Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lainatakaus Garantia kokemuksia?

Lähettäjä: Tiiti 
Päivämäärä:   29.8.25 20:02:05

Kyseessä asunnon osto, ehdollinen tarjous tehty hintaan 100t. Omaa rahaa voin käyttää n. 20 tonnia, mutta pankki haluaa vielä lisävakuuksia, vaikka olen hyväpalkkaisessa työssä, ei aiempia lainoja ja raha-asiat hoidettu moitteetta.

Nyt tyrkyttävät tuota Garantiaa, joka maksaisi n. 200-300e kuussa. Olen jotenkin epäileväinen tuon suhteen..?

Vai onko järkevämpi yrittää saada jostain vielä sen verran että saan sen 25% kasaan, jolloin ei tarvitse ylimääräisiä vakuuksia enää.

Re: Lainatakaus Garantia kokemuksia?

Lähettäjä: Hmhf 
Päivämäärä:   29.8.25 20:03:20

Siis garantian takaus maksetaan kerran ja sitten se takaa puuttuvan osan lainasta? Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole ollut.

Lähettäjä: Tiiti 
Päivämäärä:   29.8.25 20:05:39

Ei makseta kerralla tietenkään! Vaan he takaisivat 7t puuttuvan osuuden.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.8.25 20:09:59

Kyllä minä maksoin garantian takauksen kerralla 150 t€ lainassa. Olisko garantian summa ollut joku noin 1500 euroa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.8.25 22:29:19

Lainaa se puuttuva 5t ja maksa nopsaan pois. Korkokuluja tulee tod vähemmän maksettavaksi kuin mitä garantia maksaa.

Kuulostaa siltä että sinulla nyt muutenkin puurot ja vellit sekaisin, garantia kun lähtökohtaisesti maksetaan kerralla pois. Toki jos lisävakuuden tarve on vain 5k, niin sen takaaminen ei garantialla pitäisi paljoa maksaa…
Pankithan hinnoittelevat nuo ostovakuudet itse, toisaalla voi saada saman vakuuden monta tonnia halvemmalla.

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   29.8.25 22:49:07

Itse käytin Garantian takausta, kun ei kauheasti ollut säästössä rahaa eikä mitään muita takuitakaan. 6t€ ja kuukausittain maksanut pois vähintään 100€. Jouluksi saan maksettua pois eli n.3,5v:ssa. Ei ollut muita mahdollisuuksia saada yksinäni n.120t€ asuntolainaa, korot kun vielä pomppasivat ihan kunnolla niin on tuossakin ollut näin alempaan keskiluokkaan kuuluvalla yh-äidillä tekemistä. Mutta siis hyvät kokemukset, ilman tuota elettäisiin edelleen vuokralla vaikkei siinäkään toki mitään vikaa ole. Kyllästyin vuokra-asumiseen ja jatkuvaan epävarmuuteen milloin myydään kämppä alta tai vuokra nousee pilviin, halusin jotain omaa, pois keskustasta jne.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.