Lähettäjä: Duu
Päivämäärä: 27.8.25 17:56:14
Ostin liikkeestä käytetyn auton ja tiesin etukäteen, että kaikissa tämänmallisissa, uutena Pohjoismaihin myydyissä on alkuperäisvarusteena polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Niin tässäkin (on ollut). Myynti-ilmoituksessa luki sanatarkasti "moottorilämmitin". Ennen koeajoa pyysin myyjältä että kokeilisimme lämppärin toimintaa, mutta hän ei osannut laittaa sitä päälle, joten se jäi kokeilematta. Tyhmää minulta, olisihan minun pitänyt ehdottaa että katsotaan ohjekirjasta. Pari viikkoa myöhemmin selvisi, että autossa ei olekaan lisälämppäriä, vaan sen tilalle on vaihdettu letkulämmitin.
Tuttuni kehotti minua olemaan yhteydessä liikkeeseen ja pyytämään jonkinlaista palautusta hinnasta, koska puuttuva varuste on kuitenkin alkuperäisvaruste, jonka voisi olettaa olevan autossa mukana vielä käytettynäkin. Mietin kuitenkin, onko siinä järkeä? Tein itse sen virheen, etten tarkistanut lämmittimen olemassaoloa ennen ostopäätöstä. Todennäköisesti en olisi tunnistanut että autossa on eri lämmitin kuin oletin, mutta myyjä varmaankin olisi asian hoksannut. Ja autossahan on moottorinlämmitin kuten ilmoituksessa luvattiin, joten myyjäliike ei ole tietoisesti huijannut. En mielestäni löydä perusteita sille, että liikkeen pitäisi korvata jotain.
|