Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten yli sukulaisten kommenteista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.25 19:47:30

Olen huomannut että elämäni isompia ärsykkeitä on sukulaisten kommentointi omaan elämäntilanteeseeni. Isovanhempien, vanhempien kuin myös ihan muiden sukulaisten toimesta. Pitäisi tehdä sitä ja tätä, koskaan elämäni ei ole hyvin. Tämä stressaa jatkuvasti ja välillä jopa ahdistaa. Kun teen jotain saan kuulla miten pitäisi olla joko parempi asunto, parempi työ, parempi koulutus tms. Jopa teinivuosien eka amis, jonka lopetin kesken tulee edelleen pettyneeksi puheenaiheeksi ruokapöydässä, vaikka minulla on jo muutama toinen tutkinto jo tehty sen jälkeen, nekin vuosia sitten. Eka teinivuosien duunipaikkakin oli huono ja olisi pitänyt tähdätä korkeammalle, sama kaikki työt mitä olen tehnyt. Nyt kysellään koskas lapsia, vaikka koskaan en ole kokenut lapsihinkua. Painostetaan myös kouluttautumaan samalle alalle kun joku sukulaisista, vaikka intohimo tähän alaan on täys 0.

Jouduin burnoutista "mt-lomalle" ja saan kuulla tästäkin olevani vain saamaton, laiska ja kuinka tuhlaan elämääni hukkaan. Kommentit jopa ahdistaa koska alan kans näkemään että tulevaisuuteni on tuhoontuomittu. Näitä on kiva puida joulupöydässä tai Whatsapp viesteissä. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ei auta kun tätä saa kuulla monta kertaa vuodessa. Vaikka elämä olisi raiteillaan niin silti se ei ole, jos sukulaisista kysytään. Olen muutenkin luonteeltani tosi herkkä ja toisaalta myös epävarma, joten ikävät kommentit tuntuu ihon alla kovemmin kun perus Petterin. On tosi vaikeaa elää elämässä eteenpäin, jos toiset ruotii vanhoja juttuja ja puhuu samaan aikaan että tulevaisuutta ei ole.

Re: Miten yli sukulaisten kommenteista

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.9.25 19:48:51

"Mitäs tässä, ihan hyvää kuuluu, mitäs teille?" -linjalla olen mennyt jo vuosia. Välttyy kommenteilta.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   7.9.25 19:50:34

Ja olet näiden ihmisten kanssa tekemissä siksi että.. ? Tai edes päästät johonkin wappiin viestejä laittelemaan koska.. ?
Mitä olet tehnyt itse oman itsetuntosi parantamiseksi ja miten olet opettelemassa rajojen asettamista ? Toisten käytökseen harvemmin pystyy vaikuttamaan..

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   7.9.25 19:53:16

Oletko kokeillut haastaa näitä mielipiteitä? Kysyä miten niin, miksi sanot noin?

Kuulostaa kyllä tosi lannistavalta ympäristöltä. Ehkä etäisyyden ottaminen on oman mielenterveytesi takia paikallaan. Puhukoot seinille...

Lähettäjä: mää 
Päivämäärä:   7.9.25 19:54:16

Miten ihmeessä haluat olla tekemisissä moisten paskahattujen kanssa??? Eihän sun tarvitse! No, ehkä just joulupöydässä, ei milloinkaan muuten.
Ja miksi kerrot sukulaisille elämästäsi YHTÄÄN MITÄÄN?? Ei ne voi arvostella jos ne ei tiedä.
Kyllä sulla on kaikki keinot pärjätä sukulaisten ilkeilyjen kanssa. Älä ole niin s-atanan nössö!

Lähettäjä: dumari 
Päivämäärä:   7.9.25 19:58:00

"No, ehkä just joulupöydässä, ei milloinkaan muuten."

Ei tarvitse silloinkaan, Suomessa kun ei ole lakia joka määräisi samaan joulupöytään sukulaisten kanssa tai kenenkään muunkaan sellaisen, jonka kanssa ei tahdo.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   7.9.25 19:58:57

Sanot seuraavalla kerralla, että sanakin vielä sinun elämästäsi ja valinnoistasi, niin pistät välit poikki kokonaan.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   7.9.25 20:32:40

Ymmärrän aloittajan tunteet.

On ihan kamalaa kun sukulaiset/läheiset tuomitsevat laiskaksi jne.
Sairaudet (itsellä aikuisiällä todettu sydämen vajaatoiminta, joka todennäköisesti johtuu synynäisestä aorttaläpän reijästä). Olen siis aina ollut se "laiska" lapsi, joka vaan jähmettyy jonnekkin, kun on niin laiska (oikeasti ei pysty sydänsairauden vuoksi).

Omassa nuoruudessai/lapsuudessani oli se saunan taa vietävä. Kun en jaksanut. Onneksi keksin eläimet ja kanojen/hevosten/koirien kanssa pystyin niiden varjolla chillaamaan ja ottamaan happea, jota sydän ei rasituksessa pysty keuhkoille tuottamaan.

Opin piilottamaan asian, heittämään läppää ja tarjoilemaan huileja/mietintöjä, kun en pystynyt.
Urheilin SM-tasolla yleisurheilussa, mutta se vaatiajoituksia, kotioloissa piti säästellä sydänrasitusta, jotta pystyin räjähtävän liikkumiseen huonolla pumpulla.

Vasta aikuisena olen tajunnut, kuinka eritavoin ennen elettiin. Jos en olisi ollut ns. laiska, olisin kuollut sydänkohtaukseen.

Sydänjutut diakgnosoitiin 47v:aana. 76v äitini edelleenkin pitää vaivaa laiskuutena/luulotautina/asioiden välttelynä....kun en jaksa huilimatta kärrätä kottareilla puutarhamultaa, kuten normaalit ihmiset.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   7.9.25 20:34:37

Miksi et kysy miksi puhuvat noin rumasti ja asettavat kohtuuttomia odotuksia? Oletko koskaan, missään vaiheessa suoraan sanonut että tuollainen on asiatonta puhetta, ja et pidä siitä?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   7.9.25 20:43:01

Myönnä kaikki ja liioittele puolet. "Pitäisi olla parempi kämppä" ... tämä on oikein hyvä, mutta olen kyllä ajatellut muuttaa yksiöön .... (paikkakunnan slummialueelle).
"Pitäisi olla parempi työ " ...ajattelin lähteä matkaoppaaksi Turkkiin ja olen jo laittanut hakemuksen. Ihan kivaa vaihtelua, vaikka ei siellä palkaksi saa kuin ylläpidon.
Entä puolisosi? Kun perheen perustamisesta kysellään, kerro uudesta samaa sukupuolta olevasta mustasta poika-/tyttöystävästäsi, joka ei halua tavata sukulaisia koskaan.

Näin pääset yli vanhojen ruotimisesta ja saat heille uutta pähkäiltävää.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   7.9.25 21:22:35

Eikö teillä ole muuta puhuttavaa kun vuosien vanhat jo ohimenneet ja muuttuneet jutut? On kyllä outoa? Ja miksi otat edelleen noista vanhoista asioista pulttia kunelämäsi on nyt ihan toisella tolalla? Mitä se kellekkään kuuluu minkälainen asuntosi, tutkintosi tai työpaikkasi on jos itse olet tyytyväinen? Tämän voisit ihan sanoa ääneen. Vai onko nyt niin että itsekin olet elämääsi ja valintoihisi tyytymätön tai pettynyt ja otat siksi noista sanomisista itseesi?

Lähettäjä: mää 
Päivämäärä:   8.9.25 00:26:43

En kertakaikkiaan voi ymmärtää miksi ovat noiden vajakkien kanssa missään tekemisissä??? Ihan oma valintasi kuunnella tota paskaa. Koska todennäköisesti olet jo aikuinen, niin voit täysin vapaasti valita kenen kanssa elämääsi vietät.
Taidat olla joku masokisti.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   8.9.25 03:22:20

On ihan tutkittu juttu, että ihmiset taantuvat aikuisinakin perheensä parissa lapsuuden rooleihin. Hesarissa oli aiheesta pitkä juttu nyt männäviikolla. Itte en jaksais olla moisten sukulaisten kanssa tekemisissä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.