Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haetko työpaikkaa...

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   6.9.25 22:58:08

... Jos ilmoituksessa lukee, että työntekijällä tulee olla hyvä stressinsietokyky? Millaisia ajatuksia se herättää?

Re: Haetko työpaikkaa...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.9.25 23:03:27

Riippuu paikasta. Jos hakisin lääkäriksi niin sitten ehkä ymmärrettävää, jos haen toimistoon tai varastoon niin en tosiaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.9.25 23:09:51

Pakko kun teen vain osa-aikaista. Vapaaehtoisesti en.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   6.9.25 23:14:45

Olen hakenut ja oli etukäteen tiedossa että työ vaatii hyviä hermoja. Olinkin siellä sitten jonkun aikaa töissä.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   6.9.25 23:31:08

Riippuu palkasta ja voihan sitä hakea jos työkkäri niin määrää. Ei sitä pakko ole töihin mennä vaikka hakisikin jos työn palkkaus ei itselle sovi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.25 23:34:16

En hakisi kun omalla alalla se ei sinänsä kuulu työnkuvaan tai normaaleihin vaatimuksiin. Tarkoittaisi että paikassa on jotain perustavanlaatuisesti pielessä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.9.25 23:47:59

Hakisin, omalla alalla kuuluu vakiovarusteluun.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   7.9.25 00:25:47

Haen, koska omalla alallani se kuuluu täysin asiaan. Ehkä olisin hieman varuillani, koska jos se mainitaan ihan erikseen se ehkä tarkoittaa sitä, että paikka on meidänkin standardeilla poikkeuksellisen stressaava. Tai sitten vaan halutaan karkottaa sellaiset aloittelijat, jotka luulisivat paikan olevan jotenkin helppo :)

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   7.9.25 01:02:28

"Olen hakenut ja oli etukäteen tiedossa että työ vaatii hyviä hermoja. Olinkin siellä sitten jonkun aikaa töissä."

Tarinoin tähän vielä tarkemmin. Työn sisältö oli sitä mitä arvelinkin, ei lainkaan liian paha homma. Mutta työilmapiiri oli huono kuten tommosesta työpaikasta voi arvatakin niin lopetin sen takia puolen vuoden jälkeen.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   7.9.25 04:06:12

Hakisin, kuuluu alaan.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   7.9.25 04:36:06

En hae, koska olen jo vakipaikassa, jossa täytyy olla stressinsietokykyä.
Olen siis elämäni aikana hakenut neljään paikkaan, jossa vaaditaan stressinsietokykyä ja tullut jokaiseen valituksi. Useamman vuoden jokaisessa paikassa työskennellyt. Sopii minulle :)

Päivämäärä:   7.9.25 04:48:31

En. Ei kuulu alaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.9.25 07:48:58

Hakisin ja olen hakenutkin. Aina viimeistään haastattelussa kysytään miten käsittelen stressiä ja miten selviän vaikeista tilanteista. Aina on myös vähintään sivulauseessa kysytty olenko valmis venymään tiukassa paikassa. Silti olen onnistunut saamaan maailman parhaan työpaikan, jossa työnantaja todella välittää ja arvostaa työntekijöitään. Toki työntekijöiltä myös odotetaan venymistä aika ajoin, mutta se on alalle ihan normaalia. En ikinä palkkaisi itse ihmistä, joka jättää työpuhelimen ja läppärin työpöydälle ja pitää kynsin ja hampain kiinni päivittäisestä työajasta. Tietysti kaikki työtunnit merkataan ja ylimenevät saa pitää vapaana. Eli ilmaista työtä ei sentään tarvitse tehdä.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   7.9.25 07:52:30

Omalla alallani se kuuluu asiaan, joten kyllä hakisin. Tokikaan en muista, että sitä olisi ilmoituksessa koskaan erikseen mainittu, on niin itsestään selvää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.9.25 08:57:46

Kaikissahan niissä noin lukee.

Päivämäärä:   7.9.25 09:05:52

Kieltämättä kiinnostaisi kuulla, millaisessa työssä ei vaadita minkäänlaista paineensietokykyä. Tehtävät voivat olla moninaisia, vaikka kaikissa vaadittaisiin samaa. Koodarilla on erilainen kyky sietää stressiä kuin raksatyöläisellä tai kaupan kassalla. Kampaajalla,vaikka yksityisyrittäjä olisikin, voi paine tulla täysin muista asioista - asiakasvirtojen vähyydestä, omasta toimeentulosta tms, kilpailu on kovaa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.9.25 09:52:49

Olen ihan toimistossa asiantuntijatyössä ja on tuo mainittu aika monessa työpaikkailmoituksessa, mitä olen selaillut/mihin olen hakenut.

Sanoisin, että riippuu ihan, mitä tuolla tarkoitetaan. Tuo lause voi tarkoittaa, että työ on välillä hetkistä tai että työtä on paljon, joilloin työntekijän pitää pystyä yksinkertaisesti organisoimaan omaa työtään hyvin ja suhtautumaan asioihin niin, että kaikki järjestyy kyllä. Eli niin, ettei jonkun yllättävän tilanteen tai muutoksen takia heti saada vatsahaavaa ja saikuteta.

Toisaalta tuo voi olla myös iso red flag, jos työn pitäisi oikeasti olla ns "tasaista." Tuo voi tarkoittaa, että koko yrityksessä on organisoitu vastuut huonosti, jolloin toiset joutuvat kärsimään toisia enemmän. Ainakin omassa työpaikassani olen huomannut, että usein tulee kaikenlaista adhoccia eteen ja lopulta ihan turhaan - asioista kun voisi puhua ja sopia paljon aikaisemmin. En aina ymmärrä myöskään, miksi minä teen puutteellisella perehdytyksellä asoita, joihin meiltä löytyisi ihan oikea ammattilainen.

Päivämäärä:   7.9.25 09:54:03

"Toisaalta tuo voi olla myös iso red flag, jos työn pitäisi oikeasti olla ns "tasaista." Tuo voi tarkoittaa, että koko yrityksessä on organisoitu vastuut huonosti, jolloin toiset joutuvat kärsimään toisia enemmän "
Tämä

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   7.9.25 09:58:25

Mikä ettei. Minulla on, se on yksi vahvuuksistani. Mutta vaatimuksen täytyy myös näkyä maksettavassa palkassa, tuollaisesta tehtävästä ei voi maksaa mitään riviasiantuntijan palkkaa.

Päivämäärä:   7.9.25 10:02:32

Olen asiantuntija töissä ja paineita on aina, joten hakisin MUTTA mikäli kyseessä on joku 10e/h Aspa työ niin silloin heti kättelyssä on selvää että porukkaa on liian vähän ja kaikki revitään sun persnahasta.

Lähettäjä: Fiilis 
Päivämäärä:   7.9.25 11:04:06

Olen usein hakenut tuollaisia paikkoja. Kun työ on vaikka ravintolatyötä se on ymmärrettävää. Koska ruuhkaa on enemmän ja vähemmän. Mut jos työ on perus myyntiä toimistotyötä tms. Kyllä siinä jokin mättää. Työntekijöitä on liian vähän tai työ on huonosti suunniteltu tai joku esim järjestelmä/ työnteon malli on joltain menneiltä ajoilta.

Päivämäärä:   7.9.25 11:06:58

Fiilis, myyntityö vasta vaatiikiin paineensietokykyä! Ja toimistotyössäkin voi olla vaikka mitä päällekkäisiä projekteja jne, esim koodauskin on toimistotyötä - siellä voi olla sata tikettiä jonossa odottamassa ratkaisua.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.9.25 11:46:15

Projektipohjainen työ on toki usein stressaavaa, kokemusta on IT-alalta. Mutta silloinkin mielestäni tehdään jotain väärin, jos työntekijöiden aika ei riitä tekemään projekteja kunnolla ja koko ajan yritetään repiä lisätunteja irti työntekijöiden selkänahasta. Ei varmaan olekaan kovin yllättävää, että IT-projektibisneksessä saikutetaan paljon :D Meilläkin useampi sai burnoutteja. Yllättäen taas sillä yhdellä tikettipohjaisesti työskentelevä tiimillä meni ihan hyvin ja rennosti.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   7.9.25 11:53:12

On kyllä red flag jos se erikseen mainitaan. Silloin voi olla, että prosesseissa vikaa ja se tiedostetaan. Tai joku niin vaikea tuote, että aina on yhtä hankalaa. Itse teen "tuotetta" joka on vaikea ja monimutkainen, enkä kyllä jaksaisi sitä joka päivä. Tuotanto ajoittuu vain noin viikkoon per kuukausi. Ennen olin paikassa jossa tuotanto oli katkeamaton, ja meillä on siellä puolella alaa paljon uupumusta. Uskon, etä ihan sama homma tapahtuu esim. vastaavanlaisessa varastotyössä tai missä tahansa muussa ammatissa.

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   7.9.25 12:01:37

En ole varmaan koskaan hakenut työpaikkaa, missä tuota ei olisi mainittuna. T. sihteeri

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   7.9.25 13:14:13

Herättää negatiivisia ajatuksia. Itsellä on tosi huono stressinsietokyky. En tiedä tottuisinko stressaavaan työhön. Parasta on kun työkuorma on sopiva ja ehdin tehdä työni rauhassa. Satunnainen kiire ja paineet on ok.

Lähettäjä: Fiilis 
Päivämäärä:   7.9.25 13:43:28

Mun mielestä paineensietokyky ja stressin hallinta on vähän eri asioita.

Päivämäärä:   7.9.25 13:54:45

En. Burnoutin jälkeen mulla ei ole enää stressinsietokykyä.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   7.9.25 14:16:05

Tuskin hakisin, ei kuulu vahvuuksiini.

Edellinen työ oli henkisesti hyvin kuormittavaa. 25 tuntua viikossa kuormitti enemmän kuin nykyinen 40 tuntia viikossa erilaista työtä. Burnouttiin se ajoi, pisti pään sekaisin ja hallinnassa ollut mielenterveysongelma räjähti käsiin. Joten ei, en enää lähde tuolle linjalle.

Päivämäärä:   7.9.25 14:31:22

Ei ole minun työpaikka koska minulla on huono stressinsietokyky.

Lähettäjä: Ggt 
Päivämäärä:   7.9.25 23:59:50

"Mun mielestä paineensietokyky ja stressin hallinta on vähän eri asioita."

Joo, paineensietokykyä voitaisiin tarvita vaikka ravintolan keittiössä, kun tilauksia yhtäkkiä tulee vasemmalta ja oikealta solkenaan.

Stressinsietokykyä taas tarvittaisiin sellaisen ravintolan omistajana, jossa asiakasmäärien ja tulovirtojen vaihtelu on suurta, ja koko ajan on epävarmuus läsnä pysyykö yritys pinnalla vai kaatuuko seuraavaan hiljaiseen hetkeen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.