Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tuotantotyöntekijän työ

Lähettäjä: Ja palkka 
Päivämäärä:   4.9.25 15:49:39

Onko täällä sennulassa ketään joka tekee tai on tehnyt tuotantotyöntekijän työtä?
Millaista se on ja mikä on palkka?
Ainakin jossakin on muovi -ja kemianteollisuuden tes. Koitin googlata, mutta ne taulukot näytti aika monimutkaisilta.

Re: Tuotantotyöntekijän työ

Lähettäjä: tt 
Päivämäärä:   4.9.25 16:00:32

Olen ollut tuotantotyössä linjalla yhden kesän ja kemianteollisuuden tessillä palkka oli hieman alle 1700e kk. Eli ihan naurettava. Tein kahta vuoroa 6-14 ja 10-18. En tekisi tuotantotyötä tuollaisena pidempää ilman korkeakoulututkintoa joka nostaa palkan 3500-4800e kk. Nyt opiskelen tuotantoon sopivaa korkeakoulututkintoa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.9.25 16:07:15

Palkkaus on yleensä 10-14 euron väliin eli surkea. Ja pidemmän päälle tylsää

Lähettäjä: Luu 
Päivämäärä:   4.9.25 16:12:39

Kelpaako elintarvikealan tuotantotyöntekijän vastaus? Olen ollut useammassa firmassa, ihan liukuhihnahommista hyvinkin käsityövaltaisiin hommiin. Parhaimmillaan palkka on ollut 12,56 € (ylin palkkaluokka) + aamu- ja iltalisät sekä viikonloppulisät. Toisissa paikoissa taas olen tehnyt päivävuoroa, ja palkka on ollut siinä 12,19-12,50 €/tunti. Lisien kanssa tienasi ihan mukavasti, mutta vuorotyö sotki kaiken muun elämän. Toisille vuorotyö toki sopii.

Lähettäjä: Juup 
Päivämäärä:   4.9.25 16:55:07

Mä olen isossa leipomossa töissä. Lähinnä liukuhihna hommaa. Peruspalkka reilu 14 e/tunti 26 vuoden jälkeen. Itse teen iltaa ja yötä ja sunnuntaita. Palkka on vuoroista riippuen 3500-4000 e/kk.
Mulle ilta- ja yötyöt sopii hyvin. Inhoan aamuvuoroja. Niihin on onneksi riittävästi porukkaa.
Tylsää työ on. Työkaverit ja pomot on onneksi kivoja. Vapaata saa hyvin, kun tietää vaan ne ajoissa.

Lähettäjä: Argh 
Päivämäärä:   4.9.25 16:59:30

Olin tyhmänä 20 vuotta tuotantotyötä tekevänän asiantuntijana. Palkka 2000€. Liittona pro. Ei lisiä, tai ne kun nousee ni peruspalkka laskee.

Lähettäjä: 7 
Päivämäärä:   4.9.25 17:46:11

Olen biotekniikan puolella tuotantotyöntekijänä.
Kuukausipalkka reilu 2500e/kk +lisät. Jos osuu suurjuhlapyhiä niin nostaa ihan reilusti palkkaa. Normaaleista lisistä tulee n.400e/kk lisää.
Keskeytymätön 2-vuoro.
Työ on meidän osastolla ihan vaihtelevaa ja kivaakin jopa.
Vuorojärjestelmän takia meillä on pitkät vapaat.

Lähettäjä: Bambu 
Päivämäärä:   4.9.25 18:26:32

Minä teen tuotantotyötä ja pelkkää yövuoroa (joskus ihan pakotettuna jonkun aamuvuoron). Tykkään oikeasti tosi paljon rutiinilla toistuvasta ns aivottomasta työstä, ei stressaa eikä työt seuraa koskaan kotiin. Siten minulla riittää kaikki paukut laitettavaksi vapaa-ajan aktiviteetteihin ja urheiluun, eli asioihin joista oikeasti nautin ja joihin haluan panostaa. Palkkaa tulee keskimäärin reippaat 3000 - 3500 /kk, juhlapyhät lisää kivan bonuksen päälle kohdalle sattuessaan.

Lähettäjä: ?!? 
Päivämäärä:   4.9.25 18:28:26

Kokoonpanijana elektroniikkatehtaassa. Isompia kokoonpanoja teen, omaan tahtiin ihan käsityönä, ei mitään liukuhihnahommaa. Päivätyö on. Palkka noin 2300 € kk.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.9.25 18:45:27

elektroniikka 2200 ja vuorolisät päälle
metallityö 2400 lisineen ja esim tuotantopalkkiot useempi satanen neljännesvuosittain.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.9.25 18:54:31

Kolmivuoro tehtaassa, vuosiansio n. 52te. Muodostuu tuntipalkasta, vuorolisistä ja tuotantomäärään sidotusta tuotantolisästä.

Päivämäärä:   4.9.25 18:57:50

eiköhän tuossa kysytty nyt rividuunarin palkkaa että prosessit ja esihenkilöt hittoon sotkemasta ketjua

Päivämäärä:   4.9.25 19:40:09

Itse en kyllä tässä ketjussa nähnyt yhdenkään esihenkilön tms...kertovan palkastaan vaan ihan rividuunarit täällä on ollut vastaamassa.

Päivämäärä:   4.9.25 19:46:18

rividuunari tuotannossa 52 vuodessa :D joopajoo.

Päivämäärä:   4.9.25 20:42:29

Ei tuo 52t tuotannossa ole mahdoton. Lisistä tulee paljon.
Itse olin koko pääsiäisen töissä, sen kuun palkka oli n.4000e. Hyvät tuotantopalkkiot nostaa myös palkkaa.
Jos tekee keskeytymätöntä vuorotyötä niin esim. Pääsiäinen menee niin että torstain aamuvuorosta saa 20% korotukset, illasta io 100%, pitkäperjantai, pääsiäismaanantai ovat 200% päiviä, tähän päälle sunnuntain 100% korvaus.ja aattokorvaus 100%.

Päivämäärä:   4.9.25 21:11:00

Ihan rividuunari olen.

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   4.9.25 21:15:04

2300e/kk, pelkkää aamua ma-pe

Päivämäärä:   4.9.25 22:55:00

Oikeaan paikkaan osuessa voi rividuunari tienata ihan hyvin, toki se vaatii yleensä keskeytymättömän vuorotyömallin että saa parhaimmat lisät.
Itsellä vuositulot siellä reilu 35t. Mielestäni ihan kohtuu korvaus kun keskimääräinen viikkotunti määrä on n.33h/vko.

Päivämäärä:   5.9.25 00:47:55

Kiitos vastauksistanne.
Pharmia hakee tuotantotyöntekijää niin mietin, josko hakisi sinne. Huono palkka olisi kyllä todella iso miinus.

Lähettäjä: Se 
Päivämäärä:   5.9.25 02:02:18

Operaattorina tuotannossa ja ihan amispohjalla. Kuukausitulo vaihtelee, vuositulot 60k.

Riippuu paljon onko työ jotain liukuhihnahommaa vai operointia.

Päivämäärä:   5.9.25 10:44:48

Aina kannattaa hakea, jos pääsee haastatteluun niin siellä voi kysellä, että mistä palkka koostuu.
Tuotannon työntekijän palkka harvoin on vain sen tunti/kuukausipalkan verran(varsinkin vuorotöissä)
Iso osa paikoista maksaa tuotantopalkkiota tms...
Nykyisessä paikassa maksetaan kerran vuodessa palkkio. Se on ollut kaikkea 700e-1500e välillä.
Yhdessä paikassa maksettiin kuukausittain, maksimissaan 2,50e/h. Tästäkin tuli kuukausi tasolla jo kiva summa lisää.
Tehtaissa on toisinaan se hassu tilanne, että vuorotöitä tekevät duunarit tienaa enemmän kuin iso osa toimihenkilöistä jotka tekevät vain päivätöitä.

Lähettäjä: Kaveri 
Päivämäärä:   5.9.25 11:04:18

Kaveri oli elintarvikepuolella tuontantotyöntekijänä. Ainut vaadittu koulutus oli hygieniapassi. Muu koulutus hoidettiin työpaikalla.

Kolmivuorotyö liukuhihnahommaa pääasiassa seisten. Sai ilta-, yö- ja pyhälisät. Lisien kanssa hyvänä kuukautena (esim. pääsiäinen tai joulu töissä) palkka bruttona yli 4000e. Minulla maisteritutkinto ja palkkani on hieman yli 3000e.

Kaveri joutui kuitenkin lopettamaan. Fyysisesti jalat ja selkä eivät kestäneet seisomista (vaatimuksena mm. turvakengät, niin ei voinut vaihtaa parempiin kenkiin) vaikka taukojen aikana saikin istua. Vuorotyö aiheutti unettomuuta, ahdistusta ja rytmihäiriöitä.

Vähän yli 2 vuotta pystyi olla tuossa paikassa ennen kuin oli pakko lopettaa.

Lähettäjä: tjaah 
Päivämäärä:   5.9.25 11:17:51

Teen vuokratyöntekijänä linjalla kokoonpanoa teollisuudessa. Työviikko 40h, aamu- ja iltavuoroja. Vuosipalkka lähes 40te. Varsinainen palkka on huono eli noin 2500e/kk. Palkkaa saa nostettua tekemällä ylitöitä yhden tai kaksi viikonloppua kuussa. Kaikella on hintansa eikä sellaista työtahtia kukaan kestä loputtomiin. Eikä tuloja voi perustaa ylitöitten varaan koska voi mennä kuukausia, jopa pari vuotta ettei niitä ole. Työ on fyysisesti raskasta vaikkei siihen varsinaisia nostoja kuulu ja pitempään kyseistä työtä tehneillä on työperäisiä vaivoja paljon.

Palkkaan vaikuttaa jonkin verran osaaminen eli mitä enemmän tai monipuolisemmin hallitsee eri osa-alueita/tehtäviä sitä parempi palkka. Vakituisena saisin pari satasta parempaa pohjapalkkaa sekä tuotantopalkkion jne. mikä nostaisi tietenkin kokonaispalkkaa tuntuvasti. Pieni tuo palkka kuitenkin on, etenkin korkeakoulutetulle ;D

Muovi- ja kemianteollisuus taitaa olla huoneiten palkattu ala teollisuudessa. Lähtöpalkat tais olla jossain 1600e täyspäiväisestä työstä mikä on suorastaan rikollista. Kummasti sinnekin työntekijöitä löytyy.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.9.25 12:18:14

Kannattaa pyrkiä ensisijaisesti metsäteollisuuteen töihin jos tehdastyö kiinnostaa. Siellä on palkat kohdallaan. 13 vuotta vuorotyötä paperitehtaassa takana, vuosiansiot 55-65k vuodessa.

Päivämäärä:   5.9.25 15:35:31

Kiitos kun jaksoitte vastata :)

Lähettäjä: ?!? 
Päivämäärä:   5.9.25 17:35:45

Ite oon kyllä tyytyväinen, että on vain päivätyötä liukuvalla työajalla. Itellä muitakin tuloja niin hyvin pärjäilen

Päivämäärä:   5.9.25 18:21:14

Lähettäjä?!?

Päivämäärä5.9.25 17:35:45

Ite oon kyllä tyytyväinen, että on vain päivätyötä liukuvalla työajalla. Itellä muitakin tuloja niin hyvin pärjäilen

Meitä on moneksi, itse taas en halua missään nimessä päivätöihin, tykkään liikaa näistä pitkistä vapaista jotka tää vuorotyö antaa. Pelkkä viikonloppu vapaa kuulostaa kamalalle :D

Päivämäärä:   5.9.25 19:45:29

Päivätyö olisi todellakin kauhistus: joka viikko pitäisi herätä viitenä aamuna. Nyt ei ole aamuherätyksiä kuin joka kolmas viikko.

Lähettäjä: Piu 
Päivämäärä:   5.9.25 21:58:29

Ollaan samassa firmassa, puoliso asiantuntijahommissa. Minä tienaan enemmän, 50 000 - 52 000 euroa vuodessa ns. tuotantotyöntekijänä. Tässä tietty tuotantopalkkiot, vuorolisät ja Kemianteollisuuden tes on aika reilu juhlapyhien ja suurjuhlapyhien ja juhlapyhien aattojen ja aatonaattojen korvauksien kanssa.

Oon siis alanvaihtaja. 2 vuotta oppisopimuskoulutusta piti käydä tähän hommaan.

Päivämäärä:   5.9.25 22:18:05

Piu: kemian tessin alla minäkin työskentelen ja on kyllä pyhäkorvaukset kohdillaan. Oli itselle mieluisa yllätys kun helluntaikin osoittautui suurjuhlapyhäksi. Osui työpäivälle niin siitä napsahti se 200%, edeltävästä päivästä tuli aattokorotukset myös.

Lähettäjä: Kp 
Päivämäärä:   6.9.25 06:14:11

Operointityö sellutehtaan valvomossa 65t€/vuosi ilman ylitöitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.