Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Loma-ajan palkka, eri summa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.9.25 09:48:33

Olen pitänyt kesäloman kahdessa osassa, 1 viikko ja 3 viikkoa.
Nyt pisti silmään että toisen loma pätkän päiväkohtainen rahasumma on n.30€ pienempi.
Kyllähän sen kaiken järjen mukaan pitäisi olla sama summa vaikka osissa pitääkin koska vuositulojenhan mukaan lasketaan, eikö?
Vai olenko nyt väärässä?

Maanantaina otan yhteyttä palkanlaskijaan.

Re: Loma-ajan palkka, eri summa?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   6.9.25 09:52:14

Et osaa lukea palkkakuittia oikein?

Päivämäärä:   6.9.25 10:13:21

Myönnän, en ole ihan täysin perillä siitä miten loma-ajan palkka lasketaan. Perehdyn parhaillaan.

Sinä tunnut tietävän paremmin joten valaise minuakin siinä asiassa että eikö sen pitäisi olla sama summa vaikka osissa pidänkin?

Ensi vuonna toki voi olla taas eri summa jos/kun vuosiansioihin tulee muutosta.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   6.9.25 10:16:48

Olisko lomaraha maksettu köntässä ja loma-ajan palkka kahdessa erisuuruisessa osassa?

Päivämäärä:   6.9.25 10:19:10

----// voi olla näinkin, selvitellään. Alan ehkä päästä jyvälle siitä että miten se lasketaan :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.25 10:21:15

Otitko huomioon lauantait?

Päivämäärä:   6.9.25 10:35:14

.// Millä tavalla ne vaikuttaa? Juuri kun aloin ymmärtämään niin nyt menin taas sekaisin jos lauantait vaikuttaa jotenkin eritavalla :D

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   6.9.25 10:53:30

Kyllä se kaiken järjen mukaan samalta lomakertymäkaudelta on saman suuruinen. Onko sinulla kuukausi- vai tuntipalkka?

Kuukausipalkkalaisellahan sama summa on + ja - merkkisenä laskemalla joten oikeastaan se ei vaikuta maksettavaan määrään.

Päivämäärä:   6.9.25 11:01:32

Tuntipalkkalainen olen.

Nyt jos oikein sain laskettua niin itse asiassa kumpikaan summa ei ole oikein. Se isompikin summa on liian vähän..

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   6.9.25 11:14:09

Kyllä sen pitäisi olla sama summa, jos kyse on saman lomanmääräytymiskauden lomapäivistä eikä niin, että mukana olisi vielä pitämättömiä lomia edellisvuodelta.

Vaikea arvailla miten vahinko on syntynyt, mutta ota ihmeessä yhteyttä palkanlaskijaan korjausta varten.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   6.9.25 11:14:22

Todennäköisesti et laskenut oikein. Tuntipalkkaisen lomapalkkaa laskiessa pitää ymmärtää kaava millä lasketaan ja myös se mitä ansioita lasketaan mukaan. Vaikea sanoa mistä kyse, kun ei ole tiedossa mikä TES ja se voi vaikuttaa siihen miten lasketaan. Toisaalta myös työsopimuksessa sovittu työaika voi vaikuttaa.

Kuitenkin noin yleensä lomapalkka on tuntipalkkaisella sama jokaisesta lomavuoden lomapäivästä. Itselle tuli mieleen, että olisiko mahdollista, että aiempi loma olisikin ollut vielä edellisen lomavuoden päiviä, jotka olleet jostain syystä pitämättä ja nyt jälkimmäinen olisi tämän 2025 lomapäiviä? Silloin päivähinta on eri, koska 2024 lomapalkka lasketaan 1.4.2023-31.3.2024 ansioista ja 2025 1.4.2024-31.3.2025 ansioista. Palkkalaskelmasta yleensä näkyy minkä lomavuoden lomia maksetaan.

Lähettäjä: Lyhennelmä 
Päivämäärä:   6.9.25 11:28:31

Meillä HYVTES ja silti joka kerta kun pidän yhdenkin lomapäivän, niin kuukausipalkka heittää muutamalla eurolla minun tappiokseni.

Katselin aiempien vuosien palkkalaskelmia ja niissä kk-palkka oli koko ajan se sama, oli lomapäiviä pidetty tai ei.

Meillä lomarahat maksetaan heinäkuussa, joten sekään ei selitä asiaa.

Olen tyytynyt kohtalooni, mutta kohta näistä pienistä puroista tulee isompi lätäkkö.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   6.9.25 13:33:28

Työntekijällä on muuten oikeus saada tietoonsa laskelma, josta ilmenee miten lomapalkka on laskettu eli aloittajan kannattaa pyytää laskelma nähtäväksi, jos sitä ei ole automaattisesti toimitettu.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   6.9.25 16:24:58

LähettäjäS

Päivämäärä6.9.25 13:33:28

Työntekijällä on muuten oikeus saada tietoonsa laskelma, josta ilmenee miten lomapalkka on laskettu eli aloittajan kannattaa pyytää laskelma nähtäväksi, jos sitä ei ole automaattisesti toimitettu.

..

Ei pidä olla niin uusavuton ettei sitä itse osaa selvittää. Tessissä se on

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   6.9.25 16:37:28

"Työntekijällä on muuten oikeus saada tietoonsa laskelma, josta ilmenee miten lomapalkka on laskettu eli aloittajan kannattaa pyytää laskelma nähtäväksi, jos sitä ei ole automaattisesti toimitettu.

..

Ei pidä olla niin uusavuton ettei sitä itse osaa selvittää. Tessissä se on"

Ei ole uusavuttomuutta pyytää laskelmaa nähtäväksi. Se nimenomaan on sitä selvittämistä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.