Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitkät hiukset ja harrastukset

Lähettäjä: Kutri 
Päivämäärä:   8.9.25 10:23:48

Olen kasvattanut jokusen vuoden pitkiä hiuksia. Tällä hetkellä yltävät hieman vyötärön yläpuolelle.

Aloitin pitkästä aikaa saliharrastuksen ja voi luoja.

Hikoilen hirveästä, varsinkin päänahasta ja naamasta. Joskus Näytän siltä että ole tullut suoraan uimasta oikein kunnon treenin jälkeen.
Joten joudun joka kerta pesemään tai vähintään huutelemaan hiukset.

Ja sen jälkeen kuivausoperaatio.

Onko teillä super/pitkähiuksisilla naisilla mitään vinkkiä, miten voisi jättää pesuja vähemmälle? Jokin kampaus tai aine? Kuivashampoo on välillä kutittanyt päänahkaa ja jättänyt sellaisen tahnatahnan hikoileviin kohtiin.

Vai kävelenkö kampaajalle....
Onko joku merkki niissä parempi?

Re: Pitkät hiukset ja harrastukset

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   8.9.25 10:26:35

Letit ! mieluiten ranskalaiset. Ja monikossa eli ainakin kaksi, että ilmaa pääsee myös alapuolelta ja siihen niskan "keskikuoppaan". Omasta hiuslaadusta (ei pituudesta) kiinni mikä shampoo mahdollistaa pidemmät pesuvälit, mutta hoitoaine ja tehohoito ja öljykin sinne latvaan niin pysyy hyvänä JA mahdollistaa ne lyhyemmät pesuvälit..

Lähettäjä: Fab 
Päivämäärä:   8.9.25 10:41:57

Kuivashampoo kannattaa suihkuttaa harjaan ja sitten harjaamalla käydä hiukset läpi. Parhaan tuloksen saa kun sen lisää puhtaisiin hiuksiin.

Lisäksi weledan rosmariinihiusvesi freesaa ihanasti hiukset .

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.9.25 10:43:39

Jos päänahka hikoilee, niin ei siihen oikein kampaukset auta. Se hiki olisi hyvä huuhdella sieltä pois.

Lähettäjä: Llll 
Päivämäärä:   8.9.25 13:02:19

Joo jos päänahka hikoaa märälsi niin siihen ei oikein auta ku pesu. Ite käytän hikoillessa mieluiten korkeeta nutturaa tai lettejä niin niska ei oo likomärkä. Ranskikset on kyl näppärät ku päänahka saa vähä ilmaa.

Lähettäjä: iuhli 
Päivämäärä:   8.9.25 13:50:37

Minulla on pitkät hiukset, yltää pyllyyn asti, enkä ole koskaan tajunnut, miksi ihmiset haluavat pidennyksillä pitkät hiukset. Lyhyet on niin paljon helpommat pestä ja kuivata.

Minulla on paksut hiukset ja hiuksia päässä ihan hirveästi, eli pesu ja huuhtelu ei ole nopeaa hommaa ja kuivaamiseen saa menemään ikuisuuden, vaikka föönaisi. Vitkuttelen aina hiusten pesemisen kanssa.

En siis todellakaan osaa neuvoa aloittajaa kun itsekin aina toivon, että hiukset pysyisi puhtaana. Pesin hiukset viimeksi torstaina ja olen nyt parina päivänä hikoillut kunnolla ja taas sen näköinen, että pakko pestä hiukset.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.9.25 14:08:53

Iuhli, siis olet pessyt hiukset neljä päivää sitten ja ihmettelet, kun ne on taas pesukunnossa...???

Öö... Aika moni pesee hiuksensa joka päivä tai joka toinen päivä. Totta kai ne on likaiset neljän päivän jälkeen!

Päivämäärä:   8.9.25 15:04:43

"Iuhli, siis olet pessyt hiukset neljä päivää sitten ja ihmettelet, kun ne on taas pesukunnossa...???

Öö... Aika moni pesee hiuksensa joka päivä tai joka toinen päivä. Totta kai ne on likaiset neljän päivän jälkeen!"

Niin kai, jos hiuspohja paskoittuu heti. Minulla ei hiuspohja ole kovin rasvainen, joten normaalisti pesuväliksi riittää viikko.

Yleensä ne, joilla on tarve pestä hiukset rasvaisuuden vuoksi joka päivä, eivät pese hiuksiaan kunnolla vaan nätisti silittelevät shampoota hiuksiin eikä edes huuhdella kunnolla. Ja hiukset "pestään" vain kerran. Eihän hiukset tietenkään silloin tule puhtaiksi eikä pysy puhtaana. Hiukset kannattaisi pestä pariin kertaan ihan kunnolla päänahkaa hinkuttaen, jos haluaa että hiukset ja päänahka puhdistuvat. Minä peen hiukset ja päänahan 2 tai jopa 3 kertaa, ja lopputulos on todella putipuhdas ja hiukset on monta päivää kuin vastapestyt. Vaihdan kyllä myös tyynyliinan pari kertaa viikossa, en vain 2 viikon välein kuten moni on täällä kertonut tekevänsä...

Mutta nyt kun tosiaan olen hikoillut kunnolla pariin kertaan, niin se alkaa näkyä.

Ei minulla ole koskaan ollut paskottuva hiuspohja. Mutta siskollani on, joten hänellä hiukset oli parissa päivässä ihan rasvaiset. Mutta hänpä ei ole koskaan pessytkään hiuksiaan kuin kerran, kun minä jo teininä pesin hiukset aina kahdesti, ja pari kertaa viikossa peseminen riitti jo silloin. Ja iän myötä ja hiusten kasvaessa pidemmiksi pesuvälin on voinut pidentää viikkoon, jos en jostain syystä sotke hiuksiani niin, että on tarve perstä ne useammin. Ja näitä on ollut mm. remontointipöly, kuolaava koira hinkannut itseään hiuksiini, tai hevostallilla käynti josta tarttuu haju hiuksiin. Mutta ei nuokaan rasvoita päänahkaa.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   8.9.25 16:49:22

Jos pää hikoaa märäksi niin kyllä se vaan on parempi pestä.

Pieneen nihkeyteen k18 kuivashampoo hyvä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.25 17:04:48

Jos hiukset ovat näkyvästi jo likaiset niin se hiuspohja on jo paskottunut. Eivät nää kerran viikossa pesijät edes itse haista sitä eltaantunutta hajua joka niistä lähtee.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.9.25 18:10:49

"Yleensä ne, joilla on tarve pestä hiukset rasvaisuuden vuoksi joka päivä, eivät pese hiuksiaan kunnolla vaan nätisti silittelevät shampoota hiuksiin eikä edes huuhdella kunnolla. Ja hiukset "pestään" vain kerran. Eihän hiukset tietenkään silloin tule puhtaiksi eikä pysy puhtaana. Hiukset kannattaisi pestä pariin kertaan ihan kunnolla päänahkaa hinkuttaen, jos haluaa että hiukset ja päänahka puhdistuvat. Minä peen hiukset ja päänahan 2 tai jopa 3 kertaa, ja lopputulos on todella putipuhdas ja hiukset on monta päivää kuin vastapestyt. Vaihdan kyllä myös tyynyliinan pari kertaa viikossa, en vain 2 viikon välein kuten moni on täällä kertonut tekevänsä..."

Ei ole kyllä kirjoittajalla mitään kosketuspintaa rasvoittuviin hiuksiin. Jos iho erittää rasvaa, niin sitä ei voi hallita pesemällä monta kertaa peräkkäin. Sitä rasvaa vaan pukkaa jatkuvalla syötöllä ja jos vielä hiuslaatu on hentoinen ja "päätä" myöten oleva, niin se nyt vaan rasvoittuu halusi tai ei. Hiuspohjaa ei myöskään voi "opettaa" harventamalla pesuväliä. Ihmisten kropat nyt vaan on erilaisia ja itsestään tekee vaan pellen julistamalla jotain kikkaa mikä poistaa ongelman. Jos se sinulla toimii, niin ei toimi välttämättä kaikille muille.

Minulla on sen verran rasvainen iho, että muutamissa tunneissa otsa on rasvainen vaikka olisi ilman meikkiä. Pitkin päivää painelen paperilla aina isoimmat rasvaa pois kiiltelemästä. Voi varmaan kukin arvata auttaako minun hiusten rasvaisuuteen mikään kikka kolmonen. No ei auta. Joka ilta pesen hiukset, jos en halua olla umpirasvaisella tukalla. Ja kiitos kysymästä, osaan kyllä hoitaa ihoani eli ei tarvitse tulla kertomaan miten sitä tulee pestä tai jättää pesemättä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.9.25 18:12:54

"Jos hiukset ovat näkyvästi jo likaiset niin se hiuspohja on jo paskottunut. Eivät nää kerran viikossa pesijät edes itse haista sitä eltaantunutta hajua joka niistä lähtee."

Vahvasti tämä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.25 18:22:39

On eri asia et hiukset on hiestä märät kuin likaiset ja rasvoittuneet.

Päivämäärä:   8.9.25 18:48:10

"Jos hiukset ovat näkyvästi jo likaiset niin se hiuspohja on jo paskottunut. Eivät nää kerran viikossa pesijät edes itse haista sitä eltaantunutta hajua joka niistä lähtee."

Vaikka sinä et haistakaan mitään, niin ei se silti tarkoita, että kaikki muutkin ovat menettäneet hajuaistinsa.

Kyllä minä haistan, jos päänahkani haisee eltaantuneelta. Mutta yleensä niin pitkään en hiustenpesuväliä venytä vaan pesen ne jo kun hiukset näyttävät juuresta rasvaisilta. Se ei silti tarkoita, että päänahkaani olisi tuolloin kertynyt eltaantunut töhnäkerros kuten sinulla.

Ja mitä tarkoitat tuolla "jos hiukset ovat näkyvästi jo likaiset niin se hiuspohja on jo paskottunut"? Onko joku väittänyt jotain muuta? Sanoinhan jo omalla kohdallani, että nyt olen hikoillut parina päivänä niin, että hiukseni ovat likaiset ja likaisen näköiset, eli se tarkoittaa, että päänahkani on paskottunut. Ei ainakaan minulla hiukset muuten juuresta rasvoitu. Joten mikä tämän kommenttisi pointti oli? Luulitko, etten tiedä, miksi hiukseni ovat jo muutamassa päivässä likaiset?

Joskus ihmettelen, että mitä älyllisesti alempitasoisia tänne hötölään on eksynyt, mutta nykyään he ovat jo valtaosassa... :O

Tunnen myös monia, jotka ovat "opettaneet" hiuspohjansa harvempaan pesuun. Se on tapahtunut heillä ihan sillä, että kun pesevät hiuksensa, niin pesevät ne pariin kertaan kunnolla, jolloin ei tarvitse heti huomenna olla pesemässä hiuksia uudelleen siksi, ettei ne edellisellä pesulla edes puhdistuneet vaan ovat edelleen 10 cm pituudelta rasvassa...

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   8.9.25 19:22:43

No täällä yksi, joka yritti ja yritti opettaa hiuspohjansa harvempaan pesuun siinä onnistumatta. Vaikka kuinka pesin monta kertaa ihan kunnolla hankaamalla, niin ei vai hiuspohja oppinut yhtään mitään.

Mutta ilmeisesti olenkin niitä hötölään eksyneitä älyllisesti alempitasoisia.

Lähettäjä: Kutri 
Päivämäärä:   8.9.25 19:54:07

Eli vastauksista päätellen pesu on ainoa.

Ei ole kellään kokemusta mistään todella hyvästä kuivashampoosta?

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   8.9.25 20:35:54

Kun ratsastin lähes joka päivä, huuhtelin hiukset suihkussa ja pesin ehkä joka kolmas kerta tai tietysti useammin jos tilanne vaati.
Ei voi mitään, varsinkin tallihiukset todella haisee.
Onpa ihanaa nyt, kun pesuväli on pidentynyt (edes jotain hyvää ratsastamattomuudessa).

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   8.9.25 20:54:30

Aikaa säästyy kun jättää föönin kaappiin. Paksujen hiusten kuivaamiseen menisi aikaa törkeän paljon joten annan kuivua itsestään. Tärkeintä minulle että ovat puhtaat.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.9.25 20:56:41

"Minulla on pitkät hiukset, yltää pyllyyn asti, enkä ole koskaan tajunnut, miksi ihmiset haluavat pidennyksillä pitkät hiukset. Lyhyet on niin paljon helpommat pestä ja kuivata."

Onpas hassu kommentti :D Yhtä hyvin sinulta voisi kysyä, että miksi et leikkaa niitä hiuksiasi lyhyiksi, kerran et ymmärrä, miksi kukaan haluaisi pitkiä hiuksia.

Minulla on nopeasti rasvoittuva hiuspohja ja vieläpä ne pidennykset (hui). Treenien ja hikoilun takia hiuksia nyt vaan on pakko pestä parin, max. 3 päivän välein. Onhan se kuivausrumba vähän ärsyttävää, mutta minkäs teet. Tykkään silti tästä tuuheudesta verrattuna aiempaan rotanhäntään ja olen huomannut, että nyt hiuksia tarvitsee laittaa paljon vähemmän. Pesuväli on siis pidennysten myötä hieman pidentynyt, koska en laita hiuksiin läheskään niin paljon tuuheuttavia tököttejä, kuin ennen. Värjäyskin auttaa, koska värjätty hius on kuivempi, eikä rasvoitu niin nopeasti.

Niin ja hiusten "opettaminen" on myytti. Se on ihan ihotyypistä (ja myös hiustyypistä) kiinni, että miten nopeasti päänahka rasvoittuu ja hiukset näyttävät klähmäisiltä. Olettaen tietysti, että henkilö osaa pestä hiuksensa kunnolla eli niin, että mitään talia ei päänahkaan jää. Veikkaisin, että suurin osa edes hieman hiustenhoitoon perehtynyt osaa kyllä.

Päivämäärä:   8.9.25 20:59:18

Ja kuivashampoista: hyvä ns. "kevyt" kuivashampoo on mielestäni Batisten bare, tuuheutta taas antaa hyvin K18-kuivashampoo. Kampaajani kehui myös Moroccanoilin kuivashampoota ohuille hiuksille, mutta sitä en ole vielä kokeillut. Monethan laittaa kuivashampoota puhtaisiin hiuksiin, sen pitäisi hieman hillitä rasvoittumista. Mutta eipä se kuivashampookaan varsinaisesti siihen auta, jos päänahka kastuu hiestä märäksi.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   8.9.25 21:13:09

Jessus tuo pimppa-hiilarijankkaaja on raskas tyyppi. Ja joka ketjussa törkypuheineen, ei osaa näköjään kirjoittaa asiallisesti mistään aiheesta vaan aina pitää keksiä rumat ilmaisut.

Päivämäärä:   8.9.25 21:28:46

"Yhtä hyvin sinulta voisi kysyä, että miksi et leikkaa niitä hiuksiasi lyhyiksi, kerran et ymmärrä, miksi kukaan haluaisi pitkiä hiuksia."

Kyllähän minä välillä leikkaankin. Viisi vuotta sitten hiukset ylsi pyllyn alapuolelle ja leikkasin ne niin, että ylsivät vain olkapäille. Ovat nyt taas kasvaneet. Ja olen siis 162 cm eli en mikään mahdottoman pitkä. Mutta hiukseni kasvavat aika nopeaa vauhtia, kun niitä tässä välissäkin on latvoista siistitty.

En vain ymmärrä, miksi joku haluaa pidennyksillä itselleen pitkät hiukset kun ei pitkät hiukset todellakaan ole aina ihanat. Ja pitkillä tarkoitan siis pyllyyn yltäviä, en mitään lapaluihin yltäviä.

Minä en edes muista milloin olen viimeksi laittanut hiuksiini mitään tököttejä. Pesen shampoolla enkä käytä edes hoitoainetta, enkä todellakaan laita mitään lähmästäviä aineita. Hiukseni ovat luonnostaan tuuheat ja vähän laineilla, joten näyttävät siltä, kuin niiden eteen olisi nähty paljonkin vaivaa. Oikeasti vain pesen, kuivaan ja harjaan.

Toki ymmärrän, että jos joka päivä pitää käyttää ties mitä tököttejä, niin pakkohan hiuksetkin on silloin pestä joka päivä. En ainakaan haluaisi nukkua lähmästetyillä hiuksilla.

Olet oikeassa siinä, että päänahan tyypillä on väliä, mutta on myös käytetyllä pesuaineella. Esim. oma naamani on ihan rasvainen, jos pesen pelkällä vedellä tai jos käytän liian pesevää pesuainetta. Käytänkin naaman pesuun pH 4,5 pesunestettä ja sillä iho pysyy heleänä ja terveenä. Ei kuivu tai ole öljyinen. Sama on varmasti shampoonkin kanssa, eli jos käyttää päänahalle sopimatonta shampoota, niin varmasti päänahka rasvoittuu, kuivuu, hilseilee, jne. En todellakaan voisi käyttää mitään fructista tai pantenea. Mutta minulle passaa hyvin XZ shampoot, olen niitä käyttänyt vuodesta 2004.

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   8.9.25 21:34:10

Kyllä mä ainakin pesen tukan hikoilun jälkeen. Hikoilen paljon päästä ja tukka on märkä kunnon treenin jälkeen. Onpas ällöttävä ajatus ettei parin treenin jälkeenkään vielä olisi pessyt tukkaa, yyh.

Päivämäärä:   8.9.25 21:36:11

iuhli: Siis voihan niitä hiuksia leikata useammin, jos ei pitkistä tykkää?

Minulle pitkät hiukset ovat kyllä esim. lapaluiden alle yltävät hiukset. Ja näin myös kampaajat määrittelevät pitkät hiukset :) Ekstrapitkät sitten erikseen.

Juurihan viestissäni selitin, miksi halusin pidennykset: hiuksia ei tarvitse laittaa läheskään niin paljon, kun niissä on jo valmiiksi volyymia. Tykkään siitä, että hiukset on pitkät (minun standardeillani - mitään persukseen yltäviä en ikinä haluaisi) ja paksut. Näyttää mielestäni hyvältä. Onko tässä oikeasti jotain suurtakin ihmettelyn aihetta? Sen takiahan ihmiset kasvattavat hiuksiaan, leikkaavat niitä tiettyyn malliin, värjäävät, tekevät kampauksia...

Ja joo, shampoolla on toki väliä siinä mielessä, että sen tulee olla tarpeeksi pesevä. Monen hiuspohjahan nimenomaan kärsii silloin, jos hiuksia ei pese riittävän usein. Esim. seborreasta kärsiville nimenomaan suositellaan tiheää pesuväliä, eikä mikään hiusten "opettaminen" todellakaan auta. Minullakin alkaa helposti päänahka kutista, jos olen liian pitkään pesemättä.

Päivämäärä:   8.9.25 23:04:45

"Siis voihan niitä hiuksia leikata useammin, jos ei pitkistä tykkää?"

Luetunymmärtäminen on toki toisille vaikeaa, mutta toistan nyt vielä kerran, että en ymmärrä, miksi kukaan haluaa pidennyksillä näin pitkiä hiuksia. Onnistuiko nyt?

Seborreaan ei muuten auta tiheä peseminen. Se voi jopa pahentaa tilannetta, kun shampoot on yleensä emäksisiä ja tiheän pesemisen myötä päänahka on usein kosteana. Emäksinen ja kosteus on seborrealle nannaa.

Paras ja halpa hoito seborreaan on pestä/liottaa/hinkuttaa etikkavedellä. Reilusti etikkaa, vaikka 1/3 ja 2/3 vettä. Seborrea on sieni-infektio ja vaatii tuhoutuakseen hapanta. Etikka on halpaa isossakin pullossa ja paljon parempi ja halvempi kuin mikään sienilääke apteekista. Sillä etikkavedellä voi käsitellä kaikki alueet kropasta, jossa seborreaa ilmenee. Monillahan sitä on päänahan lisäksi naamassakin, varsinkin otsassa ja kulmakarvoissa.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   9.9.25 00:17:27

Minulla on letti harteille asti.
Joka päivä suihkuun ja shampoona vuorotellen tervashapoota ja Head&shoulderssia.
Jotain halpaa hoitoainetta myös käytän, että päänahka pysyy kunnossa ja tukka harjattavassa kunnossa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.9.25 00:31:40

"Luetunymmärtäminen on toki toisille vaikeaa, mutta toistan nyt vielä kerran, että en ymmärrä, miksi kukaan haluaa pidennyksillä näin pitkiä hiuksia."

Luultavasti samasta syystä kuin sinä kasvattamalla ne.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.9.25 00:40:39

Mulla hiukset alaselkään ja kyllä aina jos olen hikoillut niin vähintään huuhtelen vedellä ne. Ja jos on oikein likainen ja ällöttävä olo niin pesen shampoolla, vaikka sitten joka päivä. Esim. yhden kesän olin kesätöissä siivoojana ja oli pakko käyttää shampoota joka päivä. Normaalisti pesen ehkä joka toinen tai joka kolmas päivä, riippuen vähän menoista ja tekemisistä. Kuivashampoota en ole ikinä tottunut käyttämään, ei jotenkin houkuta ajatus että jätetään hiki muhimaan päänahkaan ja peitetään se jollain. Etsi ap mielummin joku mieto shampoo ja käytä sitä vaikka päivittäin kuin peität hien ja rasvan kuivashampoolla.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   9.9.25 01:06:06

"Etsi ap mielummin joku mieto shampoo"

Ei sitä tarvitse etsiä.
Laimentaa sen markettishapoon puolet ja puolet vedellä, niin ei ole liian tujua.
Itsellä on atooppinen iho, niin olen opetellut tämän tavan jo vuosikymmeniä sitten.

Lähettäjä: Unne 
Päivämäärä:   9.9.25 04:43:52

"Lähettäjä***
Päivämäärä8.9.25 21:13:09

Jessus tuo pimppa-hiilarijankkaaja on raskas tyyppi. Ja joka ketjussa törkypuheineen, ei osaa näköjään kirjoittaa asiallisesti mistään aiheesta vaan aina pitää keksiä rumat ilmaisut."

Mihin tämä liittyy? Ei tässä ketjussa hiilareista ja pimpasta jankkaa kukaan muu kuin sinä.

Lähettäjä: Huh hei 
Päivämäärä:   9.9.25 05:16:40

"Seborreaan ei muuten auta tiheä peseminen." En usko.

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   9.9.25 07:00:07

Jep, tarkkuutta triplatähti. Eihän hän tässä ketjussa jankuttanut kuin paskoittumisesta. Se rumasti puhuminen vaihtelee ketjun aiheittain ja rauhoittuu kun siihen ei puututa.
Vähän kuin jos pikkulapsi sanoo ruman sanan niin yritetään olla huomaamatta, niin sama toiminee tässäkin. Jotkut nyt vain eivät osaa ilmaista itseään fiksusti vaan sitä alatyylistä sanaa tai sanontaa täytyy tekstiin lisätä.

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   9.9.25 07:10:26

Kampaus i auta siihen että päänahka hikoilee. Joo ranskalaiset letit auttaa siihen että se hiki kuivuu nopeempaa päänahkaan eikä jää märäksi, mutta siellä se hiki silti on mulla alkaa kutiaan jos en pese.

Eikä se pituuskaan kyllä vaikuta siihen kuinka paljon päänahka hikoilee. Eihän se päänahka tiedä kuinka pitkä hius sieltä jatkuu, se hiuksen tiheys ja paksuus siihen vaikuttaa. ELi jos et ohenna nyppimällä hiuksia ei kyllä vaikuta kampaajalla käynti.

Mulla hiukset häntäluuhun asti, pidän salilla nutturalla koska en tykkää ku kuuma tukka selkää vasten. Hiukset pesen aina hikitreenin jälkeen ja sitten niinä päivinä kun en hikoile paljoa en pese tukkaa. En pidä mitään kuivausoperaatioo. Ilta pyyhe pääs ja sit nukkuun märillä. Joskus ne kuivuu yön aikana joskus ei. Pyyhe tyynyn päällä

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   9.9.25 07:11:53

Ja siis sori aloittaja, jäi vastaaminen itse aiheeseen ;)

Kyllä se vaan hikiliikunnan jälkeen pitää päänahkakin pestä, ei siinä oikein mitään taikakonsteja ole. Hikoilua urheilun aikaan voi hiukan vähentää heti alkuun vinkatuilla ranskalaisilla leteillä, mutta suosittelen kyllä pesemään hiuspohjan yhtälailla kuin muunkin vartalon joka kerta liikunnan päälle. Jos urheilet päivittäin niin välillä voi riittää pelkkä huuhtelukin.

Pitkiin hiuksiin tottuu, itsellä olit lähes takapuolen päälle vuosikymmenet, nyt keski-iässä olen pitänyt hiukan lyhyempinä kun ovat jonkun verran ohentuneet, vaikka ei sitä sinänsä huomaa kun ovat lähes aina kiinni. Pitkät hiukset olen itse kokenut tosi helppoina vs. lyhyet, saa äkkiä siistin nutturan tai letin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.