Lähettäjä: ---
Päivämäärä: 8.9.25 18:00:34
Tapasin sattumalta kaverini Maijan ja käytiin lasillisella ja juteltiin niitä näitä. Juteltiin ihan yleisesti matkustamisesta ja Maija kertoi käyneensä juuri Tukholmassa. Kerroin miettiväni itsekin jotain matkaa lähiaikoina ja totesin olevani vähän kateellinen, kun yhteinen ystävämme Henkka oli juuri ollut Perussa ja oli lähdössä uuteen reissuun piakkoin. Maija kertoi nähneensä Henkan lomakuvia Perusta ja mainitsi, että Henkka on menossa seuraavaksi Espanjaan. Juttu jatkui ihan normaalisti muista aiheista.
Laitoin parin päivän päästä Henkalle viestiä ja toivotin hauskaa Espanjan reissua ja toivoin, että voitaisiin nähdä, kun palaa. Olin aika hämmentynyt, kun Henkka vastasi, että hänen tekemisensä ei kuulu kellekään ja ei halua, että hänestä puhutaan ikinä mitään. En vastannut mitään, kun hämmennyin ihan täysin. Sekä minä, että Maija ollaan Henkan hyviä kavereita ja yleensä on ihan luonnollista puhua läheisistä ihmisistä. En vastannut viestiin mitään. Tiesin, että Henkka oli lähdössä huomenna reissuun, mutta kohdetta en tiennyt, kun en ollut kysellyt tarkemmin.
Suuttuiko kaveri turhasta, vai eikö muka tällaisesta neutraalista asiasta voi jutella? Mietin tässä, että Henkan logiikalla ei saisi oikeastaan ikinä jutella mitään tai mainita ketään keskustelussa, jos siitä loukkaantuu. En oikeasti tajua. Ymmärrän, jos Henkka olisi avautunut Maijalle vaikka terveyshuolistaan ja loukkaantunut, jos Maija olisi kertonut niistä minulle tai toisinpäin, mutta tuo oli oikeasti ihan neutraali keskustelun aihe.
|