Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tarviiko mun ilmoittaa vanhempainvapaasta työnan

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.8.25 15:36:28

Mulla loppuu määräaikainen työsopimus 16.11. ja ajatuksena on jäädä vanhempainvapaalle heti seuraavana päivänä 17.11. jolloin en siis edes ole enää työsuhteessa. Voisin jäädä aikaisintaan 4.11., mutta en ajatellut jäädä. Nyt tuli vaan mieleen, että tarviiko työnantajalta nyt ollenkaan kysellä koska voin jäädä kun aikomuksena on tosiaan vasta silloin, kun en ole enää edes työsuhteessa. Vai onko tässä joku kohta, että minun kannattaisi jäädä vielä ollessani työsuhteessa? Tuskin? Esimies kyllä tietää, että saan lapsen joulukuussa, mutta ei olla puhuttu sen tarkemmin.

Re: Tarviiko mun ilmoittaa vanhempainvapaasta työnan

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.8.25 15:37:21

Järjellä ajateltuna ei tarvitsisi ilmoittaa, koska työsuhdetta eikä työnantajaa minulla ei enää 17.11. ole.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   28.8.25 15:38:22

Jos työt loppuu 16.11. niin et ole seuraavana päivänä enää työsuhteessa. Eli ei tarvitse kertoa työnantajalle koska asialla ei ole kummallekaan teistä merkitystä. Vain jos ovat ajatelleet jatkaa sun työsuhdetta, niin silloin toki asia kuuluu ottaa esiin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.8.25 15:40:24

No periaatteessahan työnantaja voi jatkaa työsuhdetta, vaikka jäät vanhempainvapaalle. Jos työsuhde jatkuisi määräaikaisena vaikka vuoden-kaksi, voisit siihen palata vanhempainvapaalta. Jos se vaikka vakinaistettaisiin, tietysti sama juttu. Jos on varmaa, että työsuhde ei jatku, sitten tuskin on merkitystä.

Eli kysymys on ennemminkin, jatkuuko työsuhteesi vai päättyykö se oikeasti siihen, mihin nykyinen määräaikaisuutesi päättyy.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.