Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suuttuiko kaveri turhasta?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.9.25 18:00:34

Tapasin sattumalta kaverini Maijan ja käytiin lasillisella ja juteltiin niitä näitä. Juteltiin ihan yleisesti matkustamisesta ja Maija kertoi käyneensä juuri Tukholmassa. Kerroin miettiväni itsekin jotain matkaa lähiaikoina ja totesin olevani vähän kateellinen, kun yhteinen ystävämme Henkka oli juuri ollut Perussa ja oli lähdössä uuteen reissuun piakkoin. Maija kertoi nähneensä Henkan lomakuvia Perusta ja mainitsi, että Henkka on menossa seuraavaksi Espanjaan. Juttu jatkui ihan normaalisti muista aiheista.

Laitoin parin päivän päästä Henkalle viestiä ja toivotin hauskaa Espanjan reissua ja toivoin, että voitaisiin nähdä, kun palaa. Olin aika hämmentynyt, kun Henkka vastasi, että hänen tekemisensä ei kuulu kellekään ja ei halua, että hänestä puhutaan ikinä mitään. En vastannut mitään, kun hämmennyin ihan täysin. Sekä minä, että Maija ollaan Henkan hyviä kavereita ja yleensä on ihan luonnollista puhua läheisistä ihmisistä. En vastannut viestiin mitään. Tiesin, että Henkka oli lähdössä huomenna reissuun, mutta kohdetta en tiennyt, kun en ollut kysellyt tarkemmin.

Suuttuiko kaveri turhasta, vai eikö muka tällaisesta neutraalista asiasta voi jutella? Mietin tässä, että Henkan logiikalla ei saisi oikeastaan ikinä jutella mitään tai mainita ketään keskustelussa, jos siitä loukkaantuu. En oikeasti tajua. Ymmärrän, jos Henkka olisi avautunut Maijalle vaikka terveyshuolistaan ja loukkaantunut, jos Maija olisi kertonut niistä minulle tai toisinpäin, mutta tuo oli oikeasti ihan neutraali keskustelun aihe.

Re: Suuttuiko kaveri turhasta?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   8.9.25 18:12:38

Jos se niin yksityistä ja salaista on, niin Maijallehan Henkan pitäisi suuttua "juoruilusta" eikä sinulle, jos näytetyt lomakuvat ja tulevat suunnitelmat olivat luottamuksellisia. Tai jos hän ei Maijalle mitään sanonut siitä, että tästä ei mitään muille puhuta, niin ei ole aihetta suuttua kenellekään, koska ko. asia ei todellakaan ole mikään arkaluonteiseksi katsottava.

Lähettäjä: Imuri 
Päivämäärä:   8.9.25 18:16:24

Joku keittää soppaa kaveripiirissä. Silmät ja korvat tarkkana.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.25 18:17:20

Varmaan joku on nyt juorunnut ja Henkalla on sietokyky koetuksella.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.9.25 18:19:19

Meillä oli kaveripiirissä yksi salaperäinen. Sai raivareita, jos kuuli, että hänestä on puhuttu "selän takana" ja siihen riitti, että hänelle sanoi: "Maijan (yhteinen kaveri) lapsen pitäisi tehdä haastattelu alasi ihmisistä niin ehdotin että soittaisi sinulle".

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   8.9.25 20:55:10

No Maija on sanonut Henkalle että oot kade matkoista ja vähän väriä päälle. Aika perus sopan keittoa selkäsi takana meneillään.
En olisi vastannut minäkään mitään, todennäköisesti ottaisin etäisyyttä molempiin ja keskittyisin vähemmän ailahteleviin ihmisten.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.9.25 21:18:14

Maija ei siis ole puhunut Henkan kanssa ollenkaan tavattuamme. Henkka kysyikin, että kuka sulle kertoi, en kokenut relevantiksi kirjoittaa tätä, koska asialla ei mielestäni ole merkitystä. Olin kuullut matkoista Henkalta itseltään, mutta en ollut tullut kysyneeksi jälkimmäistä kohdetta. En ymmärrä, miksi se olisi jotenkin salainen tieto, tiesin siitä Perustakin.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   8.9.25 21:23:47

Jotain draamaa on aina oltava. En puhuisi muille Henkan matkoista, juoruamista hänestä välttäisin ylipäätään ja pohtisin että tiettyjen kavereiden asioita en ruodi, jos eivät ole itse paikalla.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   8.9.25 21:26:30

Meillä oli tiivis 3 henkilön porukka, mutta katja arvosteli aika pahasti tarjan lasta/lastenlasta. Tarja tästä hieman loukkaantui ja sanoi Katjalle, että tarvitsee pienen aikalisän. Puhuivat asiasta, mutta katja veti herneen nokkaan kun Tarja oli tarvinnut tätä aikalisää. Minä taas luulin, että saivat sovittua, koska juttu oli suht pieni kuitenkin.

Kävin katjalla kylässä ja Katja oli lähdössä treffeille. Olin menossa tästä suoraan Tarjalle, johon Katjakin kutsuttu. Menin yksin Tarjalle ja sanoin, ettei katja päässyt kun menossa treffeille kivan kuuloisen miehen kanssa.

Muuta en asiasta puhunut, katja viilensi välit. Pariin kertaan yritettiin välejä selvittää, mutta olen liian epäluotettava kun kerron hänen asioita. Totesin, että parempi antaa olla enkä ole ollut yhteyksissä.

Et ei se ispja asioita vaadi

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   8.9.25 21:26:42

Toisten ihmisten mielestä nyt vaan kaikki on ihan helkkarin salaista. Yksi sukulaiseni on tällanen. Lomalle lähtö, kotiseudulla käynti, työpaikan vaihto, konsertissa käynti, eli kaikenlaiset normaalit elämän käänteet on hänen perheellään hirmuisia salaisuuksia, etukäteen. Jälkikäteen sitten some laulaa. Ihme tyyli.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.9.25 21:36:41

Missä kohtaa se suuttuminen tuli ilmi?

Päivämäärä:   8.9.25 21:38:26

Henkan reaktio ei ole normaali. Ei tuollaisesta kukaan järkevä suutu.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.9.25 21:44:22

"Jotain draamaa on aina oltava. En puhuisi muille Henkan matkoista, juoruamista hänestä välttäisin ylipäätään ja pohtisin että tiettyjen kavereiden asioita en ruodi, jos eivät ole itse paikalla."

Ei tuo ole mitään juoruamista. On ihan normaalia vaihtaa kuulumisia. Normaalia kanssakäymistä sosiaalisilta eläimiltä. Eikä tuossa olla myöskään ruodittu mitään. Eri asia,jos aletaan selän takana puida vaikka jonkun parisuhdetta tms asiatonta. On ihan täysin ok puhua tuollaisia. Valehtelet, jos väität, ettet ikinä mainitse muita ihmisiä, jotka eivät paikalla ole.

Outona pitäisin, onko Henkalla elämässä kaikki ihan kunnossa?

Päivämäärä:   8.9.25 21:45:00

Komppaan zäkää.

Lähettäjä: *p* 
Päivämäärä:   8.9.25 21:45:38

Sopan keittoa, jotain luvatonta.. Ei todellakaan ole normaalia jos hyvästä kaverista on kyse.

Nämä salaisuus-sukulaiset sun muut ovat kyllä rasittavia. Ei heiltä ikinä edes udella yhtään mitään.

Joskus on käynyt niin että niiden typerien salaisuuksien takia on saatu aikaan melkoinen sotkukin. Ja ihan tavallisissa asioissa jotka ovat vaan tavalla tai toisella kuitenkin kosahtaneet sen vammaisen salaamisen takia :D

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   8.9.25 22:18:48

Mulle kaveri suuttui verisesti, kun yhteinen tuttava kyseli hänen kuulumisiaan. Kerroin, että kaveri etsii töitä kovasti, tuttava kyseli miksi, niin kerroin hänen saaneen yt-neuvotteluissa potkut. En tiennyt, että asia oli salaisuus.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.9.25 22:21:56

"Kerroin, että kaveri etsii töitä kovasti, tuttava kyseli miksi, niin kerroin hänen saaneen yt-neuvotteluissa potkut."

Tämä voi olla tosi kipeä ja arka asia. Aloituksessa taas en näe mitään muuta outoa kuin tuon Henkan käytös.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.9.25 05:07:37

Alaviiva on puhunut kaverinsa elämän negatiivisesta käänteestä, kun taas aloittajan Henkan Espanjan matkan pitäisi olla positiivinen asia. Eri asia siis.
Tietysti Henkallahan voi olla vaikka matkaseura joka onkin vähän salattavaa tms.

Päivämäärä:   9.9.25 05:12:08

Kyllähän noihin kuulumisten kyselyyn yleensä vastataan jotain positiivista paitsi jos kyseessä on oikein läheinen ihminen (tai jos on juuri tapahtunut jotain oikein suurta ja järkyttävää, mutta näistäkin kysellään henkilöltä itseltään). Jos tuttavan tai kaverin kuulumisia kysellään, niin se on sellaista small talkia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.9.25 05:23:42

Ottaisin etäisyyttä Henkasta. En jaksaisi tuollaista kilahtelijaa.

Minulla oli joskus peruskouluaikoina kaveri, joka aina tasaisin väliajoin sai aivan harhaisia kohtauksia ja syytteli kaveriporukassa milloin ketäkin siitä, että tämä olisi puhunut hänestä pahaa. Kukaan ei siis koskaan ollut sanonut hänestä mitään. Kerran tämä kaveri syytti minua siitä että olisin haukkunut häntä kahdelle yhteiselle kaverillemme, ja nämä kaksi kaveria olivat siinä paikalla ja yrittivät selittää että ei viiva ole mitään sanonut. Mutta hän oli jostain keksinyt että olen hänestä puhunut heille kahdelle eikä auttanut että me kaikki kolme yritettiin sanoa etten ole niin tehnyt. En edes loukkaantunut, tilanne oli niin absurdi että se vain huvitti:D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.25 08:39:09

Miehen sisko on jepin sukulaisen kanssa samanlainen.
Sitten kännätessään ja töissä "ystäville" avautuu kaikki omat ja muiden asiat kovaan ääneen. Meille perheen jäsenille ei voi mitään puhua mutta uteliaana toisten asiat kyllä kiinnostaa.
Ei tiedetä hänen asioistaan tai lastenkaan mitään, kummilasta emme ole nähneet kolmeen vuoteen kun ei tykkää kyläilyistä.
Lahjat piti toimittaa lapsille ja hakea äidiltään.
Kun on noin outo en enää jaksa edes yrittää, nyt on kahden vuoden joululahjat hakematta :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.