Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä pienehkö auto työajoihin+koiraharrastuksiin

Lähettäjä: Kaara 
Päivämäärä:   1.9.25 14:05:29

Mikä pienehkö auto koirien kuskaamiseen ja työajoihin? En siis tarvitse isoa autoa, mutta kuitenki sen verran auton kokoinen, että kehtaa ajella motarilla ja pääsee tavallisille hiekkateillekin jne. Kaverin pikkukialla esim en haluaisi enää motarille lähteä, sen verran pieni ja muovinen kippo :D Kuljen autolla lähinnä yksin (+koirat välillä), joten takapenkit voi laskea koirahäkin tieltä tarvittaessa. Voi olla bensa, sähkö, hybridi. Dieseli ei ehkä omilla ajoilla kannata. Budjetti avoin, jotain 10-15-20te?

Re: Mikä pienehkö auto työajoihin+koiraharrastuksiin

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   1.9.25 14:08:26

VW Golf

Päivämäärä:   1.9.25 14:08:59

Tiesin, että jotain unohtui eli koirat on kaks 20kg paimenta, ei tarvitse siis mitään irliksen kokoisia häkkejä mahtua :D

Lähettäjä: gw 
Päivämäärä:   1.9.25 14:46:43

Mulla on vähän isompi pikkukia eli hatchback-Ceed. Tosi kiva peli, tuntuu ihan isolta autolta ja ei yhtään ahdista motarilla. Penkit käännettynä taakse tulee tosi kivasti tilaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.9.25 15:07:36

Mulla on Ford Fiesta ja sujuvasti sillä kruisailee moottoritiellä, että koiraharrastuksiin mettään. Mutta tää on varmaan sun kaverin pikkukian kanssa samaa kokoluokkaa.

Päivämäärä:   1.9.25 15:09:28

Toyota Auris

Lähettäjä: toinen . 
Päivämäärä:   1.9.25 15:10:38

Juu, pikkufoordikuskina ihmettelin samaa. Mikä moottoritiellä ahdistaisi? Turvallisempaa siellä on kuin jollain maantiellä.

Päivämäärä:   1.9.25 15:24:28

Toyota Yariksella myös kruisailen työmatkaa päivittäin 140km moottoritietä. Ei ahdista.

Lähettäjä: Meikku 
Päivämäärä:   1.9.25 15:35:56

Mä oon tykännyt mun Volvo c30:sta =). Yksi 20-kiloinen paimen kulkee valjaissa ja vöissä takapenkillä ja vaikkei tuon kyyti nyt tietysti motarilla mikään miehen farkku-Skodaan verrattava olekaan, niin muuten tykkään tosi paljon. Pääsee ohikin tarvittaessa.

Päivämäärä:   1.9.25 15:45:46

Mäkään en ymmärrä miten motarilla on niin pelottavaa, turvallisempaa tietä saa hakea eikä siellä tarvitse ajaa 120 jos ei halua.

Lähettäjä: Nekku 
Päivämäärä:   1.9.25 15:46:06

Toyota Yaris Cross - menee vähän huonommillankin teillä, pieni kulutus

Päivämäärä:   1.9.25 16:03:43

Ei mua siellä motarilla mikään pelota, perheen isommalla autolla ajelen siellä aivan sujuvasti rajoitusten mukaan. Toi kaverin minikia on ainakin 120 nopeuksilla ihan hirveä meluisa tärisevä sillipurkki, joka ei kiihdy mihinkään ja lähtee jokaisen tuulenpuuskan mukaan - en todellakaan halua ajaa tuollaisella autolla kun vaihtoehtojakin on.

Päivämäärä:   1.9.25 16:12:22

Toyota Corolla -22. Muuten hyvä mutta kontti on malliltaan lyhyt, ei totisesti mahdu muuta kuin tuo yksi 30 kg koira. Ei ainakaan tuon kokoiselle koiralle mahdu häkkiä tähän autoon. Edellinen auto oli skoda octavia, olikohan vuosimalli -12. Sinne mahtui hyvin kaksi 27 kg koiraa hyvin ja varmasti häkitkin olisi sopinut. Siinä autossa toki oli omat ongelmansa sitten.

Aiemmat autot ovat olleetkin sitten vanhempia volkkareita ja Volvoja. Etenkin Volvoja on ollut ikävä octavian ohella.

Lähettäjä: Siiri 
Päivämäärä:   1.9.25 16:16:38

Toyota Auriksen farkku, sopivan pieni mutta suhteessa iso takaluukku ja hyvä muotoilu takana. Meillä kaksi 35kg koiraa matkustaa hyvin, toki kalteri olisi varmaan paras kun häkki aina on pienempi tila.

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   1.9.25 17:18:59

Toyota Yaris Cross on todella kiva perusauto. On mitoiltaan kompakti, mutta tuntuu ihan kunnon autolta eikä pikkukotterolta. Hybridinä erittäin kohtuullinen kulutus.

Lähettäjä: Kyösti 
Päivämäärä:   1.9.25 22:11:28

Nyt kiinnostaa tää kia kirppu, täyttyy olla jotain vikaa autossa. Itse tykkään hy´ndai getz istä.

Päivämäärä:   1.9.25 23:55:57

VW Golf farkkuna.

Lähettäjä: Huono auto 
Päivämäärä:   2.9.25 00:09:39

vw golfia ei saa päästää talvella moottoritielle. On sen verran kokemusta että saat junnata 50KmTunnissa kun joku vitun ajon esto tai mikä lie menee päälle jotatin eps koodia vilkuttaa kojetaulussa. Elä osta. Kesällä ei mitään ongelmaa.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   2.9.25 00:31:27

Skoda fabia pikkufarkku, kokoonsa tosi iso takaosa

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   2.9.25 12:24:18

Taitaa olla makuasia, millä ajaa, mutta suosittelen jotain saksalaista tai japanilaista pikkufarkkua bensakoneella, esim golf, focus, corolla, auris tms...

Päivämäärä:   2.9.25 12:28:32

Corsalla itse olen ajanut työmatkaa 80 000km vuodessa juurikin moottoritietä. Oli vielä ysärin lopusta se malli. Ei mitään ongelmaa, hyvä oli ajaa

Lähettäjä: iivari 
Päivämäärä:   2.9.25 14:00:20

Toyota cx 3

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.9.25 14:04:07

Opel astra farmari

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.9.25 14:47:08

Seat ibiza tai miksei leonkin jos ei liian isoksi koe

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.