Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yrittääkö työnantaja kusettaa minua?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   30.8.25 18:11:21

Ohjeissa lukee että palkanmaksun peruste on oikea-aikaiset työaikaleimaukset(äppi) Mitäs jos näitä leimauksia ei pääse tekemään kun niitä työvuoroja ei ole laitettu sinne äppiin? Yritetäänkö tässä kusettaa minua tekemään ilmaiseksi työt? Ja on iso yritys että rahasta se ei ole kiinni.

Re: Yrittääkö työnantaja kusettaa minua?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.8.25 18:15:58

No ihan ensin veikkaisin teknistä vikaa. Mitä pomo on sanonut, kun olet asiasta kysynyt? Tuollaiset asiathan pitää kysyä välittömästi kun vika huomataan.

Lähettäjä: c 
Päivämäärä:   30.8.25 18:25:29

Jos työvuoroa ei ole sinne laitettu, sinulla ei työvuoroa ole. Kai ne merkitään sinne etukäteen? Sinä et tee sitä vuoroa, jos sitä ei ole merkitty. Yksinkertaista?

Päivämäärä:   30.8.25 18:33:26

c: Siis niin minäkin ajattelen että ne työvuorot pitää laittaa sinne etukäteen. Ei hitto jos tuosta joutuu koko ajan sanomaan pomolle. Työn luonteen vuoksi työt on pakko tehdä, oli työvuoroja tai ei.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   30.8.25 18:35:47

Siis millä savumerkeillä sua kutsutaan töihin jos vuoroja ei ole siellä äpissä?
Jos soitetaan niin voit siinä puhelussa sanoa, että mitäs kun tuo äppi ei toimi, miten kirjaat tunnit?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.8.25 18:37:39

Työtunnit voit kirjata itse vaikka ruutupaperille, tästä on oikeuden ennakkopäätöksiä että työntekijän itsensä pitämä työaikakirjanpito katsotaan paikkaansapitäväksi.
Mutta mitä työnantaja vastasi kun kysyit äpin toimimattomuudesta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.8.25 18:39:45

”Työn luonteen vuoksi työt on pakko tehdä, oli työvuoroja tai ei.”

Öö ei. Jos sulla ei ole sovittua työvuoroa ja teet töitä, ei ole työnantajan mikään pakko maksaa palkkaa. Koska työstä ei käytännössä ole sovittu, vaan sinä teet omia päätöksiä.

Jos ei ole työvuoroa, et tee töitä. Piste. End of the story.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.8.25 18:52:21

Kysy TA:lta yrittääkö se kusettaa sua, ei me voida mitenkään tietää.

Päivämäärä:   30.8.25 18:58:40

Ilmeisesti tämä appi ei kuitenkaan ole se paikka, jossa vuorot sinulle ilmoitetaan? Se on ilmeisesti joku työajanseurantajärjestelmä.

Joka tapauksessa sinulle täytyy maksaa palkkaa niiden vuorojen mukaan, jotka sinulle on virallisesti työnantajan puolelta ilmoitettu, vaikka työajanseurantajärjestelmä pettäisikin.

Lähettäjä: duunari 
Päivämäärä:   30.8.25 19:03:19

Nyt alkoi minuakin kiinnostaa että miten tämä on ylipäätään teknisesti mahdollista. Teet töitä kotoa käsin ja jos niitä ei tee, niin esim talo syttyy tuleen tai joku loukkaantuu? Muuten en voi käsittää tuota "työt on tehtävä vaikkei työvuoroa olisikaan", koska itselleni ainakin ihan ensimmäinen olisi se että jos työvuoroa ei ole en työpaikalle mene (tai poistun sieltä kylmän viileästi kun nykyinen vuoro päättyy). Ihan sama kuinka päin vttua asiat siellä sen takia menee, koska minä en niistä työvuoroista päätä eikä siitä minulle maksetakaan.

Päivämäärä:   30.8.25 19:04:16

veikkaan hoitoalaa

Lähettäjä: AnticiS 
Päivämäärä:   30.8.25 19:16:26

Yleensä työnantaja yrittää kusettaa.

Päivämäärä:   30.8.25 19:17:01

...: Olet oikeassa. Itse vaan unohdin tämän toisen tavan ilmoittaa työvuorot. Unohtakaa tämä. Tuo äppi on ilmeisesti jonkunlainen ekstra vain.

Täällä ei ole enää mitään nähtävää, menkää muualle.

Päivämäärä:   30.8.25 19:19:01

Työajanseuranta pitää kuitenkin laittaa kuntoon ja sinun pitää ilmoittaa pomolle joka kerta kun siellä ei joku vuoro näy, ja se on todella hanurista. Olen ollut paikassa, jossa joku vastaava tuntilaskuri kusi joka toinen päivä ja jos sitä ei huomannut, virheet meni palkanlaskennasta läpi joka kerta.

Lähettäjä: Opo 
Päivämäärä:   30.8.25 20:35:13

Hyvä kun selvisi. Ei meilläkään tosiaan mitään työvuoroja lue siellä, missä leimaukset tehdään.

Lähettäjä: duunari 
Päivämäärä:   30.8.25 23:39:07

Oli hoitoala tai ei, niin ei sinne työpaikalle mennä/jäädä jos ei merkattua vuoroa ole, vaikka kuinka olisi "pakko tehdä työt". Piste.

Lähettäjä: Kyösti 
Päivämäärä:   31.8.25 08:13:51

ESIHENKILÖ tuntee nahoissaan jos palkkaa ei tule.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.