Lähettäjä: iuhli
Päivämäärä: 8.9.25 21:28:46
"Yhtä hyvin sinulta voisi kysyä, että miksi et leikkaa niitä hiuksiasi lyhyiksi, kerran et ymmärrä, miksi kukaan haluaisi pitkiä hiuksia."
Kyllähän minä välillä leikkaankin. Viisi vuotta sitten hiukset ylsi pyllyn alapuolelle ja leikkasin ne niin, että ylsivät vain olkapäille. Ovat nyt taas kasvaneet. Ja olen siis 162 cm eli en mikään mahdottoman pitkä. Mutta hiukseni kasvavat aika nopeaa vauhtia, kun niitä tässä välissäkin on latvoista siistitty.
En vain ymmärrä, miksi joku haluaa pidennyksillä itselleen pitkät hiukset kun ei pitkät hiukset todellakaan ole aina ihanat. Ja pitkillä tarkoitan siis pyllyyn yltäviä, en mitään lapaluihin yltäviä.
Minä en edes muista milloin olen viimeksi laittanut hiuksiini mitään tököttejä. Pesen shampoolla enkä käytä edes hoitoainetta, enkä todellakaan laita mitään lähmästäviä aineita. Hiukseni ovat luonnostaan tuuheat ja vähän laineilla, joten näyttävät siltä, kuin niiden eteen olisi nähty paljonkin vaivaa. Oikeasti vain pesen, kuivaan ja harjaan.
Toki ymmärrän, että jos joka päivä pitää käyttää ties mitä tököttejä, niin pakkohan hiuksetkin on silloin pestä joka päivä. En ainakaan haluaisi nukkua lähmästetyillä hiuksilla.
Olet oikeassa siinä, että päänahan tyypillä on väliä, mutta on myös käytetyllä pesuaineella. Esim. oma naamani on ihan rasvainen, jos pesen pelkällä vedellä tai jos käytän liian pesevää pesuainetta. Käytänkin naaman pesuun pH 4,5 pesunestettä ja sillä iho pysyy heleänä ja terveenä. Ei kuivu tai ole öljyinen. Sama on varmasti shampoonkin kanssa, eli jos käyttää päänahalle sopimatonta shampoota, niin varmasti päänahka rasvoittuu, kuivuu, hilseilee, jne. En todellakaan voisi käyttää mitään fructista tai pantenea. Mutta minulle passaa hyvin XZ shampoot, olen niitä käyttänyt vuodesta 2004.
|