Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi soitat aina töiden jälkeen???

Lähettäjä: Väsynyt 
Päivämäärä:   4.9.25 20:39:37

Mulla on pari ystävää, jotka soittavat joka viikko pari kertaa selvästi heti, kun pääsevät työpaikan ovesta ulos. Tietävät siis, että pääsen itse samoihin aikoihin. Teetkö sinä samaa? Ja jos teet, niin MIKSI??

Mä teen KOKO päivän töitä ihmisten kanssa ja puhun paljon. Kun pääsen töistä, hyppään autoon ja laitan musiikit soimaan. Ja sitten, melkein joka päivä soi puhelin. Joo, en melkein koskaan vastaa, vaan soitan myöhemmin takaisin. Yleensä siihen puheluun ei vastata. Olen sanonut molemmille, etten jaksa työpäivän jälkeen puhua, kun olen 8h koko ajan vuorovaikutuksessa jonkun kanssa. Mutta enpä tiedä, miksi ei mene perille.

Eli: jos sulla on tämmöinen tapa, niin lopeta se heti. On TODELLA ärsyttävää kuunnella raporttia toisen työpäivästä, kun omat aivot kaipaavat vain hiljaisuutta.

Re: Miksi soitat aina töiden jälkeen???

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.9.25 20:41:38

No älä vastaa, problem solved. Kaikesta sitä saakin ongelman.

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   4.9.25 20:41:53

Mä olen pääsääntöisesti lopettanut soittamisen koska ajatuskin puhelimessa puhumisesta on monelle kanssakulkijalleni niin kovin ahdistavaa.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   4.9.25 20:43:33

Minä soitan kotimatkalla kaikki työpäivän aikana vastaamatta jääneet puhelut ja viestit. Välttämättä en ole perillä jokaisen soittaneen työvuoroista ja väsymyksestä. Pyydän anteeksi jos sinulle soitin mutta olit itse soittanu.

Päivämäärä:   4.9.25 20:44:52

Piste: no minähän sanoin, etten yleensä vastaa. En vaan tajua, miksi pitää soittaa, jos on moneen kertaan jo sanottu, ettei heti työpäivän jälkeen jaksa puhua.

Suide: minua ei puhelimessa puhuminen ahdista ja valitsen sen aina mieluummin kuin viestit. Mutta kun koko päivän muutenkin puhuu, niin pari tuntia on vaan ihanaa olla hiljaa. Tänään nämä molemmat yritti soittaa mulle ja kellosta päätellen heti, kun olivat päässeet töistä. Kummallekaan en vastannut.

Lähettäjä: Lilja 
Päivämäärä:   4.9.25 20:45:57

Minä taas rakastan ystäväni kanssa työpäivän jälkeistä puheluhetkeä! Parin ystävän kanssa soitellaan viikottain, yleensä tiettynä päivänä ja nimenomaan puhutaan aina kun ollaan molemmat samaan aikaan matkalla töistä kotiin. En koe kuormittavana, vaan just päinvastoin.

Päivämäärä:   4.9.25 20:46:15

Ennea: älä huoli, et ole sinä. :D mutta jos joku sun päivätyötä tekevä ystäväsi sanoo, ettei heti työpäivän jälkeen jaksa puhua kenellekään, niin please, kunnioita sitä ja soita vähän myöhemmin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.9.25 20:48:46

Jospa niillä on iha oiikeqa tekemistä loppuilta. Harrastuksia, lapsia, lasten harrastuksia, ruuanlaittoa jne.

Päivän ainoa hetki soitella matkalla töistä kotiin?

Aloittaja kuulostaa nyt itse siltä että työt kuormittaa liikaa

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   4.9.25 21:10:08

Selvästi nuo tyypit (jotka soittavat töiden jälkeen mutta eivät vastaa puheluun myöhemmin) haluavat juttuseuraa nimenomaan kotimatkansa ajaksi. Eli kaksi kärpästä yhdellä iskulla, eivätkä halua lörpötellä enää sitten kun on kotona/harrastuksissa/muutakin tekemistä.

Voisi siis sanoa että lopeta itse soittelu kun toiset haluavat viettää vapaa-aikaansa.

= Ihmisillä on eri tapoja ja mieltymyksiä eikä muita voi vaatia toimimaan vain oman halunsa mukaisesti. Et sinä eikä ne kaverit.

Lähettäjä: Älä uhriudu 
Päivämäärä:   4.9.25 21:11:16

Älä nainen vastaa, sillee siitä pääsee. Juttelee puhelimessa , kun hetki on oikea tai ei ollenkaan.

Lähettäjä: Ff 
Päivämäärä:   4.9.25 21:12:27

Sinulla on ystäviä, jotka oma-aloitteisesti pitävät yhteyttä ja jopa SOITTAVAT. Asiasi ovat hyvin. Kaikesta sitä saa ongelman. Anna ne ystävät muille, niin voit olla sitten vain töissä ja muun ajan ilman kaverien yhteydenottoja.

Lähettäjä: vikke 
Päivämäärä:   4.9.25 21:14:33

Työmatkat on mun soitteluaikaa, on kiva vaihtaa kuulumisia rauhassa, kotona meillä on aina hälinää ja illalla olen jo niin väsynyt etten jaksa enää pitkiä puheluita. Aamuisin soitan yleensä äidille, hän jo aikaisin ylhäällä, iltapäivisin töiden jälkeen juttelen ystävien kanssa. Ja siis ystävätkin soittelevat minulle päin, tämä on selkeästi muodotunut meille tavaksi.

En tietenkään soittelisi enää jos ystävä sanoisi ettei jaksa jutella heti töistä päästyään. Oletko siis ap sanonut riittävän painokkaasti, josko ystävät eivät ole tajunneet ettet halua ollenkaan jutella heti töiden jälkeen vaan ovat ymmärtäneet väärin että olet juuri sillä kertaa väsynyt mutta joku toinen päivä soittaminen on ok?

Lähettäjä: Minä kanssa 
Päivämäärä:   4.9.25 21:15:29

Arkipäivinä en yleensä soittele. Perjantaina kun kaljatölkki sihahtaa on ihan pakko soittaa jollekkin kun koko viikolla ei ole nähty/soiteltu. Ja kun kaljat onjuotu laitan puhelimen sammuksiin. Joo eihn ne tykkää mutta ainakin yritn soittaa että tietävt että olen hengissä.

Lähettäjä: Vastaaja 
Päivämäärä:   4.9.25 21:24:12

Elämme jotenkin jopa itsekeskeistä aikaa ja puhelinkulttuuri on tosiaan muuttunut. Nyt soitellaan muille kuin itselle sopii eikä niinkään ajatella sopiiko se soiton kohteelle. Eikä vastata ellei itselle ole se optimaalisin hetki jutella puhelimessa. Soitteluhan loppuu kokonaan, jos molemmat pitävät kiinni mieltymyksistään. Ystävyys voi jopa väljähtyä, kun koskaan ei ole molemmille sopiva hetki jutella puhelimessa.
Itse ole tästä syystä aika joustava, vastaan aina vaikka väsyttäisi eikä oikein jaksaisi jutella. Minulla on vain muutama ystävä, joten haluan pitää heistä kiinni.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   4.9.25 21:29:13

Eli työ kuormittaa liikaa jos koko työpäivän puhunut haluaa olla työpäivän jälkeen hetken hiljaa?

Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka ei tajua jos niille sanoo että ei voi tai halua puhua puhelimessa tiettyyn aikaan, en halua vieraita jos yrittää nukkua yövuoron jälkeen tai vastaavaa. Jos kyse on läheisistä ihmisistä niin miksei mene perille että työpäivän aikana ei voi puhua puhelimessa? Tai että se kaveri käy joka keskiviikko 18-19 jumpassa ja silloin ei vastaa?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   4.9.25 21:32:17

En tiedä muista, mutta itse en muista ulkoa ystävieni työvuoroja tai harrastusten kellonaikoja. Ehkä me ei sitten olla riittävän läheisiä. Toivottavasti jättävät vastaamatta kun eivät jaksa jutella ja pitävät puhelimen äänettömällä yövuoron päälle, en tahallaan halua ketään häiriköidä.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   4.9.25 21:44:48

Mulle ehdottomasti paras hetki päivästä on soitella töistä tullessa puolen tunnin automatkalla. Kotona odottaa lapsen ja koiran asiat, joihin haluan keskittyä, enkä silloin puhu mitään puheluita. Työnikin on överisosiaalista, mutta ystävien kanssa on aina ihana puhua. Pitäisikin useimmin soitella heille.

Päivämäärä:   4.9.25 21:49:21

Olen sanonut, monesti. Ja nämä läheiset ystäväni tietävät todella hyvin, moneltako työpäiväni yleensä päättyy. Joskus takaisin soittaessani olen sanonut ihan suoraan, että en vaan pystynyt vastata, kun olin niin poikki.

Ehkä kaikkein ärsyttävintä siinä on, että mun työmatka kestää noin 10 minuuttia. Jos he soittavat puolessa matkassa, niin puhelu jatkuu yleensä vielä 15-30 min, kun olen ehtinyt kotiin. Ja siellä olisi kuitenkin se oma perhe ja esimerkiksi ruoanlaitto odottamassa.

Päivämäärä:   4.9.25 21:54:16

Sano vielä selkeämmin. Jos välillä vastaat ja jäät (vaikkakin ärsyyntyneenä ja väsyneenä) juttelemaan ja sitten välillä sanot ettet vastannut kun olit niin poikki, niin ehkä kokeilevat, ajattelevat että vastaat kun jaksat.

Väännä ihan rautalangasta että haluat olla ihan hiljaa ja rauhassa _aina_ työpäivän päälle, sopiiko että soitellaan jatkossa vaikka kuuden jälkeen/iltaisin/viikonloppuna/mikä nyt sopii parhaiten. Tai jos tuntuu ettet jaksa enää vääntää niin laita puhelin äänettömälle kun pääset töistä, et huomaa soittoja ja tsekkaat puhelimen sitten kun on enemmän energiaa?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   4.9.25 21:56:34

Ootko koskaan sanonu että nyt pitää puhaltaa hetki, soitellaan myöhemmin ja sitten soitat "pikaiseen tässä välissä kun pitää mennä sinne tänne tuonne"

Päivämäärä:   4.9.25 22:07:33

Tähti ja ennea: siis kun mä olen sanonut, että YLEENSÄ aina haluan työpäivän jälkeen olla jonkun aikaa hiljaa ja jopa miehen puhe saa mut joskus melkein hulluksi. Ja tosiaan useimmiten en vastaa. Pidän puhelinta äänettömällä, mutta koska kuuntelen autossa puhelimesta musiikkia, niin puhelu yhdistyy auton "radioon".

Tämä ois varmaan eri asia, jos puhelut eivät olisi joko

A) mun omien työasioiden tuomista mun vapaa-ajalle (toinen ystävä on samassa firmassa töissä)
tai
B) toisen ystävän loputonta monologia työpäivänsä kulusta ja työnsä ärsyttävistä puolista, mitkä siis on vuodesta toiseen samat. Mun mies nauroi joskus, että nämä puhelut on tosi koomisia, kun mä olen vaan, että "joo, joo, aijaa, oho, no jep, höh, joo, jaa" ja puhelimesta kuuluu kauhea pajatus. En meinaa siis saada lausetta väliin. Sitten 45 min vuodatuksen jälkeen: no miten sun työpäivä meni? Siinä vaiheessa oon jo niin puhki, että vastaan yleensä, että "no mikäs siinä, perus". Vaikka ois tapahtunut mitä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   4.9.25 22:19:13

Joo, onhan näitä. Yksi tuttava saattaa soittaa vaikka kuusi kertaa putkeen jos en vastaa tai jos lyön luurin korvaan (tarkoittaa että soitan ku voin) soittaa siltikin. Ihan vain kuulumisia hänkin. Muut ymmärtää heti tuon luuri ja jos noin monta kertaa joku muu soittaa tarkoittaa se että piru, tuli tai hevoset on irti, VASTAA HETI.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   4.9.25 22:33:44

Soitan työpäivän jälkeen koska, työpäivän aika en voi soittaa ja aamulla en kehtaa.

Illalla harrastamassa ollessani en soita, enkä vastaa.

Mulla on pari kaveria, joille sopii oikein hyvin vastata puheluihin ja soittaa niitä klo 22 jälkeen. Itselle jo liian myöhäinen aika arkisin, mutta yleensä vastaan silti.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   4.9.25 22:40:13

Mä lähettelen parin ystäväni kanssa ääniviestejä. Se on ihanaa. Kuin puhelu, mutta voi kuunnella ja vastata juuri siihen ajankohtaan kun itselle sopii, ja sama takas päin. Kokeile niitä!

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   4.9.25 23:03:22

Nuo ääniviestit on ärsyttävimpiä ikinä! Harvoin pystyn kuuntelemaan rauhassa saatikka itse laittamaan ääniviestejä. Pitäs saada puhelimeen ominaisuus, ettei mulle saa niitä laitettua xD

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   4.9.25 23:07:40

Vielä hauskempaa ovat sellaiset, jotka soittavat kesken työpäivän. Saattavat vielä suuttua, kun kerron, että jutellaan, kun pääsen töistä.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   5.9.25 08:13:49

No toivottavasti lopettavat soittelun, kun se kerran on noin kamalaa.

Ihmisiä on erilaisia. Joku tykkää puhua kavereitten kanssa irtaantuakseen töistä. Ja kun on juuri siinä kohdassa aikaa.

"Ehkä kaikkein ärsyttävintä siinä on, että mun työmatka kestää noin 10 minuuttia. Jos he soittavat puolessa matkassa, niin puhelu jatkuu yleensä vielä 15-30 min, kun olen ehtinyt kotiin. Ja siellä olisi kuitenkin se oma perhe ja esimerkiksi ruoanlaitto odottamassa."

Niin sulla on illalla perheen kanssa oleilua ja ruuanlaittoa. Silloinko sitten olisi parempi hetki puheluille?

Lähettäjä: just joo 
Päivämäärä:   5.9.25 08:51:24

Mä teen töitä, jossa olen puhelimessa 80% työajastani eli asiakaspalvelua.
En todellakaan jaksa/halua enää työpäivän jälkeen puhua puhelimessa!
Tämän olen sanonut lukuisia kertoja yhdelle kaverilleni ja silti soittaa!! Tätä on jatkunut 20 vuotta...

Sairastuin uupumukseen vuosi sitten ja soitti silti vaikka nimenomaan kielsin. Ja puhuu just paskaa eli jotain miesasioitansa. En enää vastannut yhteenkään puheluun enkä viestiin. En vaan enää jaksanut.

Päivämäärä:   5.9.25 08:52:26

Jos ystävyys antaa enemmän kuin ottaa niin karsi sellaiset ystävät. Jos toinen käyttää puhelut pelkästään siihen että papattaa omat asiansa läpi ja sitten lopuksi puoliväkisin "no mitäs sulle" kun alkaa jo lopetella puhelua niin eihän sellaista kukaan jaksa.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   5.9.25 09:10:42

Ettekö tosiaan tiedä, että ei puhelimeen ole pakko vastata?
Puhelimessa on sellainen "älä häiritse"-valinta. Voi laittaa sen päälle vaikka klo 16-18 ja voi myös valita ehtoja, joilla tulee puheluja läpi, vaikka "valkoisen listan" perheenjäsenet.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.9.25 09:13:41

Tämä on kilttien ja tunnollisten ongelma, tuntuu että pitää olla saatavilla koko ajan ja kaikille, ja ellei ole niin tulee huono omatunto ja se purkautuu sitten kiukkuna.

Aloittaja, opettele tervettä itsekkyyttä ja vedä rajat. Pidä puhelin äänettömällä kun et jaksa vastailla. Huomaat että mitään kamalaa ei tapahdu, vaikka karsit energiasyöppöjä "ystäviä" elämästäsi.

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   5.9.25 09:55:48

Kauheen ikävän olonen tyyppi oot. Ei sun tarvi haluta puhua mutta älä ny jakele mitään elämänohjeita muille. Mulla onneks on läheisiä jotka haluaa puhua mulle ja kuunnella mua eikä tollasta takakireetä vinkuiitaa. Me kyllä vastavuoroisesti soitellaan kavereiden, miehen ja perheen kesken. Sitä varten läheiset on, että niille voi soittaa ja jutella kun on tunne että tarvii päästä jutustelemaan ja purkamaan ehkä työpäivän kuormitusta.

Päivämäärä:   5.9.25 10:09:26

Laita puhelin äänettömälle työpäivän ajaksi ja pidä laukussa kunnes olet valmis vastaamaan puheluihin.

Sillä se ongelma on hoidettu.

Lähettäjä: höpötystä vailla? 
Päivämäärä:   5.9.25 10:25:19

Itse ratkaisin tilanteen niin että, kun en koskaan tiennyt oliko kaveri töissä vai kotona, niin lopetin soittelut. Jos hän oli kotona, ei ehtinyt puhua lainkaan, eikä häntä juuri kiinnostellut mitä höpötin. Itsestään ja omia asioita ei kertonut minulle enää lainkaan. Kun hän oli töissä, niin olisi voinut paremmin puhua, mutta itse en ole myöhään enää aktiivinen tai öisin, nukun silloin. Itse järjestäisin hänelle puheaikaa, töiden jälkeen mutta eipä häntä tunnu kiinnostelevan.

Totesin olevani hänelle pelkkä rasite ja lopetin soittelut kokonaan, eikä hänkään ole soitellut minulle joten ei ole kaivannut mun höpötyksiä yhtään joten asia on ratkaistu. Voin höpötellä seinälle, niin sille ei tule paha mieli mun kuuntelusta, eikä mulle tule paha mieli siitä ettei toinen viitsi kuunnella mua enää..

Päivämäärä:   5.9.25 10:29:55

Voi kun te lukisitte viestit ennen kuin laitatte näitä "laita puhelin äänettömälle" -viestejä.

H: mun perhe on siis mies ja eläimet. Kun tulen töistä, ulkoilutan koirat, jos mies ei ole vielä ehtinyt. Sitten ruoanlaitto, syöminen ja sen jälkeen yleensä miehen kanssa köllötellään hetki sohvalla katsoen ohjelmaa tai lukemalla. Jossain vaiheessa iltaa voi olla joku harrastus. Puhelut sopii parhaiten ennen tai jälkeen harrastuksen. Jos se ei kaverille sovi, niin kyllä mä ymmärrän.

Lähettäjä: Snipper 
Päivämäärä:   5.9.25 10:44:51

Onpas aika ikävän kuuloista. Jos puhelut sopii ainoastaan ennen tai jälkeen harrastuksen, niin ehkä kavereilla voi silloin olla omia menoja. Mainittiinhan siellä se etteivät aina vastaa puhelimeen kun soittavat takaisin. Joskus on myös helpompi viestitellä, kun sen viestin voi naputtaa silloin kun on aikaa, vastata kun on aikaa ja se ei vaadi kokonaista varttituntia päivästä yhteen pötköön.

Mullakin oli yksi kaveri jolle ei saanut soittaa koskaan, aina oli huono aika. Hän kuitenkin itse halusi soitella sitten kun hänelle sopi, eli 21 jälkeen illalla, vaikka tiesi että olen nukkumassa kun heräsin klo 4 töihin. Suuttui kun en ollut tavoitettavissa silloin kun hänelle sopi. Ratkaisu oli hyvin helppo, lopetettiin yhteydenpito ja ystävyys. Kannattaa aloittajankin lopettaa ihmissuhde niiden inhottavien soittelijoiden kanssa, saa olla rauhassa. Meillä toki välirikkoon vaikutti moni muukin asia mutta yksi merkittävä tekijä oli kyllä se miten vaikeaa yhteydenpito on silloin kun toinen näkee vain oman elämänsä.

Sitten kun koirat kuolee ja miehen kanssa tulee ero niin kannattaa muistaa että ei soittele niille vttupäille jotka joskus olivat sinusta kiinnostuneita niin paljon että vaivautuivat soittamaan. Kestouupuneet, rutiineihinsa uponneet ihmiset ovat poikkeuksetta niitä joille alkaa seura ja kuuntelevat korvat kelvata silloin kun ne rakkaat rutiinit rikkoutuvat.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   5.9.25 12:57:42

Älä vastaa .

Päivämäärä:   5.9.25 13:14:08

Millon sitten on hyvä aika soittaa?

-töistä tullessa halutaan hetki rentoutua ja nollata hiljaa omissa ajatuksissq
-sitten on ruuanlaittoa, kotitöitä, lasten kanssa olemista ja harrastuksiin vientiä
-omat harrastukset
-iltapuuhat, suihkuun, saunaan, rauhoitutaan iltaan
-klo 21-22 nukkumaan

Sorry kaverit, teille ei ollut aikaa!

Päivämäärä:   5.9.25 13:18:31

Soitan töiden jälkeen, koska silloin saan jutella rauhassa, kun pääsen kotiin niin siellä alkaa arkirumba perheen kesken. Minusta on kivampaa vaihtaa kuulumisia ystävien kanssa niin, että huomio on siinä puhelussa, inhoan sitä tapaa mikä joillan on, soitetaan niin että taustalla on kamala häly ja välillä ohjeistetaan lapsia ja välillä huikataan miehelle jotain ja välillä jäädään ihan hiljaa selkeästi keskittyen johonkin muuhun...

Mutta sovitaan etten häiritse sua enempää, tehdään niin päin että ota sinä yhteyttä sitten kun jakselet.

Päivämäärä:   5.9.25 13:25:10

---- vahvasti sama, että jos kaverisi ovat perheellisiä, niin se hetki autossa yksin on paras siihen omien asioiden tai kavereiden kanssa jutteluun. Kotiin tullessa alkaa sen sortin tausta show, että juttele siinä sitten puhelimessa. Äiti, äitiin, ÄITIIII!!!

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   5.9.25 15:15:53

Mä ajelen kotiin noin puoli tuntia ja mieluummin hyödynnän sen ajan kuulumisten vaihtoon kuin että arki-illasta yrittäisin irrottaa aikaa. Toinen hyvä jutteluaika on koiralenkillä kuulokkeiden kanssa.

Lähettäjä: &€#? 
Päivämäärä:   5.9.25 15:51:04

Kummia kyselet. Ihmiset soittaa kun hetki on heille sopiva. Jos sinulle ei tämä sovi niin et vastaa. Soitat myöhemmin jos haluat tietää asian.
Ei muut toimi sinun aivoituksiesi mukaan vaan jokainen itselleen parhaalla tavalla. Elämä on...

Päivämäärä:   5.9.25 19:26:20

LUKUTAITO, ihmiset!!

Puhelin ON äänettömällä, mutta koska musiikki tulee puhelimesta, niin yhdistää auton kajareihin.

En vastaa aina, en itse asiassa useimmiten.

Toinen soittelija soittaa puhuakseen yhteiseen työhömme liittyvistä asioista. En halua työasioita vapaa-ajalleni, olen muutenkin tarpeeksi kuormittunut. Toinen soittaa vain jauhaakseen omista töistään. Kumpikaan ei siis soita siksi, että olisivat erityisen kiinnostuneita mun asioistani. :D

Mä soitan takaisin, kun olen taas "pystyvä" puhumaan. Jos eivät vastaa, niin ei se mitään. Joku toinen kerta sitten. Soitan kuitenkin sen vuoksi, jos heillä onkin jotain oikeaa ystäväasiaa, eikä pelkästään oman työpäivän jälkipuintia.

Päivämäärä:   5.9.25 19:29:06

Aika moni perheenäiti täällä tekee selväksi, että minun hiljaisuuden ja oman ajan tarpeeni ei ole hyvä syy olla puhumatta heti töiden jälkeen, mutta se on tietysti hyvä syy, että heillä kotona on melua.

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   5.9.25 19:52:54

Soitan aika harvoin kenellekään, mutta yleensä silloin kun olen vaikka kävelyllä koiran kanssa ja siinä on hyvin tunti aikaa jutella. Ja muutama kaveri on sellaisia, että soittavat pitkiä puheluita. Toinen asuu niin kaukana, että nähdään harvoin ja toinen asuu lähellä. Lähellä olevan kanssa on helpompi mennä vaikka parin tunnin kävelylle ja vaihtaa kuulumiset samalla. Joidenkin kavereiden kanssa taas enemmän viestitellään, eikä koskaan soitella.

Sitten omaa luokkaansa on vaikka mun yksi sukulainen. Ei ikinä vastaa puheluihin eikä viesteihin. Olen tästä kiukustuneena todennut, etten enää kutsu heidän perhettään yhtään mihinkään sukujuhliin. Meillä molemmilla on perheet ja töiden kanssa kiireitä, mutta on hitsin epäkohteliasta vaan kokonaan jättää vastaamatta.

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   5.9.25 20:11:44

"Sitten kun koirat kuolee ja miehen kanssa tulee ero niin kannattaa muistaa että ei soittele niille vttupäille jotka joskus olivat sinusta kiinnostuneita niin paljon että vaivautuivat soittamaan. Kestouupuneet, rutiineihinsa uponneet ihmiset ovat poikkeuksetta niitä joille alkaa seura ja kuuntelevat korvat kelvata silloin kun ne rakkaat rutiinit rikkoutuvat."

Tämä!

Älä huoli, kyllä ne ystävät lakkaa soittelemasta kun tarpeeksi monta kertaa vaan jätät vastaamatta niiden ärsyttäviin puheluihin.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   5.9.25 20:55:42

Siis vähän tekemällä tehty ongelma.
Osta autoon vanhanaikainen cd-levy ja kuuntele musiikki siitä, niin kukaan ei häiritse sinua. Sitäpaitsi ystäväsi kuulostavat rasittavilta, rääkäise kerran rumasti että on se j*malauta kumma kun jaksatte rimputtaa vaikka olen sanonut etten halua jutella, eivätköhän siinä kohtaa lakkaa häiriköimästä.

Lähettäjä: Huooh 
Päivämäärä:   5.9.25 23:31:05

Minulle on kiukuteltu että en vastaa puheluihin. No haluatteko te, että maksatte palveluntarjoajasta, joka höpisee työaikana/teidän maksamalla ajalla omia tai toisen asiakkaan juttuja? Tai onko teistä mukava vastata työpuheluihin 24/7? Niin, ei ole minustakaan. Joten olen ilmoittanut työaikani ja painottanut että perusajanvaraus viestitse ja jos jotain spesiaalia, niin sitten soitetaan. Kenenkään kanssa en jaksa lörpötellä puhelimessa niitänäitä, sitten mieluummin tavataan. Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että pelkäisin puhua puhelimessa, vaan yksinkertaisesti jo valmiiksi vähäisen aikani hukkaan heittämisestä.

Lähettäjä: Heppihoitsu 
Päivämäärä:   5.9.25 23:54:33

Pahin oli asiakas, joka soitti kun lähdössä töihin. Piti tarkistaa levyt ja kahvinkeitin, hyvästellä koirat ja laittaa ovi kiinni ja puhdistaa auto... Sitten kun vaihdoin työpaikkaa ja muutin työpaikalle, niin sama asiakas seurasi perässä ja muutti soittoaikaa siihen kun talutan hevosia ulos.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   6.9.25 01:27:29

Mulla on aina puhelin äänettömällä, niin ei haittaa, jos soi. Ja niin on monella muullakin. Jos mulla on oikeesti asiaa, muuta kuin että mitä kuuluu, niin laitan viestiä esim monelta pääset töistä, ois asiaa, voiks soittaa tms.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   6.9.25 01:40:04

Siis sinulla on ystäviä jotka soittavat, ja haluavat pitää yhteyttä. Ja kuitenkin valitat?

Päivämäärä:   6.9.25 06:17:40

Joo kun ne soittaa silloin kun niillä on aikaa, ei silloin kun aloittajalla olisi aikaa.

Tämä on nykyaikaa, pitää osata olla sensitiivinen, ystäviin pitää pitää yhteyttä mutta ei tietenkään silloin kun he ovat kiireisiä/väsyneitä/töissä/menossa sinne/tulossa sieltä/perheen kanssa/yksin lataamassa akkuja.
Ihan törkeää soitella jos tulee mieleen että hei, soitanpas Maijalle, olisi kiva jutella. Paras on laittaa viesti ja tiedustella sopivaa aikaa ja soittaa sitten ensi tiistaina klo 18.22 niin hänellä on aikaa sinulle tasan 8 minuuttia. Puhu nopeasti.

Päivämäärä:   6.9.25 06:31:10

Ja siis itse en tietenkään soittaisi, jos ystävä erikseen kieltäisi soittamasta nyt vaikka töiden jälkeen, tai jos tiedän, että hänellä on joku tärkeä meno.

Teen kuitenkin vuorotöitä, harrastan paljon ja jonkunsortin ruuhkavuodet muutenkin menossa, samoin ystävilläni. Siksi en aina muista että aijuu, Maijalle sopisi soitella torstaisin kuuden jälkeen kun lapsi on harkoissa, ja Matille kävisi myöhäiset illat, kun hän on tämän viikon iltavuorossa ja jaksaa jutella sen jälkeen, ja Minna taas ehtii jutella aamuisin kun ajaa pitkää matkaa toiseen toimipisteeseen tällä hetkellä...

Soitan silloin kun tulee ikävä ystävää ja haluan jutella, ja oletan että ihmiset osaavat laittaa puhelimen äänettömälle/jättävät vastaamatta jos hetki on huono.

Tuolla joku jo vinkkasikin aloittajalle, että autossa voi jättää sen radion aukaisematta jos ongelma on se, että puhelin yhdistää siihen vaikka haluat olla rauhassa. Nauti hiljaisuudesta tai kuuntele musiikki cd-levyltä, niin saat olla rauhassa.

Lähettäjä: Nasty 
Päivämäärä:   6.9.25 07:45:27

Ah, aloittaja on henkilö, jolle ystävät mahtuvat kuvioon vain silloin kun hänelle sopii. Muiden väsyymykset ja asiat ei kiinnosta kuin sopivalla hetkellä.

(Minä en vastaa jos en voi, ystävät tietävät laittaa viestin SOITA jos on tärkeää ja silloin soitan. Sonsimple.)

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   6.9.25 07:58:44

Minua kiinnostaa monologipuhujat, läheisissäni kun on tämmöinen. Jos tunnistat itsesi, niin kerro motiivisi. Kiinnostaako muut ihmiset ja miten he voivat?

Päivämäärä:   6.9.25 08:15:45

Mä en välillä vastaa yhdelle kaverille. Koska sillä ei koskaan ole mitään oikeaa asiaa ja puhuu aina vähintään tunnin yksinpuhelun.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   6.9.25 08:20:45

Miksi ette käytä älä häiritse-tilaa puhelimessanne? Mikä pakkomielle teillä on aina vastata?

Siihen voi valita ajat, milloin on käytössä ja sen, millaiset puhelut tulevat läpi. En nyt paljasta, mikä on se, jota voi käyttää myös vieraille soittajille, jotta ne väärään aikaan soittavat eivät saa vihiä.
Siihen voi myös laittaa valkoisen listan niitä, jotka tulevat läpi ja mustan listan niistä, jotka eivät tule.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.