Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten pyörätuolilla kulkeva kotiinsa (hissivika)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.9.25 20:14:46

Näitten Kelan juttujen takia ensinnäkin tässä tilanteessa ollaan kun piti asuntoa vaihtaa. Aiempi asunto oli esteetön ja ekassa kerroksessa. Kelan mielestä oli kuitenkin ihan ok laittaa pyörätuolilla kulkeva ihminen muuttamaan halvempaan asuntoon 5 kerrokseen kun siellähän on hissi! No nythän se hissi onkin sitten epäkunnossa ja arvioitu korjausaika on monta päivää. Nyt tää ihminen taksikuskin kanssa ihmettelee alhaalla, että mitä tehdään. Sosiaalipäivystyksestä ei saanut mitään apua, että olisi jonkun hätämajoituksen tms saanut kun mitään yömajoja ei siellä ole ja nekin sosiaalitoimiston asunnot sijaitsevat ylemmissä kerroksissa. Naapureista ei ollut apua kun eivät saaneet monenkaan henkilön voimin kannettua häntä kotiin. Tuleeko palokunta tai ambulanssi tässä tapauksessa auttamaan? Häkeen soitettu, mutta sieltä käskettiin soittaa sosiaalipäivystykseen ja kun sinne soitettiin takaisin, että eivät auta niin sanottiin, että selvitetään asiaa kun tämä ei muka ole hätätilanne, että pitäisi päästä sairaalaan tai vastaavaa. Nyt pitää vain odotella, että sieltä joku soittaa takaisin tai jos palokunta tai ambulanssiväki ilmaantuu auttamaan.

Re: Miten pyörätuolilla kulkeva kotiinsa (hissivika)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.25 20:20:13

Lämmin yö tulossa, jos nyt joku viltin ja tyynyn toisi.

Päivämäärä:   8.9.25 20:33:10

Melkein sanoisin että kannattaisi ottaa yhteyttä iltasanomiin.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   8.9.25 20:39:41

Olen juuri tuota ihmetellyt, kun jokaiseen asuntoon kerroksesta riippumatta on vaadittu pyörätuoliesteettömyyttä, että miten kukaan pyörätuolissa oleva voi sellaseen oikeasti muuttaa, kun yksi hissivika estää kokonaan kotiin pääsyn tai vangitsee täysin asuntoon. Yhdessäkään asuintalossa ei ole kahta hissiä yhteydessä samaan käytävään, että toinen olisi käytettävissä toisen vikaantuessa.

Lähettäjä: Eeee 
Päivämäärä:   8.9.25 21:29:49

Invataksi jossa on porraskiipijä voisi toimia tällaisessa tilanteessa tai sitten soittelisin uudelleen häkeen. Kannattaa jokatapauksessa oma kiipijä sosiaalityöntekijän kautta pyytää tulevaisuuden varalle.

Paljon nähnyt näitä "esteettömiä" asuntoja ja yleisiä paikkoja jotka ovat kaukana esteettämyydestä, aiheuttavat mahdollisesti todella paljon stressiä ja murhetta, jipa vaaratilanteita. Olen pahoillani puolestanne..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.9.25 22:15:33

"Yhdessäkään asuintalossa ei ole kahta hissiä yhteydessä samaan käytävään, että toinen olisi käytettävissä toisen vikaantuessa."

Ei nyt sentään tarvitse valheita silti heitellä. Vievät aina jutun uskottavuutta. Itse olen asunut talossa, jossa oli käytäväyhteys toiseen hissiin

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.9.25 22:24:49

"Yhdessäkään asuintalossa ei ole kahta hissiä yhteydessä samaan käytävään, että toinen olisi käytettävissä toisen vikaantuessa."

En tiennyt omistavani asuntoa, jollaista ei ole olemassa. :D Ihan 50-luvulla rakennettu, kahden rapun kerrostalo.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   8.9.25 22:25:36

"Ei nyt sentään tarvitse valheita silti heitellä. Vievät aina jutun uskottavuutta. Itse olen asunut talossa, jossa oli käytäväyhteys toiseen hissiin"

Hän taisi yleistää, mutta harvassa on kerrostalot, joissa on käytäväyhteys joka kerroksessa eri rappujen välillä.
Esteettömissä ns."mummoloissa" (ihan itse keksitty termi) tällainen on toteutettu, mutta se on aika kallista ja eri rappujen välissä täytyy lain mukaan olla palo-ovet. Tällainen ratkaisu syö myös asuinneliöitä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.9.25 22:26:49

Eräs kansan ryhmä nostaa ja saa tukia KELAlta. Tuskinbheitä on kehoitettu muuttamaan halvempaan asuntoon. Sattumalta tiedän muutaman.
Rouva meni vaikeaksi kun puhuin lääkkeiden hinnoista ja miten eläkeläisillä ja vähä varaisilla tekee tiukkaa kun joutuu ostamaan lääkkeitä. Hän oli juuri tulllut apteekista.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   8.9.25 22:36:49

Olen asunut kerrostalossa jossa oli kolme hissiä, kaikilla pääsi kaikkiin kerroksiin. Oli vain yksi rappu ja 14 kerrosta.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   8.9.25 22:40:28

No tämä pyörätuolihenkilö ei nyt asu sellaisessa monen hissin talossa.

Päivämäärä:   8.9.25 22:44:40

"Olen asunut kerrostalossa jossa oli kolme hissiä, kaikilla pääsi kaikkiin kerroksiin. Oli vain yksi rappu ja 14 kerrosta."

Noinhan se menee.
Kun kerroksia on yli 9, niin pitäisi olla vähintään kaksi hissiä, joista toinen C12.
Aloittaja kuitenkin kertoi viidennestä kerroksesta, joka on raja, että täytyisi olla vähintään yksi hissi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.9.25 23:03:49

Miten paljon yli 80 kiloa "hinattava" painaa.

Joka ainoa lanssi ja taksari saa alle noin 80-kiloisen vedettyä pyörätuolilla kerroksiin.

Lähettäjä: Oho 
Päivämäärä:   8.9.25 23:05:58

Joko tilanne on ratkennut? Tämä todella kiinnostaa.

Lähettäjä: vuvua 
Päivämäärä:   8.9.25 23:15:56

"Joka ainoa lanssi ja taksari saa alle noin 80-kiloisen vedettyä pyörätuolilla kerroksiin."

Mutta heitä ei voida siihen velvoittaa.

Olen itse nähnyt vierestä kun kaksi ensihoitajaa eivät voineet kantaa kahdestaan alle 50-kiloista naista portaita alas, vaikka tällä oli pää- ja nilkkavamma kun oli kaatunut tuolilla tonkiessaan yläkaappia. Olisi kuulemma ollut liian rankkaa kantaa hänet hissittömän kerrostalon kolmannesta kerroksesta alas joten hänet pakotettiin kävelemään toiseen ensihoitajaan nojautuen.

Kyseinen nainen on n. 46 kg + vaatteet, 152 cm. Minä olisin jaksanut kantaa hänet reppuselässä vaikka yksin, mutten tuolloin voinut, koska minulla oli olkapää leikattu ja käsi paketissa kroppaan sidottuna. Mutta kyllä se ihmetytti, kun kahdesta ensihoitajasta kumpikaan ei häntä viitsinyt kantaa.

On muuten huomattavasti hankalampaa raahata jotakuta portaissa ylös- kuin alaspäin. Jos ei jaksa alle 50-kiloista kantaa edes portaat alas pari kerrosta, niin ei taatusti jaksa kiskoa 80-kiloista portaissa pyörätuolin kanssa ylöspäin kerrostolkulla.

Mutta jos pyörätuolin käyttäjän pitäisi päästä portaat alas esim. tulipalon aikana, kun hissiä ei saa missään nimessä käyttää vaikka se toimisi, niin mitenhän hänet saataisiin alas kun pitäisi evakuoida kaikki ulos? Aiemmassa asuinkerrostalossani syttyi paha tulipalo ja siellä oli talon ulkopuolella kierreportaat, mutta ei niissä kyllä ketään saa pyörätuolin kanssa autettua mihinkään suuntaan.

Päivämäärä:   8.9.25 23:22:26

Ne hälyttää tarvittaessa palomiehet kantoavuksi.

Päivämäärä:   8.9.25 23:25:29

"Ne hälyttää tarvittaessa palomiehet kantoavuksi."

Tiesitkö, että usein ensihoitoyksikkö on palokunnalta?
Yksityiset ambulanssit eivät.

Päivämäärä:   8.9.25 23:33:39

Miten liittyy siihen että paloauto hälytetään auttamaan ambulanssia kantohommissa?

Päivämäärä:   8.9.25 23:35:30

Miksi hälyyttää paloauto, jos ambulanssissa on jo kaksi palopelastajaa?

Päivämäärä:   8.9.25 23:36:49

Siksi että tarvitaan lisäkäsiä – ensihoitajat ei sitä paitsi ole palomiehiä.

Päivämäärä:   8.9.25 23:43:17

Palokunnan ambulanssin miehistö ovat palopelastajia. (ent. palomies.)

Päivämäärä:   8.9.25 23:45:23

"Pelastajatutkinto opiskellaan 1,5 vuotta kestävässä pelastajan koulutusohjelmassa. Tutkinto antaa kelpoisuuden pelastuslaitosten miehistötason tehtäviin (pelastaja/palomies) sekä ensihoitopalvelun yksiköissä toimimiseen voimassa olevan asetuksen ensihoitopalvelusta mukaisesti."

- Pelastusopisto.

Päivämäärä:   8.9.25 23:46:09

Ei pidä paikkaansa.

Päivämäärä:   8.9.25 23:46:43

Ok.

Päivämäärä:   8.9.25 23:47:41

Ensihoitajat ei ole palomiehiä.

Päivämäärä:   8.9.25 23:49:27

Ambulanssissa voi työskennellä myös lähihoitaja- ja ensihoitajatutkinnoilla jolloin ei olla palomiehiä.

Päivämäärä:   8.9.25 23:51:17

Mitä siinä lässytät?
Puhuin palolaitoksen ambulanssista.

Ei ole käpykaartilaisella mitään muuta tekemistä?

Päivämäärä:   8.9.25 23:52:48

>2025
>palolaitos

Päivämäärä:   8.9.25 23:57:22

Noh, itse puhuit palomiehistä.
Eli taitaa se koira älähtää,..

Päivämäärä:   9.9.25 00:07:52

Pelastuslaitoksen ambulansseissa ei työskentele pelkkiä palomiehiä.

Lähettäjä: hbilb 
Päivämäärä:   9.9.25 00:27:46

Aika harvoin olen pelastuslaitoksen ambulansseja missään nähnyt. Lähinnä ovat lisänä jossain, mutteivät todellakaan ole ensimmäisenä hoitamassa mitään. Joten mitähän rempparilluti on oikein vetänyt kun niistä jankkaa?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   9.9.25 00:36:14

"Joka ainoa lanssi ja taksari saa alle noin 80-kiloisen vedettyä pyörätuolilla kerroksiin."

Viidenteen kerrokseen? Naiskuskikin?

Päivämäärä:   9.9.25 00:41:36

"Viidenteen kerrokseen? Naiskuskikin?"

Etkai nyt vaan väitä, että naiset eivät pärjää siinä missä miehetkin?

Lähettäjä: ueue 
Päivämäärä:   9.9.25 01:31:41

Riippuu varmaan siitä pyörätuolistakin. Sähköpyörätuolia ei nosta kukaan ja tavallisesta pyörätuolista on hankala ottaa kiinni niin, että sillä ketään nostelisi portaikossa. Alaspäin kyllä pääsee pyörätuolin käyttäjä ne portaat itsekin, mutta ylöspäin onkin jo vaikeampaa.

Päivämäärä:   9.9.25 02:19:59

Sähkötuolista on kukaan hengissä selvinnyt, mutta tavallisen pyörätuolin kanssa jaksaa kyllä kiskoa portaat ylös itseään painavemmankin.
Se vedetään rappunen kerrallaan.

Päivämäärä:   9.9.25 06:56:30

Ambulanssissa on erityinen kantotuoli potilaan siirtämistä varten – mutta edelleen tarvittaessa hälytetään palomiehet apuun.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   9.9.25 07:11:15

Juu taksikuskit ne varmaan juuri lähteekin kiskomaan asiakasta pyörätuolissa viidenteen kerrokseen. Uskoipa jaksavansa eli ei. Mitähän sanoo vakuutusyhtiö jos voimat loppuu tai muuten käy oho ja asiakas laskeutuu puoli kerrosväliä tuoleineen omin päin. Valoja päälle.

Päivämäärä:   9.9.25 07:17:32

Lanssissa voi toinen olla pelastaja, toinen joku heiveröinen ensihoitaja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.9.25 07:17:49

Kun näin sen artikkelin, olin varma että joku tekee aloituksen tänne.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.25 07:24:05

Siis miksi soititte häkeen ja sosiaalipäivystykseen? En nyt ihan ymmärrä. Huoltoyhtiölle ensin soitto, sen jälkeen taloyhtiölle. Jos omaan asuntoon ei pääse, niin oletettavasti se on taloyhtiön ongelma. Hoteliin ensimmäiseksi yöksi ja selvittely taloyhtiön kanssa, että he maksavat hotellin siihen asti, että asuntoon pääsee.

Se että ihminen käyttää pyörätuolia, ei ole syy mennä sairaalaan. Sosiaalipäivystys tulee kyseeseen silloin, jos ei pysty maksaa ensimmäistä hotelliyötä omasta pussista.

Päivämäärä:   9.9.25 07:38:21

Lanssissa voi molemmat olla pikkutyttöjä – ja monesti onkin.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   9.9.25 07:44:30

Huoltoyhtiön päivystys kyllä vastaa illalla, mutta miten saat "taloyhtiön" kiinni iltakahdeksan jälkeen, mikä se sellainen päivystysnumero edes on?

Lähettäjä: Rem 
Päivämäärä:   9.9.25 07:51:34

"Lanssissa voi molemmat olla pikkutyttöjä – ja monesti onkin"

Tavallisimmin sieltä tulee pari pikkupoikaa.

Lähettäjä: Mmmm 
Päivämäärä:   9.9.25 07:57:46

Kelan mielipiteellä ei ole väliä kun Kela vaan toimeenpanee hallituksen päätöksiä.

Toivottavasti tilanne ratkeaa. Kamala tilanne.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   9.9.25 09:45:24

5 kerrokseen hirveä työ nostella pyörätuolilla kulkeva asukas jos hissi ei toimi. Muistan kun sisko asui 6 kerroksessa ja osti runkopatjan joka ei mahtunut hissiin. Oli urakka vetää se ylös. Olisi hurja homma ihnistä nostella se matka ...

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   9.9.25 10:09:25

Inttämisen sijaan nyt kiinnostaa ihan asia. Miten tässä kävi?

Lähettäjä: Gfd 
Päivämäärä:   9.9.25 10:10:43

Minä haluan kyllä nähdä kuinka Riku vetää noin vain jonkun 80 kg henkilön pyörätuolilla viidenteen kerrokseen. Laita videoita.

Päivämäärä:   9.9.25 10:16:26

Riku-papan selkä kipeytyy yhdestä portaasta.

Lähettäjä: MH 
Päivämäärä:   9.9.25 11:57:17

No miten kävi? Aloittajalta kysyn, en kaipaa mitään tietoa tai mielipiteitä muilta.

Päivämäärä:   9.9.25 14:07:11

Neljä palomiestä tuli onneksi auttamaan niin pääsi tämä ystäväni kotiinsa vihdoin ja viimein. Eihän siinä mennytkään kuin vissiin kuusi tuntia. Kaikki kiitos sille taksikuskille kun ei jättänyt ystävääni yksin sinne koko aikana vaan auttoi selvittämään asiaa ja jätti muut ajot ajamatta. Täytyy hänelle korvata tämä ruhtinaallisesti.
Palomiehet myös sanoi, että tämä asumisratkaisu ei ole mitenkään päin turvallinen tulipalon tai muun vaaratilanteen sattuessa.

Päivämäärä:   9.9.25 15:06:04

"Minä haluan kyllä nähdä kuinka Riku vetää noin vain jonkun 80 kg henkilön pyörätuolilla viidenteen kerrokseen. Laita videoita."

Riku saattaa olla aivan muuta, kuin papereita pyörittelevä konttorirotta.
Mutta miksi nyt pitäisi pistää videoita?

Lähettäjä: Gfd 
Päivämäärä:   9.9.25 16:15:13

"tavallisen pyörätuolin kanssa jaksaa kyllä kiskoa portaat ylös itseään painavemmankin.
Se vedetään rappunen kerrallaan."

Koska olet niin vankasti sitä mieltä, että kuka vain vetää rappunen kerrallaan kenet tahansa pyörätuolilla viidenteen kerrokseen, niin ole hyvä ja laita videota siitä, kuinka helposti sinä sen teet. Tai vaikka ihan kuka tahansa taksikuski.

Kun ei näköjään palomiehetkään sitä yksin tai edes kaksin tehneet, niin miten siitä sitten selviytyy noin vain kuka tahansa? Näytä siis itse mallia.

Päivämäärä:   9.9.25 16:32:46

Palopelastajaan duuniin kuuluu olla siinä kunnossa, että jaksaa kantaa normaalipainoisen ihmisen olallaan, mutta nyt puhuttiinkin pyörätuolista.

Päivämäärä:   9.9.25 16:34:53

"Kun ei näköjään palomiehetkään sitä yksin tai edes kaksin tehneet,"

Jos yksikössä on 4 henkilöä, niin paikalle tulee 4 henkilöä.
Tuskin ovat kaikki olleet rappukäytässä yhtäaikaa kantamassa. Ei sinne edes mahdu.

Lähettäjä: leea 
Päivämäärä:   9.9.25 16:35:43

No näytäs Riku meille nyt, kuinka helposti kuka vain nostelee aikuisen lähes satakiloisen ihmisen portaita viidenteen kerrokseen.

Päivämäärä:   9.9.25 16:37:11

Mistä keksit, että kuka vaan ja satakiloisen?

Älä saivartele.

Päivämäärä:   9.9.25 16:45:21

"Lähettäjä: *Remontti Riku *
Päivämäärä: 9.9.25 02:19:59

Sähkötuolista on kukaan hengissä selvinnyt, mutta tavallisen pyörätuolin kanssa jaksaa kyllä kiskoa portaat ylös itseään painavemmankin.
Se vedetään rappunen kerrallaan
."

Sitä en tiedä miksi sinä puhut sähkötuolista, kun täällä oli mainittu vain sähköpyörätuoli.

Ja tuossa luki "lähes satakiloisen", eli se noin 80 kg + pyörätuoli, joten miksi sinä väännät sen muotoon "satakiloinen"? Ja sinä itse väität, että kuka vain siinä onnistuu, kun tekee sen rappunen kerrallaan. Etkö edes itse osaa lukea mitä tänne kirjoitat? No, kommenttisi on tuohon tämän kommentin alkuun kopioitu, joten saat sen siitä kerrattua ;)

Laita se video siitä, miten kuka tahansa kiskoo lähes satakiloisen pyörätuolilla portaat ylös viidenteen kerrokseen, kun se sinun sanojesi mukaan sujuu niin helposti rappunen kerrallaan.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   9.9.25 16:49:13

Siis kenellä jäi levy päälle kun eri nimimerkkien takaa tinkaa jotain videoita?

Päivämäärä:   9.9.25 16:57:32

"Ja tuossa luki "lähes satakiloisen", eli se noin 80 kg + pyörätuoli, joten miksi sinä väännät sen muotoon "satakiloinen"?"
Missä?
En minä ole ainakaan niin kirjoittanut.

"sinä itse väität, että kuka vain siinä onnistuu, kun tekee sen rappunen kerrallaan. Etkö edes itse osaa lukea mitä tänne kirjoitat? No, kommenttisi on tuohon tämän kommentin alkuun kopioitu, joten saat sen siitä kerrattua ;)"
Näytä missä.

Päivämäärä:   9.9.25 17:01:28

Päivämäärä: 9.9.25 16:37:11

Mistä keksit, että kuka vaan ja satakiloisen?
Älä saivartele."

Sinä luit sen "lähes satakiloinen" muodossa "satakiloinen".

Tuossa sinä väität että kuka vain jaksaa kyllä kiskoa vaikka itseään painavamman portaat ylös tavallisella pyörätuolilla kun tekee sen rappunen kerrallaan.

No näytä nyt, että miten se tapahtuu.

Lähettäjä: minea 
Päivämäärä:   9.9.25 17:02:40

"Näytä missä."

Tässä:

Päivämäärä:   9.9.25 17:04:26

Huomaa Itseään painavamman ja pyörätuolilla rappunen kerrallaan.

Päivämäärä:   9.9.25 17:05:27

No näytä nyt, miten sinä vedät itseäsi painavamman henkilön pyörätuolilla portaat ylös rappunen kerrallaan.

Päivämäärä:   9.9.25 17:07:14

Siis pitääkö minun näyttää videolla, kun on palopelastajan hommaa.
Ei siinä. Kyllä se minultakin onnistuu.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   9.9.25 17:07:55

Turha sekottaa tämmösiin mitään taksikuskeja, eivät ole millään tavalla velvollisia rikkomaan itseään näissä.

Päivämäärä:   9.9.25 17:11:55

Invataksissa on porraskiipijä, johon saa pyörätuolin ja asiakkaan kotiin ja sieltä ulos.

Lähettäjä: Lwwna 
Päivämäärä:   9.9.25 17:15:33

Invataksi ja porraskiipijäpalvelu. Ei siinä sen ihmeellisempää. Asiakas maksakoot itse jos kerran muuttanut tuollaiseen taloon. Tyhmästä päästä saa maksaa.

Lähettäjä: Eh 
Päivämäärä:   9.9.25 17:17:30

Lähettäjä: hbilb
Päivämäärä: 9.9.25 00:27:46

Aika harvoin olen pelastuslaitoksen ambulansseja missään nähnyt. Lähinnä ovat lisänä jossain, mutteivät todellakaan ole ensimmäisenä hoitamassa mitään. Joten mitähän rempparilluti on oikein vetänyt kun niistä jankkaa.

Käy vierailemassa tampereella, siellä iso osa hälykeikkaa tekevistä lansseista on pelastuslaitoksen lansseja. :) Tai oli ainakin vielä muutama vuosi sitten. Ihan aluekohtaista miten ensihoitopalvelu on järjestetty. Voi olla sairaanhoitopiirin tai nykyään hyvinvointialueen ylläpitämä, pelastuslaitoksen kautta tai yksityisten firmojen kautta. Joskus yhdistelmä näitä kaikkia.

Pelastuslaitoksen lansseissa toinen on usein ensihoitaja amk ja toinen pelastaja-ensihoitaja. Hoitotason ambulanssissa työparista toisen on aina oltava amk ensihoitaja.

Ensihoito on lopulta aika monimutkainen systeemi eikä peruspulliainen yleensä tiedä miten se toimii. Ensihoitaja nimikkeenä ei ole mitenkään suojattu (toisin kuin esim. Sairaanhoitaja tai kätilö) joten ensihoitajana voi työskennellä esim. sairaanhoitaja, ensihoitaja amk, ensihoitaja ammattikoulusta tai se jo mainittu pelastaja-ensihoitaja.

Päivämäärä:   9.9.25 19:00:25

Lwwna, niin että jätät vaan vuokran maksamatta tai varastat kaupasta ruokaa?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   9.9.25 21:05:59

". Itse olen asunut talossa, jossa oli käytäväyhteys toiseen hissiin"

-Oliko se yhteys joka kerroksessa ja talo rakennettu sen jälkeen, kun inva-määräykset on tulleet voimaan? Puhun rakennuksista, jotka on suunniteltu ajalla, kun noita esteettömiä asuntoja on vaadittu. Niissä on todella harvoin Suomessa kahta hissiä samojen asuntojen käytettävissä.

Lähettäjä: MH 
Päivämäärä:   9.9.25 21:10:40

Onpa ihana kun asia järjestyi!

Kyllä olisi miellyttävää kun keskusteltaisiin eikä niin kovasti ihmiset tuohtuisi asioista. Onko se niin erinomaisen tärkeää jaksaako joku nykytellä pyörätuolia viidenteen kerrokseen? Jos jaksaa niin sehän on vaan hyvä, oltaisiinpa me kaikki muutkin yhtä vahvoja. Itse en jaksa kun yhden kerrosvälin ylöspäin, ei onneksi enempää tarvitsekaan. Lisäksi on pienikokoinen ihminen ja kevyt pyörätuoli.

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   9.9.25 21:20:16

Kyllä on taas naurettavia vastauksia osa. Itse olen pieni nainen ja töissä ambulanssissa. Hoitajat ovat hoitajia ja hoitotyössä mietitään nykyään ergonomiaa aikalailla. Kaksi hoitajaa pystyvät kyllä siirtämään noin 120kg painavan ihmisen tarvittaessa lyhyen matkan paareilla tai kantotuolissa kiipijällä rappuset. Mutta onneksi kenenkään, edes isojen hoitajien ei tarvitse riskeerata selkiään tai muita paikkoja, jos kyseessä on haastavampi tilanne. Kiireellisen potilaan kohdalla palomiehet hälytetään kantamaan, että hoitajat voivat hoitaa. Niitä palomiehiä kun tulee useampi paikalle. Jos potilas painaa 200kg niin pyydetään lisävoimia. Hoitajat eivät ole kilpailemassa painon nostossa.

Jos pyörätuolilla kulkeva ei pääse kotiinsa, soitetaan häkeen. He miettivät tuleeko paikalle ambulanssi, paloauto vai joku muu. Pyörätuolissa istuvan ihmisen tulisi kuitenkin pystyä siirtymään vaikka lantotuoliin, jotta portaiden kiipeäminen olisi turvallisempaa. Eihän niissä pyörätuoleissa lähdetä ketään rykimään. Ehkä tarvittaessa ne kuusi palomiestä sitten rykivät.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   9.9.25 22:57:31

No mie voin tulla viemään. On tullut isojakin ukkoja vietyä pyörätuolissa. Tarvii vähän voimaa ja hyvän tekniikan.

Päivämäärä:   9.9.25 23:02:07

Äkkiä nyt videota peliin, kun muuten höttölän leidit ei usko.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.9.25 06:27:40

No ei se ollut kuin yksi leidi monella eri nimimerkillä. Se kiukkuinen vakiotyyppi laihdutusketjuista, joka yleensä jankkaa niistä hiilarimussutusjutuista, sillä jää välillä kiekko vähän jumiin. Tai jos se ihastunut Rikuun <3

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.