Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miesflunssa

Lähettäjä: () 
Päivämäärä:   8.9.25 08:09:50

Voi luoja että on raskas tauti. Mulle tuli flunssa ja toki se sitten tarttui mieheenkin. Heti ekasta aivastuksesta alkoi voihkiminen, kuumeen mittailu ja kärsimys. Nyt menossa yskä ja niistämisvaihe ja sen myötä kiukuttelee kuin pieni lapsi. Miten tätä jaksaa katsoa, arvatenkin tekee kuolemaa seuraavat kaksi viikkoa ja passata tietysti pitäisi. Ei ole omakaan olo kummoinen mutta pakkohan tässä on työt ja muut hoitaa.

Re: Miesflunssa

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   8.9.25 09:05:22

Laita korvatulpat ja jätä uros oman onnensa nojaan.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.9.25 09:11:01

Miesflunssaa raskaampaa on vain henkilö joka pitää tätä myyttiä yllä.

Joo, sun puoliso heittäytyy avuttomaksi koska sallit sen. Jos haluat ylläpitää tuollaisia käytösmalleja niin ihan vapaasti vaan. Tai sitten voit sanoa että yhtälailla tässä on flunssa itselläkin, hae itse nenäliinasi ja tee voileipäsi.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   8.9.25 09:12:28

Jos haluat ylläpitää tuollaisia käytösmalleja niin ihan vapaasti vaan. Tai sitten voit sanoa että yhtälailla tässä on flunssa itselläkin, hae itse nenäliinasi ja tee voileipäsi.

^ Tämä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.25 09:13:36

Niin siis miksi passaat?

Ymmärrän kyllä, että tottakai jos toinen on kipeä, hänelle voi keittää teetä, tehdä pari leipää ja hakea kaupasta mielitekoja, mutta joku raja. Jos toine kiukuttelee ja passuutta, sanoisin, että hänen tulee korjata asenne.

Päivämäärä:   8.9.25 09:22:58

Miehet palaa sairaana siihen tilaan kun ne oli sairastaessaan lapsena ja äiti hoivasi. He odottavat sitä samaa hellää hoivaa aikuisenakin ymmärtämättä että se hoivaaja voisi tarvita apua itsekin. Täysipäinen mies ymmärtää ettei voi hoivauttaa koko ajan mutta sairaana heittäytyvät sitten täysin avuttomiksi lapsiksi.

Päivämäärä:   8.9.25 09:28:19

He odottavat sitä samaa hellää hoivaa aikuisenakin ymmärtämättä että se hoivaaja voisi tarvita apua itsekin.

^ Ei. He odottavat sitä samaa hellää hoivaa aikuisenakin välittämättä siitä että se hoivaaja voisi tarvita apua itsekin. Kokemusta on myös miehestä joka välittää, harvinaistahan se kyllä on.

Päivämäärä:   8.9.25 09:30:13

He odottavat sitä samaa hellää hoivaa aikuisenakin välittämättä siitä että se hoivaaja voisi tarvita apua itsekin.

Siinähän se miesflunssa tuli kuvailtua. Miehen hirvittävä sairaustila ajaa miehen mielessä kaiken ja kaikkien yli. Koska mulla on miesflunssa.

Lähettäjä: Ripa of mukkula 
Päivämäärä:   8.9.25 09:37:56

Takuuvarma aloitus femakkopalstalla. "Miesflunssa". Ja taas mennään!

Päivämäärä:   8.9.25 09:38:36

Omakin mieheni sairastaessaan sairastaa aina miesflunssaa. Mitään ei pystyisi itse tekemään. Hän siis saattaa hyvinkin olla viikon siellä sohvan nurkassa tekemättä mitään. Meillä ei ole lapsia, eikä tule, mutta oon useasti miettinyt, että sairastaako isätkin miesflunssaa? Lapset ja koko koti jää tällöin äidin hoidettavaksi?

Itse en voi käsittää, miten aikuinen ihminen kuvittelee, että maailman voisi pysäyttää flunssan ajaksi. On vaan tiettyjä hommia, jotka on tehtävä flunssasta huolimatta.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   8.9.25 09:39:38

Onhan siitä tutkimuksiakin, että miehelle flunssa on rajumpi. En jaksa googlettaa.

Lähettäjä: Lily 
Päivämäärä:   8.9.25 09:40:07

Mun miehellä on parhaillaan kans flunssa miesflunssan lisä maustein päällä. Minä en koe sitä negatiivisena, vaan aidosti koen sen enemmän suloisena, että tuo aina niin vahva ja aina kaikista huolta pitävä mies on kipeänä se hoivaa tarvitseva ja sen myös osoittava potilas. Mielelläni minä tuota potilasta sen ajan palvelen ja hoivaan, jopa enemmän kuin oikeasti tarvitsisi :) Niin hänkin tekee, kun itse olen kipeänä.

Lähettäjä: Brianna 
Päivämäärä:   8.9.25 09:47:15

Minä en koe sitä negatiivisena, vaan aidosti koen sen enemmän suloisena, että tuo aina niin vahva ja aina kaikista huolta pitävä mies on kipeänä se hoivaa tarvitseva ja sen myös osoittava potilas. Mielelläni minä tuota potilasta sen ajan palvelen ja hoivaan, jopa enemmän kuin oikeasti tarvitsisi :) Niin hänkin tekee, kun itse olen kipeänä.”

Minulla aivan samat samat ajatukset täällä!

Päivämäärä:   8.9.25 09:48:31

Onhan siitä tutkimuksiakin, että miehelle flunssa on rajumpi. En jaksa googlettaa.

^ Juu ja siksi flunssakaudella joudutaan työntämään yksinasuvien miesten ruumiita kuormakaupalla joukkohautoihin, koska ne eivät kykene itse hakemaan viikkoon tai pariin edes vettä itselleen, saati tehdä voileipää tmv.
Paitsi ettei jouduta. Miesflunssa iskee parisuhteessa eläviin miehiin ja eihän siinä mitään, kyllä sairasta pitää auttaakin. Ongelmaksi nousee se, että kun nainenkin on yhtä kipeä, miesflunssailija tekeytyy edelleen kuolleeksi ja viis veisaa siitä, että nainen joutuu selviytymään ihan itse. Ja yrittää sen lisäksi vaatia tältä hoivaa itselleen. Itsestäänselvää on, ettei miesfunssassa hoideta lapsia, siitä saa kipeä nainen selviytyä yksinään.
Onneksi on niitäkin miehiä joilla on ihan vaan flunssa.

Päivämäärä:   8.9.25 09:52:21

Mutta flunssa on silti vaan flunssa, vaikka kuinka perustelette että se on miehellä vähän kovempi. Ei se ole sydänkohtaus tai terminaalivaiheen syöpä. Se on flunssa.

Täällä pidettiin pöydänreunasta tukea seisoessa kun oli pari kertaa aivastettu. Oikeesti.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.9.25 09:58:22

Luonnollisesti muutamalta vastaajalta menee aina pointti ohi. Ollaanhan me ht-netissä :D

Jos puolisot hoivaavat kumpikin vuorostaan toistaan silloin kun toinen on sairaana niin sehän on pelkästään hyvä asia. Sen sijaan jos molemmat ovat yhtä aikaa kipeänä niin silloin tehdään yhdessä se mitä jaksetaan eikä kumpikaan passuuta toista.
Tarviiko tavuttaa?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.