Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapsi yksin taksiin?

Lähettäjä: Tadaa 
Päivämäärä:   9.9.25 09:11:17

Kyseessä on pienehkö kaupunki ja en ole kuullut että taksarit olisivat täällä sikailleet.

Voinko tilata taksin 10-vuotiaalle lapselle ja miten se maksetaan? Antavatko laskun vai voisikohan vastaanottaja maksaa taksin käteisellä, jos annan rahan ennakkoon? En ole itse ajanut taksilla vuosikausiin...

Re: Lapsi yksin taksiin?

Lähettäjä: Leila 
Päivämäärä:   9.9.25 09:13:23

Miksi lapsi ei maksa itse?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   9.9.25 09:13:43

Tuon ikäinen voi kyllä matkustaa yksin taksissa ja maksaa matkan käteisellä. Otsikon perusteella ajattelin, että lapsimatkustaja olisi alle kouluikäinen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.9.25 09:14:05

No mun poika matkusti lentokoneella yksin ensimmäisen kerran 5-vuotiaana niin kyllä 10-vuotiaan pitää jo pärjätä taksireissun. Tilaa taksi etukäteen luotettavasta firmasta ja sovit maksusta, ei se sen kummempaa ole.

Lähettäjä: 2025 
Päivämäärä:   9.9.25 09:18:12

Eipä nykyään lapsi lennä ilman saattajaa ja ennakkoon maksettuja lippuja.

Lähettäjä: Ko 
Päivämäärä:   9.9.25 09:25:15

Miksi lapsi ei voi itse maksaa?

En kyllä 5v lasta enkä 10v lastakaan laittaisi yksin lentokoneeseen.

Päivämäärä:   9.9.25 09:28:42

Voi hän maksaa itsekin, mutta mitä jos raha vaikka viedään päivän aikana? Lapsi on isommassa urheilutapahtumassa ensin sen päivän. Tosin, voinhan antaa rahan jollekin aikuiselle ja sanoa, että antaa rahan lapselle päivän lopussa. Jos taksiin käy käteinen.

Lähettäjä: Liu 
Päivämäärä:   9.9.25 09:59:37

Minne lapsi sieltä urheilutapahtumasta menee taksilla, jos ei tule kotiin?

Meillä on lapsi kerran tullut yökylästä taksilla kotiin, kun oli -30 pakkasta eikä lapsen yökyläpaikassa eikä meillä lähtenyt auto käyntiin. Tilasin taksin, yökyläpaikassa laitettiin lapsi taksiin ja kun taksi tuli kotipihaan, otin lapsen vastaan ja maksoin kyydin.

Päivämäärä:   9.9.25 10:12:18

Lapsi menee serkkunsa luokse hoitoon. Serkulla ei vielä ole ajokorttia kun joku kohta kysyy.

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   9.9.25 10:30:12

Kyllä matkan voi maksaa perillä vastaanottava aikuinen. Meidän lapsella on ollut 10-vuotiaasta asti oma pankkikortti ja sitä on opeteltu käyttämään, eli siellä on ollut aina myös vähän rahaa. Voin itse omasta nettipankistani sitä seurata ja siirtää sinne rahaa ilman viivettä. Minulle soittamalla saa siis helposti käyttörahaa, jos tulee joku tilanne. Pari kertaa on tullutkin. On kätevä myös julkisissa liikennevälineissä, joissa voi maksaa lähimaksulla.

Päivämäärä:   9.9.25 10:51:33

Mä olen niin onnellinen, että kaikki meidän kolme lasta ovat terveitä.

11-v iltatähdellä on ollut pankkikortti jo kohta viisi vuotta.
Enkä laittaisi häntä paikkaan, missä potentiaalisesti tulee ryöstetyksi. Eli kyllä hänelle voi käyeistäkin antaa mukaan tapahtumiin.

Ap:n kohdalla miettisin, miksi laittaa ongelmallisen lapsensa mihinkään epäilyttävään tapahtumaan ylipäätään. Kuka siitä erityislapsesta pitää oikeasti pitää huolta siinä tapahtumassa.
Taksi ei ole mikään ongelma, kunhan katsoo oikean taksin. Siinä voi joku aikuinen olla lapsensa apuna, tai sitten tallentaa lapsen puhelimeen esim. paikallisen Aluetaksin numeron.

Päivämäärä:   9.9.25 10:54:54

En minäkään laittaisi lasta johonkin randomtaksiin helsingissä mutta jos aloittaja asuu esim maaseudulla niin on ajoissa yhteydessä oman kylän/paikkakunnan taksariin niin kyllä se kyyti järjestyy ja maksu myös.
Maalla moni lapsi kulkee joka päivä taksilla kouluun ja takaisin, ja ajattele piste, ihan yksin.

Lähettäjä: Ko 
Päivämäärä:   9.9.25 11:00:30

Lähettäjä.

Päivämäärä9.9.25 10:33:09

On täysin eriasia lapsi lentokoneessa jossa on henkilökuntaa ja muita matkustajia kun lapsi tuntemattoman taksikuskin kyydissä. En laittaisi taksin kyytiin.

Henkilökunta lentokoneessa on tutumpaa kuin taksikuski;D
Pelottavampaa on lentokoneessa vieraiden ihmisten ympäröimänä kuin taksissa yhden ihmisen kanssa. Taksin saa myös valita niin voi ottaa kenet haluaa.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   9.9.25 11:01:48

*: sinä se jaksat jankuttaa niistä terveistä lapsistasi. Joo, on hienoa, että saitte vanhuksina terveen iltatähden. Silti se ei tarkoita sitä, että jonkun toisen lapsi olisi sairas, jos ei osaa naama nyrpällään tilailla takseja ja holittomia punaviinejä ja yökkiä rahvaanomaiselle ketsupille tai karkille 11-vuotiaana. Ajattele, että minun lapseltani vietiin pienessä koulussa tavaraa. Lapsi menee silti kouluun aivan normaalisti. Sinun pikku draamakuningattaresi kirkuisi ryöstöä seuraavat puoli vuotta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.25 11:05:14

Asteriskin kuopus on se eläkeläisäidin pikkuaikuinen. Säälin häntä syvästi.

Päivämäärä:   9.9.25 11:10:22

No ongelma on sitten ratkaistu kun tähden 11-vee tulee maksamaan pankkikortillaan...

Kiitos asiallisesti vastanneille!

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   9.9.25 11:35:41

Useimmiten maaseudulla niissä takseissa on muitakin lapsia, taksi hakee aina samasta paikasta ja kuljettajakin tulee äkkiä tutuksi. Me pahimmat juntit jopa saatamme lapset koulukyydille ensimmäisellä kerralla. Meidän junttien lapset kun eivät ole sikaria tupruttelevia kosmopoliitteja.

Lähettäjä: hmmmm 
Päivämäärä:   9.9.25 13:34:25

Poikani tuli taksilla sairaalasta kotiin, ennakkoon ei tiedetty, milloin pääsee ja itse olin pienempien lasten kanssa kotona. Menin pihamaalle vastaan ja maksoin taksin. Eli vastaanottaja voi maksaa. Ja käteinen kyllä kelpasi. Samoin, kun hoivakodissa asuva +80 laitettiin naapurikaupungin röntgenissä käymään. Menin vastaan ja maksoin.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   9.9.25 13:43:16

Taksin voi tilata sovelluksella ja maksaa suoraan siitä. Eli kun tilaat taksin, niin kaikki tiedot näkyy siitä ja maksun voi tehdä saman tien.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.9.25 14:02:33

Taksisovelluksella maksu menee tilaajan luottokortilta. Tervetuloa nykyaikaan.

Lähettäjä: Pu 
Päivämäärä:   9.9.25 14:12:40

En laittaisi lasta isossa kaupungissa ihan mihin tahansa uber taksiin tms. Soittaisin jonkun paikallisen taksifirman kautta ja pyytäisin erikseen suomalaista kuskia.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   9.9.25 14:14:16

Haluaisin myös sellaisen luottokortin.

Lähettäjä: kauansitten 
Päivämäärä:   9.9.25 15:22:02

Oma muisto lapsuudesta on sellainen, kun mummo laittoi minut taksiin, minun oli tarkoitus matkata toisen sukulaisen luo saman paikkakunnan sisällä. Mummo antoi kuskille rahan ja sanoi katuosoitteen. Se oli aikaa ennen navigaattoreita.

Taksikuski ajoi vähän sinnepäin, sitten sanoi, ettei hän tiedä missä se on, onko se katu jossakin täällä. En osannut sanoa. Pysäytti auton ja käski minun mennä ulos autosta. Siellä sitten harhailin kylillä, kunnes löysin sen paikan. Onneksi olin käynyt siellä aiemmin.

En ole oikein koskaan luottanut siihen, että olisin yksin taksissa matkalla jonnekin. Pyrin olemaan kyydissä jonkun muun kanssa. En laittaisi lasta yksin taksiin, ennemmin maksaisin vaikka tutulle naapurille, joka kyyditsisi.

Lähettäjä: km 
Päivämäärä:   9.9.25 15:45:36

En tilaisi lapselle taksia millään sovelluksella vaan soittamalla tietylle luotettavalle taksinkuljettajalle hyvissä ajoin etukäteen. Maksun voisi sopia siinä samalla joko niin, että sinä maksat tai serkku maksaa perillä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.