Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Helppoja ruoka/välipala vinkkejä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.25 08:23:11

Mikä on sinun lemppari välipala tai yksinkertainen helppo ruoka?

Kaipailisin vähän vaihtelua omiin syömisiin. Huono ja laiska kokki olen joten helppous ja nopeus on minun juttu :D

Re: Helppoja ruoka/välipala vinkkejä?

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   2.9.25 10:11:30

Keitetty kananmuna, voileipä, banaani ja jugurtti

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   2.9.25 11:02:12

Mitä ovat ne tavalliset, joihin vaihtelua kaipaat? Entä mitä sinulle tarkoittaa helppous ja nopeus? Onko sinulle helppo ja nopea esimerkiksi tonnikalakiusaus, jonka ainekset mätät vuokaan minuutissa, mutta uunissa menee tunti ennen kuin on valmista vai joku keitto, jonka ainesten kattilaan laittamiseen menee enemmän aikaa, mutta on kypsää noin varttitunnissa, jos laitat kattilaan vedenkeittimellä keitetyn veden?

Lähettäjä: Tenuri 
Päivämäärä:   2.9.25 11:03:24

Itse kaipaan leivän korvaamiseen jotakin yhtä helppoa

Päivämäärä:   2.9.25 11:06:51

Mikropuuro on nopea leivän korvike.

Mulla on pikaruokana myös tomaattipapukeitto (tölkki tomaattimurskaa, puoli tölkkiä papuja (tai linssejä tai soijarouhetta), mausteita ja suolaa maun mukaan. Lämmitetään mikrossa kunnes kiehahtaa.

Lähettäjä: voiMua 
Päivämäärä:   2.9.25 11:58:05

Mitä yleesä tarkoitetaan kun sanotaan Helpolla?
Sitäkö ettei saa mennä paljoa aikaa
vai että on yksinkertaista valmistaa
Hernekeitto on helppo mutta menee tuntikausia aikaa
Caesar salaatti majoineen vaikeampi mutta menee sen 5min

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   2.9.25 12:06:49

En ole aloittaja mutta itselleni helppo tarkoittaa mahd yksinkertaista valmistaa, mielellään ei paljoa pilkkomista tms vaan ainekset loodaan ja uuniin tms.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.9.25 12:17:26

Minä en ole koskaan oppinut syömään välipaloja, jotenkin sellaiset pikku naposteltavat vain saavat suuttumaan:D Syön mielummin pari-kolme kertaa päivässä kunnolla.

Mutta niin. Yksi lemppari ja todella helppo lisuke esim. lihalle on ihan vain uunissa paahdettu bataatti. Pesen bataatin huolellisesti, leikkaan puoleksi ja asetan pellille leikkauspinta alaspäin. Sitten tökin haarukalla muutaman reiän pintaan ja laitan hieman öljyä ja suolaa. Sen jälkeen uuniin 200 asteeseen siihen asti että on pehmeä. Lisäksi usein ihan vain paistan jauhelihaa jos olen liian laiska tekemään mitään pyöryköitä tai pihvejä. Vähän jotain vihannesta kylkeen ja siinä on ateria.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   2.9.25 12:34:22

Munakas.

Lähettäjä: K. 
Päivämäärä:   2.9.25 14:56:42

Mun lempivälipala on rahkaletut. 2 kananmunaa, 2 rkl vehnäjauhoja ja puoli purkkia maitorahkaa, ainekset sekaisin ja lettupannulla voissa paistettuna letuiksi. Näitä voi syödä minkä kanssa tykkää, itse syön ei-niin-terveellisesti suklaalevitteen ja mustikoiden kanssa (tai no mustikat hyvä valinta, suklaalevite ei niinkään). Mutta pitää nälkää ja valmistuu nopeasti.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   2.9.25 15:53:47

Pilko kesäkurpitsa ja herkkusieniä. Paista oliiviöljyssä tai voissa pannulla ja päälle merisuolaa. Ihan tosi helppo lisuke. Lisäksi kippasin mukaan raejuustoa ja creme fraichea.

Lähettäjä: wetehinen 
Päivämäärä:   2.9.25 18:24:34

Nuudeliwokit, eli pussillinen pikanuudeleita, sekaan maun mukaan vaikkapa pakastevihanneksia ja tonnikalaa, tai kaalia ja makkaraa, kanaa ja bambua, herkkusieniä & pinaaattia...mistä vaan tykkää! Valmista hetkessä ja aina maistuu! Itse keitän nuudeleita kattilassa pari minuuttia, ja kippaan ne pannulle muiden ainesten sekaan. Todella nopeaa ja hyvää.

Toinen lemppari on lämppärit eli lämpimät voileivät. Vaaleaa tai tummaa leipää, päälle maun mukaan esim. chilitonnikalaa, tomaattipyrettä ja juustoa, tai klassikko kinkku-juusto.

Myös toastit tehtynä voileipägrillillä valmistuu varmaan alle minuutissa, täytteeksi vaikkapa pesto & juusto.

Lähettäjä: wetehinen 
Päivämäärä:   2.9.25 18:25:51

Lisäys vielä edelliseen kommenttiin; en syö välipaloja, vaan nämä toimivat iltaruokana/iltapalana yleensä. Eli lounaan jälkeen illalla tai alkuillasta päivän viimeisinä syötävinä.

Lähettäjä: Nam 
Päivämäärä:   2.9.25 18:35:59

Olen Lidlin teema viikoilta ostanut valmiita kasvisaterioita ja sitten höystänyt niitä mielen mukaan. Esim. Nyt ostin currynuudelikasvis aterian ja sen sekaan laitoin siskonmakkaraa. Keitin siskonmakkarat vedessä ja sen jälkeen heitin nuudeliaterian sekaan paistumaa. Ateriasta tuli 4 annosta.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   2.9.25 19:30:43

Aamu- väli- tai iltapaloiksi: Itse "tehty" mysli. On oikeasti helppo tehdä/koota, ja tulee halvemmaksi verrattuna kaupan mysleihin. Smoothiet, riittää kun kuorii, pilkkoo ja soseuttaa.

Ruokaisampia on sitten linssikeitto, wokkivihannekset tai peltiruoka.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.9.25 19:35:26

Tuorepuuro. Teen niitä sarjatyönä jääkaappiin vanhoihin hillo- ja suolakurkkupurkkeihin, ja nappaan sieltä kun on nälkä. Ne säilyvät ainakin viikon ja voi tehdä juuri sellaisia kuin haluaa.

Päivämäärä:   2.9.25 19:56:26

Karjalanpiirakka

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.