Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ainon kaurajäätelöt maistuvat vähän kännykälle

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.8.25 11:40:47

Sellainen teollinen, muovinen sivumaku. Olen testannut nyt kahta eri makua ja molemmissa sama juttu. Oletteko muut huomanneet? Käytän kyllä muitakin kauratuotteita.

Re: Ainon kaurajäätelöt maistuvat vähän kännykälle

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.8.25 11:43:05

Onko nää jotain vegaanisia juttuja? Varmasti maistuvat kummalliselle, vegaanisten juttujen idea on olla vegaaninen, ei niistä hyvän makuisia oikein saa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.8.25 11:45:30

Joo vegaanisia. On niissä hyviäkin, mm. 3 kaverin. Nämä Ainot vaan tosi outoja. Mutta Ainon muutkin jäätelöt on kyllä aika teollisen makuisia.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   29.8.25 11:52:51

Maidottomat jäätelöt ovat kauttaaltaan aika kamalia ja eniten ärsyttää niiden maut! Ainollakin se omena-karuahyve, eihän se maistu miltään. Nyt on tullut lakritsijäätelö, joka on yllättävän hyvää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.8.25 11:54:19

Mä kokeilin uutta suklaakaramelli-jäätelöä (Aino). Ei jatkoon.

Lähettäjä: Mkcf 
Päivämäärä:   29.8.25 12:57:01

:D

Lähettäjä: Hilppa 
Päivämäärä:   29.8.25 13:05:22

Montas kännykkää olet syönyt?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.8.25 14:00:24

En ole oikein koskaan maistanut mitään hyvää kaurapohjaista tuotetta. Kokeiltu on monia ja tein juhliinkin dipit yms pitkälti vegaanisina, mutta valitettavasti se kaura maistuu kaikesta läpi. Joa haluan vegaanisen jäätelön, valitsen mehujään. Kaipa sitä on vaan niin tottunut maitotuotteiden käyttöön, ettei osaa syödä noita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.8.25 15:16:14

Mä tykkään Pingviini vanilja kaurajäätelöstä. Maistuu vaniljalle, ei kauralle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.8.25 15:25:54

Itse en imeskele puhelimia niin en tiedä niiden mausta mitään.

Mutta mulla on maitoallergia ja siitä syystä olen maidottomalla, luonnollisesti. Mieheni on maitotilan kasvatti (itsekin alaa opiskellut ja alalla työskennellyt) ja hän on tykästynyt valion kaurajäätelöön maitojäätelöiden ohessa. Onhan noissa merkeissä eroja, niinkuin kaikessa muussakin. Minusta on vain hyvä että meille ruokarajoitteisille on nykyään 2020-luvulla vaihtoehtoja. Kaikki kun eivät käytä x tuotetta vegasnisena minkään periaatteen vuoksi.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.8.25 15:35:02

. , kyllä, tässä olet oikeassa. Moni maitoallergikko on vuosien mittaan tullut hihkumaan minulle sitä, että ovat vegaaneille paljosta kiitollisia, kun tuotevalikoima on laajentunut niin paljon.

Haluaisin itsekin tykätä noista vegaanisista tuotteista, mutta valitettavasti maitotuotteet ovat omalla kohdalla se asia, jotka eivät ole korvattavissa mitenkään.

Lähettäjä: Jäätelön irvikuva 
Päivämäärä:   29.8.25 16:27:28

Mitä voi odottaa maun suhteen jos vesi- kauralitkuun 4% lisätään kalsium, suola, riboflaviini (B2-vitamiini), foolihappo, jodi, D2-vitamiini, B12-vitamiini), glukoosisiirappi, vesi, sokeri, dekstroosi, kookosöljy, puolukka (3, 9 %; EU ja muu kuin EU), glukoosi-fruktoosisiirappi, maissikuitu, muunnettu tärkkelys, stabilointiaineet (johanneksenleipäpuujauhe, guarkumi), emulgointiaine (rasvahappojen mono- ja diglyseridit), suola, happamuudensäätöaine (natriumsitraatti), pektiini, luontaiset aromit, väri (sokerikulööri).

Kierrän kaukaa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.