Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuukaudessa näkyviä lihaksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.25 09:42:33

Voiko kuukaudessa saada lihaksia siten että ne hieman näkyisi? Tässä on työkaverin kanssa ollut vähän keskustelua, itse väitän että omalla kohdalla ainakin voisi olla mahdollista. Ei nyt toki mitään hirmu isoja ja näkyviä lihaksia mutta siten että eron kuitenkin huomaa.

Olen hoikka (169/55) ja parisen vuotta sitten aktiivisesti salilla käynyt, siten että lihaksiakin oli. Eli joku pohja nyt ainakin ehkä voisi olla. Ja on niitä lihaksia edelleenkin vähän koska hevoset kotona ja homma fyysistä. Juoksemassa käyn silloin tällöin 6-8km, eli peruskunto ok.

Osaan syödä oikein ja riittävästi. Ainut on se että nykyään ehtisin käymään salilla vain 2-3krt/vko ja tämä on se joka ehkä tuo haasteita siihen että näkyviä tuloksia saisi kuukaudessa.

Mitä sanoo muut? Tuleeko liian vähän treeniä?

Re: Kuukaudessa näkyviä lihaksia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.9.25 09:59:13

No jos käyt kuukaudessa vaikka 8 kertaa salilla ja vielä jaat treeniä eri lihasryhmille, niin väittäisin ettei tuolla vielä mitään kovin näkyvää saa aikaan. Korkeintaan pientä pumppia voi treenin jälkeen havaita lihaksessa.
Lihas ei hetkessä kasva.
Hoikalla toki lihaksen alkaa havaita helpommin, koska ei ole rasvakerrosta päällä peittämässä sitä, sinun painostasi päätelleen sitä rasvaa ei ole ollenkaan.

Päivämäärä:   3.9.25 10:01:08

Ei saa. Treenin jälkeistä pumppia näkyy, mutta seuraavana aamuna ovat jo hävinneet.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   3.9.25 10:33:37

Ei.

Lähettäjä: Tinkerbell 
Päivämäärä:   3.9.25 10:34:35

Minulla näkyy jostain syystä ihan silmin erottuvat vatsalihakset ja esim isohkot pohjelihakset, vaikka en ole ikinä käynyt salilla ja ainoa urheilumuotoni on koiran kanssa lenkkeily ja jooga silloin tällöin. Eli ulkomuoto hämää, varmaan kehoni vähäinen rasvan määrä kehossa tekee sen, että nämä laiskan olemattomatkin lihakset erottuu tai jotain :D
Nyt kesällä tein yhden kk normaalia enemmän nostoja työssäni (ei siis silti mitenkään superfyysinen työ tai paljon toistoja päivässä) ja ihan huomattavaa kasvua tapahtui habaan, yllätyin itsekin. Eli yllättävänkin pienellä voi näkyviä muutoksia tulla. Tästä vähän syttyi kyllä kipinä kokeilla, että mitä tapahtuisi jos alkaisi oikeasti treenata ja syödä kasvua tukevasti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.25 10:36:22

Kiitos vastauksista :)

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   3.9.25 10:48:14

Hyvin voi saada, etenkin jos on joskus aiemmin elämässään kasvattanut lihaksia. Toki sitten on myös geneettisiä tekijöitä. Itse aloitin kuukausi sitten pitkästä aikaa salilla, teen olkapää- pakarapainotteista 2-3 kertaa viikossa ja nyt mulle kasvoi ihan kunnon patit olkiin. Mulla siis leveät hartiat muutenkin ja olkapää-selkä luonnostaan vahvat.

Lähettäjä: Nimetön 
Päivämäärä:   3.9.25 10:53:00

Jos alottaa ihan nollasta, niin kyllä pieni edistyminen näkyy yllättävän nopeesti!
Ei isoja lihaksia saa, mutta ite ainakin huomaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.9.25 10:54:57

Riippuu ihan geeneistä. Jos on sopiva lihastyyppi ja vähän rasvaa, niin miksei lihaksia saisi nopeastikin vähän erottumaan. Treeni sellaista, että maksimoi ns. pumpin ja siihen päälle tanakka kreatiinitankkaus. Ei se lihas kovin paljon kokoa lyhyessä ajassa kasva, mutta saa kerättyä itsensä täyteen nestettä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.9.25 11:04:14

Jep, jos on todealla rasvaton ja pyöreät lihakset niin on varmaan mahdollista saada joku silmin havaittava ero aikaan. Jos taas on normaali rasvakerros ja litteämpi lihastyyppi, ei tule taatusti mitään eroa vaikka voimaa tulisikin lisää.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   3.9.25 12:08:22

Kannattaa miettiä treenaako muiden vuoksi vai terveytensä vuoksi.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   3.9.25 12:12:47

Saa ne näkyviin jos samalla vetää itsensä kuivaksi

Päivämäärä:   3.9.25 12:12:56

No näkyvät pumpit tosiaan saa vähärasvaiseen kroppaan yhdellä treenillä, mutta noin muuten ei kyllä kuukaudessa tapahdu sen enempää.

Itse vaihdoin toukokuussa kerta viikkoon salitreenin kuuteen kertaan per viikko, tosissani treenannut ja syönyt nyt siis 4kk, ilman mitään näkyviä tuloksia :D Eikä mitään valtavaa rasvamassaa ole kuitenkaan, BMI 21.

Lähettäjä: Anni 
Päivämäärä:   3.9.25 13:15:07

Kaikki puhuu vaan ruuasta ja treenistä. Lepo on myös tärkeää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.