Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Veljeni on kaikessa parempi

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   2.9.25 14:07:29

Olen tehnyt koko elämäni töitä. Aloitin 15-vuotiaana ja nyt 45 vuotiaana teen töitä edelleen.

Veljeni on downsiftaaja - tekee satunnaisesti hanttihommia ja hänellä on paljon vapaa-aikaa. Nyt oli käynyt mökillä tekemässä puuhommia ja äitini vaan ylisti, että kiva, kun x jaksaa tehdä. Olen itsekin pitänyt kavereiden kanssa talkoita ja kaatanut puita, jolloin palaute oli, että miksi juuri tuo tai tämä puu piti kaataa. Lakattuin pitämästä talkoita, kun ei tuntunut olevan hyvä. Nyt taas juttelin äidin kanssa ja kommentti oli: "Jotkut sentään tekee siellä mökillä töitä!". Oltiin ennen tätä halottu niitä kaadettuja puita pari tuntia, kannettu vedet sisälle ja saunalle.

Veli tuntuu aina olevan parempi, vaikka minä tekisin saman. Lisäksi hänellä on työttömänä aikaa, mitä minulla ei ole. Maksan mökistä kaikki kulut ja ärsyttää, kun aina saa paskaa niskaan.

Re: Veljeni on kaikessa parempi

Päivämäärä:   2.9.25 14:10:13

Ja anteeksi purkautuminen - veljeni kanssa on ihan hyvät välit, ärsyttää vaan se että äitini ei näe, että me teemme molemmat asioita. Siskoni ei tee mökillä koskaan mitään, minä ja veljeni teemme. Ja on varmaan selvää, että töissäkäyvällä on vähemmän aikaa mökillä olla. Tänä vuonna olen käynyt kolmasti, veli on useammin ja asuukin lähellä.

Lähettäjä: realisti 
Päivämäärä:   2.9.25 14:10:28

Niin, aina sanotaan että suosikkilapsia ei missään nimessä saisi olla, mutta silti niitä aina kuitenkin on.

Päivämäärä:   2.9.25 14:17:04

Realisti, kyllä se valitettavasti myös aikuisellekin näkyy.

Tuli taas vaan suoraan kasvoille tuo "Toiset sentään mökilläkin tekee töitä!", varsinkin, kun oltiin juuri useampi tunti tehty asioita. Mökki on aina viimeisen päälle laitettu meidän jäljiltä ja kun aiemmin olen oikeasti järjestänyt talkoita yms (veljeni ei koskaan), niin kyllä se ihmistä syö.

Lähettäjä: Rgh 
Päivämäärä:   2.9.25 14:20:36

Listaapa äidillesi sinun ja veljesi tekemät työt ihan paperille, ja kysy että
1. Miksi yksi ei tee mitään ja
2. Miksi vähättelee sinun panostasi koko ajan.

Todennäköisesti loukkaantuu asiasta eikä sano mitään, mutta loppuupahan ainakin se sinun panoksesi vähättely.

Päivämäärä:   2.9.25 14:26:25

Rgh, olen varmaan aika tyypillinen tytär, kun en jaksa alkaa riidellä. :( Ja painotan, että sisarusten kanssa on hyvät välit, ärsyttää vaan se, että minun tekemiseni ei ole mitään.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   2.9.25 14:27:28

Kenen se mökki on ja miksi alottaja maksaa siitä kaikki kulut? Minä en kävis koko mökillä ollenkaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.25 14:29:13

"Maksan mökistä kaikki kulut"

Siis kenen mökki se on? Jos sinun, niin miksi ylipäänsä joku voi olettaa, että toinen saisi loisia siellä ilman, että tekee mitään? Ja jos se on vanhempiesi, niin miksi ihmeessä maksat kaikki kulut?

Opettele avaamaan suusi äläkä pelkää konflikteja. Ei ole tervettä padota katkeruutta sisäänsä. Tänne valittaminen ei auta yhtään mitään.

Päivämäärä:   2.9.25 14:30:10

Vastaa, että jotkut sentää käyttää rahaa ylläpitoon ja toiset ei mitään. Tuskin se sähkökään siellä ilmaiseksi juoksee ja he käyttävät sitä tai kiinteistövero, ovatko panneet tikkua ristiin sen maksamiseksi?

Päivämäärä:   2.9.25 14:31:26

Millaisessa perheessä oikein olet kasvanut jos et osaa tai uskalla tuoda omia ajatuksiasi julki? Opettele nyt herranen aika avaamaan suusi ja keskustelemaan.

Päivämäärä:   2.9.25 14:31:44

V, mökki on yhteisomistuksessa. Maksan osuuden kiinteistöverosta, vakuutuksesta, tiemaksuista ja sähköstä + satunnaisista huoltomaksuista. Sisarukseni toki maksavat myös osuutensa, äitini käyttää mökkiä. Mökki on paperilla minun ja sisarusteni omistuksessa. Kirjoitin väärin aloitukseen - maksan siis kuluja jaetusti sisarusteni kanssa. Ärsyttää vaan kuulla tuota nillitystä, etten tekisi mitään tms, vaikka teen ehtimiseni mukaan ja maksan kuluja.

Päivämäärä:   2.9.25 14:32:28

Tai sitten vastaa vaan että hyvähän se on että joku teke jotain oikein ja antaa olla.

Päivämäärä:   2.9.25 14:32:39

Ehkä äitisi haluaa nostaa poikaansa näin ylöspäin, kun ei ole niitä töitäkään joka monelle vanhemmalle ihmiselle tärkeä asia. Sinä pärjäät aina hänen silmissään mutta ehkä hän on huolissaan pojastaan.

Päivämäärä:   2.9.25 14:34:10

Ja olen myös maksanut ylimääräisenä sähkömiestä yms jota en sisaruksiltani perinyt.

., alatko sinä väitellä 80 vuotiaan kanssa? Itse en suoranaisesti jaksa, kun hänen mielipiteensä ovat mitä ovat. On jo tullut ilmi, että veljeni on aina se ahkerampi ja parempi.

Päivämäärä:   2.9.25 14:39:44

Jos ärsyttää, niin silloin pitää pystyä sanomaan asiasta ihan suoraan äidille. Takanapäin valittaminen ei muuta yhtään mitään. Helppo homma tässä tapauksessa: faktat pöytään. Se ei ole mitään riitelyä.

Jos teidän sisarusten välit ovat hyvät, en sotkisi asiaan siskoa, joka ei tee mökillä mitään. Se on teidän kolmen välinen asia, joka kuuluu äidille ihan yhtä vähän kuin sinun ja veljesi välinen työnjako.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.9.25 14:41:10

Ottamatta sen enempää kantaa mihinkään muuhun niin ihmettelen hieman miksi aloituksessa piti ihan erikseen tuoda esille oman työuran pituus ja veljen downshiftaus. Jäi hieman hämäräksi, että miten ne oikein liittyvät mökillä tehtäviin asioihin? Vai olivatko vain jonkinlaista oman hännän nostatusta ja veljen elämänvalintojen lyttäämistä, siinä tapauksessa et sinäkään vaikuta ihan maailman kivoimmalta tyypiltä.

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   2.9.25 14:52:14

Mitä tämä lausahdus edelsi: Nyt taas juttelin äidin kanssa ja kommentti oli: "Jotkut sentään tekee siellä mökillä töitä!"

Mihin asiaan hän sen kommentoi? Suivaantuiko jostain vai mikä juttu?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   2.9.25 14:55:30

?, varmaan siksi, että veljellä on selkeästi enemmän aikaa tehdä asioita kuin aloittajalla työssäkäyvänä? Ap kuitenkin sanoi, että veljeensä on hyvät välit.

Tää vois olla miltei mun aloitus - veljeni on satunnaisesti joogaopettaja ja ei juuri tee muuta satunnaisten töiden lisäksi, joskus jotain keikkaa siellä sun täällä. Ja joo, kyllä meillä veli ja ja jo edesmennyt veli on aina olleet äidille ne tärkeät ja selkeästi näistä kantanut enemmän huolta kuin minusta ja siskostani. Totesikin joskus, että te tytöt pärjäätte aina. Ollaan pärjättykin, omalla tekemisellä.
Ei esim olisi tullut mieleenkään pyydellä äidiltä rahaa tmv aikuisena, kuten edesmennyt veljeni teki jatkuvasti.

Ärsyttävä tilanne aloittajalla ja onhan toi nyt aika skeidaa, jos sinun tekemisesi jää aina toisen varjoon. Ehkä nyt kuitenkin aikuisena antaisin olla, äitisikin on iäkäs. Ei noiden jäärien mielipidettä muuteta noin vaan.

Päivämäärä:   2.9.25 14:57:35

Äidille porttikielto mökille siihen asti, että lopettaa narisemisen.

Päivämäärä:   2.9.25 15:08:15

", totesin siis puhelimessa, että täällä oli näemmä puuhommia tehty ja kommentti oli, että "Niin, jotkut sentään tekee mökillä töitä!". En edes ollut ehtinyt mainita, että oltiin laitettu loput pöllit klapeiksi ennen puhelua.

Päivämäärä:   2.9.25 15:50:28

No jos hän viittasi siskoosi, joka ei kertomasi mukaan tee mitään siellä.

Jatkossa kannattaisi noihin todeta, että niin, mehän tosiaan käytettiin koko edellinen viikonloppu kun niitä halottiin tai mihin sitten liittyykin.
Eihän se äiti varmaan tiedä kuka ne siellä halkoi. Voi hyvin kuvitella että veli teki ne kaikki itse.

Päivämäärä:   2.9.25 15:55:52

"alatko sinä väitellä 80 vuotiaan kanssa?"

Kyllä minä keskustelen asioista 80-vuotiaan ja sitä vanhemmankin kanssa niiden oikeilla nimillä, ei järjissään olevaa vanhusta paapoa tarvitse.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.