Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun nuoret naiset kiitää työpaikoilla miehistä

Lähettäjä: ohi 
Päivämäärä:   1.9.25 17:43:46

Tää on vain tällainen purkautuminen :D Tsemppiä kaikille teille upeille naisille jotka jaksatte painaa miesvaltaisella alalla. Sinua kohdellaan hieman eri lailla, mutta auta armias jos sinä pärjäät hyvin - ei ole helppoa joutua navigoimaan miehiä ja heidän tunteitaan, kun oma tekeminen rikkoo heidän omaa käsitystään omasta urakehityksestä ja osaamisestaan.

Teen töitä siis miesvaltaisella alalla, tekninen, vaativa ala. Työelämää alalla takana vasta pari vuotta ja olen noussut tiimissä johtoasemaan nopeasti. Pidän työstäni, mutta välillä meinaan aidosti väsähtää sen kanssa kuinka välillä tuntuu että puolet työajasta menee siihen että joudun miettimään äärimmäisen tarkkaan miten navigoin tiimitilanteita kun ympärillä on useita senioreita jotka ovat jo katsoneet vierestä kuinka käytännössä juniori on kiitänyt heidän tasolle hujauksessa.

Jatkuvasti joudun pienentämään itseäni ja toimimaan muiden tunteet ja egot edellä ylläpitääkseni hyvää tiimihenkeä jottei kenellekään tule paha mieli, ja jotta kenenkään ego ei ota minun olemassaolostani kolausta.

Noh, onneksi seuraavassa työpaikassa aloitan suoraan korkeammasta asemasta, niin ei tarvitse enää navigoida huomattavaa aseman nousua miestiimin keskellä ainoana nuorena naisena. Työkaverit ovat mukavia tyyppejä eikä tarvitse sietää mitään seksististä vitsailua, mutta ei siitä pääse mihinkään että vähän väliä joudun korjailemaan ja silittelemään hienovaraisesti toisten egoja, jotta heidän oma käsitys itsestään ja ammattitaidostaan ei rikkoudu ja vaikuta katkeruuden kautta tiimin henkeen.

Re: Kun nuoret naiset kiitää työpaikoilla miehistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.9.25 17:48:10

Wau mikä humble brag!

Lähettäjä: Dcg 
Päivämäärä:   1.9.25 17:51:43

Jaetaanko teillä bonus vuoden performanssin mukaan? Meillä hölmöily loppui nopeasti kun sanoin kokouksessa , että huolehtikaa että tehtävänne on oikein yhdessä listassa, jotta saan nimenne esille ja kaikille kunnollisen bonuksen. Yhtäkkiä porukka on hyvin ammattimaista ja asiallista.

En edes tehnyt tätä mitenkään tarkoituksella.

Lähettäjä: hahaa 
Päivämäärä:   1.9.25 17:53:56

"mutta ei siitä pääse mihinkään että vähän väliä joudun korjailemaan ja silittelemään hienovaraisesti toisten egoja, jotta heidän oma käsitys itsestään ja ammattitaidostaan ei rikkoudu ja vaikuta katkeruuden kautta tiimin henkeen. "

No eikös näin kannata toimia ihan kenen kanssa vain :D ihan sukupuolesta riippumatta;)

Lähettäjä: ohi 
Päivämäärä:   1.9.25 17:58:16

sori, eihän naiset saa itseään kehua eikä varsinkaan saa tiedostaa tällaisia asioita, olet ylimielinen bitch jos niin teet :D

hahaa / no joo, tottahan tuo, ei sitä elämässä pärjää jos ei muita osaa ottaa huomioon :)

Päivämäärä:   1.9.25 18:46:43

Itse myös naisena tekniikan alalla ja siksi en varmaan etene, kun en suostu selittelemään itseäni, enkä tee sitä ekstraa, mikä minulta naisena odotetaan, jotta todistaisin pätevyyteni.

Tää on mulle ihan ok. Teen työni hyvin ja se riittää, mihin riittää. En jaksa todistella itseäni ääliöille, jotka odottavat todistelua ihan vaan sukupuoleni takia.

Päivämäärä:   1.9.25 20:03:53

"mutta ei siitä pääse mihinkään että vähän väliä joudun korjailemaan ja silittelemään hienovaraisesti toisten egoja, jotta heidän oma käsitys itsestään ja ammattitaidostaan ei rikkoudu ja vaikuta katkeruuden kautta tiimin henkeen. "

Naisena tekniikan alalla, enkä ikinä suostuisi tekemään tuollaista. Välillä joutuu 'kolistelemaan sarvia' ja näyttämään ettei yli kävellä, mutta rajojen asettaminen tuo arvostusta.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   1.9.25 20:07:09

"Jatkuvasti joudun pienentämään itseäni ja toimimaan muiden tunteet ja egot edellä ylläpitääkseni hyvää tiimihenkeä jottei kenellekään tule paha mieli"

Mun mielestä tää on tosi osuva kuvaus nykyajan työelämästä. Vanhan ajan työelämästä mulla ei toki ole kokemustakaan, joten en osaa sanoa onko aina ollut näin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.9.25 20:10:26

20 vuotta miesvaltaisella alalla. Parhaita työkavereita ei mitään ongelmia mistä aloittaja kertoo

Päivämäärä:   1.9.25 20:46:24

^ oletko henkilö joka on edennyt nopeaan tahtiin työtehtävissä vai oletko ollut siellä 20 vuotta "vain töissä"?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   2.9.25 07:36:37

Meidän alalla usein pahaa aavistamattomat nuoret joutuu just noihin esimiesrooleihin, kun kokeneemmat asiantuntijat keskittyy paljon mielummin ns. oikeisiin töihin. Näyttää nopealta urakehitykseltä, mutta työpäivät on sitten kaikkea hallinnollista säätämistä ammatillisen kokemuksen karttumisen sijaan. Sopii niille, jotka haluaa tehdä uraa nimenomaan esimiesrooleissa, mutta asiantuntemus ei syvene ja se taas voi nousta joissain tilanteissa ongelmaksi uranousun jatkumiselle.
Suurin osa senioreista suhtautuu onneksi hyvin nuorempiin esimiehiin, kun muuten joutuisi itse sen tilalle, mutta aina välillä sekaan putoaa todella hankalia setämiehiä, joille kelpaisi vain itseään vanhempi mies auktoriteetiksi. Pahimmillaan edes firman omistajat ei meinaa pärjätä palkollisensa kanssa, kun setämiehen mielestä hänen pitäisi iän ja kokemuksen perusteella määrätä.

Lähettäjä: Klövskog 
Päivämäärä:   2.9.25 07:48:27

Meillä ei riipu sukupuolesta, kaikkia katsotaan vinoon. Tietty naiset ei meillä edes ylene mihinkään. Koska ei ole ennenkään ylennyt.

Ja kun meillä joku päällikkötason ukko eläköityy, ja hänen luontevin seuraajansa on talon sisältä nainen, tuo titteli lopetetaankin ja se nainen saa tehdä samat päällikön hommat assarin/sihteerin/suunnittelijan tittelillä ja palkalla. Siinä ei neuvottelutaito auta. (Ehkä joku ilmoitusluontoinen sukupuolenvaihdos voisi auttaa, Who knows. )
Jos "hyvin" käy, saattaa saada siihen suunnittelijan-/tmv työnsä kylkeen jonkin vara-financiel-assistant-controller tittelin, että voivat työntää lisää vastuuta, mutta palkkaan tai arvostukseen se ei tietenkään vaikuta, jos olet nainen. Ja talossa miehet aina vähän naureskelevat naisille. Ajatelkaas, 80-luvun ei tarvitse edes soittaa meille, kun joissain firmoissa se on ihan todellisuutta edelleen. Ilman olkatoppauksia tosin.

Tsemppiä nuorille esimiehille ja - naisille, en kadehdi.

Lähettäjä: hups 
Päivämäärä:   2.9.25 10:16:38

Tulipas vähän fläspäkkiä tästä. Itsekin noin 25-vuotiaana tuollaisessa tilanteessa. Että wuhuu johtotehtäviin ja silleen! Vanhemmat työntekijät sukupuolesta huolimatta katsoivat kieroon.

Meni hetken aikaa tajuta että kyseessä oli ansa. Ne johtotehtävät oli niin hirveää kuraa ettei kukaan täysjärkinen HALUNNUT niitä. Älytöntä byrokraattista nippelöintiä, ei mitään asiayhteyttä varsinaiseen koulutukseeni vaan ihan vaan kaavakkeita ja lomakkeita ja jotain random seurantaa. Ihan puhdasta kusetusta. Ei se johtoasemaan pääsy ollut mitenkään yhteydessä mun ammattitaitoon tai arvostukseen työntekijänä tai mitään. Ketään muuta ei vaan saatu huijattua tekemään niitä juttuja. Minä nuorena hölmönä luulin, että ois hienoa päästä tekeen niitä.

Nyt muutama vuosi burnoutin jälkeen voin todeta, etten ikinä enää ota vastaan moisia työpaikkoja, aivan se ja sama mitä niistä maksetaan. Pienempi palkka ja simppelimpi arki on tärkeämpää.

Ehkä mä olen sitten se joka ihan pokkana kahvihuoneessa sanoo sille nuorelle tulokkaalle että voi VITSIT onpa EPÄREILUA kun sä sait ton vaikka oot niiin nuori ja vastavalmistunut.... Oot varmasti TOSI spesiaali.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   2.9.25 10:18:15

Klövskog, eihän ole poliisihallinto?

Päivämäärä:   2.9.25 10:24:04

Millä aloilla ja koulutuksilla olette?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.