Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eropaskaa vol 11?

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   4.9.25 09:48:36

Vieläkö aloittaja jaksaa päiivtettä kuulumisiaan tänne, vai alkoiko muutamien kirjoittajien jankkaaminen jo ärsyttää?
Itse seurasin ketjuja alusta asti, ja jäi kiinnostamaan, miten "uusi elämä" jatkunut?

Re: Eropaskaa vol 11?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   4.9.25 09:59:58

Seuraan myös; terv. nimim. Wanha eroasiantuntija.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   4.9.25 11:12:01

Seurataan !

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   4.9.25 15:15:14

Täälläkin odotellaan kuulumisia :)

Lähettäjä: Taas tätä 
Päivämäärä:   4.9.25 21:41:07

Hei ihanat, täällä ollaan edelleen. Kyllä mä jaksan, mutta en jaksanut itse aloittaa uutta, kun siitäkin tuli niin paljon kommenttia.

Suru on hassua, se aaltoilee. Välillä tulee ihan jäätävä ikävä sitä ihmistä, kenen kanssa menin naimisiin, mutta sitä ei ole enää olemassa. Uusi kotini on ihana.

Parin huomion olen tehnyt:
- koska olen itse ollut asioiden hoitaja, ei konkreettinen muutos uuteen arkeen ole ollut mitenkään radikaali. Ex on ollut näennäisesti vastuussa esim. lemmikeistä, mutta ei kuitenkaan ole ollut sitä käytännössä. Joten nyt kun yksin hoidan kaiken, ei se olekaan niin kuormittavaa. En ehkä osaa selittää, mutta arki on aika mukavaa.
- Masentuneen ihmisen kannattelu oli todella raskasta, ja se olikin niitä ensimmäisiä ajatuksia, että miten noin itsetuhoinen ihminen selviää, kun olen aina pitänyt huolta kaikesta? Lopulta olen tajunnut sen, että tämä ei ole minun asiani, vaan olen keskittynyt pitämään huolta itsestäni.
-Tämä on hirveä ajatus sanoa (kirjoittaa) ääneen.. mutta lemmikit eivät koskaan ole olleet näin rentoja ja chillisti. Mä olenkin tajunnut, että hän on ollut todella kiukkuinen ja aggressiivinen jo pidempään, joten toki eläimet on sen vaistonneet ja olleet rauhattomia ja stressaantuneita. Meillä on nyt kaikki hyvin, mutta poden syyllisyyttä siitä, olisiko tämä pitänyt tajuta aiemmin.

Se matka teki kyllä niin hyvää. Työpaikkaa jaksan edelleen myös hehkuttaa, kun on maailman paras. Mä olen siis ihan ok. Mä en edelleenkään ole mitenkään vihainen, mutta välillä todella surullinen. Kai se kuuluu asiaan. Eli vähän tämmöistä vaihtelevaa.

Kiitos, että kysyitte <3.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   5.9.25 13:37:07

Hienoa ! Ja alkaahan se näkyä, että ehdottomasti parasta mitä pidemmän päälle sinulle olisi edes voinut tapahtua ! Pitkässä liitossa oli ehkä vähän tullut tuudittauduttua siihen, että kaikki on hyvin kun hellyys ja näennäinen rakkaus oli pysynyt, mutta kauhean raskaalta puolison kanssa ainakin viimeiset vuodet kuulostaa.. varmastikin asia mihin olisi tosiaan pitänyt herätä jo paljon aiemmin, ihan sama että puolison vai sinun kannaltasi ajateltuna ! Surua ja kaikkia tunteita varmasti vielä pitkään on, mutta kyllähän parisuhteessa molempien kuuluu asioita tehdä ja vastuuta ottaa, masennus (tai muu vastaavaa käytöstä aiheuttava) hoitaa ihan molempien osapuolten takia ja nyt se kaikki vain rysähti "Kuntoon" näin. Parasta mahdollista jatkoa sinulle uudessa elämässäsi !

Lähettäjä: köhöm 
Päivämäärä:   5.9.25 15:04:14

Hyvä hyvä!

Tuo oli itsellekin shokki, että arki itse asiassa helpottui sen jälkeen kun mies lähti. Monet tuttavat kyllä taivastelivat, että mites sä nyt pärjäät jne mutta oikeasti ollut paljon helpompaa hoitaa asioita ilman eksää. Täällä myös sama ilmiö, että lemmikkien hyvinvointi koheni melkoisesti eron jälkeen.

Just tänään mietin että en tule ikinä käsittämään sitä, ettei eksä halunnutkaan elää tätä elämää mun kanssa. Mutta että olen itse aivan sanoinkuvaamattoman onnellinen. Toteutan omia unelmiani, elän unelmaelämää. Toki harmillista, että niin monen vuoden ajan luulin että meillä oli yhteinen unelma, mutta minkäs teet. Ei ollut minusta kiinni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.