Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Elintarviketehtaassa uusi työpaikka.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.9.25 15:32:13

Työkaverit on omituisia, jokainen tekee omaa juttujaan eikä kukaan juttele. Näinkö niitä "kuppikuntia" alkaa syntyä? Itse olen ahkera ja teen oman osuuteni parhaani mukaan.

Re: Elintarviketehtaassa uusi työpaikka.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   4.9.25 15:34:23

Eivätkö juttele edes keskenään? Vastaavatko jos kysyt jotain?

Päivämäärä:   4.9.25 15:49:25

Juttelevat keskenään mutta ei minulle. Vastaavat jos kysyn jotain mutta eivät oma-aloitteisesti puhu mulle. Pitäisikö pomolle sanoa vai katselenko tilannetta vielä jos muuttuisi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.9.25 16:31:06

"Pitäisikö pomolle sanoa vai katselenko tilannetta vielä jos muuttuisi?"

Riippuu siitä oletko mennyt sinne töihin vai viihtymään.

Päivämäärä:   4.9.25 16:53:33

No töihin tietysti niin kuin muutkin.

Päivämäärä:   4.9.25 17:00:39

Vaikeuttaako tämä puhumattomuus työntekoa?

Päivämäärä:   4.9.25 17:11:40

Ei vaikeuta, kaikki tekee oman osansa ja se siitä. Toki ihmiset ovat erilaisia ja tämä voi selittyä sillä.

Päivämäärä:   4.9.25 17:44:25

Anna ihmisille aikaa tottua sinuun ja tutustua.

Lähettäjä: Luu 
Päivämäärä:   4.9.25 18:57:19

Lähettäjä...

Päivämäärä4.9.25 17:44:25

Anna ihmisille aikaa tottua sinuun ja tutustua.

Tämä! Mä olen huomannut, että voi mennä melkein vuosikin, että uusi työntekijä ruvetaan näkemään osana porukkaa ja juttelun aiheita ja huumoria alkaa löytyä. Jatka vaan sitkeästi töitä ja muille juttelua, kyllä se siitä.

Joskus voi myös olla, että ihmiset vaan vaipuvat ajatuksiinsa ja ns. unohtavat ympäristönsä ja muut ihmiset. Ja toisaalta jokin työtehtävä voi vaatia sen verran keskittymistä, että jutteleminen haittaa sitä. Mutta veikkaan todennäköisimmäksi syyksi sitä, että olet vielä uusi porukassa.

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   4.9.25 20:16:00

Tuskin se asiaa paljon auttaa jos pomolle käy valittamassa. Teet työtehtäväsi huolellisesti ja keskityt työaikana töihin.

Tauoilla voit itse yrittää mennä muiden mukaan ja jutella.

Meillä oli tänä kesänä niin raskas kesähessu, että lopputulema oli juuri tuo, että hänelle ei kukaan enää oma-alotteisesti jutellut. Syynä oli se, että hän jätti työtehtäviä tekemättä tahallaan ja muut saivat tehdä suuren osan hänen töistään koko kesän ajan.

Lähettäjä: Juup 
Päivämäärä:   5.9.25 10:18:20

Meillä työntekijöiden vaihtuvuus on välillä niin nopeaa, ettei uusiin ehdi edes kunnolla tutustua.
On siis se ydinporukka ja sitten uusia. Moni ei jaksa liukuhihnatyötä ja lähtee pois.

Lähettäjä: just joo 
Päivämäärä:   5.9.25 10:24:26

Mä olen elintarviketehtaassa töissä ja linjasto-, pakkaus-, tuotantopuolella on todella vahvat kuppikunnat. Keski-ikäiset naiset ovat omissa kuppikunnissaan eikä sinne ulkopuolisia oteta! Puhutteluissa on tietyt naiset, koska ovat ilkeitä uusille nuoremmille työntekijöille. Silti mikään ei muutu.

Mutta työpaikkahan ei ole mikään viihdelaitos, enkä menisi pomolle kantelemaan, että sua ei oteta mukaan mihinkään. Teet työsi, laita vaikka kuulokkeet soimaan ja lähdet kotiin työpäivän jälkeen

Lähettäjä: Tui 
Päivämäärä:   5.9.25 10:31:07

Mitä aloittaja meinasi pomolle valittaa? :D Työpaikalla asiallinen käytös riittää, kaveerata ei tarvitse.

Lähettäjä: jestas 
Päivämäärä:   5.9.25 10:44:49

Tuotannossa porukat on aika itkälle hyvinkin introverttejä eikä uusi tyyppi pääse ns. piireihin kovin helpolla. Paras antaa ajan kulua, ja väsyttää ne pikkuhiljaa (:D) olemalla ystävällinen ja jutustelemalla mitä milloinkin jonkun kanssa. Kokemusta on, ikävä kyllä. Lisäksi monessa tuotantotyössä samat ihmiset on tehneet töitä keskenään 10-30 vuotta. Tuntevat toisensa ja toistensa työtavat. Jokainen uusi työntekijä on häiriötekijä toimivassa ympäristössä.

Ja jos ap:n työpaikka on samanlainen kuin oma eli vuokratyövoimalla mennään niin niitä tulee ja menee sellaiseen tahtiin ettei kukaaan jaksa kiinnostua tutustumaan. Ikävä fakta tämä.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   5.9.25 11:29:41

Kuulostaa mahtavalta, että ei tarvitsisi seurustella ja tutustua työkavereiden kanssa ! Kysymyksiin saisi vastauksen tai apua työasiaan tarvittaessa, mutta muuten ihan aivot narikassa eikä mitään "pakkohauskaa" työpaikalla ja työkavereiden kanssa koko ajan..

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   5.9.25 12:10:48

Jos menet esimiehelle rutisemaan, niin sitten et ainakaan pääse ns. piireihin. Naisvaltaiset suorittavan tason työpaikat on ihan kaameita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.