Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Taipuisat hiukset kuivuvat rumasti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.25 12:12:19

Minulla on luonnostaan taipuisat hiukset, jotka taipuvat rumasti minne sattuu. Saan hiukset nätisti vain suoristusraudalla, mutta lämpösuojasta huolimatta rauta kuluttaa hiuksia. Jos annan hiusten kuivua itsestään, ne on niin hirveät, että ne on pakko laittaa ponnarille. Auttaako tähän mikään?

Re: Taipuisat hiukset kuivuvat rumasti

Lähettäjä: dissu 
Päivämäärä:   9.9.25 12:15:31

Oletko kokeillut tehdä päin vastoin kuin yleensä hiusten pesun jälkeen, eli rutistelet niitä kunnolla, ehkäpä vielä hieman muotovaahtoa latvoihin?

Päivämäärä:   9.9.25 12:19:43

Mun taipuisat hiukset suoristuu ihan föönaamalla. Ootko sitä kokeillut?

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   9.9.25 12:22:09

Suosittelen tutustumaan curly girl -metodiin, jos ei ole vielä tuttu. Koko prosedyyria ei tarvitse ottaa käyttöön, jos ei halua kiharoita maksimoida, mutta tietyt asiat (erityisesti hoitoaineen käyttö ja kiharoiden puristelu, harjaamattomuus) kannattaa ottaa kevyenkin taipuisuuden kanssa käyttöön.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   9.9.25 12:31:36

Mä föönaan mun taipuisat hiukset melkein kuiviksi ja jätän yöksi pannan ympärille näin.

Tulee kestävät ja sileät kiharat.
https://www.virvefredman.com/ostolakossa/upeat-kiharat-yhdessa-yossa-ilman-lampoa/

Päivämäärä:   9.9.25 12:39:54

Toki myös föönaamalla tai ilmakihartimella saan suoriksi ja sileiksi, mutta hiukset ei kestä jatkuvaa lämpökäsittelyä.

Hiuksissa on osa ihan suoria kohtia ja osa todella taipuisia ja voimakkaasti laineella olevia. Kokonaisuus on erittäin epäsiisti, kun osasta kohtaa päänahka näkyy ja hiukset ovat sellaisia pörröisiä "klönttejä".

Hiukset on sen verran lyhyet etteivät yllä tohon pantakiharaan.

Päivämäärä:   9.9.25 13:21:28

Mitä lämpösuojaa käytät, jos ei kestä viileää tai ”keskiasetuksella” olevaa fööniä?

Päivämäärä:   9.9.25 13:28:04

Kunnon kosteuttavat shampoot ja hoitoaineet. Hiusta ei myöskään kannata harjata märkänä. Hiusöljyä latvoihin. Mulla myös taipuisat hiukset eikä puhettakaan, että niitä voisi pitää lyhyinä, aina vähintään sellainen pituus, että yltää olkapäille, muuten osoittavat minne sattuu. Kun sillä hiuksella on pituutta, niin se painaa enemmän eikä jaksa ihan niin helpolla mennä miten sattuu.

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   9.9.25 13:30:11

Minulla taas taipuisa ja kuivahko hius ei kestä yhtään öljyä. Vaikka kuinka vähän laittaisi, hankaisi käsien välissä ja levittäisi tasaisesti, tulee hiuksista aivan hetkessä aivan lehmän nuolemat.

Lähettäjä: Karvamatti 
Päivämäärä:   9.9.25 15:52:34

Kosteutta kaipaa taipuisat hiukset. Kosteuttava shampoo ja hoitoaine pitää olla. Ei mikään marketin tuote välttämättä auta. Pesee niillä ja sitten pesun jälkeen Kosteuttava suihke ja puristelu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.