin hevonen... Tai keittiöremontti. Tai auto. Tai puutarhamyymälän lahjakortti. Tai siis ihan mitä vaan merkityksellisempää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.9.25 20:30:55

Alle satasen maksoi kihlasormus.

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   9.9.25 20:34:10

Kihlasormukset maksoivat yhteensä alle viisisataa, mutta silloin oli markka-aika :D
Vihkisormuksia ei hankittu, kumpikaan ei käytä sormuksia ylipäätään, miehellä on rannekello ja minulla joskus korvikset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.25 20:36:14

Sain kihlasormuksen. Oli varmaan jotain satasen pintaan silloin kohta 20 vuotta sitten. Vihkisormuksen ostin itse ja se maksoi 180 €. Miehen sormus olisi varmaan uutena maksanut maltaita, mutta hän otti käyttöön vaarinsa vanhan vihkisormuksen.

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   9.9.25 20:38:18

Ekat kihlat taisi olla n 100€ kappale, mun vihkisormus ~300€? Ex -mies ei sellaista halunnut. Nykyiset kihlasormukset taisi olla +satasen kieppeillä /kpl.
En kyllä ikinä maksaisi tai olettaisi että minulle ostettaisi tuhansien arvoisia sormuksia, aivan mieletöntä tuhlausta eikä merkkaa millään lailla sen parisuhteen tai kumppanin "arvoa"...
Kunhan on itselle mieluiset!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.9.25 20:56:07

Kihloihin menimme vuonna 89. Mies muistelee, että mun kihla maksoi noin 1600 mk, ja hänen noin 500 mk. Mies osti nämä.

Vihkisormukseni maksoi seuraavana vuonna 6000 mk. Tehty mieheni mummon vihkisormuksesta muokkaamalla timanttien paikkaa ja lisäämällä siihen yksi smaragdi.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   9.9.25 21:00:12

Kihlasormukset maksoivat yhteensä 200 € (100 €/kpl). Vihkisormukseni 180 €. Tämä parin vuoden sisällä. Hirvittäisi aivan suunnattomasti kantaa jotain tonnin tai tonnien sormusta sormessa, vaikka meillä ei tosiaankaan jää rahasta kiinni.

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   9.9.25 21:01:16

Kihlasormus maksoi noin 800€ 2022 ja vihkisormus tänä vuonna 1700€
Mies olisi halunnut panostaa enemmän vihkisormukseen, mutta itse halusin tuon.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   9.9.25 21:11:03

Miten nää kuuluu maksaa? Molemmat maksavat omansa? Vai toisen?
En ole ikinä ollut kihloissa tai naimisissa joten en tiedä :D

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.9.25 21:15:34

Kihla oli n. 100€ ja vihki alessa 390€.

Päivämäärä:   9.9.25 21:21:04

Kihla oli jotain vajaa 800 e. Vihkisormuksena oli edesmenneiden isovanhempieni vihki ja kihlasormus, jotka yhdistin (plus lyhennys, kavennus, kiillotus ja isovanhempien nimien ja kihla ja vihkipäivämäärien vahvennus) paikallisella koru ja kultasepällä. Hintaa tuli 240 e työlle.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   9.9.25 21:30:47

Kihlasormus vajaa 30e. Muu on vaiheessa mutta ei tulis mieleenkään pistää rahaa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   9.9.25 23:09:31

Kihlasormus oli noin 400€, vihkisormus 1700€

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   9.9.25 23:46:18

En todellakaan kuulu keskiarvoon, mulla on vaan yksi sormus ja se maksoi muistaakseni 400, ehkä 450 euroa.

En todellakaan laittaisi sormukseen paljoa enempää, kuin mitä sormukseni maksoi, ehkä ihan max 800e jos nyt jostain syystä uuden haluaisin.

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   9.9.25 23:53:58

Oma kihlasormus 600 euroa, miehen taisi olla 300-400 euron välillä, haluttiin molemmille mieleiset. Vihkisormuksia ei ostettu vaikka naimisiin mentiin

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   10.9.25 00:46:39

Olisiko ollut jotain 450€ kihlat.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   10.9.25 06:55:30

Kihlasormus on mulla noin 900 e ja vihkisormus 2900 e.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   10.9.25 07:21:59

Kihlasormuksia meillä ei ole. Vihkisormusten hintaa en enää muista. Miehen oli varmaan n. tonnin ja mun ehkä 3000 EUR. Ostin itselleni sellaisen mistä pidin, sen arvolla ei ollut niinkään merkitystä. Tietysti budjetti oli, minkä yli en halunnut sormuksesta maksaa.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   10.9.25 07:30:42

LähettäjäBree Vandekamp

Päivämäärä9.9.25 21:11:03

Miten nää kuuluu maksaa? Molemmat maksavat omansa? Vai toisen?
En ole ikinä ollut kihloissa tai naimisissa joten en tiedä :D

Ei kai tähän ole mitään sääntöä. Kai jotkut vielä tekee niin, että puoliso maksaa toisen sormuksen. Tämä kai joskus oli ns. oletus. Tämä varmaan riippuu siitäkin, miten tiukasti on omat / yhteiset rahat. Meillä on omat rahat, mutta käytetään niitä kuin yhteisiä, joten se nyt oli se ja sama kumpi sormukset omalta tililtä maksoi. Mä maksoin molempien sormukset. Omani löysin kun olin itsekseni katselemassa sormuksia. En jättänyt sormusta ostamatta siksi ettei mies ollut mukana. Miehen sormuksen ostin, koska mies unohti nostaa kortin maksurajaa eikä maksu mennyt läpi. Siihen aikaan ei ollut vielä mobiiliverkkopankkeja ja kortin rajoihin tehdyt muutoksetkin päivittyi seuraavana pankkipäivänä, jos oikein muistan. Joten mä maksoin sormuksen, kun oli korkeampi raja kortilla.

Päivämäärä:   10.9.25 07:59:37

Mun kihlasormus 49€, miehen 149€.
Täysin samanlainen simppeli hopeasormus olisi maksanut myös 2000€ toisessa liikkeessä. En näe mitään järkeä laittaa noin suuria summia sormukseen kun mieleiset löytyi halvalla

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.9.25 08:07:54

Ei mitään muistikuvaa -80-luvun alusta, mutta kivasti saatiin niistä, kun myytin ne kullan hinnan ollessa koholla :)

Päivämäärä:   10.9.25 08:39:12

Kihlat oli 5v sitten. Muistaakseni mun sormus oli jotain 200-300e välillä, miehen sormus vähän päälle 300e.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   10.9.25 08:43:37

Minun sormukset maksoivat yhteensä ehkä 600 €. Mies teetti kolmesta sormuksesta yhden, maksoi varmaan aika saman kuin minun sormukset.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.