Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Fyysisesti raskas työ ja ulkonäkö/siisteys

Lähettäjä: inhotus 
Päivämäärä:   9.9.25 00:45:54

Tämä on ällöttävä aihe, mutta en tiedä mistä muualtakaan kysyisin. Olen aloittanut uudessa työssä, työ on siivousta, työtahti on todella kova ja aikataulussa pitäisi pysyä. Ja näytän kauhealta työskennellessäni: minulle tulee hiki, naamani valuu hikeä ja pelkään, että alan päivän mittaan haistakin hieltä. Muutenkin näytän aivan räjähtäneeltä siinä rehkiessäni, meikit leviävät ja naama on punainen. Tietysti käyn suihkussa heti työn jälkeen ja vaihdan joka päivä puhtaat vaatteet plus käytän antiperspiranttia, mutta pelkään, että minua pidetään epäsiistinä ja inhottavana. Jossain rakennustyömaalla en varmaan niin erottuisi joukosta, mutta teen työtä ympäristössä, jossa muut ovat siistissä työssä, joten häpeän olemustani.

Onko täällä muita, jotka tekevät rankkaa fyysistä työtä ja miten te onnistutte pysymään huolitellun näköisinä?

Re: Fyysisesti raskas työ ja ulkonäkö/siisteys

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.25 02:33:50

Se on ihan ookoo, se on siivoojalta täysin odotettavissa. Kukaan ei oletakaan sinun olevan siistin näköinen ja meikattu.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   9.9.25 02:41:54

Fyysistä työtä tekevä hikoilee.
Eikä sinne duuniin tarvitse meikata.

Päivämäärä:   9.9.25 04:09:58

Meikki pois, hiukset kiinni. Kosteuspyyhkeitä mukaan jotta voit välillä pyyhkiä kasvot.

Lähettäjä: Itse teen näin 
Päivämäärä:   9.9.25 05:25:46

Hiukset sellaiselle kampaukselle missä ne ei räjähdä, eli esim nutturalle tai vaikka letille ja geelillä siistit sen. Ja meikit vaihtoon! On olemassa sellaisia meikkejä, jotka ei leviä ja kestää kovankin hikoilun siistinä. Kosteuspyyhkeitä ja puuteripaperia vaikka mukaan, jos haluaa taputella hikeä kesken päivän kasvoilta pois.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.9.25 05:46:35

Täällä toinen siivooja. En meikkaa töihin tai muutenkaan välitä siitä olenko räjähtäneen näköinen vai en. Jos haluavat että olen freesimpi ja paremman näköinen niin työnantaja voi ostaa minulle meikkejä, vähentää työtaakkaa ja antaa vaikka suihkutauon kesken päivän. Miksi ihmeessä yrittäisin tehdä vaikutusta muihin? Kunhan palkka tulee niin muusta en jaksa kiinnostua. Laittautumisen jätän sellaisiin tilaisuuksiin missä ei tarvitse pestä vessanpönttöjä.

Päivämäärä:   9.9.25 05:56:31

Ei tuolle mitään voi. Meikkiä en käyttäisi, varsinkin meikkivoiteet ja puuterit ym. ihomeikit haisevat helposti ja näyttävät suttuiselta.

Minulla on sellainen hiuslaatu, johon ei auta mikään, vaan näytän epäsiistiltä teinpä mitä tein. Joskus olen käyttänyt sellaista jenkkihuivia ja silkkistä vastaavaa mutta nekin vaan hiostivat.

Vaihtopaita on mukana.

Päivämäärä:   9.9.25 07:25:16

Minulla on ihosairaus, jonka vuoksi meikkivoiteen käyttö on esteettisistä syistä pakko, näytän niin pahalta jos en peitä sitä. Meikkivoidetta en voi vaihtaa koska tämä käyttämäni sopii ongelmaiholleni eikä ärsytä sitä lisää. Tosin sekin kyllä alkaa valua pois ja naama punoittaa. Mutta mitkä silmänrajauskynät ja luomivärit kestäisivät valumatta? Vai olisiko tosiaan parempi olla ilman? Hiukset ovat kiinni nutturalla.

Käytän normaalia antiperspiranttia, mutta valun hikeä ja pelkään, että se alkaa haista. En ole ikinä ennen kärsinyt hikoiluongelmasta, ehkä minulla on vaihdevuodetkin tulossa kun tämä on tällaista. Mihinkään suihkussa käymiseen ja vaatteiden vaihtoon kesken työpäivän ei ole aikaa, hyvä jos ehdin vessassa käydä. Käytättekö jotain erikoistuotteita hikoilun estoon tai onko sellaisista apua?

Päivämäärä:   9.9.25 07:29:04

”Minulla on ihosairaus, jonka vuoksi meikkivoiteen käyttö on esteettisistä syistä pakko, näytän niin pahalta jos en peitä sitä”

Tämä on vain sinun pään sisällä.’

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   9.9.25 07:33:05

Ei tavan toimistosiivouksessa tai vastaavassa kuulu hikoilla kuin urheilusuorituksen aikaan. Opit työn edetessä pikkuhiljaa konsteja missä kohtaa voi ottaa rennommin ja vähän oikaista, ja toki kuntokin paranee jos tämä on pitkään aikaan ensimmäinen fyysinen työsi. Eikä se haittaa jos kiireisellä siivoojalla on vähän hiki, ei meihin edes kiinnitetä sen enempää huomiota, ollaan vähän kuin joku huonekalu, esillä muttei sinänsä katseen kohteena ;)

Sitten kun sinulle ehdotetaan että voisit ottaa samaan työaikaan "ihan vaan pari lisäjuttua, siivoat sen käytävän ja ne alakerran pukuhuoneet" niin ole jämäkkä ja sano ettei tähän työaikaan pysty tekemään enempää.

Päivämäärä:   9.9.25 08:11:53

Tämä ei ole ihan toimistosiivousta, en viitsi sanoa tarkemmin missä olen töissä koska en halua, että vaikka pomo lukisi kun "haukun" uutta työtäni.
Olen ennenkin ollut ihan duunarihommissa, eli en ole mitään istumatyötä tehnyt, olen normaalipainoinen ja ihan ok kunnossa. Mutta tämä on tosi rankkaa. Työssä on tarkat aikataulut, tietyt asiat pitää tehdä tiettyyn aikaan mennessä ja niitä työtehtäviä on PALJON lyhyessä ajassa. Eli ei siis riitä, että hommat tulevat tehdyksi jossain vaiheessa työpäivän aikana. Tällaiseen en ole tottunut.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   9.9.25 08:21:53

No ainakin nyt luomivärit ja muut sellaiset "ylimääräiset" meikit pois, eikö vaikka vedenkestävä ripsari riitä ? Se meikkivoidekin on todennäköisesti pääsi sisällä ja ihosairauksille mikään ylimääräinen ihon pinnalle jäävä rasva mikä vielä hikoillaan ei taatusti nyt ainakaan hyväksi ole.. Ja hiukset kiinni, pysyvät siistimpinäkin, mutta eivät ainakaan ole edessä tai roisku kaikenlaista päälle.

Päivämäärä:   9.9.25 08:24:15

Joko sulla on tosi huono kunto tai sitten sulla on oikeesti vaan liikaa tehtäviä työaikaan nähden. Älä anna niiden huijata sua.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   9.9.25 08:32:01

En tee fyysistä työtä, mutta olin opiskeluaikoina siivoustöissä myös kesähelteillä. Lisäksi hikoilen tosi paljon naamasta ja yläkropasta, jos rehkin lämpimällä ilmalla.

Sanoitkin pitäväsi hiukset nutturalla. Huolittele lopuksi päätä pitkin menevät hiukset hiuslakalla, niin ne eivät ala sojottaa. Ja onhan nuttura korkea niin että niska saa ilmaa? Älä haudo niskaa nutturalla.

Voisitko kokeilla laittaa vain kulmien kestovärjäyksen ja vedenkestävän ripsivärin? Meikkivoide, luomiväri ja kajaali eivät varmasti näytä hyvältä, jos ne valuvat. Näin voisit huuhtaista naaman useaan kertaan päivässä. Olosi on paljon tukalampi, kun naamasi hautuu tököttien alla ja hiki puskee niiden läpi pintaan.

Voit myös ottaa kosteuspyyhkeitä tai märän pyyhkeen mukaan töihin, vetää sillä suurimmat hiet pois kesken päivän vessassa ja vaihtaa uuden paidan. Sitten saat uuden antiperspirantinkin laitettua.

Lähettäjä: Toinen 
Päivämäärä:   9.9.25 08:45:58

Sama ongelma tällä siivoojalla.
Vaihdan vaatteet joka päiväksi puhtaat, sekä käyn suihkussa päivittäin.
Minulla on hyvä deodorantti käytössä, muuta hajustetta emme saa käyttää.
Silti kun on kiire olen aivan punainen, hikinen jä räjähtänyt. Ei voi mitään, näillä mennään.
Joku toimistohenkilö välillä nokkaa nostelee mutta siinähän nostelee.
Meillä on kiire koko ajan, sekä varsinkin näin kesällä kuumia vanhoja kerrostaloja siivouksessa .

Päivämäärä:   9.9.25 09:12:19

Tosiaan nuttura ylös, että niska saa hengittää ja kiinnitä hiuslakalla ja pinneillä tms kampaus niin, ettei irtohiuksia sojota.

Kestoväri kulmiin, vedenpitävä ripsari, ja hyvä meikkivoide.

Sen mitä voit vaikuttaa vaatteisiin, niin kiinnitä huomiota niiden hengittävyyteen. Pyri löytämään sellaiset (urheiluun) tarkoitetut vaatekerrat, jotka päästävät kosteuden helposti läpi ja iho pysyy kuivana.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.9.25 09:37:20

voi jösses. ne valuvat meikit ja räjähtänyt muka kampaus on todellakin epäsiistiä.
et sinä treeneihinkään noin laittautuisi.
hiukset kiinni, meikit pois.

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   9.9.25 09:45:48

JOS haluaa panostaa ulkonäköön ja pyrkiä olemaan huoliteltu, suosittelen kanssa jättämään meikin muuten pois, mutta ottamaan kestovärit kulmiin ja ripsiin. Ehkä iholle joku kevyt CC-voide.

Jos hiukset ovat pitkät ja letittäminen sujuu, hiusten pitäminen esim. kahdella napakalla hollantilaisella tai ranskalaisella auttaa. Niiden päälle voi kietaista vielä jenkkkihuivin, jos tuntuu, että hiki valuu.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   9.9.25 09:50:23

Hiukset nätisti on huoliteltu habitus meikki suttaa naaman.

Lähettäjä: jhgku 
Päivämäärä:   9.9.25 16:08:37

Jätä ihan ensimmäisenä meikki pois niin voit aina tarvittaessa pyyhkiä hiet naamasta vaikka pyyhkeellä/paperilla. Suttaantuneet meikit näyttää 100 kertaa pahemmalta kuin hikinen meikitön naama.

Työskentelin joskus vuosia siivoojana eikä minulla koskaan ollut meikkiä. Enpä muista että muillakaan olisi ollut.

Voit kuitenkin ottaa meikkipussukan mukaan ja töistä lähtiessäsi ehostaa naamaa siistimmäksi.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.9.25 16:33:36

"Meikkiä en käyttäisi, varsinkin meikkivoiteet ja puuterit ym. ihomeikit haisevat helposti ja näyttävät suttuiselta."

No nyt on kyllä pakko ihmetellä, että mitkä meikkivoiteet ja puuterit muka haisevat helposti? Miten?

Lähettäjä: Ei ymmärrä.. 
Päivämäärä:   9.9.25 17:11:15

Mä teen fyysistä työtä ulkona ja on vaan ihan pakko ollut luovuttaa sen suhteen että näyttäisi hyvältä tai edes sinne päin. Hiuksetkin on laatua luonnonkihara eli voin sanoa että ei auta mikään.

Päivämäärä:   9.9.25 22:22:52

"Joko sulla on tosi huono kunto tai sitten sulla on oikeesti vaan liikaa tehtäviä työaikaan nähden"

Sanotaanko näin että tähän työpaikkaan ei todellakaan ollut tunkua, mikä kertonee jotain, ja mitä olen tutuille puhunut työtehtävien määrästä ja siitä missä ajassa ne on tehtävä, niin kyllä sitä on ihmetelty.

Tosiaan en mitään toimistossa istumista ole ennenkään tehnyt vaan ihan fyysisiä suorittavia duunarihommia, eli en pidä itseäni rapakuntoisena. Ei ole myöskään autoa eli olen tottunut kävelemään paljon. Mihinkään salille en enää yksinkertaisesti jaksaisi mennä.

Lähettäjä: Pu 
Päivämäärä:   9.9.25 22:28:42

Luomivärit on täysin turhia siivoustyössä, meikki muutenkin, mutta jos haluat pitää meikkiä, niin mielummin kevyesti meikkivoidetta ja kestovärillä kulmat. Paksu meikkivoide valuneena on varmasti pahemman näköinen kuin ihosairautesi ilman meikkivoidetta. Vedenpitävä ripsarikin on ehkä vähän turha.
Tiukka nuttura ja kunnon geeli, että hiukset pysyy siistimpänä.

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   10.9.25 06:27:25

Eiköhän ihosairauskin vaan kiitä, jos ei joka päivä tukita turhia kemikaaleja päälle. Teen suorittavaa työtä tehtaassa ja ei kyllä tulis mieleenkään meikata töihin. Toki tätä naamaa nyt ei mikään meikkikään pelasta. Vastakkaisen sukupuolen kiinnostus saadaan jollain ihan muulla kuin naamamaalilla ja samaa sukupuolta olevien kanssa en todellakaan halua joutua siihen kanalaumaan, jolle tärkeintä on toisen ulkonäkö.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   10.9.25 06:39:39

Siivousurakat on kilpailuttamalla mitoitettu ihan älyttömiksi, ei niistä hyvin tekemällä selviä tavoiteajassa. Voit hyvin sanoa ta:lle että annettu aika ei riitä, mitä jätetään pois vai saatko lisäaikaa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.9.25 06:44:35

Että semmoset pick me- naisvihakommentit sitten i:ltä. Olet varmaan ihan huippuhyvä tyyppi ja paljon parempi kuin koko kanalauma yhteensä.

Lähettäjä: Tinkerbell 
Päivämäärä:   10.9.25 06:59:29

Minulla on fyysinen ja hikoilua aiheuttava työ ja perus työmeikkiini kuuluu kevyt meikkivoide, kevyt korostus/varjostus, ripsari ja kulmiin geelin laitto. Helppo ja nopea, mikä tuo vähän siistimään lookin ja näin minulle itselleni itsevarmemman olon (koska en ole mikään luonnonkaunotar). Olen ”eläköitynyt” urheilija, voimistelu päälajina ja nuorena kilpaakin uinut, silloin oppi huvin miten ja millä tuotteilla meikata hien ja veden varmasti kestävä meikki, joka pysyy siistinä myös naamasta hikoillessa ja kastuessa. Aloittajalle suosittelen käyntiä vaikka asiansa osaavalla kosmetologilla tai paremmassa meikkejä myyvässä liikkeessä, jos haluat meikata töihin. Ammattilainen osaisi varmasti suositella just sun iholle ja tarpeisiin sopivat tuotteet, mitkä ei suttaannu.
Hiukset itse pidän töissä tiukalla nutturalla tai jonkunlaisella letillä (esim ranskaletit), hyvää geeliä kun laittaa tarpeeksi päälle , niin ei ala hapsottamaan päivän vauhdissa.

Päivämäärä:   10.9.25 07:14:28

"Vastakkaisen sukupuolen kiinnostus saadaan jollain ihan muulla kuin naamamaalilla ja samaa sukupuolta olevien kanssa en todellakaan halua joutua siihen kanalaumaan, jolle tärkeintä on toisen ulkonäkö."

Ihanko oikeasti sinä kuvittelet, että meikkaan miehiä iskeäkseni? Ellet ole sattunut huomaamaan niin tämä on ulkonäkökeskeinen maailma ja meitä arvioidaan jatkuvasti sen perusteella miltä näytämme. Olen kuulllut ja lukenut niin monta kommenttia siitä miten huonokuntoinen iho on vain omaa laiskuutta, epähygieenisyyttä, huonoja elintapoja ja mitä vielä, niin että en todellakaan halua ehdoin tahdoin altistaa itseäni sille arvioinnille. Ja ellei itse kärsi ihosairaudesta, jota ei voi parantaa, niin ei kannattaisi sanoa mitään. Kiva jos sinulla on niin hyvä itsetunto ettet välittäisi tällaisesta asiasta. Minulla ei ole.

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   10.9.25 07:45:03

Ammatinvalintakysymys. Jos meikkien säilyminen siistinä ja huoliteltu ulkonäkö on tärkeintä, ei ryhdytä metsuriksi vaan metsänhoitajaksi, ei haudankaivajaksi vaan papiksi eikä siivoojaksi vaan ... ?
Onko siivoustyössäkin pakko meikata, olipa ihosairautta tai ei. Harvemmin kukaan siivoojan ulkonäköä arvostelee, kyllä työn tulos on tärkeämpi.

Päivämäärä:   10.9.25 07:56:02

"Ammatinvalintakysymys. Jos meikkien säilyminen siistinä ja huoliteltu ulkonäkö on tärkeintä, ei ryhdytä metsuriksi vaan metsänhoitajaksi, ei haudankaivajaksi vaan papiksi eikä siivoojaksi vaan ... ?"

En kyllä ymmärrä mitä tällaiset kommentit auttavat. Kaikki meistä eivät ole siinä asemassa, että voivat valita mitä työtä tekevät ja harvallepa siivous mikään unelma-ammatti on, ei ole minullekaan, mutta tähän on nyt päädytty kun jollain on ihmisen itsensä elätettävä. Olen ennemmin tässä työssä kuin työtön.

Lähettäjä: Petsa 
Päivämäärä:   10.9.25 08:12:41

" Olen kuulllut ja lukenut niin monta kommenttia siitä miten huonokuntoinen iho on vain omaa laiskuutta, epähygieenisyyttä, huonoja elintapoja ja mitä vielä, niin että en todellakaan halua ehdoin tahdoin altistaa itseäni sille arvioinnille. Ja ellei itse kärsi ihosairaudesta, jota ei voi parantaa, niin ei kannattaisi sanoa mitään. Kiva jos sinulla on niin hyvä itsetunto ettet välittäisi tällaisesta asiasta. Minulla ei ole."

Nyt on korkea aika ihan oikeasti jättää sellaiset kommentit omaan arvoonsa ja kasvattaa itsetuntoa. Iho on kyllä etenkin kasvojen osalta arkaa aluetta ja sen haluaisi olevan ns kunnossa mutta jos sinulle tuo työ on nyt työ jota on tehtävä, niin sinun on kasvatettava vähän bodia. Voit sanoa sopivassa tilanteessa vaikka ääneen että ärsyttää kun naama on kuin pakanamaan kartta mutta ei nyt pysy rasvat naamassa hikoillessa.

Ei se oikeasti kiinnosta ketään ja jos kiinnostaa, niin ovat silkkoja moukkia. Teet työsi vaan hyvin. Pidät mukana jotain rättiä jolla pyyhkiä naamaa hiestä ja koitat pitää vaan tukan siististi.

Päivämäärä:   10.9.25 08:21:15

Käytän meikkivoidetta etten näytä naamasta vanhalta juopolta kun minulla on ruusufinni jolle en voi mitään enkä halua kuulla aina niitä kommentteja tyyliin " miksi sinulla on noin punainen naama" " kylläpä sinulla naama punoittaa" "olet tainnut laittaa punamaalia poskiin" jne.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   10.9.25 08:33:42

Aloittaja, I feel you! Olen itse samanlainen hikoilija. Tein ennen myös fyysistä duunarityötä (nytkin kyllä, mutta hieman kevyempää).

Nyt on ollut tosi lämpimiä päiviä niin ei ihme että hikoilee vieläkin. Tulispa jo syksy ja VIILEÄT ilmat!!! Itse pystyn päivän aikana vaihtamaan paidan ja sukat, usein kesällä teenkin niin. Hiuksia en osaa vielä pitää kiinni, joten harjaan nekin pari kertaa päivän aikana vessassa. :D

Mutta onneksi kohta tulee ne viileämmät ilmat, oi että!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.