Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kissanomistaja, kysymys sinulle. Ovatko kaikkien

Lähettäjä: Kissasti 
Päivämäärä:   6.9.25 19:07:40

kissojesi mikrosirut REKISTERÖITY?

Pelkkä siru ilman rekisteröintiä on mitätön.

Törmään jatkuvasti siihen, että tällainen mitätön eli hyödytön siru löytyy kissasta. Käsittämätöntä kissanpitoa tällainen.

Se siru on rekisteröitävä joko siruhaku.fi tai turvasiru.fi, jotta sinun tietosi saadaan lävähtämään näytölle sitten jos/kun sirua kissasta joudutaan lukemaan.

Kiitti.

Re: Kissanomistaja, kysymys sinulle. Ovatko kaikkien

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.9.25 19:09:04

No miksi eläinlääkärit sitten laittavat näitä siruja kertomatta tästä rekisteröintivaatimuksesta sanallakaan?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.9.25 19:14:52

Turvasiruun olen omani rekisteröinyt. Voiko/kannattaako rekisteröidä useampaan?

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   6.9.25 19:15:24

Juu, sirutukseen kuului rekisteröinti.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.9.25 19:17:20

?, kyseessähän ei ole vaatimus. Mutta miten omistaja ajattelee, että esim. löytöeläinkodista voidaan sirunumeron perusteella tietää kenen eläin on, jos sirua omistajatietoineen ei ole rekisteröity mihinkään? Jos sirua ei ole rekisteröity, niin sitä ei voida käyttää muuten, kuin ehkä niin, että omistaja voisi tulla paikalle ja todistaa omistajuutensa, jos löytyy esim. passiin/terveyskorttiin täsmäävä siru.

Lähettäjä: Niukku 
Päivämäärä:   6.9.25 19:19:45

Ei meidän kissalla ole sirua. On hyvä hiirikissa. Kuivuri ja pihapiiri pysyvät hiirettöminä. Myös talvella napsii hiiret jotka pyrkivät sisälle.

Lähettäjä: Katriina V. 
Päivämäärä:   6.9.25 19:26:25

"Ei meidän kissalla ole sirua. On hyvä hiirikissa. Kuivuri ja pihapiiri pysyvät hiirettöminä. Myös talvella napsii hiiret jotka pyrkivät sisälle."

Kertoo paljon tämän kissanomistajan moraalista, että ei arvokasta hyötyeläintään (=ihmistenkin terveysriskin poistaja kun hiiriä poistaa) sirutuksen vertaa kunnioita.

Ole hyvä ja ala ihminen käyttäytymään. Oletko lemmikin rokotuksista kuullut, entä
mites sellainen kuin madottaminen? Sillä arvottomaksi kokemallasi kissalla kun on aivan takuulla säännöllinen matotartunta päällä, koska villijyrsjijöillä on niitä pilvin pimein. Asialliset työkissaa pitävät tietävät tämän eli huolehtivat säännöllisestä laajakirjoisella madottamisesta. He tietävät myös, ettei se em. valmiste voi olla sama monta kertaa putkeen, koska tuntevat käsitteen lääkeresistenssi

Lähettäjä: Vastaus sinulle 
Päivämäärä:   6.9.25 21:09:52

On tuo kollipoika aikoinaan saanut sirun ja rekisteröin sen. Annettiin selvät ohjeet kastroinnin jälkeen.Ei ollut vaikeeta.
On kyllä harvinaisen tarpeeton kapistus leikatulla kollilla joka ei taatusti kauas poistu meidän mailta mutta olkoot kun ilmaiseksi laittoivat.
Tuolla tyttökissalla ei ole sirua eikä tarvitse sitä senkään vertaa mutta laittakaa sirut ja rekatkaa ne jos siltä tuntuu että ne katit jonnekin hukkuu.
Turhaa syyllistää ihmisiä tuollaisesta.

Lähettäjä: Aivan 
Päivämäärä:   6.9.25 21:22:13

Käytettiin 15v sitten kolli "pallit-pois" kampanjan aikana poratiellä Oulussa kissa kastraatiossa ja samalla se sirutiin. Mitään infoa ei kotiin tullut (kieltämättä en ollut mukana, mies hoiti lasten kans) ja vasta pari vuotta sitten kuulin että olisi pitänyt jotenki itse hoitaa asia loppuun. Mitään dokumentteja ei asiasta ole.

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   6.9.25 21:24:24

On sirut, on rekisteröity.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.9.25 21:30:02

Mä sain hoidettua asian loppuun kun pyysin elliä tarkistamaan että toimiihan se siru. Niin sitten lisäsivät klinikan omaan tietokantaan ja sieltä menee Siruhakuun. Vaikka mulla on kyllä se numerosarjakin tallessa ihan fyysisesti.

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   6.9.25 21:42:38

Kissaliittoon on jokainen rekisteröity. Kissat ulkonäöltään sellaisia, että ne tajuaa rotukissaksi.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   7.9.25 00:03:24

Kyllä on omat hiirikissat sirutettu ja sirut rekisteröity kaikkiin tietämiini rekistereihin. Olikohan just toi turvasiru, siruhaku ja Kissaliitto.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   7.9.25 00:04:20

Ja siis minulle on kyllä ainakin eläinlääkärit kertoneet, että itse pitää se kissa rekistereihin ilmoittaa ja merkanneet sen sirunumeron, mikä sinne täytyy laittaa.

Lähettäjä: ELL 
Päivämäärä:   7.9.25 00:16:00

Katriina V:n tiedot matolääkkeistä on kyllä vanhentuneet vuosia sitten...

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.9.25 00:47:58

Kissalla oli mikrosiru valmiina minulle tullessa enkä tiedä mihin se on rekisteröity tai miten voisin asialle jotain tehdä

Lähettäjä: Ght 
Päivämäärä:   7.9.25 00:54:29

On

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.25 01:00:16

Ei todellakaan ole rekisteröity. Rekisteröin sitten jos tulee tarve

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.9.25 09:01:59

"Kissalla oli mikrosiru valmiina minulle tullessa enkä tiedä mihin se on rekisteröity tai miten voisin asialle jotain tehdä"

Käydä eläinlääkärissä lukemassa sirun numero ja sitten tarkistaa, onko se rekisteröity minnekään. Sitten vaan tiedot kuntoon tai uusi rekisteröinti.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   7.9.25 09:07:18

"Juu, sirutukseen kuului rekisteröinti."

Tämä on se harhaluulo minkä takia lukuisat kissat on "rekisteröimättä". Sehän ei siis ole mikään rekisteri vaan tietokanta siruille mistä löytöeläinten vastaanottaja pystyy katsomaan kissan omistajan ja täten kadonnut kissa oääsee kotiinsa nopeammin. Ja tosiaan yleensä pitää itse hoitaa ellei hoksaa pyytää siruttajalta rekisteröintiä, automaattisesti harva siruttaja sitä tekee.

Turvasirun ja siruhaun lisäksi myös kissaliittoon pystyy sirun rekisteröimään ja sieltä löytölät myös tarkistaa. Siruhakuun ei pysty rekisteröimään kuin virallinen taho, samoin muuttamaan omistajatietoja. Muista palveluista en tiedä.

Omista kissoista yksi on vielä siruttamatta, mikä sinänsä hölmöä koska pystyn itse siruttamaan. Muut viisi on rekisteröity siruhakuun.

Päivämäärä:   7.9.25 09:11:00

Sirutettu on edellisellä omistajalla. Ei ole ulkokissa, niin en ole oikein tehnyt mitään rekisteröimiselle. Ollut meillä vuosia.

Päivämäärä:   7.9.25 09:37:39

On omituista, ettei siruttajalla ole velvollisuutta sirutuksen yhteydessä rekisteröidä sirua eläimen omistajan nimiin.

Päivämäärä:   7.9.25 09:53:21

"Tämä on se harhaluulo minkä takia lukuisat kissat on "rekisteröimättä". Sehän ei siis ole mikään rekisteri vaan tietokanta siruille mistä löytöeläinten vastaanottaja pystyy katsomaan kissan omistajan ja täten kadonnut kissa oääsee kotiinsa nopeammin. Ja tosiaan yleensä pitää itse hoitaa ellei hoksaa pyytää siruttajalta rekisteröintiä, automaattisesti harva siruttaja sitä tekee."

Niin, siis siru on rekisteröity, kissa ei.

Lähettäjä: Sumutar 
Päivämäärä:   7.9.25 10:01:51

Meillä sirutetut kissat ilmoitetaan sirutuksen yhteydessä kissaliittoon. Turvasiruun rekisteröiminen ohjeistetaan omistajalle.

Kannattaa pitää omistajatiedot ajan tasalla. Löytöeläimen sirutiedoista ei ole paljoakaan hyötyä jos tiedoissa omistajana on entinen omistaja joka ei tiedä että kissa on kadonnut eikä välttämättä edes vastaa puhelimeen. Kaksi viikkoa on aika lyhyt aika jäljittää omistajaa.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   7.9.25 10:03:20

"Niin, siis siru on rekisteröity, kissa ei."

Miten onnistun näin väsyneenä selittämään. Siis nimenomaan sitä sirua ei rekisteröidä automaattisesti vaan se pitää itse hoitaa. Kissaa ei missään vaiheessa rekisteröidä, siitä annetaan vain tuntomerkit.

Päivämäärä:   7.9.25 10:06:34

Paitsi, kuten Sumutar yläpuolella selitti, joissain paikoissa tällainen palvelu ilmeisesti on saatavilla.

Lähettäjä: Katti 
Päivämäärä:   7.9.25 10:54:17

Ei ole, eikä ole koko sirujakaan

Lähettäjä: Katriina V. 
Päivämäärä:   7.9.25 15:04:40

"Lähettäjä: ELL
Päivämäärä: 7.9.25 00:16:00

Katriina V:n tiedot matolääkkeistä on kyllä vanhentuneet vuosia sitten..."

Katriina V:n tuntemat ell :t kyllä tietää, että päivittäin villijyrsijöitä ja usein lisäksi lintuja syövillä kissoilla on jatkuvasti sekä sukkula- ja heisimatotartuntoja päällä. Syy on se, minkä jo kirjoitinkin. Luulin, että kaikki ellit tietää, että villieläimissä on matoja, matojen munia ja toukkia.

Katriina kyllä tietää sen, että sen sijaan valvotusti ulkoilevat eli valjaissa tai tarpeeksi tilkityssä (=hiiri tai päästäinen ei mahdu verkon raosta sisälle) ulkotarhassa ulkoilevilla kissoilla kissoilla sisäloistartunnan riski on pieni ja NIITÄ ei saa missään nimessä säännöllisesti madottaa, koska matojen riski on pieni, joskaan ei olematon. Em. kissoille vuosittainen kakkanäyte kertoo, onko matoja vai ei.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   7.9.25 15:51:13

Jokainen voi itse tarkastaa siruhaku.fi onko kissa rekisteröity. Jos ei tietoa löydy, kissan voi rekisteröidä Kissaliiton sivulle. Se on ilmainen.

Päivämäärä:   7.9.25 16:48:55

Kissa tuli kodin vaihtajana.
Sirutettu aikoinaan ell. Toimesta. Semmoiset 13v. Sitten.

Tosin en tiedä onko se rekattu mihinkään.

Hyvä hiirikissa, työskentelee meidän pienellä tilalla..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.