Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  rannekanavaleikkaus kokemuksia?

Lähettäjä: menti 
Päivämäärä:   4.9.25 14:45:01

kysymys otsikossa. Hyviä/huonoja kokemuksia?

Re: rannekanavaleikkaus kokemuksia?

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   4.9.25 15:32:51

Molemmat ranteet leikattu vuosia sitten (ja jokunen vuosi oli leikkausten välissä). Leikkaukset meni hyvin ja kädet parani eivätkä ole enää oireilleet. Kaverilla oli molemmat ranteet yhtäaikaa tukossa ja leikattiin aika perä perään. Ensimmäinen ranne ärtyi kun joutui suht pian leikkauksesta käyttämään enemmän kun toinen ranne leikattiin. En tiedä paraniko sekin lopulta ihan normaaliksi. Muistan vaan kun kaveri esitteli että oli turvonnut suuremmaksi kuin toinen ranne.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   4.9.25 16:12:49

Molemmat leikattu, kivut ja puuttumiset jäivät siihen, hyvät tuli.

Lähettäjä: Nanna 
Päivämäärä:   4.9.25 20:34:50

Molemmat ranteet leikattu muutaman vuoden välein eivätkä ole vaivanneet sen jälkeen. Kannattaa ottaa rauhallisesti se kuukauden sairausloma joka sinulle varmasti määrätään. Leikattu käsi on alkuun voimaton ja jos alat rehkiä liian aikaisin, kipeytyy toinen puoli niskaan asti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.9.25 20:38:38

Onko teillä leikattu tähystämällä vai "perinteisesti"?

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   4.9.25 20:50:29

Mulla leikattiin 3v sitten oikea ranne, puutuminen jäi pois, mutta edelleen särkyjä välillä. Kyselin tästä muutama kuukausi leikkauksen jälkeen, mutta sanoivat että venaa ny vuosi ainakin. En ole saanut aikaiseksi käydä näytillä, ei jaksaisi toista leikkausta käydä. Vasurissa on kuulemma muodostumassa pinnejä myös ja ennustelivat siihenkin leikkausta tarpeelliseksi silloin 3,5v sitten, mutta ei ole tullut oireita onneksi. Vaihdoin työtä näyttöpäätetyöskentelyyn niin on kädet päässeet kotihoidon hommia helpommalla. Ratsastanut en ole enää leikkauksen jälkeen, sitä ennen ohjat tippuivat käsistä jo puolen tunnin jälkeen kun kädet puutuivat. Veikkaan, että rannekanavat ei siitä staattisesta pidosta tykänneet.

Päivämäärä:   4.9.25 20:54:09

Perinteisesti. Eka onnistui hyvin, toisen leikkasi joku tohelo opiskelija.
Osui hermoon, leikkeli ensin väärästä kohdasta. Aikaa kolme vuotta ja vieläkin kipeä jos esim nojaa sillä kädellä lattiaan ja jos kantaa jotain raskasta, kipeytyy ja puutuu.

Päivämäärä:   4.9.25 20:56:04

Molemmat kädet leikattu ja menisin uudestaankin. Ei pahaa sanottavaa, kivut jäi leikkauspöydälle.

Lähettäjä: Maissi 
Päivämäärä:   4.9.25 21:11:15

Leikkaus pelasti mun elämän. Enkä yhtään edes liioittele, koska leikkauksen ansiosta multa hävisi kivut (jotka oli pahoja), pystyin jatkamaan mun unelma-ammatissa sekä urheilemaan rakastamassani lajissa.

Lähettäjä: menti 
Päivämäärä:   5.9.25 09:10:22

kuinka niin kuukauden saikku? Mulle sanottiin, että 2viikkoo... Vai onko se kiinni työn raskaudesta?

Lähettäjä: Jedi 
Päivämäärä:   5.9.25 09:19:20

Aivan todella hyvä tulos tuli, kyllä kannatti! Mulla saikkua oli 8 viikkoa (haavojen kanssa pieniä ongelmia + käsille raskas työ)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.