Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Va -yhtiö ei poista poismuuttaneiden nimiä rappu

Lähettäjä: naks 
Päivämäärä:   3.9.25 09:43:08

taulusta (eikä ovista). Suomessa suuren kaupungin vuokrataloyhtiö, jolla on 3 vierekkäistä taloa tällä kadulla. Jokaisessa on tyhjillään olevia asuntoja, pisin 1,5 v., mutta nimeä ei yhtiö poista. Mitä @!#$ä? Aion nyt laittaa isännöitsijälle viestiä, alla syy viimeiselle niitille asiaan liittyen.

(Olen itse asunut koko tämän 6 vuotta täällä eli heti talon valmistuttua. )

Kesällä tässä mun talossa soi palovaroitin pitkään. Kuuntelin sitä jonkin aikaa, koska tiedän, että usein ei ole todellista hätää, jos esim. ruoka vähän kärtsää tai palovaroitin (sähköinen) menee vikatilaan. Lopulta oli pakko mennä soittamaan ovikelloa, (VIHDOIN PAIKALLISTETTUANI ÄÄNEN 1.KERROKSEN ASUNNOSTA TULEVAKSI. PAIKALLISTAMISESSAKIN MENI AIKAA.) koska ääni vaan jatkui. Ovea ei avattu. Sen takia jouduin soittamaan 112. Pian 112 soiton jälkeen eräs toinen naapuri sattui onnekkaasti paikalle ja sanoi, että tuo perhe muutti pois jo kuukausi sitten. (Hän oli ollut tekemisissä.) Tätähän en tietenkään voinut tietää, koska nimet lukee tänäkin päivänä 3.9. 2025 taulussa ja ovessa.

Soitin äkkiä uudestaan 112, että toinen naapuri sanoi asunnon olevan tyhjä. Häke käski soittaa huoltofirmalle, että tulee avaamaan avaimella sitten oven, koska ei palolaitos turhaan riko kallista ovea, kun asunnon sanotaan olevan tyhjillään. Kun soitin huoltoon, paloauto jo kaartoi pihalle valot vilkkuen ja tuli tirkistelemään postiluukusta asuntoon. Ei merkkiäkään palosta edelleenkään. Käski mennä kotiin, he jäi odottelemaan huoltomiestä 10 min ajomatkan päästä avaamaan oven.

Jos minä olisin tiennyt asunnon olevan tyhjillään SIITÄ ETTÄ SE NIMI OLISI ASIALLISESTI POISTETTU TAULUSTA JA OVESTA, olisin tod.näköisimmin voinut suoraan soittaa huoltoon häken sijasta, koska on todennäköisintä, ettei tyhjässä asunnossa ole mitään hätää, vaan palovaroitin kusee.

Nyt jouduin tiedon puutteeni takia kuormittamaan häkeä tämmöisen sonnan takia, mikä on perseestä. Mikä tän vuokrayhtiön ongelma on?!

Naapuri silloin kesällä teorioi, että yhtiö haluaa, että "näyttää paremmalta", (Mitäv...), eli ei halua tyhjiä koloja rapputauluun. Ihan tosi nyt.

Eilen tästä puhuttiin pihalla naapuritalojenkin naapureiden kera. Sielläkin on yhteensä pitkä liuta nimiä, joita ei ole asunnoissa asunut jopa aikoihin.

Kommentteja?

Vaihtuvuus onmielestäni melkoisen suurta näissä taloissa, en ymmärrä syytä, koska täällä on huomattavan rauhallista. Yhtäkään arkisin bilettävää kallua tai narkkeja ei ole. Selvästi on valittu näitä muualle, Täällä ei ole ongelmia ole. Ainut ongelma on suhteeton hintataso jokavuotisen vuokrrannoston takia. Tästä paljon lehdessä kirjoitellaan, kun yhtiön kaikki luvut on julkisia tietty, että ei ole perusteita tällaiselle hintatasolle, kun ei olla keskustassa.

Re: Va -yhtiö ei poista poismuuttaneiden nimiä rappu

Lähettäjä: naks 
Päivämäärä:   3.9.25 09:44:44

1,5 kk sitten avustin vähäsen muutossaan yhtä mummoa. Arvatkaa, onko nimi taulussa yhä vaikka SEKIN asunto on tyhjä.

Lähettäjä: Ilmoitus 
Päivämäärä:   3.9.25 10:08:20

Meillä huoltoyhtiön tehtävänä on vaihtaa nimet. Va-yhtiö ei ilmoita muuttaneita huoltoyhtiöön, vaan asukkaan pitää itse ilmoittaa sisään/poismuutosta. Tämä lukee ihan ohjeissa.

Vuokrasopimuksen alkaessa saa tunnukset taloyhtiön sivuille. Sinne kirjautumalla voi ilmoittaa mm. sisään/poismuutosta. Tunnukset lakkaavat toimimasta, kun vuokrasopimus päättyy. Jos ei ole ennen vuokrasopimuksen päättymistä muistanut ilmoittaa, että muuttaa pois kuun viimeinen päivä, ei poismuuttoilmoitusta huoltoyhtiöön enää voi tehdä. Ohjeissa lukee, että poismuuttoilmoitus pitää tehdä ennen vuokrasopimuksen päättymistä (ilmoitukseen pystyy merkitsemään poismuuttopäivän).

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.9.25 10:16:32

Mites kun et halua nimeä oveen, niin mitäs sitten laitetaan? "Asutettu"?

Lähettäjä: Ananas 
Päivämäärä:   3.9.25 10:21:46

Minun nimeni lukee myös edelleen vanhan asuntoni ovessa, vaikka muutin parisen vuotta sitten ja silloin on ilmoitettu poismuutosta. Ja hauskinta, että vuoden tyhjillään olon jälkeen asunnossa on jo uusi asukaskin ja hän on ilmoittanut oman nimensä vaihdettavaksi aikoja sitten (kaverini, niin tiedän siksi), mutta silti likun nimeni siinä edelleen komeilee. Sen talon huoltofirma ei oo niin turhan ripeä toimimaan :D Muistaakseni myös itse aikoinaan siihen asuntoon muuttaessa sain aika kauan odotella nimeni vaihtumista oveen, joten ei yllätä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.9.25 11:04:18

Minä en ole vuosiin antanut laittaa nimeäni oveen tai rappukäytävään. Eli asunto ei välttämättä ole tyhjä, jos nimitaulu on tyhjä. Huolto kyllä näkee onko asunnossa asukasta vai ei. Kannattaisiko keskittyä enemmän omiin asioihin kuin naapuriasuntojen kyttäämiseen. Pelastuslaitos osaa kyllä soittaa huollolle tällaisessa tilanteessa. Sinunkin olisi sinne kannattanut olla ihan heti yhteydessä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.9.25 11:41:53

Olen asunut pelkästään "tavallisissa" asunto-osakeyhtiöissä, joissa on siis omistusasuntoja ja omistajien vuokraamia asuntoja. Niissä ei koskaan ole poistettu mitään nimiä (esim. pois muuttaneen vuokralaisen) vaan tyhjienkin asuntojen vanhat nimet poistuvat vasta silloin, kun nimi on tarpeen vaihtaa eli muuttaa uusi asukas.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.9.25 12:12:42

On muuten vähän kyseenalaista sanoa, että asunto on tyhjä vain jonkun huhupuheen perusteella.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.25 13:25:08

Jos jossain soi palohälytin niin kyllä se oikea osoite on silloin aina hätäkeskus. Ei minkään huhupuheen tai ”musta tuntuu” mutun perusteella tehdä itse päätöstä, että ei soiteta häkeen vaan taloyhtiölle.

Siellä asunnon sisällä saattaa sittenkin olla joku tuupertuneena ja sisään pitäisi mennä heti eikä sitten kun joku huollosta jaksaa tulla paikalle.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   3.9.25 13:33:02

Jos taloyhtiössä on sähköverkkoon kytketyt palovaroittimet niin oikea kohde on nimenomaan huoltoyhtiö. Asun 10v vanhassa taloyhtiössä ja arvatkaas kuinka monta kertaa JOKA asuntoon on jouduttu vaihtamaan ne saakelin varoittimet kun niissä ei muuta ole kuin vikaa. Jos ei huuda jonkun kämpässä niin sitten rappukäytävässä tai jossain muussa yleisessä tilassa. Taloyhtiössä tehtiin tarkastuskierros kun varoittimet siirtyi taloyhtiön vastuulle. Selvis että suurin osa oli ottanut ne pois ja käytti omia, toimivia varoittimia. Sähköiset palovaroittimet on surkein keksintö ikinä.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   3.9.25 15:38:00

Aika harvoin taidetaan nimiä erikseen käydä poistamassa, vaan vaihdetaan vasta kun uusi tulee tilalle. Säästyyhän huoltoyhtiö näin yhdeltä reissulta. Veikkaan, että jos prosessia haluaa muuttaa, niin...noh, rahalla saa ja hevosella pääsee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.