Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten päästä yli tästä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.25 09:36:42

Miehen kanssa pari päivää sitten puhuttiin niitä näitä parisuhteista ja rakkaudesta. Sanoi sitten että lasten äiti merkkas aikanaan enemmän kuin mitä minä nyt merkkaan. Hänellä on siis edellisestä suhteesta kaksi lasta. Tottakai ymmärrän että varmasti lasten äiti on merkinnyt tosi paljon aikanaan.

Jotenkin tuntui hirveän pahalta kuitenkin. Mulle kun mies on kaikki kaikessa ja merkinnyt aina eniten. Tunnen itseni niin tyhmäksi, kun olen tämän suhteen eteen nähnyt hirveästi vaivaa ja yrittänyt olla hyvä kumppani. Ollaan oltu yhdessä nyt muutama vuosi.

Tuntuu jotenkin sille että ihan sama miten paljon teen niin ei sillä ole loppupeleissä väliä. Menin jotenkin aivan lukkoon. Aina kun mies yrittää halata niin vetäydyn, vietän aikaa eri huoneessa, en puhu juurikaan. Mieskin huomannut että jokin kiikastaa mutta en tiedä osaako yhdistää.

Miten pääsen tästä asiasta yli ja pystyisin olemaan sinut asian kanssa ?

Re: Miten päästä yli tästä

Lähettäjä: Jotsin 
Päivämäärä:   7.9.25 09:38:07

Huh huh....miksi ihmeessä sanoi noin? Onko muuten taipuvainen lipsauttelemaan asioita jotka loukkaavat sinua?

Päivämäärä:   7.9.25 09:39:32

Aloita nyt ainakin puhumalla miehen kanssa avoimesti asiasta ja tunteistasi.

Päivämäärä:   7.9.25 10:01:46

"Sanoi sitten että lasten äiti merkkas aikanaan enemmän kuin mitä minä nyt merkkaan."

Todella kurjasti sanottu. Tuollainen lause on muutenkin täysin tarpeeton, sillä ei saa kuin toisen tuntemaan olonsa kurjaksi ja mitättömäksi. Halusiko mies tahallaan loukata sinua, vai eikö oikeasti ymmärtänyt, miltä tuollainen kuulostaa? Puhu miehelle, että tuo tuntui todella kurjalta. Miksi kukaan sanoisi noin puolisolleen?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   7.9.25 10:16:15

Mies tyhmä-tuollasis asioita ei pidä möläytellä. Tietty lasten äiti ja lasten syntymät yms niin iso asia että ovat mielessä mutta nehän itsestään selvyyksiä ja ei niillä pidä pahoittaa uuden kumppanin mieltä.
Keskustele miehen kanssa asiat halki .

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   7.9.25 10:19:28

Kyllä, tuossa olisi tärkeä tarkennuksen paikka eli oliko ihmisenä ja jo ennen lapsia tärkeämpi vai muodostuiko lasten synnyttyä siksi tärkeäksi, että on heidän äitinsä ? Vissi ero parisuhdemielessä, vaikka typerää tuollaista suustaan puolisolle päästää.. Mutta nythän menee puhuminen testiin, et voi eikä kuulukaan päästä yli "ihan itsekseen" vaan keskustella ja selvittää asia, sitten se on edes mahdollista !

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.9.25 10:28:21

Kyllähän täälläkin pyörii yksi Mies, joka kertoo joka välissä kuinka rakastaa lastensa äitiä enemmän kuin tulee ikinä rakastamaan ketään, ja samalla kuitenkin niitä uusia parisuhteita tulee ja menee.

Päivämäärä:   7.9.25 10:28:28

Auts. Kysyisin kyllä mitä mies sillä tarkoitti.

Oma exä ei päässyt ikinä yli lastensa äidistä. Me oltiin yhdessä 7 vuotta ja lopulta ennen eroa vihdoin suostui myöntämään ettei vieläkään ollut yli tästä exästään. Aika pian sen jälkeen hänestä tuli minulle sitten exä, kun en päässyt asiasta yli ja tuntui että olin kaikki vuodet ollut vain joku hänen lastensa äidin korvike.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   7.9.25 10:33:53

Nosta nyt kissa pöydälle ja puhu asiasta (kuten moni on jo ehdottanutkin). Muuten tuo vaivaa ikuisesti tai ainakin suhteenne loppuun asti.

Päivämäärä:   7.9.25 10:44:55

Todella tyhmästi mies sanoi. Miehet eivät kuitenkaan ole ajatusten lukijoita joten ei, ei hän osaa asioita yhdistää. Sinun pitää puhua, mistä kiikastaa ja miltä sinusta nyt tuntuu.

Lähettäjä: Heippa 
Päivämäärä:   7.9.25 10:51:04

Eipä tuollaisesta tarvitse päästä yli. Mies tarkoitti mitä sanoi eli eksä on hänen elämänsä rakkaus ja sinun kanssa ei tunne samoin mitä on eksän kanssa tuntenut. Voit itse päättää haluatko jäädä suhteeseen jossa tulet aina olemaan ikuinen kakkonen vai suhteen jossa olet jollekin ykkönen. Eihän se kivalle tunnu, mutta toisaalta onneksi selvisi nyt parin vuoden seurustelun jälkeen.

Miehissä noita eksässä roikkujia jotka tyytyy ihan kivaan suhteeseen löytyy yllättävän paljon.

Päivämäärä:   7.9.25 10:58:45

Eroaisin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.9.25 11:38:11

Kysyisin mieheltä, että miksi hitossa hän sitten on minun kanssaan. Jos et ole parisuhteessa miehellesi se ykkönen, niin mitä järkeä koko hommassa? Menkööt mies anelemaan vaikka eksäänsä takaisin sitten.

Päivämäärä:   7.9.25 11:47:12

Ehkä merkkasi vain sen vuoksi, että synnytti miehelle jälkeläiset. Ei välttämättä parisuhteen vuoksi. Jos ap olisi ollut se synnyttäjä, voisi tilanne olla sama.

Tyhmästi sanottu yhtä kaikki ja nyt miehen kanssa kissa pöydälle, ja kunnon keskustelu. Jos tosiaan parisuhdemielessä merkkasi paljon enemmän, niin etsiköön uuden saman veroisen naisen.

Päivämäärä:   7.9.25 11:57:05

"Jos et ole parisuhteessa miehellesi se ykkönen, niin mitä järkeä koko hommassa? Menkööt mies anelemaan vaikka eksäänsä takaisin sitten."

Eihän mies aloituksen mukaan eksää takaisin haikaile. Vaan oli kertonut lastensa äidin merkanneen aikanaan enemmän kuin aloittaja nyt merkkaa.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   7.9.25 12:37:47

Ei tuossa möläytyksessä ole mitään järkeä. Mielestäni suhteissa on turha jäädä roikkumaan. Suhteissa voi aina ottaa pienen aikalisän tai tauon. Sinähän voit katsoa jos vaikka löytäisit jonkun uuden miehen jolle merkitset jotain sekä mahdollisesti saisi lapsia.

Lähettäjä: llll 
Päivämäärä:   7.9.25 12:53:50

Miksi ja kenen aloitteesta erosivat?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   7.9.25 12:59:39

Kyllä mullekin mun eläimet merkkaa enemmän kuin yksikään ihminen, mutta en minä sitä menisi kellekään möläyttämään. Sanoipahan nyt vaan totuuden, eikä sille voi mitään.

Lähettäjä: realisti 
Päivämäärä:   7.9.25 14:02:20

Mies on tahditon juntti, mutta toisaalta rehellinen. Kyllähän se niin on että oli sitten nainen tai mies, niin kumppani jonka kanssa ne lapset on aikoinaan tehty on aivan eri tasolla kuin mitkään uudet hoidot voivat koskaan olla ja se on vain elämän fakta, jota tosin ei hienotunteisuussyistä yleensä sanota ääneen. Jokainen tekee vain sitten omalta kohdaltaa päätöksen että haluaako sekaantua uusperhekuvioihin, eli ryhtyä sellaiseksi uudeksi hoidoksi.

Päivämäärä:   7.9.25 14:06:07

Yksi syy lisää miksi nämä kakkoskierrokset ovat hankalia kun lapset on jo tehty jonkun kanssa.. Uusperhehelv osa tai vol sen tuhat.

Päivämäärä:   7.9.25 14:42:39

"Kyllähän se niin on että oli sitten nainen tai mies, niin kumppani jonka kanssa ne lapset on aikoinaan tehty on aivan eri tasolla kuin mitkään uudet hoidot"
No ei todellakaan ole. Lapsensa toisen vanhemman kanssa joutuu toki olemaan tekemisissä lapseen liittyvissä asioissa mutta ei sen kummempaa. Exä se on siinä kuin muutkin.
Ei yhtään raikkaampi ihanampi tärkeämpi tms kuin tulevat kumppanit.

Lähettäjä: &€#? 
Päivämäärä:   7.9.25 14:50:40

Ensimmäiset suhteet aika usein mullistavia monin tavoin. Ensirakkaudet monesti järisyttävä ja sillä tavoin unohtumattomia. Uudet suhteet pohjautuvat enemmän harkintaan. On opittu vanhoista virheistä ja pelataan parisuhteessa ehkä toisilla panoksilla. Rakkaus kun muuttaa muotoaan eikä sitä oikein voi eri ihmisten kesken mittailla.
Eiköhän suurin osa meistä ole niitä kakkos vaihtoehtoja kun suuri rakkaus ei ihan mennytkään kuvitellusti.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   7.9.25 15:05:09

^ Samaa mieltä, mutta koskaan ikinä ei pitäisi sanoa noin. Palaisin miehen kanssa vielä kerran tähän, että mitä hän tarkoitti ja kertoisin miten paha mieli siitä aiheutui. Eli antaisin mahdollisuuden pyytää anteeksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.9.25 15:12:54

"Vaan oli kertonut lastensa äidin merkanneen aikanaan enemmän kuin aloittaja nyt merkkaa."

Mutta mikä järki on sanoa tuoreemmalle kumppanille, jonka kanssa oletettavasti haluaa pitkän suhteen joka kehittyy vaikka minne, että joku edellinen pitkäaikainen kumppani oli myöhemmässä suhteen vaiheessa merkittävämpi, kuin uusi puoliso on nyt? Eikö toive kuitenkin ole, että suhteen edetessä tästä kumppanista tulisi myös tärkeä? Miksi ihmeessä pitää ääneen erotella kuka on missäkin vaiheessa ollut merkittävämpi?

Päivämäärä:   7.9.25 15:13:58

"Miehen kanssa pari päivää sitten puhuttiin niitä näitä parisuhteista ja rakkaudesta. Sanoi sitten että lasten äiti merkkas aikanaan enemmän kuin mitä minä nyt merkkaan."

Olisin kysynyt, että mitäs sitten täällä teet, mikset ole siellä?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   7.9.25 16:18:28

No en ymmärrä miksei alkushokin jälkeen uskalla ottaa asiaa puheeksi. Mielen päällähän se asia kuitenkin koko ajan on, kun pitää aktiivisesti torjua miehen lähestymisyrityksiä.

Ap kertoo tehneensä paljon töitä suhteen eteen. Jää vähän kuva, että ap antaa kaikkensa ja mies ei niinkään ja sitten vielä laukoo jotain näin typerää. Ap pelkää suhteen kaatuvan tähän, eikä siksi ota asiaa puheeksi. Huono juttu. Itse loukkaantuisin verisesti eikä tuollaista sammakkoa ihan helposti hyvitetä.

Lähettäjä: Heippa 
Päivämäärä:   7.9.25 16:43:31

"Ensimmäiset suhteet aika usein mullistavia monin tavoin. Ensirakkaudet monesti järisyttävä ja sillä tavoin unohtumattomia. Uudet suhteet pohjautuvat enemmän harkintaan. On opittu vanhoista virheistä ja pelataan parisuhteessa ehkä toisilla panoksilla. Rakkaus kun muuttaa muotoaan eikä sitä oikein voi eri ihmisten kesken mittailla.
Eiköhän suurin osa meistä ole niitä kakkos vaihtoehtoja kun suuri rakkaus ei ihan mennytkään kuvitellusti."

No itse en kyllä rupea suhteeseen jossa en koe, että toinen on se minun elämän rakkaus. Joo aikaisempia suhteita on ollut joissa olen kokenut sen hetkisen kumppanin olevan se elämän rakkaus niin teiniaikoina yms. Ja kaikista eroista yms. Olen päässyt yli enkä koskaan ole kokenut edellistä suhdetta paremmaksi kuin sitä missä olen sillä hetkellä.

Nykyisen kanssa ollaan oltu 10 vuotta naimisissa, on lapset yms. Ja jos nyt tulisi ero niin kyllä minä tietäisin pääseväni jossain vaiheessa tästäkin suhteesta yli, vaikka mies on se minun elämän rakkaus ja haluan hänen kanssaan jakaa lopun elämän. Enkä ryhtyisi suhteeseen uuden miehen kanssa, jos en kokisi häntä rakastavani olevan se ihminen jonka kanssa elämäni haluan jakaa.

Juu eli en ymmärrä tuollaista ajattelua jossa joku teini rakkaus olisi ollut se kaikista suurin eikä mikään voi vetää vertoja ikinä sille. Mutta itse en nyt koskaan olekaan tyytynyt mihinkään ihan kivaan.

Lähettäjä: Raili 
Päivämäärä:   7.9.25 16:45:41

"Miten pääsen tästä asiasta yli ja pystyisin olemaan sinut asian kanssa ?"

Et pääse tästä yli muuta kuin kunnon keskustelulla miehen kanssa, etkä välttämättä silloinkaan. Pahoin pelkään, että olet niitä ihmisiä, jotka roikkuvat parisuhteessa yksinäisyyden pelon vuoksi, teet kaikkesi suhteen eteen, välttelet konflikteja, etkä ota siksi vaikeita asioita puheeksi. Tuollainen rpätoivo on läpinäkyvää eikä suhde pysy kasassa pelkästään toisen osapuolen effortin voimin. Mies pitänee sinua itsestäänselvänä.

Päivämäärä:   7.9.25 16:52:44

Millä tavalla olet joutunut tekemään paljon töitä suhteen eteen ? Siis itsesi kanssa ollaksesi parempi puoliso vai onko suhteessa ollut vaikeuksia mitä on pitänyt työstää ?

Lähettäjä: realisti 
Päivämäärä:   7.9.25 20:03:52

"Lapsensa toisen vanhemman kanssa joutuu toki olemaan tekemisissä lapseen liittyvissä asioissa mutta ei sen kummempaa. Exä se on siinä kuin muutkin.
Ei yhtään raikkaampi ihanampi tärkeämpi tms kuin tulevat kumppanit."

Ei ehkä, mutta kuitenkin merkityksellisempi. Mikä on juuri se mitä aloittajan mies ääneen möläytti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.9.25 20:10:44

Tökerö ukko, jos noin tuon tosiaan ilmaisi.

Minun isäni sanoi meille lapsille, ja myös naisystäville tai uudelle vaimolleen että äitini tulee aina olemaan elämänsä tärkein nainen, siksi, koska hän on lapsiensa äiti.

Toisaalta hän osasi sen ilmaista niin että tuli selväksi että kyse ei nyt ollut siitä että kaipailisi exänsä perään tai etteikö hänen nykyinen vaimo ollut juuri se nainen, jonka kanssa hän eniten maailmassa halusi olla.

Hän sanoi tuon vain ilmaistakseen prioriteettinsa ei ex-vaimoonsa, vaan lapsiinsa, ja että hänen lastensa äiti tulee aina olemaan tärkeä osa hänen elämäänsä, sillä ilman häntä hänellä ei olisi hänen lapsiaan.

Päivämäärä:   7.9.25 20:17:31

"Ei ehkä, mutta kuitenkin merkityksellisempi. Mikä on juuri se mitä aloittajan mies ääneen möläytti."
No ei kyllä millään tapaa merkityksellisempi.
Kyllä tuo aloittajan mies nyt tarkoitti jotain muuta kuin että exänsä on lapsensa äiti.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   7.9.25 20:22:36

Eli tarkoitti juuri sitä, mitä viivankin isä.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   7.9.25 21:31:53

"Sanoi sitten että lasten äiti merkkas aikanaan enemmän kuin mitä minä nyt merkkaan."

Kiitos, hyvästi.

Ei kukaan rakastava ja kunnioittava puoliso sano mitään tuollaista ääneen. IKINÄ.

Lähettäjä: Hantta 
Päivämäärä:   7.9.25 21:34:47

"Minun isäni sanoi meille lapsille, ja myös naisystäville tai uudelle vaimolleen että äitini tulee aina olemaan elämänsä tärkein nainen, siksi, koska hän on lapsiensa äiti."
Ja mä en ymmärrä näitä miksi tuollaista pitää jotenkin erikseen edes sanoa, jos näin on.

Lukuisat lapsien vanhemmat eroavat eivätkä ikinä enää ole edes tekemisissä toistensa kanssa.
Ei sellainen ihminen ole merkityksellinen.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   7.9.25 21:38:00

En keksi miten tuollaisesta pitäisi päästä yli. Sinä ansaitset miehen jolle olet ehdoton ykkönen, kaiken edellä, aina ja kaikessa. Mikään "ihan kiva" ei ole minulle syy roikkua yhdessä.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   7.9.25 22:02:31

Hitto mikä tollo. Ihan ilman huonoa omatuntoa saat ottaa etäisyyttä. Sano että loukkasi, ja ihan todella paljon..Miehen ongelma miettiä miten korjaa asian.

Toki muista myös että enemmän teot merkkaa kuin sanat. Jos mies kohtelee sua kuin elämänsä tärkeintä ihmistä, ehkä se on vaan hieman autistinen totuudentorvi. Jos taas teotkin osoittaa, että sinä olet se joka panostaa enemmän. Ehkä teen suhde oli tässä....

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   7.9.25 22:05:19

Mun miesystävä kutsui elämänsä rakkaudeksi naista jonka jäi kuorma-auton alle ja kuoli.
Ei ollut kiva kuulla olevani ikuinen kakkonen

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.