Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hoitokoira kuoli

Lähettäjä: Zeta 
Päivämäärä:   3.9.25 18:40:51

Onpa outo ja tyhjä olo. Hämmentynyt. Olin vajaan tunnin poissa kotoa ja kun tulin takaisin, pitkäaikainen hoitokoira oli pedissään menehtyneenä, samassa asennossa kuin missä se lähtiessäni oli. Vain muutamaa tuntia aikaisemmin vanhaherra tepsutti hyvävointisena pienen lenkin. Kaveri täytti pari viikkoa sitten 17 vuotta ja toki kaikenlaista kremppaa oli, mutta kuitenkin ikään nähden pirteä ja hyväkuntoinen papparainen. Koiran omistaja on vielä muutaman tunnin töissä eikä kesken vuoron katso puhelintaan, mutta en tiedä, jotenkin on olo, että haluaisin hänelle heti kertoa. Enkä tiedä pitäisikö koiralle tehdä jotain, peittelin kaverin viltillä kun en muutakaan keksinyt. Kaipa me odotamme, että omistaja pääsee paikalle. Voi raasua.

Re: Hoitokoira kuoli

Lähettäjä: 99 
Päivämäärä:   3.9.25 18:51:06

Onnellinen lähtö koiralle. Omassa pedissä ja nukkuessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.25 18:52:07

No miksi et soita kun omistajan vuoro on päättynyt? Eikö hän pidä taukoja työvuoron aikana, jolloin puhelimen voi tarkistaa juuri näistä syistä?

Lähettäjä: 99 
Päivämäärä:   3.9.25 18:54:27

Eihän tuossa enää kiire ole. Miksi pilata työvuoroa ? kun mitään ei ole enää tehtävissä.

Lähettäjä: Zeta 
Päivämäärä:   3.9.25 18:56:51

Juu laitoin jo viestin että soittaa heti kun saa puhelimen käteensä. Mutta en usko että enää tämän illan aikana ennen töiden loppua on sellaista taukoa, että puhelinta katsoo.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   3.9.25 18:58:56

Ei tule sitten mieleen laittaa edes viestiä asiasta. Itse lähtisin kesken työvuoron kotiin tämmöisessä tilanteessa.

Päivämäärä:   3.9.25 18:59:37

Mitä työtä tekee, jos ei kesken työvuoron saa käyttää puhelinta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.9.25 19:00:26

No ei tarvitse olla kuin kaupan kassalla niin oma puhelin on pukkarin kaapissa.

Päivämäärä:   3.9.25 19:00:55

Minä en tiedä lähtisinkö kotiin ja onko edes riitävä syy lähteä kotiin kesken vuoron. Mutta itse haluaisin tietää jos jotain olisi sattunut poissa ollessani eläimelle joka jollain hoidossa.

Lähettäjä: voih 
Päivämäärä:   3.9.25 19:01:33

Voi miten ihana tapa lähteä. <3 Ei tuskaa, ei kärsimyksiä, ei pitkää piinaavaa odotusta, ei kalliita eläinlääkärikäyntejä, vain rauhallinen poisnukkuminen omassa pedissä. <3 Saisipa itselleenkin joskus saman...

Lähettäjä: Åä 
Päivämäärä:   3.9.25 19:07:50

"Ei tule sitten mieleen laittaa edes viestiä asiasta. Itse lähtisin kesken työvuoron kotiin tämmöisessä tilanteessa."

Parempi tehdä se työvuoro rauhassa loppuun. Kuollut koira odottaa kyllä.

Päivämäärä:   3.9.25 19:24:19

Jos ei ole mahdollisuutta lähteä töistä pois kesken päivän niin en itse koiran omistajana haluaisi tuossa tilanteessa kuulla asiasta ennen vuoron loppumista. Hankalaa olla töissä kun on juuri kuullut rakkaan ystävän kuolemasta. Eikä se koira takaisin tule kuuli asiasta nyt tai kolmen tunnin päästä.

Lähettäjä: Mona 
Päivämäärä:   3.9.25 19:24:36

"Ei tule sitten mieleen laittaa edes viestiä asiasta. Itse lähtisin kesken työvuoron kotiin tämmöisessä tilanteessa."

Kuollut koira on kuollut koira. Ei se sitä omistajaansa enää kaipaile. Eri asia jos olisi sairastunut ja vakava tilanne tms. Mitä turhaan häiritsemään omistajan töitä, ei se asiaa miksikään muuta? Toki sen viestin laittaisin, jotta ei olisi täysi shokki jos tulee koiraa hakemaan töitten päätyttyä ja se onkin vainaa... Mutta mitään syytä lähteä kesken työvuoron ei tuossa ole.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.9.25 19:27:14

No kaunis oli vanhuksen lähtö. Noin vanhalla ei edes yllätys enää.

Päivämäärä:   3.9.25 19:30:29

...Ja juuri tämän takia en itsekään haluaisi kuulla asiasta ennenkuin aikaisintaan kotimatkalla. Koska joko häröilisin työvuoron loppuun ja olisin aivan pähkinöinä, tai sitten jättäisin työpäivän kesken ja painuisin kotiin suremaan. Joista kumpikaan vaihtoehto ei hyödyttäisi ketään yhtään mitään, koska koira on kuollut joka tapauksessa eikä muutu yhtään vähempää kuolleeksi siitä että voin loppuvuoron huonosti tai lähden aikaisemmin kotiin.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   3.9.25 19:49:12

Eihän se kuollut siitä enää enempää kuole. Tai herää henkiin häsläämällä. Kuten todettu, kiire on loppunut eikä siitä muutu vaikka asia tulisi tietoon vasta pari tuntia myöhemmin. Saa tehtyä vuoronsa loppuun ilman hätää tai itkua.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   3.9.25 19:55:00

No sitä suuremmalla syyllä ei kannata laittaa edes viestiä, jos ei sen jälkeen pysty edes työvuoroaan loppuun tekemään. Ei se kuollut koira enää omistajaansa kiireellä luokseen tarvitse.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   3.9.25 20:08:35

Noin vanhan koiran kohdalla tuskin on omistajallekaan iso yllätys. Silti parempi ettei häiritse kesken töiden. Koira ei enää kuolleena mene mihinkään, sen ehtii siirtää hautaan tai tuhkaamoon sitten kun on aikaa.

Ihan mahtava lähtö koiralle, nukkuessa ikiuneen siirtyminen.

Tuttavalla iso hoitokoira uupui ulos terassille, eikä enää jaksanut ottaa askeltakaan. Omistaja lähti heti hakemaan koiraa kun kuuli tapauksesta, saivat porukalla koiran autoon ja eläinääkäri lopetti kun sinne suoraan veivät.

Jos hoitaa jotakin koiraa usein, kannattaa ainakin suullisesti sopia mitä tehdään jos koira sairastuu tai kuolee.

Päivämäärä:   3.9.25 20:49:21

"Mitä työtä tekee, jos ei kesken työvuoron saa käyttää puhelinta?"

Saa? Ehkä ei edes halua, ei kaikki ole niin riippuvaisia, että joka välissä on pakko olla nenä kiinni puhelimessa.

Päivämäärä:   3.9.25 20:53:12

Työnantajakaan välttämättä hyvällä katso, näitäkin on. Ihan hyvä ilmoittaa vasta työvuoron päätyttyä. Kyllä se kuollut koira tosiaan odottaa.

Päivämäärä:   3.9.25 20:54:00

Meillä ollaan iltavuorossa yksin, ei ehdi puhelinta vilkuilla eikä sieltä mihinkään voi lähteäkään ennen putiikin sulkemista.

Lähettäjä: Ra 
Päivämäärä:   4.9.25 02:37:46

Tahdittomuuden huippu laulaa lemmikin kuolemasta netissä ennenkuin suruviesti on toimitettu omistajalle.

Tai ylipäätään.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   4.9.25 05:15:34

^ :D
Niinpä, sillä me kaikki tiedettiin Maire ja Mairen pieni Tuhnu-koira ja nyt ehditään mukavasti kauhistelemaan ja ehkä pikkasen selän takana juoruilemaankin ennen kuin Maire pääsee töistä!

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   4.9.25 08:01:37

Miten meni?

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   4.9.25 08:31:57

Kai koira menee ruumiinavaukseen? Äkkikuoleman syy olisi hyvä selvittää, voi olla tärkeää tietoa kasvattajalle ja sisarusten omistajille. Esim. jotkut perinnölliset sydänsairaudet eivät näy päällepäin, kunnes koiran sydän yhtäkkiä pettää. Mutta jos sairaus ehditään todeta, lääkitys voi hidastaa etenemistä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.9.25 08:43:20

"Kai koira menee ruumiinavaukseen? Äkkikuoleman syy olisi hyvä selvittää, voi olla tärkeää tietoa kasvattajalle ja sisarusten omistajille. Esim. jotkut perinnölliset sydänsairaudet eivät näy päällepäin, kunnes koiran sydän yhtäkkiä pettää. Mutta jos sairaus ehditään todeta, lääkitys voi hidastaa etenemistä."

Koira oli 17-vuotias. Eiköhän kuolema ollut ihan luonnollinen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.9.25 08:48:28

Olishan se outoa jos vaikka kirurgi präläis puhelinta kesken leikkauksen :D

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   4.9.25 09:13:16

Voi luoja näitä vastauksia taas....

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   4.9.25 09:19:09

Lähettäjä: .....
Päivämäärä: 4.9.25 08:31:57

Kai koira menee ruumiinavaukseen? Äkkikuoleman syy olisi hyvä selvittää, voi olla tärkeää tietoa kasvattajalle ja sisarusten omistajille. Esim. jotkut perinnölliset sydänsairaudet eivät näy päällepäin, kunnes koiran sydän yhtäkkiä pettää. Mutta jos sairaus ehditään todeta, lääkitys voi hidastaa etenemistä.

Vai vielä. Kun koiran on 17-vuotias, on enemmän ihme että se on elossa, kuin että se kuolee.

Päivämäärä:   4.9.25 09:54:23

Eiköhän tuon koiran sisarukset ole pitkälti jo kuollut, ne mitään tehe tiedolla että ikuvanhan koiran pumppu ei jaksanut.

Päivämäärä:   4.9.25 10:00:57

17 vuotiasta koiraa kukaan avaa. Sama kuin 105 vuotias ihninen-koneisto loppu iän takia.

Päivämäärä:   4.9.25 11:49:15

Jos 17v koira niin omistajakin ollut varmasti tietoinen että tässä voi käydä näin hetkenä minä hyvänsä. Isona shokkina tulis jos olisi nuori koira. Ihanne tapa lähteä että nukahtanut pois. Meillä kuoli poni näin. Ikää oli ja sai viettää eläkkeensä laitumella kaveriensa kanssa. Löytyi sit kesäaamuna nukkuma asennosta, ei kuivunutta hikeä tai potkimisen merkkejä kivusta. Karva kiilsi kuten edellisenä päivänä ja makoili kun olisi vieläkin nukkumassa, ei edes kyljellään, vaan ihankuin vain makoilisi mutta pää oli eteenpäin pystysuunnassa. Oli kaunis tapa lähteä sekin, parempaa lähtöä en tiedä.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   4.9.25 13:12:37

Lähettäjä: .....
Päivämäärä: 4.9.25 08:31:57

Tuon kirjoittaja ansaitsee vuoden aasihatun.

Päivämäärä:   4.9.25 13:37:02

"Lähettäjä: ??
Päivämäärä: 3.9.25 18:58:56

Ei tule sitten mieleen laittaa edes viestiä asiasta. Itse lähtisin kesken työvuoron kotiin tämmöisessä tilanteessa."

No siksipä tälläistä ei kannata viestillä laittaakaan että saa tehdä rauhassa työnsä. Ei ole mikään kiire kenelläkään tuossa kohtaa.

Ihanaa, että vanhus on päässyt rauhassa lähtemään. Herättää kuitenkin varmasti monenlaisia tunteita. Ne kaikki ovat ihan normaaleita.

LähettäjäPersikka 
Päivämäärä:   4.9.25 14:44:36

Paras mahdollinen tapa päästä pois, nukkua rauhallisesti lopullisesti pois. Kuoleman tullessa ei ole enää mikään kiire ilmoittaa omistajalle. Itsekkin olen saanut tietää yhden lemmikkini poismenosta vasta kun tulin kotiin. Olisin vain rääkynyt eläinlääkärissä ja mahdollisesti aiheuttanut vain lisää tuskaa kun olisin halunnut jättää hyvästit eläimen vielä ollessa hengissä. Nyt oli kauniisti odottamassa pedissään . Mitä tulee kännyköihin niin meillä työnantaja on yrittänyt kieltää ne työaikana mutta pidämme ne silti taskussa juuri sitä varten jos tulee viesti hätätapauksesta kodista ( ihmisiä ). Työntaja pakottaa käyttämään työpuhelimia koko ajan turvallisuuden takia joten toiseen taskuun menee oma puhelin. Siitä omasta katsotaan heti viestit ja puhelut,nettiä ei käytetä .

Lähettäjä: ohi 
Päivämäärä:   4.9.25 14:52:03

Todellakin tällaisessa tilanteessa odotetaan. Minä haluaisin että vasta pihalla kerrotaan. Aivan turha soittaa töihin, aiheuttaa järkytystä, ja sitten omistaja ajaa ylinopeutta aivan tolaltaan kohti hoitokotia :D Turvallisin ja paras vaihtoehto on odottaa ja kertoa pihassa ja antaa omistajan prosessoida tilanne siinä.

Päivämäärä:   4.9.25 14:59:08

Minulla on 16-vuotias koira jolla on synttärit marraskuussa. Syyskuun lopussa olisi viikonloppureissu tulossa ja tätä riskiä juuri mietin, että otanko sen mukaan vai jätänkö hoitoon. Terve koira, mutta kyllähän se voi kuukahtaa hetkenä minä hyvänsä.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   4.9.25 15:01:17

En haluaisi missään nimessä saada tuollaista viestiä kesken työpäivän. Päivän loppu olisi pilalla ja olisi hirveää joutua itkemään julkisesti. Kiirehän ei enää ole.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   4.9.25 15:01:41

Persikka: Hieman asian sivusta, mutta miksei sitä työpuhelimen numeroa voi antaa lähimmille ihmisille ja vannottaa, että siihen sitten viesti ainoastaan hätätilanteessa? Hiukkasen haiskahtaa että haetaan vaan tekosyytä pitää sitä omaa luuria kuitenkin mukana, vaikka työnantaja on kieltänyt...

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   4.9.25 15:18:47

Kyllä taas on järjen jättiläisiä täällä. Ei kaikki todellakaan ole A) riippuvaisia kännykästä; sen ei tarvi olla koko ajan kädessä ja olla tavoitettavissa ja B) on oikeesti töitä joissa sulla ei ole sitä puhelinta taskussa tai vastaavaa. Mä arvostan kumpaakin. Sitä että osataan olla ilman puhelinta ja samalla myös seurustella ympärillä olevien ihmisten kanssa ja havannoida ympäristöä samalla. Ja myös niitä ammattien harjoittajia joille ei ole mahdollisuuksia olla tavoitettavissa koko ajan. Ja he selviävät siitä ilman mitään kitinöitä

Lähettäjä: Kurttu 
Päivämäärä:   4.9.25 17:14:06

hmmm: et kysynyt multa, mutta mulla ainakin on omassa puhelimessa sellaisia sovelluksia, joihin tulevat hälytykset haluan saada heti. Ja ei, nyt en puhu instagramista.

Päivämäärä:   4.9.25 19:42:43

Kyllä huomaa, että kuinka monelle täällä koira ei ole rakas perheenjäsen.. itse olen töistä lähtenyt kesken päivän, kun eräässä työpaikassa ei saatu puhelinta pitää mukana ja kävin tauolla pukukaapilla. Oli mies yrittänyt soittaa monta kertaa. Koira oli saanut kohtauksen ja oli lähtenyt viemään sitä eläinlääkäriin.

Mutta jatkakaa samaan malliin.. samoin varmaan on teillä myös sitten hevostenne kohdalla, jos niille jotain tulee. Turha sitä on omistajaa häiritä työpäivän aikana.

Lähettäjä: Vielä 
Päivämäärä:   4.9.25 19:46:32

Niin, se kohtaus on kuitenkin ihan eri asia kuin kuolema... Kuolleella ei ole enää hätää, eikä sen luokse ole niin kiire. Turha pilata toisen päivää ilmoittamalla tuollaisesta.

Jos lähdetään eläinlääkäriin, on omistaja yleensäkin saatava kiinni, koska omistaja päättää mitä eläimelle tehdään ja millä rahalla hoidetaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.9.25 19:53:26

No mites ne jotka ovat töissä ja eläimet keskenään kotona päivän? Ei ne eläimet soittele, että sain kohtauksen. Ovatko kaikkein pahimpia eläinrääkkäjiä, kun perheenjäseniä kohdelllaan niin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   4.9.25 19:53:34

??: sellaiset tahalliset väärinkäsitykset ja uhriutumiset sitten sieltä. Älä jatka samaan malliin.

Päivämäärä:   4.9.25 20:14:24

On eri asia häiritä työpaikalla jos tulee joku hätä.ja pitää mennä lääkäriin kuin että ikivanha koira on nukkunut ikiuneen. 17 vuotiaalla sitä jo on varautunut että päivä voi olla viimeinen.

LähettäjäPersikka 
Päivämäärä:   4.9.25 23:11:46

Hmm : niitä työpuhelimia on osastolla useita. Niillä hoidetaan työasioita eikä jutella tuttavien kanssa. 112, lääkäri ,sairaanhoitajat ja muut hoitajat. Joskus on tilanteita kun kannan kolmea puhelinta mukaanlukien sen oman . Enkä edes aina vastaa työpuhelimeenkaan jos olen siirtämässä asukasta tai kädet on ihan rehellisesti paskassa. Omaiset jotka valittaa että hoitajat räpläävät kännykkää näytän työpuhelinta jossa on kirjaustoiminnat ja lääkehaku, menevät tosi hiljaisiksi ;). Niitä kuvia erilaisista haavoista tai jääkaapissa olevista homeisista ruuista en näytä.

Kerran esimieheni valitti kun tauolla katselin kännykkääni ja söin lounasta. Vilkaisin kerran ja otti puheensa takaisin. Eläkeikäinen naishenkilö joka elää yhä 1800-luvulla eikä ymmärrä nykymenoa että se äiti jolla on muksu päiväkodissa voi saada puhelun että Pikku Pirkko sairastui ja hae se heti pois. Sanoin heti työhaastattelussa että kotona tai tallilla tapahtuvat hätätilanteet aiheuttavat sen että poistun työpaikalta. Hyväksyivät tämän ja jos työkaveri joutuu poistumaan järjestellään toiminnot toisin: jotain jää tekemättä mutta kenenkään terveys ei siitä vaarannu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.