Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi mun on helpompi harrastaa seksiä lyhyissä

Lähettäjä: suhteissa 
Päivämäärä:   30.8.25 10:22:13

...kuin hyvässä parisuhteessa?

Onko tässä takana jotenkin sellainen ajatus, että kun se ''vielä tuntematon'' mies ei tiedä minusta paljoa, ei ehkä heikkouksiani tai muuta syvällisempää, niin pystyn olemaan paljon rennompi?

Vielä tuntemattomalla miehellä tarkoitan siis esim. suhteen alkua tai sitten sinkkuaikoina jotain pysyviä yksittäisiä ns. seksisuhteita. Tajusitte varmaan?

Mun on siis aina ollut niiiiiin paljon helpompi tehdä aloite, harrastaa (villiäkin) seksiä uuden ihmisen kanssa, kuin parisuhteessa. Vaikka olisi ollut todella hyviäkin ja turvallisia miehiä, ei oo siitä kiinni. Parisuhdeseksissä menen välillä jotenkin lukkoon, alan enemmän miettimään miltä näytän, kaikkia pieniä asioita mitä en uuden ihmisen kanssa juuri mieti.

Uskon, että monilla muilla on toisin päin tämä? Olen yrittänyt pohtia, miksi oon tällainen.

Re: Miksi mun on helpompi harrastaa seksiä lyhyissä

Päivämäärä:   30.8.25 10:29:47

Jatkan vielä. Esimerkiksi tuosta aloitteen tekemisestä. En oikein ''osaa'' nykyään tehdä edes aloitetta, toisin kuin ennen. Sinkkuna se oli todella helppoa, sitä vain ajautui siihen ja that's it. Toki parisuhde nyt on vähän eri asia, ymmärrän kyllä sen. Alkuhuumaa on ollut kyllä tässäkin hyvässä suhteessa.

En tiedä miksi menen välillä ''lukkoon''. Lisäksi soimaan itseäni, jos joku asia ei seksissä onnistu heti. Ehkä se on se häpeän tunne, kun haluaisi olla mahdollisimman hyvä?

En ajattele seksiä mitenkään suorituksena, mutta tähän voisi käyttää lausetta, että tuntuu kuin ''alisuoriutuisin'' siitä. Tiedän, että olen pajon parempi ja innokkaampi, mutta parisuhteessa se ei vaan näy samalla tavalla. Pelkäänkö että toinen pitää mua liian innokkaana? Ehkä.

Lähettäjä: Desi 
Päivämäärä:   30.8.25 10:30:17

Kyllä tuo taitaa aika yleistä olla. Kun suhde ns vakavoituu niin on ikäänkuin enemmän menetettävää. Läheisissä ihmissuhteissa omat traumat, pelot ja tunne-elämän haasteet jne nousevat pintaan ja saavat vetäytymään, käyttäytymään varovaisemmin. Seksielämä saattaa urautua tietynlaiseksi aika nopeastikin ja opitaan mistä toinen tykkää ja mistä ei, tehdään ehkä myös oletuksia oman pään sisällä jos ei uskalleta keskustella seksiin liittyvistä asioista pohjamutia myöten. Tulee paineita, jos tietä toisen haluavan kotakin, mitä itse ei haluaisi. Tulee vetäytymistä toisesta poispäin, kun on riitatilanteita tai ihan vain tunneyhteys takkuaa. Ei siinä silloin seksinkään aikana pysty olemaan täysin auki. Ja tässä nyt vain muutama esimerkki siitä, mitä kaikkea tuohon voi sisältyä. Mutta normaalia se on, sen voit uskoa =). Ventovieraan kanssa on helppo heittäytyä, ei ole mitään velvollisuuksia, odotuksia tai olettamuksia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.8.25 10:35:47

Liittyykö tämä nimenomaan seksiin vai yleisesti ulkonäköösi? Häpeätkö saunomista, urheilua, hikoilua kumppanin nähden?

Päivämäärä:   30.8.25 10:38:06

Desi: Kiitos paljon järkevistä sanoistasi. Noinhan se juuri on.

Kyllä me ollaan tämänkin miehen kanssa puhuttu aika paljonkin seksistä ja kaikkeen siihen liittyvästä, jopa siis ihan minun aloitteestani, mutta se on silti todella vaikeaa joskus.
Meillä on muuten hyvä keskusteluyhteys ja jaamme paljon asioita ja ajatuksia muusta elämästä.

Mulla on ollut myös vähän haluttomuutta toisinaan, johtuen e-pillereistä (en voi lopettaa näitä sairauden vuoksi). Mutta tänäänkin, kun rohkaisin itseni ja aamulla vielä sängyssä ollessa tein aloitteen, niin lopulta mies ei edes lähtenyt siihen mukaan. Tuli tosi tyhmä olo ja nousin vain enkä lopulta edes sanonut mitään.

Päivämäärä:   30.8.25 10:40:12

''Liittyykö tämä nimenomaan seksiin vai yleisesti ulkonäköösi? Häpeätkö saunomista, urheilua, hikoilua kumppanin nähden?''

Kyllä me saunotaan ja hikoillaankin yhdessä. Olen pääosin kyllä tyytyväinen vartalooni, liikun säännöllisesti jne, mutta toki en ole täysin tyytyväinen keskivartalooni. :D

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   30.8.25 11:22:33

Jaa-a... Itselläni tämä on juuri toisin päin, pystyn kunnolla rentoutumaan, avautumaan ja samaan esim orgasmin ainoastaan tutun ja luotetun ihmisen kanssa, jonka seurassa voin olla täysin oma itseni. Olla rakastettu ja hyväksytty ihan omana itsenäni.
Jännää kyllä, että sen oman rakkaan kanssa on estoja... Pelkäätkö, että hänen rakkautensa sitten jotenkin hiipuisi, jostain syystä mitä teet tai miltä näytät?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.8.25 11:34:14

Ne merkitsee vähemmän, niistä on helpompi paeta ilman että sattuu pahasti. Pitkässä suhteessa on enemmän itse pelissä.

Lähettäjä: Väpä 
Päivämäärä:   30.8.25 11:35:51

Minulla on myös niin päin, että hyvässä, pitkässä suhteessa ei nimenomaan ole väliksi, jos ei heti kaikki onnistu. Sille voidaan sitten nauraakin yhdessä. Se toinen on nähnyt minut jo niin monta kertaa niin monesta eri kulmasta, että ei ole mitään väliä, mille näyttää juuri sillä hetkellä.

Ehkä tuosta kannattaisi käydä puhumassa terapiassa, jos on mahdollista? Kuulostaa suorittamiselle, vaikka et sitä sellaiseksi koekaan.

Päivämäärä:   30.8.25 11:43:44

Tämä saattaa kyllä johtua myös aiemmista kokemuksista. Oli esimerkiksi yksi mies, jonka kanssa oli pitkä parisuhde. Joskus kun ehdotin seksin aikana jotain uutta, hän saattoi kysyä että ''mistä sä nyt yhtäkkiä tän oot oppinut / saanut mieleesi?''.

Silleen häh?? Eikö uusia asioita voi kokeilla muutenkin, vaikkei olisi oppinut sitä just nyt keneltäkään... Hän siis ajatteli että olisin ollut muiden kanssa samaan aikaan ja keksinyt uuden jutun sieltä. Tuo oli siis entinen mies, ei nykyinen!

Päivämäärä:   30.8.25 12:53:21

Nyt kun mietin seksielämäämme ja esim. asentoja, niin on yksi mikä on harmittanut / hiertänyt minua henkisesti pitkään. Nimittäin nainen päällä -asento. Se on ollut aiempien kumppaneideni kanssa mulle yks lemppareista ja koin että olin siinä aika hyväkin.

Nyt nykyisen kanssa en osaa olla siinä yhtään. Siis tuntuu ihan kuin aloittaisi ihan alusta koko seksielämän ja olisi ihan aloittelija. Nykyinen mies haluaisi että liikun ylös - alas, eikä eteen - taakse, niin kuin olen aina tottunut. En jotenkin osaa liikkua ylös alas, kun se tuntuu ihan oudolta ja saa pelätä että luiskahtaa pois jos tekeekin liian ison liikkeen. Tuossa eteen - taakse tyylissä sitä vaaraa ei ole.

Tämä asento onkin oikeastaan jäänyt pois, koska olen kokenut sen todella vaivaannuttavaksi ja jopa kiusalliseksi, kun en vaan osaa tai jaksa sitä tuolla tavalla kauaa. Tämän takia myös häpeän keskivartaloani tässä asennossa eniten.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.8.25 13:09:35

Minkä takia miehen toive tuon asennon toteutuksesta on tärkeämpi kuin sinun?

"olin siinä aika hyväkin"

Mitä tämä tarkoittaa?

Päivämäärä:   30.8.25 13:12:10

... : Tuo lauseeni ''olin siinä aika hyväkin'' tarkoittaa sitä, että muiden ihmisten kanssa olen nauttinut siitä suuresti ja saanut myös miehen nauttimaan. Oli yksi lemppariasennoistani, mutta nykyinen mies ei tykkää tuosta tavastani liikkua, vaan haluaisi ihan eri tavalla.

Päivämäärä:   30.8.25 16:51:00

Up, oisko jollakin jotain ajatusta tähän vielä?

ja ps. nyt on ollut kivan asiallisia viestejä, pidetään keskustelu jatkossakin sellaisena!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.8.25 16:53:31

Aloittajan asialle on ihan nimikin, lehdestä luin joskus aiheesta.

Päivämäärä:   30.8.25 16:53:56

Terapiaa suosittelen minäkin, jotain vakavampaa tuossa selvästi on taustalla.

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   30.8.25 17:01:00

Hei, tekstisi voisi olla omalta näppäimistöltäni, mukaan lukien toi nainen päällä asento - meilläkään ei sitä enää tehdä vaikka ”olin siinä hyvä” mutta nykyiseni ei siitä jotenkin nauttinut tai luottanut minuun siinä ja sit pikkuhiljaa se jäi pois kun en minäkään pystynyt nauttimaan jos toinen jännittää… Joten vinkkejä tilanteeseen ei ole antaa, mutta mielenkiinnolla seuraan keskustelua!

Päivämäärä:   30.8.25 17:03:33

Kiitos Milla. Olen jotenkin ajatellut olevani aika yksin näiden asioiden kanssa.

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   30.8.25 17:04:02

No, tuossa kys asennossa minä esim pidän juuri samasta tavasta liikkua kuin sinäkin, niin voin saada orgasmin. Ja se on kyllä miehen mielestä kaikkein kiihottavinta...
Mutta en tokikaan samaa tyyliä koko aikaa pidä, vaan vaihtelen sitä, syvyyttä ja tempoa useita kertoja päällä ollessani... Olethan tietysti sanonut miehelle, että saat suurta nautintoa kys. asennosta ja erityisesti liikkeestä...? Ehkäpä voisit tehdä samoin kuin minä? Osa sinulle, osa miehelle niin molemmat olisi tyytyväisiä ;) Ja jos ei miestä tämä (eli sinun nautintosi) kiinnosta, niin eipä ole paljon menetettävää seksielämässä...

Päivämäärä:   30.8.25 17:04:04

No sit sinä sanot että mies liikuttaa penistään väärin, et tykkää siitä tavasta- nyt aletaan tehdä SINUN tavallasi.

Voi luoja miks vaan suostut siihen mitä mies haluaa ja unohdat omat halusi? Ihme kynnysmattoilua. Miksi vaan mies päättää mitä seksissä tehdään ja mitä ei?

Päivämäärä:   30.8.25 17:09:06

''No sit sinä sanot että mies liikuttaa penistään väärin, et tykkää siitä tavasta- nyt aletaan tehdä SINUN tavallasi.

Voi luoja miks vaan suostut siihen mitä mies haluaa ja unohdat omat halusi? Ihme kynnysmattoilua. Miksi vaan mies päättää mitä seksissä tehdään ja mitä ei?''

Tuo koski vain siis tuota yhtä asentoa. Muu seksi on kyllä hyvää ja molempien mieltymysten mukaista.

Mies on sanonut ettei tuo minun tapani tunnu hänestä hyvältä - ja toki kunnioitan tätä. Tosin kompromissinä on sitten se, että ei harrasteta ratsastusasentoa ollenkaan.

Päivämäärä:   30.8.25 18:32:16

Voisiko sinulla olla välttelevä kiintymyssuhdemalli? Tulee vaan mieleen, että voisi olla tuosta kyse, jos ilmenee nimenomaan läheisemmissä ihmissuhteissa eikä sellaisten kanssa, joihin ei ole mitään sen syvempää kiintymyssuhdetta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.