Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nettiriippuvuus, kärsitko siitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.25 05:01:37

Tiedätkö että olet pahasti riippuvainen?

Re: Nettiriippuvuus, kärsitko siitä

Lähettäjä: Koulutus/valinnat 
Päivämäärä:   8.9.25 07:12:38

Kun työssäni joudun nettiä käyttämään koko ajan, hoitamaan asioita netissä ja osittain vapaa-ajan viihdekin tukee netistä, niin kyllä olen pahasti riippuvainen.

Lähettäjä: Norsu 
Päivämäärä:   8.9.25 07:32:04

Kyllä vaan. Eläminen nykyaikana on yllättävänkin nettiriippuvaista. Lisäksi jo mun työ ja toimeentulo on täysin netistä riippuvaista (jos yhteys katkeaa, niin työt seisoo) ja työni seuraa valitettavan usein myös vielä vapaa-ajallekin. Lisäksi paljon on kaukana asuvia ystäviä, joihin yhteydenpito tapahtuu vain netin välityksellä. Muistisairaan äitini kanssa pidämme yhteyttä netin yhteydellä videopuheluin aamuin ja illoin. Lisäksi käytän somea sekä tällaisia turhuuksia kuten ht.net jokusen verran nollaamaan päätäni, vaikka yritänkin muuten pysyä vapaa-ajalla kaukana älylaitteista ja olla paljon esim metsässä. Tämä elämäntyyli ei oikein sovi minulle, mutta en ole päässyt irti ’oravanpyörästä’. Vielä kun taustalla on suht tuoreet opiskelijavuodet yliopistosta, niin ei ole varaa heittäytyä millekään ihan uudelle alalle kauas pois älylaitteiden maailmasta. Olisin mieluusti vaikkapa majakanvartija tai joku metsäopas..

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   8.9.25 07:39:06

En, mutta joudun kyllä tietoisesti tekemään välillä päätöksiä olla käyttämättä älylaitteita vapaa-ajalla. On liian helppoa tarttua puhelimeen kun on hetki vapaata aikaa/lounastauko itsekseen/illalla ennen nukkumaan menoa, siispä teen ihan tietoisesti toisin.

Minulla kulkee pokkari mukana laukussa, eli ruokatunnilla luen, jos ei ole seuraa. Iltaisin puhelin jää toiseen huoneeseen, herätystä varten on ihan tavan herätyskello yöpöydällä. Samoin kun lähden pihatöihin, jätän puhelimen sisälle.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   8.9.25 07:40:25

Olen nettiriippuvainen, tiedän olevani pahasti koukussa. Tietokone aukeaa aamusta ja menee kiinni illasta, luen, pelaan, sometan.

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   8.9.25 08:27:35

Kyl sitä aika riippuvainen on netistä mutta en koe kärsiväni asiasta.

Päivämäärä:   8.9.25 08:30:08

En kärsi. Mutta netin käyttöä on pakko rajoittaa, ettei perheeni kärsi.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   8.9.25 08:33:08

En kärsi. Ennen luin illat pitkät lehtiä, nyt uutisia ja nettikeskusteluja kännykästä. En näe siinä oleellista eroa. Toki välillä ulkoilemassakin käyn tai jumppaan.

Lähettäjä: meppu 
Päivämäärä:   8.9.25 08:43:12

En mä siitä varsinaisesti kärsi, mutta olen kyllä riippuvainen ollut jo parikymmentä vuotta. Kännyköiden yleistyminen vaan pahensi sitä. Nyt ihan viime vuosina se on pahentunut ja tahtoo viedä jo yöuniakin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.9.25 12:18:16

Kärsin. Elämä kaventunut ruudun sisään. Tosielämän sosiaaliset tilanteet kaventunee työpaikalle.

Päivämäärä:   8.9.25 13:21:27

Kyllä ehdottomasti. Vi*utusta aiheutti jo netin takkuilu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.