Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Välit poikki siskon kanssa koska matkustelen

Lähettäjä: Isla 
Päivämäärä:   5.9.25 10:43:21

Olen aina halunnut matkustella ja muutaman vuoden ajan se on vihdoin ollut mahdollista. Ollaan siskoni kanssa puhuttu matkoista aina, mutta hän ei ole koskaan tehnyt asian eteen mitään (=säästänyt rahaa). Nyt sitten on suuttunut mulle kun olen tänäkin vuonna tehnyt pari reissua.

Viimeksi kun nähtiin niin kysyi mitä teen lomalla niin kerroin että olen lähdössä reissuun. Sisko olisikin halunnut lähteä samaan kohteeseen, mutta lomamme ei olleet samaan aikaan. Tuohtui tuosta ja tokaisi, että kai hänen täytyy mennä sitten miehensä kanssa.

Todennäköisesti eivät kuitenkaan lähde mihinkään mutta eikö parisuhteessa muutenkin se oma puoliso ole se ensisijainen matkakumppani. Miksi siis suuttuu siitä että vihdoin teen sitä mistä olen aina haaveillut, kun itselläänkin olisi mahdollisuus tehdä samaa ja seuralainen tai jopa kaksikin on omasta takaa, jos ei yksin halua lähteä?

Eikä kannata ehdottaa että kysy siskolta miksi suuttuu koska ei myönnä että tää on ongelma, mutta selkeästi hiertää älyttömästi (tiuskii, v'ttuilee, pitää mykkäkoulua). Huvittavinta, että tästä taitaa tulla asia joka takia taitaa mennä välit poikki siskon kanssa.

Re: Välit poikki siskon kanssa koska matkustelen

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   5.9.25 10:45:23

Ja siskosi on ihan aikuinen ihminen?

Lähettäjä: Snipper 
Päivämäärä:   5.9.25 10:49:16

Ehkä ei kannata olla noin dramaattinen vaan suunnitella siskon kanssa joku teidän yhteinen reissu. Sen takiahan häntä kiukuttaa kun olette matkustamisesta molemmat haaveilleet ja sinä toteutat niitä matkoja ilman häntä, etkä ole edes kysynyt mukaan?

Kaikki eivät halua matkustaa, ja kaikki kohteet eivät ole kaikkien mieleen. Ehkä se siskon mies ei halua reissata, tai kohde minne olet menossa on sellainen mihin siskosi ei pääse on sellainen mihin miehensä ei halua.

Todella ahdistava ajatus että parisuhteessa saisi matkustella vain kumppanin kanssa, se on kyllä meilläkin ykköstekemistä mutta käydään myös kavereiden kanssa matkoilla, yhdessä ja erikseen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.9.25 10:52:27

Minä taas matkustan vain ja ainoastaan mieheni kanssa.

Päivämäärä:   5.9.25 10:54:13

Snipper: me ollaan siskon kanssa suunniteltu matkoja parikymmentä vuotta eli niin kauan olen odottanut, että lähdettäisiin yhdessä matkalle. Enää en odota vaan toteutan. Ja kyllä, jopa ehdottanut että maksan koko porukan matkat, mutta suuttui siitäkin.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   5.9.25 10:54:20

Älä välitä, siskosi pitää tehdä nyt oma tunnetyönsä.

Olen huomannut, että monilla on tuollaista. En jaksa kertoa enää matkoistani kenellekään etukäteen sen jälkeen kun äitini on kiukutellut kuin pikku lapsi että hänkin haluaa, työkaverini on kertonut tärisseensä raivosta jne.

Teen järkyttävän paljon töitä ja on iso ponnistus aina järjestää kaikki niin, että pääsen lähtemään lomilleni. En anna kenenkään syödä iloa niistä.

Päivämäärä:   5.9.25 11:04:32

Jatkan vielä Snipperille. Miehestä puhui tuossa ensisijaisena koska sisko itse otti sen puheeksi. Ei tietenkään tarvitse puolison kanssa matkustella jos ei halua, samat kohteet eivät kiinnosta tms. Mikään ei estä siskoa matkustamasta yksin jos miehensä ei halua matkustella. Tai lähtee lapsensa kanssa, joka varmasti lähtee mihin tahansa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   5.9.25 11:13:12

Jos haluaa matkustaa, kyllä ne reissut tekee yksinkin. Kuinka vähän olisi tullut reissattua, jos olisi aina pitänyt olla sopiva kaveri! Siskoa ei edes ole.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   5.9.25 11:30:47

Jos haluatte lähteä yhdessä reissuun niin tietty.suunnittelette yhdessä ajoissa niin että loma-aikoihin voi vaikuttaa ja mietitte yhdessä mihin lähdetään.

Päivämäärä:   5.9.25 11:37:49

Minä Vaan: turha enää suunnitella mitään yhteistä koska ne eivät toteudu. Ja jos totta puhutaan en enää edes halua matkustaa siskon kanssa yhdessä monestakaan syystä.

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   5.9.25 12:25:35

Työkaverisi tärisee raivosta sinun matkasi takia??
Missä ihmeessä oikein olet töissä....?

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   5.9.25 12:43:02

En lähtisi tuollaisen siskon kanssa mihinkään. Todennäköisesti pilaisi koko matkan kiukuttelullaan.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   5.9.25 15:11:40

"En jaksa kertoa enää matkoistani kenellekään etukäteen sen jälkeen kun äitini on kiukutellut kuin pikku lapsi että hänkin haluaa, työkaverini on kertonut tärisseensä raivosta jne."

Apua. Eivätkö nuo ihmiset halua sallia toisille mitään hyvää?

Onko noin kateellisia ihmisiä tosiaan olemassa.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   5.9.25 15:33:15

Ahh, draamaa, draamaa, mikäs sen ihanampaa. Mitäpä olisi elämä ilman täysin tuulesta keksittyä draamaa!

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   5.9.25 15:36:18

Sisko kuulostaa kateelliselta, haluaisi itsekin reissata, mutta ei saa mitään aikaiseksi että pääsisi lähtemään. Pitää säästää rahaa, suunnitella, budjetoida, varata matkat ja majoitukset jne.
Itsekään en kyllä tuollaisen siskon kanssa lähtisi reissuun, pilaa vielä koko matkan kiukuttelullaan.

Lähettäjä: billie 
Päivämäärä:   5.9.25 15:55:19

No sun ei ikinä tartte lähteä siskon kanssa minnekään, eikä edes kertoa että lähdet matkalle. Ehkä on aika ottaa etäisyyttä noin infantiiliin ja typerään siskoon. Kiehukoon liemessään.

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   5.9.25 16:25:47

Itse olen tehnyt juuri niin, että en kerro äidille, siskolle jne etukäteen matkoista. Enkä niille kavereille, jotka kadehtivat. Ei varsinaisesti kuulu muille.

Jos käy ilmi jostain etukäteen, olen epämääräinen, sattui vaikka sopiva äkkilähtö kohdalle.

Lähettäjä: Ü 
Päivämäärä:   5.9.25 16:39:41

”Lähettäjä: .
Päivämäärä: 5.9.25 10:52:27

Minä taas matkustan vain ja ainoastaan mieheni kanssa.”

Melko ehdotonta. Minäkin olen ensisijaisesti matkustellut mieheni kanssa, mutta reissuja on tehty myös ystävien ja sisarusten kanssa puolin ja toisin. Aloittajan sisko taitaa kadehtia aloittajan taloudellista tilannetta, voi olla ettei heillä puolisonsa kanssa ole varaa yhteiseen matkaan.

Lähettäjä: ?!? 
Päivämäärä:   5.9.25 16:40:49

Voi on niitä. Työkaverin kanssa ei voi keskustella matkoista, vain hänen sairauksista ja kaikesta negatiivisesta. Itse ei käy ikinä missään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.