Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä syystä osatyökyvyttömyyseläkkeelle?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   6.9.25 09:16:06

Mistä syystä olet päässyt osatyökyvyttömyyseläkkeelle?

Mietin vaan kun yksi kaveri on päässyt tälle eläkkeelle. On joitain pieniä kremppoja, ja ikää se 60, mutta ei vaikuta muuten työkyvyttömältä. Tekee 3-4 päivää viikossa normi 8 h päiviä.

Miehensä mukaan tekee paljon muuta töiden lisäksi, käy kalassa, marjassa, hoitaa tuttavan kirjanpitoa, hoitaa äitinsä asioita jne. Ei kai tästä syystä voi päästä osatyökyvyttömyyseläkkeelle?

Re: Mistä syystä osatyökyvyttömyyseläkkeelle?

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   6.9.25 09:18:28

"päässyt" no mielenterveys asiat suurin noihin pääsemisiin. Että siinä mahdollista työskennellä vaikka ei kestä ihan koko kuormitusta. Tuloista nappaa siivun ja eläkkeet on sitten varsinaisen eläkeiän alkaessa pienemmät.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   6.9.25 09:19:47

Pyydä siltä kaikki diagnoosit ja lääkitykset, niin voit paremmin todeta onko eläke mielestäsi oikeilla perusteilla myönnetty.

Päivämäärä:   6.9.25 09:19:49

Noh ei vissiin ole mielenterveysongelmia...

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   6.9.25 09:22:16

Onko hän miehensä holhouksen alla vai miksi näistä asioista puhutaan hänen miehensä kanssa?

Päivämäärä:   6.9.25 09:22:55

Miehensä on vaan kertonut... Ei siitä erityisemmin ole keskusteltu

Lähettäjä: .,..... 
Päivämäärä:   6.9.25 09:22:58

Ala sitten tenttaamaan sitä ja ole yhteydessä kelaan ja työterveyshuoltoon ja kyseenalaista eläkepäätös.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.25 09:24:59

Olisiko vaan aika hyväksyä että sinä et tiedä "kaverin" terveysasioista kaikkea?

Päivämäärä:   6.9.25 09:25:34

Aloittaja voisi keskustella henkilön itsensä kanssa. Tai katsoa tilastoja. Juu selkäkipujen takia on ne Esson baarit työkyvyttömyyseläkeläisiä täynnä, ei ole, mt-diagnoosit suurin syy.

Päivämäärä:   6.9.25 09:27:58

Ja lisäyksiä minä en tykkäsi yhtään että puolisoni juoruaisi minun terveydentilan asioita turuilla ja toreilla. Ja joku vielä uskoo moista juoru-,ukkoa... Tykkäisikö aloittaja jos osuisi omalle kohdalle?

Päivämäärä:   6.9.25 09:34:36

Mikään ei ole niin suuri ihmispaska kuin toisen terveyttä
täysin tuntematon arvostelija.

Lähettäjä: Jedi 
Päivämäärä:   6.9.25 09:38:29

Lähettäjä.
Päivämäärä6.9.25 09:24:59

Olisiko vaan aika hyväksyä että sinä et tiedä "kaverin" terveysasioista kaikkea?

Tämä! Syy voi oikeasti olla vaikka miten vakava. Et vain tiedä sitä.

Päivämäärä:   6.9.25 09:41:39

En ole ensinnäkin täysin tuntematon. Toiseksi en arvostele terveyttä, vaan mietin syitä tälle osatyökyvyttömyyseläkkeelle. Onkohan ihan aiheellinen kun pystyy kuitenkin täyttä päivää tekemään, ja laskee koko ajan vain ettei tienaa liikaa, ettei menetä eläkettä...

Päivämäärä:   6.9.25 09:44:15

Muuta jatkakaa, mun täytyy poistua. Kiitos kommenteista, ehkä en tiedäkään kaikkea mun frendistä.

Päivämäärä:   6.9.25 09:44:34

Jos sinua noin kaihertaa, kysy. Ei hänen terveystiedot, lääkitys tai edes vuositulot vaan kuulu sinulle. Olit kuka vain. Ihmisellä on oikeus yksityisyyden suojaan. Hyvä että on, uteliaita ja asioita "tietäviä" on aina tarjolla. Ei vaan kuulu sinulle, ja totuus voi olla ihan muu kuin mitä tilanteesta luulottelet.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   6.9.25 09:50:58

Ihmettelen, miten joku voi olla kysymättä syytä, jos tällainen keskustelu käydään.
"Vaimoni on muuten osatyöttömyyseläkkeellä." Maailman luonnollisin kommentti tähän olisi "mistä syystä?".

Lähettäjä: Jeena 
Päivämäärä:   6.9.25 09:53:55

Vain tuo henkilö itse voi sinulle syyn kertoa, jos haluaa. Mutta moni ei halua ja sekin on tosi OK.
Esim itse en ole kertonut terveysongelmistani edes läheisille ystävilleni kuin pienen pintaraapaisun, helposti voisi siis luulla että on vain pientä kremppaa, vaikka olen vakavasti sairas. En minä halua, että minut nähdään sairaana ihmisenä. Kukaan ei näe minua kuin vain parhaimmillani. Piilotan tarkoituksella ulkopuolisilta ne hauraat hetket kun tärisen kivuissa, kun jalat ei kanna tai kuinka käyn lääketipassa säännöllisesti jotta voin vielä edes osan viikosta olla töissä kuin normaali ihminen (olen siis osatyökyvytön).

Päivämäärä:   6.9.25 09:53:57

"Vaimoni on muuten osatyöttömyyseläkkeellä."
"Ai jaa, miksi kerrot vainosi asioista minulle?"

Päivämäärä:   6.9.25 09:56:21

"Toiseksi en arvostele terveyttä, vaan mietin syitä tälle osatyökyvyttömyyseläkkeelle. Onkohan ihan aiheellinen kun pystyy kuitenkin..."

Eli olet juuri sellainen arvostelija johon arvostelijasta kirjoittanut piste viittasi.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   6.9.25 10:38:01

"Esim itse en ole kertonut terveysongelmistani edes läheisille ystävilleni kuin pienen pintaraapaisun, helposti voisi siis luulla että on vain pientä kremppaa, vaikka olen vakavasti sairas. En minä halua, että minut nähdään sairaana ihmisenä. Kukaan ei näe minua kuin vain parhaimmillani."

Tämä ! Mieheni (ja hoitavat lääkärit) on ainoa kuka suunnilleen tietää tilanteeni, eivät vanhempani ja muut sukulaiseni, hyvätkään ystäväni eivätkä varsinkaan tuttavani tai työkaverini. En vain luota ihmisiin ja toinen on tuo etten halua tulla nähdyksi potilaana.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   6.9.25 11:58:57

Mun kaveri on osatyökyvyttömyyseläkkeellä. Fyysisiä vaivoja, leikkauksia takana ja taas leikkausjonossa. Ulkopuolisille näyttää jos näkee vain työpaikalla, seuraa somea tai törmää vaikka kirpparilla että on "vain" pikkuvaivoja vaikka totuus on ihan toinen kuten Jeena edellä kirjoitti. On joutunut luopumaan monista harrastuksista kuten neulomisesta ja piirtämisestä kun kroppa ei enää kestä. Yritti pitkään sinnillä mutta esimerkiksi lyhytkin neulomissessio tekee sen että kädet on ihan helevetin kipeät jälkeenpäin. Lääkitys aiheuttaa omia ongelmiaan. Jne....

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   6.9.25 12:06:48

No on aiheellinen, jos se on hänelle myönnetty (ei näitä helpolla myönnetä).
Pidä huoli omista asioistasi.

Lähettäjä: Tämä 
Päivämäärä:   6.9.25 12:10:59

Lähettäjä....
Päivämäärä6.9.25 12:06:48

No on aiheellinen, jos se on hänelle myönnetty (ei näitä helpolla myönnetä).
Pidä huoli omista asioistasi.

Just näin!

Lähettäjä: Peruna 
Päivämäärä:   6.9.25 12:17:37

Meillä oli yksi aivovamman saanut osatyök.eläkeläinen, teki 60% viikkoa.

Lähettäjä: 7 
Päivämäärä:   6.9.25 12:38:25

Syitä voi olla vaikka kuinka ja ne ei näy ulospäin.
Yhdellä entisellä työkaverilla syynä oli nivelrikko sormissa.
Pystyi tekemään joka toinen viikko töitä, joka toisen oli eläkkeellä. Tän viikon aikana kädet ehti levätä, että pärjäsi taas viikon töissä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.