Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kylläpä olen LIHONUT!!!

Lähettäjä: +7 kg 
Päivämäärä:   9.9.25 16:56:16

Aloitin estrogeenivalmisteen käytön reilu kk sitten (esi)vv-oireisiin. Olin sitä ennen jo aika paksu ja jotenkin aineenvaihdunta jumissa. Nyt tuntuu, että aineenvaihdunta toimii paremmin ja olo muutenkin virkeämpi ja oireet lieventyneet, mutta vaaka näyttää 7 kiloa enemmän kuin aiemmin. SEITSEMÄN KILOA. Se on aika paljon tällaiselle 162-senttiselle... Vielä olen normaalipainon puolella BMI:n perusteella, mutta jos tätä menoa jatkuu, niin en kauaa.

Olen kuullut, että ehkäisypillerit tms. voivat lihottaa. En ole koskaan itse niitä tarvinnut joten nyt on ensimmäinen kerta kun käytän hormonivalmisteita. Tai siis thyroxin ollut käytössä kymmenisen vuotta, mutta siis raskauden ehkäisyyn en ole hormoneja käyttänyt.

Vaikka en lähtökohtaisesti ollut mikään hammastikku, niin nyt olen taas vähän paksumpi :( Onkohan tämä jotain alkuturvotusta ja lähteekö kilot, vai tuliko minustakin nyt läski keski-ikäinen tantta? Olen 41 v. Koskaan en ole ylipainoinen ollut ja nyt painankin enemmän kuin koskaan ennen :O

Joskus olen kuullut, että moni on päässyt keski-iän läskeistä ja tanttavartalosta eroon estrogeenivalmisteella, mutta minä en taida kuulua heihin.

Mikään muu elämässäni ei ole muuttunut, eli en ole laiskistunut ja alkanut mässätä ja kerryttää kaloreita yli tarpeen. Elintapani ovat aika ennallaan, syöminen ennemmin vähentynyt kuin lisääntynyt verrattuna aikaan ennen estrogeenilisää.

Mutta kyllä tämä kilojen kertyminen kammottaa.

Re: Kylläpä olen LIHONUT!!!

Lähettäjä: pfr957 
Päivämäärä:   9.9.25 17:11:17

Vaihda toiseen valmisteeseen. Lue netistä tuotteen haittavaikutukset ennen käyttöä. Tuo 7kg on vielä ihan ok pudottaa painoa, mut enempi jo harmittaa.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   9.9.25 17:40:48

Minä lihoin joskus 8 kg kuukaudessa kun aloin käyttää e-pillereitä. Sen enempää en lihonut ja kilot lähtivät itsestään pois kun lopetin pillerit. Söin terveellisesti ja liikuin paljon, joten en ollut mikään laiska mässääjä. Mutta hormonitoiminta vain päätti että nyt paisutaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.9.25 17:48:13

Jos olo on muuten parempi nyt, jatkaisin ehkä ja katselisin. Voi hyvin olla että tilanne tasoittuu itsestään.

Lähettäjä: Enni 
Päivämäärä:   9.9.25 17:48:17

Esteogeeni sitoo kehoon nestettä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.