Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Itsestään ilmestyvät mustelmat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.25 10:30:03

Jalkoihin ja käsiin on alkanut ilmestyä viikoittain mustelmia itsestään. Ei montaa kuitenkaan, mutta viikoittain löydän jaloista nuppineulan pään tai tulitikkurasian kokoisia mustelmia. Käsistä löytyy pieniä mustelmia myös, mutta painottuu enemmän jalkoihin. Luut on kipeät. Sen tiedän, etten ole iskenyt mustelmakohtia mihinkään, en ole kaatunut, törmännyt mihinkään.

Mikä tällaisen aiheuttaa? Tai pitääkö huolestua

Re: Itsestään ilmestyvät mustelmat

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   2.9.25 10:51:39

Lääkäriin!

Itse olen koko ajan mustelmilla mutta olen ollut sellainen koko ikäni. Jos mustelmia alkaa ilmestyä yllättäen ja ilman esim. uutta harrastusta, jossa tulee osumia ja kolhuja, kannattaa syy kyllä tutkia.

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   2.9.25 11:09:46

En ole lääkäri mutta kipeät luutkaan eivät kuulosta hyvältä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.9.25 11:59:50

Mulla hatara muistikuva että itsestään ilmestyvät mustelmat ovat merkki sairaudesta, mutta en muista mistä...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.25 12:02:48

Lääkäriin ehdottomasti.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.9.25 12:03:22

"Itsestään ilmestyvät mustelmat voivat olla vaarattomia, mutta niihin tulee hakeutua lääkäriin, jos niitä on useita tai yksi suuri, niitä ei voi selittää millään syyllä, tai niihin liittyy yleisoireita kuten väsymystä tai laihtumista. Taustalla voi olla ikääntymiseen, lääkkeisiin, K-vitamiinin puutokseen tai harvemmin veren hyytymishäiriöihin liittyvää syytä. " (AI)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.