Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parisuhde rikkaan miehen kanssa

Lähettäjä: Martta 
Päivämäärä:   1.9.25 23:11:25

Olen melkein aina ollut se varakkaampi osapuoli suhteessa. Minulla on ollut aina velaton suht hyvä auto, oma hevonen ja hyväpalkkainen työ. Tienaan verojen jälkeen n 4000 e. Aina exien kanssa mennyt kaikki puoliksi, puoliksi hoitaneet kotityöt ja menot. Omistusasuntoa ei ole kun en ole halunnut oikein asettua aloilleni, olen 26 v.

Nyt seurustelen rikkaan miehen kanssa. Tekee uraa, haluaa eläköityä 35 vuotiaana, on samanikäinen kun minä. Hän maksaa vuokraa ja välillä antaa rahaa (jos on isoja laskuja), minä teen kotityöt jne. Tunnen jostain syystä todella kovaa alemmuuden tunnetta tästä. Mies haluaisi ostaa ensi vuonna meille oman talon, sanoi joko jatketaan näin tai ostan osuuden talosta. Meillä on ihan erilaiset tulevaisuudet, mies saa eläköityä kun tahtoo ja matkustella, itse jatkan töiden tekoa jotta saan pitää edes jotain omaisuutta. Entäs jos tulee lapsia niin siinähän kaivan oman kuoppani, kun jään kotiin hoitamaan lasta. Miehellä olisi tuossa vaiheessa miljoonia ja itselläni ehkä kymppitonni säästössä.

Olen koittanut miehelle puhua tästä mutta ei se ymmärrä. En voi koskaan voi elää samanlaista elämää kun hän. Onko ihan tuhoon tuomittu suhde, minusta tuntuu jotenkin hankalalta.

Re: Parisuhde rikkaan miehen kanssa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.9.25 23:16:37

Ongelma ei tosiaan ole raha, vaan se, että miehesi ei ymmärrä miksi olisi tärkeää, että sinullakin oliaai omaisuutta.

Päivämäärä:   1.9.25 23:21:48

Sanoohan hän että minulla voisi olla omaisuutta jos maksan. Ja tämähän on ok, mutta työni vaatii läsnäoloa ja silloin elämämme olisi ihan erilaista.

Mies on ollut perus duunari niin en tajua miten ei ymmärrä ajatuksiani.

Lähettäjä: ccc 
Päivämäärä:   2.9.25 00:32:42

Mulle suurin este olis toi perusduunari. Koska wt pysyy wt:nä vaikka ois kuinka rikas.

Lähettäjä: tuota 
Päivämäärä:   2.9.25 00:47:52

Siis mihin rahaa kuluu kuukaudessa niin paljon, ettei 4t netosta jäisi vuosien varrella säästöön enempää kuin joku 10t?

Mitä duunari tekee jotta voi kutsua rikkaaksi?

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   2.9.25 01:43:25

Onko kaikki perusduunarit siis wt? En kyllä itseäni luokittelisi wt:ksi. :D
Tuota, omaan hevoseen saa uppoamaan ihan kohtuullisesti sitä fyrkkaa.
Aloittaja, voithan vielä jatkaa suhdetta miehen kanssa ja miettiä mitä haluat. Kannattaa myös keskustelussa tuoda oma näkökulma asiaan ilmi ja toivoa että ymmärtää. Ja eihän sinulla ole hätää kun et ole mikään vähävarainen.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   2.9.25 04:09:18

"Mulle suurin este olis toi perusduunari. Koska wt pysyy wt:nä vaikka ois kuinka rikas." Sanoo ihminen jolla korea valkoinen lakki A tuloksella. Mutta Hei! Mää oon ylioppilas en mikään duunari!

Lähettäjä: **^ 
Päivämäärä:   2.9.25 05:29:11

Avioehto

Lähettäjä: pano 
Päivämäärä:   2.9.25 05:40:37

Siis mitä olet yrittänyt miehelle puhua ja miksi mies ei ymmärrä puhetta?

Nosta kissa pöydälle, lapsia ei "tule" vahingossa, ne tehdään kun on YHDESSÄ SOVITTU niin, ja mies osallistuu sen "kuopan kaivamiseen" sun kanssa. Älä suostu lapsentekokoneeksi miehelle, joka pitää kirjaa joka eurosta. Jos teet lapsen, se on puoliksi miehen VASTUULLA.

Pistä mies vastuuseen.

Päivämäärä:   2.9.25 06:30:09

Siis mihin se kaikki raha katoaa, jos sinulla ei ole kertynyt yhtään omaisuutta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.25 06:31:36

Miksi mies ei tee kotitöitö?

Päivämäärä:   2.9.25 06:33:44

No haloo, aloittaja on 26. Itse kompastuin tuohon "on aina ollut velaton suht hyvä auto" jne.

Mikä se on 26-vuotiaan "aina"? Montako vuotta?

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   2.9.25 06:35:51

Minä en voisi elää tuollaisessa parisuhteessa. Kuulostaa siltä, että teidän arvonne, elämäntapanne ja tulevaisuuden suunnitelmanne eroavat niin paljon toisistaan, että tuskin tuolla parisuhteella on tulevaisuutta.

Itse en missään tapauksessa suostuisi tekemään kaikkia kotitöitä. Lisäksi arvostan työntekoa, enkä voisi elää ihmisen kanssa, joka suunnittelee tosissaan eläkkeelle jäämistä 35-vuotiaana. Lisäksi tuntisin koko ajan alemmuutta, ihan kuin olisin joku maksettu piika tuossa parisuhteessa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.9.25 06:39:07

Hienoa, että kerrankin nainen osaa etukäteen miettiä näitä asioita - tyypillisestihän käy just niin, että nainen päätyy kodin- ja lastenhoitajaksi ilmaisiksi ja sen myötä sitten köyhäksi ja varattomaksi huomaamattaan.

Suhde ei ole tuhoontuomittu, mutta tarkkana saa olla. Usein nämä rikkaat miehet ovat erittäin taitavia rikastumaan muiden kustannuksella vielä lisää.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.9.25 06:45:41

Olet vasta 26, keskity nyt uraasi ja siihen mitä itse haluat. On vain hyvä asia, että miehen talous on kunnossa, mutta älä heitä kaikkea pois sen takia.

Jos hankitte lapsia, järjestelkää, että mies turvaa myös sinun taloutesi. Tähän on rahastoja, ylimääräisiä eläkevakuutuksia; selvitä vaihtoehdot ammattilaisen kanssa. Ero voi tulla kenelle vain.

Lähettäjä: aijai 
Päivämäärä:   2.9.25 06:55:10

Mua mietityttää tuossa paljon enemmän se, että puhutaan talosta ja sitten kuitenkin miehellä on mielessä matkustelu. Onkohan nää tavoitteet tasapainossa?

Raha ei ole välttämättä ongelma vaan se, ettei elämän suunnitelmat ole samat.

Opin tämän kivuliaasti kantapään kautta. Minulle oma talo ja maalaiselämä on ollut elämän päätavoite. Säästin ja tein töitä vuosikaudet että sain kerättyä riittävästi varallisuutta talon ostamiseen. Olin se osapuoli, joka tienasi enemmän ja maksoi pitkän aikaa aivan kaiken. Kaikki ylimääräinen meni säästöön taloa varten.

Sitten tilanne muuttui niin että itse jäinkin työttömäksi ja mies sai paremmat tulot. Tuli melkoisena yllärinä että mies ei halunnutkaan laittaa rahoja taloon vaan alkoi kiukutella jopa ihan tavallisista asumiseen liittyvistä laskuista. Sen sijaan yhtäkkiä alkoi puhua että haluaakin käyttää rahaa matkusteluun ja omiin harrastuksiinsa (moottoripyörät jne). Eli siinä missä mä olin sijoittanut omat rahani yhteiseen kotiin ja hyvään arkeen niin mies halusikin matkustaa.

Avioerosta on nyt joitakin vuosia aikaa.

Hyvä siis että mietit jo tuossa vaiheessa näitä asioita. Olisin hyvin tarkka siitä, että onko elämän tavoitteet samanlaiset. Mihin rahaa on tarkoitus käyttää? Mihin rahaa sijoitetaan? Mikä on arvokasta sinulle ja mikä miehelle?

Tuloerot eivät välttämättä ole ongelma. Mulle ei ollut mikään probleema maksaa asumiseen liittyviä kuluja. Se oli mulle ihan itsestäänselvyys että tottakai maksan unelmakotini kulut. Se vaan tuli sitten yllärinä, että miehen mielestä rahaa pitikin käyttää johonkin ihan muuhun. Vähän sama tilanne kuin se että voittais lotossa ja ostais voittorahoilla talon yhteiseksi kodiksi. Ja sit sen jälkeen mies voittaa lotossa ja se haluaakin sit matkustaa niillä rahoilla ympäri maailmaa ja ostaa Ferrarin. Ei ihan osu yhteen suunnitelmat.

Päivämäärä:   2.9.25 07:42:09

35v eläkeläisen kanssa ei kannata lisääntyä. Ei vaikka sillä olisi miljardi rahaa.

Päivämäärä:   2.9.25 08:01:13

"35v eläkeläisen kanssa ei kannata lisääntyä. Ei vaikka sillä olisi miljardi rahaa."

Siinähän voisi lapsi saada vahingossa liian fiksun ihmisen geenejä. Kyllä se on hatunnoston paikka että hoitaa asiansa niin että kolmevitosena on mahdollista jäädä eläkkeelle, se "eläke" taas usein johtaa siihen että rahaa tulee jostain entistä enemmän kun keksitään joku seuraava projekti.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   2.9.25 08:04:28

"Tekee uraa, haluaa eläköityä 35 vuotiaana, on samanikäinen kun minä... Miehellä olisi tuossa vaiheessa miljoonia ja itselläni ehkä kymppitonni säästössä."

Onko jotain takeita että tuo onnistuu vai onko ihan vain miehen omaa haavetta ja kuvitelmaa? Ei ehkä hirveästi kannata stressata jotain kymmenen vuoden päästä mahdollisesti tapahtuvaa, etenkin tuon ikäiset saattavat muustakin syystä erota ennen sitä. Sehän kuitenkin maksaa vuokraa ja avustaa sinua muutenkin taloudellisesti, eiköhän se samoin toimisi mahdollisessa lapsenhankintatilanteessa. Ja monikin niistä miljoonista ja varhaisista eläkkeistä haaveilee, paljon harvemmalla toteutuu sinne päinkään.

Jos sen talon ostatte niin tietenkin hankit siitä osuuden etkä heittäydy siivelle.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.9.25 08:27:16

Olisko tässä taas se, että on huonosti keskusteltu mitä on yhteiset haaveet tulevaisuudesta tai onko edes yhteisiä suunnitelmia.
Jos mies jää "eläkkeelle" 35 v. niin hänellähän on sitten hyvin aikaa lapsille ja sille talolle/pihalle ym. ja titysti kun on kotona niin tekee kotitöitä enemmän. Kuten äiti tekee jos on kotona lasten kanssa.
Aloittajahan voi luoda työuraansa. Eihän tässä mitään ihmeellistä ole, vain se perinteinen roolimalli vaihtuu, että äiti olisi "kotiäiti" ja isä luo uraa.
Aloittaja mieti ensin ne omat suunnitelmasi ja sitten haluatko jatkaa elämääsi miehen kanssa, jos teidän suunnitelmat tulevaisuuden suhteen on aivan erilaiset.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   2.9.25 08:46:04

Tienaat noin paljon, mihin sinun rahasi menevät? Minun nettotulot on noin 3300 euroa, ja kuukausittain jää yli 1000 euroa käteen, jonka voi sijoittaa, eli laittaa kasvamaan korkoa. Sitä ennen on jo maksettu hevosen ja lemmikin menot sekä asuntolaina ja vastike. Ja muutkin menot. Sinun tapauksessa minulla jäisi palkasta käteen lähes 2000 euroa kuussa (ja se on minullakin uralla tavoitteena, mutta satuin valitsemaan alani väärin ja vaatii lisäkouluttautumista päästä tuolle palkkatasolle).

Nyt miettimään omat menot uusiksi ja laitat säästöt heti pörssiin kuten oletan myös miehesi tekevän. Ilman sijoittamista saa tehdä töitä hamaan tappiin asti, kunnes ei enää mihinkään työpaikkaan kelpaa.

Lähettäjä: Karola 
Päivämäärä:   2.9.25 08:47:38

Anna miehen ostaa talo, osallistu elinkuluihin mutta ei taloon liittyviin. Laita 1000e/kk säästöön, niin et ole tyhjän päällä kun lähtö tulee.

Päivämäärä:   2.9.25 09:34:20

Siis ei miehen täydy tehdä perus kotitöitä kun sen takia se ne asumisen kulut, ruuat jne maksaaki :D en maksa mitään kun OMAT kulut.

Ei minulla ole sen kummempaa omaisuutta kun nuorena halusin harrastaa heppakilpailuja. Jonku 30 t oon säästäny, ostanu auton ja säästäny uusiks tms. Pk-seudulla menee hevoseen iso siivu rahaa.

Oma ura ei ole mikään tärkeä juttu minulle. Onneksi löysin nykysen työn, ”helppoa” rahaa.

Puhuin miehelle tästä nyt uusiksi. Sanoi että jos kaikki toteutuu niinkuin hän suunitteli niin voin eläköityä hänen kanssa samaan aikaan. Talo jos ostetaan niin mennään naimisiin ja sama lasten kanssa.

Mies ehdotti jos alkaisin sijottamaan osan palkasta jo nyt niin voisiko minulla olla turvallisempi olo.

Päivämäärä:   2.9.25 09:41:06

Ai että mies ei halua tehdä kotitöitä? Se siis maksaa teille siivoojan, kodinhoitajan tms ammattilaisen? SINÄ et missään tapauksessa suostu palkattomaksi työläiseksi tuollaisessa tilanteessa.

Mutta toi on hyvä pointti että tottakai alat sijoittaa heti. Olisi pitänyt sijoittaa jo aiemmin, mutta hyvä jos edes nyt saa alkuun.

Ja siis mun mielestä kotityöt menee kyllä asiallisesti puoliksi, oli tulotasoissa mikä ero tahansa. Miljönäärikin voi ihan itse viedä omat sukkansa pesukoneeseen. Tai sitten palkataan ammattilainen.

Päivämäärä:   2.9.25 09:53:17

Siis mieshän jää kotiin hoitamaan lapsia tietenkin ja sinä teet uraa.

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   2.9.25 10:04:09

Missä työssä saa helppoa rahaa?

Päivämäärä:   2.9.25 11:19:00

Mies ei tee kotitöitä koska mahdollistaa mulle elämäntyylin mitä en voisi muuten ylläpitää. Maksaa pakollisten kulujen lisäksi ravintolat, festarit jne. Lisäksi jos vaikka sattuu autoon tulemaan kymppitonnin remppa tai hevonen pitää ähkyleikata niin ei ole hätää. Asutaan 1500 e/kk kämpässä ja en maksa siitä. Vastineeksi teen kotityöt jotta mies voi tehdä rahaa millä tätä ylläpidetään. Tietty auttaa jos pyydän.

Mutta joo, puhuttiin että mennään naimisiin niin sittenhän mulla on se turva. Ja voin nyt sijoittaa rahaa jos sattuukin jotain, kun kuitenkin toivoisi että ”eläköityisin” myös sitten kun hän. Ja voin tehdä mitä työtä ikinä haluankaan kun se raha ei ole tärkein juttu enää. Oma äitinikin oli kotivaimo ja ”harrasteli” kahvilassa työntekoa pari krt viikkoon.

Minulle on vaan ollut vaikea olla sinut sen asian kanssa että toinen on oikeasti rikas ja itse aika perustuloinen. Mies ei kyllä tee mitään mihin ei ottaisi mua mukaan, maksaa esim lomamatkat jne. Ei eletä kahden tulotason mukaan vaan jos minulla ei ole rahaa mies maksaa. Mies sanoo haluavansa pitää huolen minusta ja että minulla olisi aina kaikki mitä toivon. Ja niinhän minulla on ollut.

Onhan tää nyt kivempaa kun maksaa 50-50 ja kytätä aikuista miestä siivooko ja tekeekö jotain hirveän makusta ruokaa. Mutta vaikea hyväksyä, en tiedä onko tää jotain kateutta vai mitä.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   2.9.25 11:32:10

Eli ongelma ja ristiriita olikin Martan oman pään sisäinen.
Mä elän hyvätuloisen miehen rahoilla, enkä ole kokenut siinä mitään ongelmaa. Nyt, kun aion irtisanoutua ja jäädä kotirouvaksi, teen toki suurimman osan kotitöistä. Tulevaisuudesta en tiedä, mitä tuota murehtimaan. Aina olen elämässäni pärjännyt, on miehiä elämässä tai ei.

Lähettäjä: Kukka 
Päivämäärä:   2.9.25 11:39:36

Mitä uraa duunari tekee, että voi eläköityä 35-vuotiaana? Hah

"Tekee uraa, haluaa eläköityä 35 vuotiaana, on samanikäinen kun minä.."

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   2.9.25 11:50:07

Naimisiin ja rahat puoliksi. Tai sitten avioehto ja teet töitä ja annat miehesi elää miten haluaa.

Ei sitä niin vaan eläköidytä 35 vuotiaana, mitä vaan voi sattua. Sairastuakkin voi koska vaan.

Päivämäärä:   2.9.25 11:52:10

Mieti nyt todella tarkkaan, että mistä se hankala olo kumpuaa, äläkä sitoudu mihinkään ennen kuin se on selvää.

Mies, joka ei ymmärrä, mitä kotiäitiys tarkoittaa naiselle taloudellisesti, ei ole hyvä ehdokas puolisoksi ja isäksi.

Päivämäärä:   2.9.25 11:52:37

"Ei minulla ole sen kummempaa omaisuutta kun nuorena halusin harrastaa heppakilpailuja. Jonku 30 t oon säästäny, ostanu auton ja säästäny uusiks tms. Pk-seudulla menee hevoseen iso siivu rahaa."

Mikä tässä nyt mättää?

26-vuotias on edelleen nuori. Missä vaiheessa olet löytänyt tuon helpon rahan duunin ja pitänyt hevosta pk-seudulla ja samalla ostanut uudehkon auton ja säästänyt 30 000 euroa neljän tonnin nettotuloilla?

Elitkö "nuorena" pappa betalar -kämpässä täysihoidolla?

Päivämäärä:   2.9.25 11:52:40

"Sanoohan hän että minulla voisi olla omaisuutta jos maksan."

Mitä tämä tarkoittaa suomeksi?

Päivämäärä:   2.9.25 12:01:27

Jos mies eläköi 35vuotiaana miksi sun pitäisi jäädä mahdollisten lasten kanssa kotiin ? Hänhän voi olla koti-isä täydellisesti. Ei sekään niin toimi että mies maksaa isomman osan kuluista ja sit makoilee kotona kun nainen selviytyy kaikista kotitöistä.

Päivämäärä:   2.9.25 12:07:00

Nyt valoja päälle.

Siis tuollainen diili on ok vain ja ainoastaan silloin, jos sinä toimit työnjohtajan roolissa kotona. Eli sinä olet se joka johtaa kotitaloustyötä tekeviä palkattuja ihmisiä, suunnittelee sisustuksen, päättää kodin hoidon kannalta tärkeistä asioista mutta ei todellakaan itse tee sitä varsinaista fyysistä työtä. Jos sinä olet, se joka konttaa jynssäämässä lattioita niin olet pelkkä palkaton työntekijä.

Eli jos mies todella haluaa pitää "sinusta huolta" niin sitten sen täytyisi tarkoittaa myös sitä että sinä et joudu tekemään ilmaiseksi paskaduunia kotona. Jos mies haluaa pitää naisesta huolta, niin silloin tuetaan naisen uraa ja unelmien toteutumista, varmistetaan että nainen saa pidettyä huolta hyvinvoinnistaan (esim hieronnat jne hoidot) ja tsekataan ettei arki stressaa. Miljönäärimies voi aivan hyvin maksaa kotiin ammattisiivojan tms, ei sellaisilla jutuilla pidä omaa kumppania rasittaa. Se olisi sitä "elämäntyyliä".

Nyt olis tosi hyvä sauma miettiä omia elämän tavoitteitaan ihan perusteellisesti ja ennen kaikkea varmistaa sijoituksilla että sitä omaa, omissa nimissä olevaa omaisuutta alkaa kertyä.

Päivämäärä:   2.9.25 12:13:39

Ei se mies ole enää duunari, luetunymmärrys kiitos :D

Ja no en tiedä haluanko lapsia, haluaisin matkustella ja elää elämääni. Jos ei lapsia saada ei ole maailmanloppu, haluan lähtökohtaisesti elää itselleni. Ja ollaan puhuttu myös että jos ehkäisy pettää ja päätetään pitää lapsi niin mies auttaisi puoliksi koska lapsi on YHTEINEN ja meillä on myös lähipiiriä, sekä mahdollisuus palkata lastenhoitaja. En olisi yksinhuoltaja parisuhteessa.

En tiedä mitä horroria teillä on kotityöt jos ne on selviytymistä. Teen töitä n 6 h/pvä, ruuanlaitto ja siivous on suht nopea homma. Ei se mies mikään sika ole, normaali suht siisti ihminen. Mulla jää kotitöiden, yhteisen ajan, töiden jne jlk vaikka kuinka aikaa hevosille, kuntosalille, ystäville, löhöilylle ja oikeesti välillä on jopa tylsää.

Ei mikään ole varmaa, siksi mies painaa nyt hommia kun on tilaisuus tehdä rahaa.

Avioehtoa mies ei halua. Sanoo että haluaa jakaa elämän ja omaisuuden kanssani. Ymmärtää myös että miksi on ahdistavaa alkaa kotirouvailemaan ilman avioliittoa tai omaa rahaa.

Päivämäärä:   2.9.25 12:14:44

Mutta siis onko kotihommien teko sinusta mukavaa vai teetkö kaiken sen takia, että sinusta tuntuu että sinun täytyy maksaa miehelle takaisin elättämisestä?

Päivämäärä:   2.9.25 12:18:27

Nii no, sehän se pointti just on. Ei kotityöt ole horroria. Mutta jos ollaan yhdessä toisen kanssa, niin ne hoidetaan myös yhdessä. Jos taas jompikumpi sattuu olemaan miljönääri, niin sitten ne paskimmat hommat voi hoidattaa ammattilaisella.

Se ois se diili mihin mä suostuisin, mies vois jättää parit kaulakorut ja muut turhuudet ostamatta ja sen sijaan maksaisi kodinhoitajan auttamaan siivouksessa ja muissa mälsissä jutuissa. Keskittyisin sitten itse olennaisempiin asioihin.

Mutta en mä miljönäärille piikana toimisi. Voi nimittäin jossain kohtaa elämää tulla mieleen, että sen 6h päivä olisi voinut käyttää myös itselleen tärkeän asian opiskeluun tai vaikka sit niihin hevosiin.

Päivämäärä:   2.9.25 13:36:59

Kotihommat on ihan mukavaa puuhaa, kuulokkeet korviin ja rikospodcasti päälle. En edelleenkään ymmärrä mitä niin karmeaa on ruuanlaitossa ja siivouksessa? Meillä on robotti-imuri, tiskikone ja pesutorni. En pilko puita, kanna vesiä, asenna

Ei oikein kiinnosta uuden asian opiskelu eli se ylimääränen aika menisi vaan lorvimiseen.

Päivämäärä:   2.9.25 13:40:34

Sitä vaan yritän haarukoida, että mistä se ikävä tunne tulee. Joskus se vaan on se rahan määrä pankissa, mutta joskus se on sitä, että kokee jäävänsä velkaa puolisolleen tai joku muu vastaava asia, mitä ei samantuloisilla välttämättä ole.

Päivämäärä:   2.9.25 13:41:43

Lähti kesken :D mutta saapahan sellasta ruokaa kun haluan ja tykkään, olen nirso. Pitäisikö ottaa kokki jotta voin sen 1 h maata sängyssä? Hevosella käy hoitaja 3 x vko kun olen suht laiska. En ymmärrä miksi minun pitäisi pyytää mies siivoamaan kun voin hyvin siivota ja en maksa kuluja. En minä mikään piika ole. Mies auttaa myös tallilla mielellään. Paljon mielummin teen kotityöt enkä maksa elämästäni.

Ja mikä ihmeen 6 h? Teen PALKKAtöitä 6 h/pvä en kotitöitä. Kotitöihin menee n max 1 h/pvä kun ruuan laittaa uuniin niin siinä samalla siivoaa. Lisäksi en halua syödä miehen kokkailuja kun ne on luokkaa kanariisi ja kokki olis ehkä hieman kiusallista vieras ihminen kotona.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   2.9.25 15:18:12

Tuskin suhteenne kestää lapsiarkea. Pahimmassa tapauksessa joudut yh-helvettiin. Mieti vielä mitä haluat, ei ole väärin viivyttää lapsentekoa niin kauan kuin haluat.

Päivämäärä:   2.9.25 15:21:50

Otatteko te oikeesti tän sepityksen tosissanne?

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   2.9.25 15:26:56

Lähettäjä.

Päivämäärä2.9.25 07:42:09

35v eläkeläisen kanssa ei kannata lisääntyä. Ei vaikka sillä olisi miljardi rahaa.

Tämä!

Päivämäärä:   2.9.25 15:27:54

Miten sulla on 4000€ palkka ja vaan 10 000€ säästössä? Tuostahan pitäisi jäädä puolet säästöön joka kuukausi.

Lähettäjä: ööh 
Päivämäärä:   2.9.25 15:40:31

"Lähettäjä.

Päivämäärä2.9.25 07:42:09

Tämä!"

Miksi ei? Jos itse saisin miljoonia niin en todellakaan jatkaisi töissä, ei siitä kirkkaampaa kruunua saa. Keskittyisin täysillä kehittämään itseäni eri harrastusten parissa ja kaivaisin itsestäni täyden potentiaalin esiin asioissa mitkä on mulle tärkeitä.

Päivämäärä:   2.9.25 16:41:44

Okei. Usko neuvoja kuitenkin sen verran että varmistat ne omat sijoituksesi. Jos saat edes 250e kuussa sivuun itsellesi niin siitäkin tulee aika myöten jo jotakin. Vähempikin riittää mutta sun tuloilla pitäis tuommoisen onnistua. Ne rahat sitten pidetään kokonaan erillään miehen rahoista.

Varmista oma selustasi. Aina.

Lähettäjä: Huhhuh 
Päivämäärä:   2.9.25 17:42:33

0/5 todella surkea sepustus. Ensi kerralla miljoonan verran paremmin.

Lähettäjä: Dvh 
Päivämäärä:   2.9.25 18:20:14

"Mutta joo, puhuttiin että mennään naimisiin niin sittenhän mulla on se turva."

Jaa mikä turva? Jos lapsia tulee ja mies kuolee, et saa juuri mitään ilman testamenttia.

Päivämäärä:   2.9.25 20:02:30

Martta: sinulla ei ole mitään turvaa yhtään missään, jos sinulla ei ole omaa rahaa omalla sijoitustilillä sinun omissa nimissäsi. Tai omissa nimissä olevassa kiinteässä omaisuudessa. Kaiken muun voi viedä.

Päivämäärä:   2.9.25 21:02:07

Tuossahan ihan loisto tilaisuus uranaiselle. Rikas mies eläköityy nuorena, voi alkaa koti-isäksi. Teet lapset, jos haluatte ja pääset nopeasti jatkamaan työuraa.

Lähettäjä: Ööh.. 
Päivämäärä:   2.9.25 22:28:24

Minä en nyt oikein ymmärrä mikä on ongelmana?
Olen naimisissa itseäni huomattavasti varakkaamman ihmisen kanssa. Ei ole avioehtoa, olen kyllä sanonut että tehdään jos puoliso haluaa. Puolisolla on on siis kiinteää omaisuutta sen lisäksi että meillä on puoliksi kotimme ( okt). Puolisoni saa maksettua parin vuoden kuluessa oman osuutensa talomme lainasta, omaani maksan tasaisesti pois kuten ennenkin. Puolisoni voi harrastaa mitä haluaa ja vaikka käydä siellä ulkomailla. Minä käyn tietysti töissä maksaakseni oman osuuteni talouden kuluista. Meillä on myös lapsi.
Mutta tässä tulee nyt se, mitä en kyllä vaan ymmärrä. Meillä puoliso, varakkaampana ihmisenä, maksaa pikkuisen enemmän kuluja kuin minä. Joten suhteessa saan säästettyä paremmin rahaa kuin jos asuisin yksin, edes vuokralla. Ja vaikka puolisoni on hyötynyt avioliitostamme kasvattamalla omaisuuttaan liiton aikana, niin olen minäkin. Toki omat säästöni ovat pienemmät ja jos en omistaisi hevosta, olisivat säästöni suuremmat.. lapsi ei ole vaikuttanut talouteemme mitenkään negatiivisesti ja henkisellä tasolla lapsemme on ollut vain plussaa.
Joten mikä on aloittajan ongelma, itse en jotenkin oikein ymmärrä. Toisaalta arvostan itseäni ihmisenä, en koe mitään alemmuuden tunnetta suhteessa puolisooni enkä koe varallisuuseroa minkäänlaisena uhkana.

Lähettäjä: Bingo 
Päivämäärä:   2.9.25 22:42:13

Nyt oli kyllä sekava aloitus. Siis mikä on ongelma? Että rahaa on liikaa?

Lähettäjä: Choko 
Päivämäärä:   3.9.25 01:15:25

Avioehto, hoida koulusi loppuun, tee töitä ja tienaa omaa rahaa ja hankkikaa lapsia jos huvittaa.

Laskekaa talouden kokonaistulot yhteen ja laskekaa niistä kummankin osapuolen prosentuaalinen osuus, jonka mukaan talouden kulut jaetaan. Tällöin voitte omien tulojenne mukaan jakaa elämänne niin ettei toisen taloudellinen tilanne aseta toista vangiksi. Tällöin runsaasti suurempituloinen mies maksaa rutkasti enemmän, vaikkapa talon lyhennyksistä ja laskuista jne. mutta saa pitää elintasonsa kun taas sinä osallistut talouden kuluihin oman tulotasosi mukaan. Tämä osuus jonka maksat on sinun osuuttasi ja omaisuuttasi joka kasvaa oman tulotasosi mukaan, ei miehen kustannuksella muttei ole liikaa tuloihisi nähden. Mies tulee saamaan ison tulotason takia suuremman osuuden hankinnoista, mutta oma omaisuutesi kasvaisi siitä huolimatta oman budjettini rajoissa.

Päivämäärä:   3.9.25 01:50:36

0/5

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   3.9.25 04:13:22

Ja sitten heräsit.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   3.9.25 11:09:43

Lukulistalle kirja: Rikas, rakas, köyhä, varas: Rahanjako parisuhteessa

Ja sitten avointa keskustelua miehen kanssa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.9.25 11:20:22

Mies haluaa eläköityä 35 vuotiaana ? Mitä sitten tekee ? Juhlii juhlii ja juhlii vai ?
Joka tapauksessa pidä huoli että sinulla oma omaisuus. Tuollanen mies voi tulevaisuudessa kyllästyä perhe-elämään ja häippästä omille teille jonkun nuoren onnenonkijan kanssa tai bisnekset meneekin vituralleen .
Varaudu kaikkeen sillä elämä on.

Lähettäjä: Dvh 
Päivämäärä:   3.9.25 13:26:32

Muista myös, että tuollaiset usein yhtäkkiä ajautuvat konkurssiin, kun rahaa jaeltiin vähän sinne sun tänne, sijoitukset menivät pieleen ja muutenkin elämä risaiseksi.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.9.25 13:41:38

Tää on ihan höpötarina. 1500 e vuokra ei edes ole mikään suuren suuri. Sillä saa paremmalta alueelta kolmion Helsingissä.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   3.9.25 14:09:34

Kuulostaa tutulta, itse aavistuksen samankaltaisessa tilanteessa. Puolisoni on aina ollut minua huomattavasti varakkaampi, itse olen lähtenyt nollasta. Olen aina maksanut puolet kaikesta, elin sitten köyhyysrajan alla (opiskelijana) tai maksaen auto-, asunto- ym lainoja (puolisoni halveksii näin tekeviä ihmisiä).

Nyt hänen varallisuutensa on kasvamassa vielä enemmän. Suunnittelee töistä pois jäämistä jne.

Harmittaa kyllä, että ei puolella sanallakaan ole sanonut, että maksaisi jonkun lainani pois tai helpottaisi jotenkin elämääni. Teen useampaa työtä, hän ei kohta ainuttakaan. Opiskelen töiden ohella, että palkkani nousisi.

Lähettäjä: PIMPOM 
Päivämäärä:   3.9.25 15:11:36

Reilussa suhteessa selvästi isotuloisempi maksaa enemmän. Niin meillä on- esimostimme talon ja mies maksoi 2/3 ja minä 1/3.

Päivämäärä:   3.9.25 17:45:13

Mä, miksi olet tuollaisessa suhteessa, miten miehesi pitää huolta sinusta?

Lähettäjä: Choko 
Päivämäärä:   3.9.25 18:33:16

Mä:

Sua kusetetaan tossa yhtälössä huolella. Pidä puoles, sun pienemmillä tuloilla ei ole MITÄÄN järkeä tai reilua maksaa puolet kaikesta. Ehdottomasti prosenttiosuuksilla tulotason mukaan

Päivämäärä:   3.9.25 22:41:55

Joku parikymppinen pojankloppi pullistelee että aikoo eläköityä kolmekymppisenä. Ja sä itse olet pappa betalar- kakara joka ei edes tajua olevansa hyvätuloinen.
Jos tässä kuviossa joku on väärin niin se, että rahat tässä maailmassa keskittyy aina kaikenlaisille urpoille.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   3.9.25 23:32:33

Jättäisin kyllä väliin. Jo senkin perusteella, että mies ei ymmärrä lasten kulujen kuuluvan myös hänelle.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   4.9.25 03:03:58

Sellainen satu tällä kertaa.

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   4.9.25 08:16:06

Mieheltä voi vaatia taloudellista hyötyä, naiselta ei.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   4.9.25 08:27:09

Vielä sellainen pieni varoitus aloittajalle omasta kokemuksesta, että jos miehesi sattuisi ihastumaan johonkin toiseen, niin tilanteesi voi muuttua hyvin nopeasti ikäväksi. Tämä oma "unelmapuoliso" (sarkasmia) teki näin ja vielä yhteisen ystävämme kautta -oli valmis heittämään minut tuosta vain menemään pitkän parisuhteen jälkeen.

Ja kyllä, olen lähdössä mahdollisimman pian suhteesta sitten kun hetki on minulle optimaalinen (en jaksa selittää kaikkia olosuhteita tässä).

Päivämäärä:   4.9.25 08:33:22

Äkkirikkaat usein köyhtyy myös äkisti.

Päivämäärä:   4.9.25 10:09:55

Vähän lannistunut olo kun tietää ettei aloittaja kuitenkaan usko mitä sanotaan. Että kyllä se oma rakkaus varmasti kestää ja miehen lupaukset pitää paikkansa ja kaikki on hyvin elämän loppuun asti. Mihinkään ei tarvitse varautua eikä huolehtia omista säästöistä eikä miettiä suunnitelmaa pahan päivän varalle. Miehet on kivoja ja hyvä parisuhde upea asia mutta se on nähty jo moneen kertaan että kaikki särkyy kahdessa sekunnissa. Siinä kohtaa sitten toivoo säästäneensä ajoissa ja pitäneensä huolta omasta työkyvystään.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   4.9.25 13:52:18

Harmittaa kyllä, että ei puolella sanallakaan ole sanonut, että maksaisi jonkun lainani pois tai helpottaisi jotenkin elämääni. Teen useampaa työtä, hän ei kohta ainuttakaan. Opiskelen töiden ohella, että palkkani nousisi.

^Miksi varakkaan pitää maksella köyhän lainoja? Olen varakkaana täysin kyllästynyt siihen, että köyhät haluavat puolisokseni, koska maksaisin enemmän. En halua maksaa mitään. Annan aikaani, hyvyyttäni ja kaikkea muuta, mutta rahoistani hyötyviä lompakkoloisia en enää jaksa. Jos sinulla on vain velkaa, kannattaisiko etsiä toinen samanlainen eikä haluta varakasta puolisoa?

Lähettäjä: tasa-arvo 
Päivämäärä:   4.9.25 14:15:42

No mies maksaa tästä lähtien puolet tuloistaan sinulle ja problem solved. Näinhän se kuuluisi parisuhteessa ollakin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.