Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jatkuva etova olo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.9.25 21:00:29

Mikä ihme minulla voi olla? Etova olo on jatkunut epäsäännöllisenä jo monta kuukautta. Välillä se loppuu, kunnes taas ilmestyy ja kestää päiviä. Tulee yleensä syödessä, mutta voi myös tulla ihan tyhjästä. Joskus siihen liittyy myös ripuli. Pahimmassa tapauksessa syöminen täytyy keskeyttää vaikka olisi nälkä, koska tuntuu että pian täytyy mennä oksentamaan, vaikka oksennusta ei ole koskaan tullut. Voiko olla keliakiaa?

Re: Jatkuva etova olo

Päivämäärä:   3.9.25 21:02:26

Niin ja en tiedä liittyykö tuohon, mutta joskus myös hieman tuntuu huimausta tai että päässä heittää hassusti.

Lähettäjä: Mumma 
Päivämäärä:   3.9.25 21:07:07

Vatsakatarri?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.9.25 21:12:11

Palleatyrä?

Lähettäjä: hst492 
Päivämäärä:   3.9.25 21:24:44

Aloittaja - Monta syytä. Mene lääkäriin, tarvii varmaan labroja. Jos niissä ei mitään tule esille niin kokeile olla ilman vehnää. Sitä on kaikkialla, jonka huomaat lukiessa tuotteista sisältöjä. Ja yks pahin on valkoinen sokeri. Se on moneen vaivaan pääasiallinen syyllinen. Käy siellä lääkärissä aluksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.25 21:31:03

Mahasyöpä

Lähettäjä: hana 
Päivämäärä:   3.9.25 21:36:14

Liikaa vettä? Vesi pistää kaiken (ml aivot) sekaisin jos sitä juo liikaa.

Päivämäärä:   3.9.25 21:36:19

Minullekin tuli kuukausi sitten ap:n kaltaiset oireet. Labrat normaalit ei esim. helikobakteeria. Nyt olo itsekseen helpottunut. Vatsa toimii kerran vrk, mutta tuntuu että tulee osin sulamattomana.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.9.25 21:39:34

Haimasyöpä.

Päivämäärä:   3.9.25 21:45:46

Kuinka helposti näitä aletaan tutkia julkisella puolella?

Lähettäjä: RS 
Päivämäärä:   3.9.25 22:06:18

Lääkitysmuutoksia? Ootko kokeillu närästyslääkettä?

Päivämäärä:   3.9.25 22:12:40

Kauan sitä on jatkunut? Onko ruokahalussa muutoksia?

Lähettäjä: Töpö 
Päivämäärä:   3.9.25 22:14:46

Minulla oli sama. Kävin kaikki tutkimukset läpi mitä rahalla sai. Mitään ei löytynyt. Ainoa mikä auttoi oli kun jätin kaikki viljat pois ruokavaliosta. Ihan kaikki. Jokin viljojen ainesosa aiheuttaa tulehdustilaa joillekin suolistossa. Ei ole keliakia. Tätä tutkitaan vielä. Kannattaa kokeilla viljaton. Nyt jos syön jotain viljaista, pierettää todella paljon, mutta heti kun lopetan ja pari päivää ilman, on kaikki hyvin.

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   3.9.25 22:23:35

Refluksitauti? Lääkäriin menisin joka tapauksessa.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   3.9.25 22:25:24

Diabetes, refluksi, keliakia, allergia yms. Syitä on lukemattomia. Lääkärin tutkimus voisi selvittää asiaa.

Päivämäärä:   3.9.25 22:32:45

Oireet alkoi vuosi sitten aivan yhtäkkiä eräänä iltana, olin silloin todella lähellä oksentaa, mutta ei sitten tullutkaan mitään. Oireet jatkui pari kuukautta ja sitten väheni. Luulin sen jo loppuneen, kunnes palasti takaisin.

Ruokahalu yleensä normaali, välillä heikko jos alkaa etoa. Ja mitään lääkitystä ei ole tai en ole kokeillut.

Lähettäjä: Helou 
Päivämäärä:   3.9.25 22:38:08

Ahdistus

Päivämäärä:   3.9.25 22:45:13

Onko silmiä tutkittu koska viimeksi? Huonot lasit voi aiheuttaa etovaa oloa. Entäs hampaat? Joku tulehdus voi aiheuttaa monenmoista.
Eniten kuulostaa kuitenkin siltä refluksilta tai sitten joltain ahdistukselta.

Päivämäärä:   3.9.25 22:52:54

Kannattaisi varmuuden vuoksi mennä tähystykseen. Edesmenneellä anopillani ilmeni pitkään ruokahaluttomuutta ja laihtui. Oli myös vatsaongelmia. Meni tutkimuksiin tai joutui vasta kun alkoi oksentaa verta. Oli aiemmin oksennellut muuten. Syöpä löytyi mangneetissa mikä oli levinnyt vatsaonteloon. Hän ei ymmärtänyt että oireet saattoivat olla vakavampaa ja ne ehtivät olla ainakin vuoden. Ei enää auttaneet sytostaatit.

Päivämäärä:   3.9.25 23:20:10

Ekana tulee mieleen näkö- tai silmävaivat.

Lähettäjä: Ei om 
Päivämäärä:   4.9.25 08:17:42

Mulla pullistuma kaularangassa aiheuttaa etovan olon. Se on itseasiassa usein se ensimmäinen oire, mistä alan huomaamaan että taas on jotain häikkää.. Mulle näitä tulee perussairauteen liittyen.

Lähettäjä: riu 
Päivämäärä:   4.9.25 09:03:40

Niska ja hartiat jumissa?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   4.9.25 09:33:54

Kuka näitä aloittaa?

Päivämäärä:   4.9.25 15:21:16

"Kannattaisi varmuuden vuoksi mennä tähystykseen. Edesmenneellä anopillani ilmeni pitkään ruokahaluttomuutta ja laihtui. Oli myös vatsaongelmia. Meni tutkimuksiin tai joutui vasta kun alkoi oksentaa verta. Oli aiemmin oksennellut muuten. Syöpä löytyi mangneetissa mikä oli levinnyt vatsaonteloon. Hän ei ymmärtänyt että oireet saattoivat olla vakavampaa ja ne ehtivät olla ainakin vuoden. Ei enää auttaneet sytostaatit"

Tää on todella kammottavaa, isäni on muutaman kerran oksentanut verta, ja terkkarista vaan käsketty ottaa närästyslääkettä. Oon oikeesti melko varma et jotain tollasta siellä on :/

Lähettäjä: Katri 
Päivämäärä:   4.9.25 17:00:59

Syötkö paljon ultraprosessoitu ruokaa?

Päivämäärä:   4.9.25 18:04:12

Ja käsketty vaan kotiin jos oksentaa verta? Kyllähän se olisi sitten valituksen paikka ko. pisteelle. Ei voi lähettää kotiin, jos oksentaa verta. Kyllä anopin tapauksessa hänet otettiin sairaalaan. Ensin otettiin verikokeet ja ultra mutta niistä näkyi kai vain korkea tulehdusluku. Tähystyskään ei kyllä näyttänyt mitään. Vasta mangneetti paljasti levinneen syövän mikä ulottui mm.maksaan. Se oli kai aiheuttanut ylävatsakipua mikä oli myös 1 oire. Mutta oisi siinäkin varmaan käsketty kotiin jos ei olisi vaadittu tutkimista lisää. Mangneettikin otettiin vasta useiden päivien päästä.

Lähettäjä: joan 
Päivämäärä:   4.9.25 18:25:55

Kokeilepa imksiä muutamia jääpaloja (lääkärissä käynnin lisäksi tietysti). Tämän keinon minulle neuvoi sairaanhoitaja ja se on auttanut.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   4.9.25 20:30:20

40 mg somacia ( pantopratzol) aamuisin 1/2 h ennen aamiaista parin viikon ajan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.9.25 21:12:56

Mulla on tuota, mutta mulla syöminen auttaa, ei pahenna. Tai auttaa sen aikaa, kun mussuttaa jotakin. Usein autossa, joten olen liittänyt matkapahoinvointiin.

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   5.9.25 23:11:48

Minulla tulee tuollaista ja liittyy refluksiin. Otan pari vko solac kuurin ja sillä yleensä helpottaa. Varsinkin aamuisin ikävä ontto olo mahassa ja etoo. Aamupalan jälkeen helpottaa usein

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.