Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos sinusta leviäisi somessa huhuja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.9.25 17:12:52

Jos sinusta leviäisi somessa haitallisia ja valheellisia huhuja, ottaisitko yhteyttä huhujen levittäjiin, ja kertoisit asian oikean laidan? Vai aiheuttaako se vain lisää kiusaamista?

Re: Jos sinusta leviäisi somessa huhuja

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   4.9.25 17:16:07

Julkisesti olen kertonut huhun levittäjän päivitykseen kommentoimalla ja kertonut miten laki suhtautuu paskanjauhantaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.9.25 17:16:33

Tässähän vaikuttaa aika paljon että levitetäänkö tahallaan väärää tietoa, vai luuleeko levittäjät asiaa todeksi

Päivämäärä:   4.9.25 17:21:25

Hmm, vaikea sanoa. Toki itse haluaisin että tuollaisessa tilanteessa huhuilta katkotaan siivet mahd pian ettei käy lumipalloefektiä. Miettikää omalle kohdalle ja toimikaa sen mukaan.

Lähettäjä: Lettu 
Päivämäärä:   4.9.25 17:45:26

Tekisin kuten teen irl. Levitän valehtelijoista haitallisia huhuja. Sitten määin että mää vaan luulin ja aattelin.

Lähettäjä: pisterivi... 
Päivämäärä:   4.9.25 19:20:14

Googletapa "yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen" ja "kunnianloukkaus". Molemmat ovat rikoslaissa rangaistavia tekoja.

Jos kyse on vain jostain, noh, tavallaan lievemmästä huhujen levittämisestä, antaisin olla. Elämää on somen ulkopuolellakin, eikä mua ainakaan liikuta mihinkään suuntaan, jos somesussut luulee mua kuspääksi tmv.
Huhujen aloittajat ja levittäjät ulkoistaisin omasta elämästäni, jos mahdollista.

Lähettäjä: Niinpä 
Päivämäärä:   4.9.25 19:36:16

Jollakin tapaa nää julkkikset on joskus tulleet julkkiksiksi. Minusta ei voi olla haitallisia hujuja eikä ne ainakaan tosia ole ja järkevät ihmiset osaaa kyll katsoa mik on tottta ja mik valetta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.9.25 21:16:29

En tekisi mitään, koska somettomana en saisi tietää.

Lähettäjä: ugtö 
Päivämäärä:   4.9.25 21:23:17

Ottaisin varmasti screenshotit, keräisin niitä vähän aikaa niin, että olisi mahdollisesti useampi. Sitten laittaisin kommentiksi asian oikean laidan, ottaisin screenshotit niistäkin. Ja jos vastaa jotain, screenshotit siitäkin. Eli keräisin todistusaineistoa. Jos paskanpuhuminen ei lopu ja juorut katoa, niin laittaisin omaan profiiliini postauksena nuo juorut ja omat kommenttini niihin. Eli saisi se juoruaja maistaa omaa lääkettään, kun laittaisin hänen paskapuheet julkisesti näytille.

Jos se juoruaja laittaisi haukut ja juorut storyihin, niin ottaisin niistä screenshotit. Ja nekin sitten jakoon, jos paskanpuhuminen ei lopu.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.9.25 01:16:43

Olen joutunut tällaisen uhriksi ja jopa niin pahasti että valheellisten puheiden vuoksi olen ilmeisesti joutumassa linnaan.
Minä olen syytön mutta en voi minkään enää
Taidan ottaa itseltäni nirrin pois tänä yönä
Moni ei ymmärrä kuinka vaikeaa on olla syyttömänä syytetty

Lähettäjä: vastaisku 
Päivämäärä:   5.9.25 01:56:31

Nyppisin julkisesti nämä huhut erittäin rauhallisesti, ytimekkäästi ja asiallisesti täysin palasiksi. Rivien väliin lisäisin toki runsaasti piilovittuilua, mutta ei niin paljon että se saisi itsenikin näyttämään mulkulta. Olen muuten aika hyväkin tässä.

Huhujen levittäjiin yhteyden ottaminen ei koskaan auta mitään, koska he tekevät sitä täysin tietoisesti ja pahantahtoisesti ja heille säälittävät yhteydenottosi tai järjen puhumisen yrittäminen saavat heidät vain nauramaan, ja lisäämään vettä myllyyn.

Lähettäjä: vastaisku 
Päivämäärä:   5.9.25 02:00:14

"Olen joutunut tällaisen uhriksi ja jopa niin pahasti että valheellisten puheiden vuoksi olen ilmeisesti joutumassa linnaan."

Höpö löpö, kukaan ei tässä maassa joudu linnaan pelkistä pahoista puheista ja huhuista. Paitsi jos ne esitetään oikeussalissa valantehneen todistajan asemasta, ja todistajia on joko useita tai sitten muutkin todisteet tukevat tuomiota.

Taas klassinen keissi, jossa raotetaan asiaa vain hieman ja pelkästään omalta kannalta, ja jätetään 90% kertomatta.

Päivämäärä:   5.9.25 02:03:16

"Höpö löpö, kukaan ei tässä maassa joudu linnaan pelkistä pahoista puheista ja huhuista. Paitsi jos ne esitetään oikeussalissa valantehneen todistajan asemasta, ja todistajia on joko useita tai sitten muutkin todisteet tukevat tuomiota."

Pahalta vaan näyttää
Sana vastaan sana ja psykologi on syytteen kannalla.

Miten minä voin näyttää toteen jotain mitä ei ole tapahtunut?

Lähettäjä: joutussss 
Päivämäärä:   5.9.25 07:15:03

Mitenkäs se vastapuoli voi näyttää uskottavasti (eli todistaa) tapahtuneeksi jotain mitä ei ole tapahtunut?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.9.25 15:41:09

Lopetin ko somekanavien käytön. Hankalampi jauhaa skagaa jos ei tiedä mistään mitään. Joskus ne puheet loppuu. Uskon karmaan.

Päivämäärä:   5.9.25 15:58:29

Eipä leviä kun en ole edes Facebookissa. Entisenä hevosenomistaja käyn täällä välillä katsomassa kuinka sekopäisiä hevosihmiset on ja mitä täällä intetään/ provoillaan.

Päivämäärä:   5.9.25 16:12:33

"Hankalampi jauhaa skagaa"
Skagaa?
Skagata =pelottaa

Päivämäärä:   5.9.25 16:12:41

Olisi hyvin erikoista että minusta leviäisi somessa huhuja, koska pidän yksityiset asiat pienessä piirissä enkä somessa. En ole julkinen henkilö tai harrasta mitään sellaista mistä voisi juoruilla (esim hevoset). Ainoa informaatio netissä on työhön liittyvää ja siitäkään ei kyllä saa mitään henkilökohtaista irti nimeä ja paikkakuntaa lukuunottamatta.

Jos minusta leviäisi jotakin huhuja niin puuttuisi vain oikeasti haitallisiin huhuihin linkittämällä ko. henkilölle kunnianloukkauksen jne määritelmät yksityisviestinä ja kertoisin lähestyväni asianajajaa mikäli nämä kirjoitukset ei poistu netistä päivään x mennessä. Ilmoittaisin myös että olen ottanut kuvakaappaukset jokaisesta näkemistäni viestistä.

Lähettäjä: iugl 
Päivämäärä:   5.9.25 17:29:25

"Hankalampi jauhaa skagaa"

= Hankalampi jauhaa pelkoa.

Mitä ihmettä tuo tarkoittaa :D

Lähettäjä: slangi 
Päivämäärä:   5.9.25 17:33:33

Tarkoititko: Jauhaa SKEIDAA

Päivämäärä:   5.9.25 18:10:36

"Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 5.9.25 15:41:09

Lopetin ko somekanavien käytön. Hankalampi jauhaa skagaa jos ei tiedä mistään mitään. Joskus ne puheet loppuu. Uskon karmaan."

Et tarvi somea, vaan yhden täysmul*un ihmisen sun ympärillä joka keksii tarinoita ja draamailee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.