Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Erilliset makkarit = parisuhteen kuolema?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   27.8.25 16:44:46

Mitä mieltä otsikon väitteestä? Olen kuullut joskus sanottavan, että siinä vaiheessa, kun pariskunta siirtyy eri makuuhuoneisiin, on parisuhde kuolemassa. Romantiikka jää pois ja aletaan olla lähinnä kämppäkavereita.

Re: Erilliset makkarit = parisuhteen kuolema?

Lähettäjä: joan 
Päivämäärä:   27.8.25 16:46:03

Ei pidä paikkaansa.

Päivämäärä:   27.8.25 16:47:49

Joan: miten perustelet? Onko omaa kokemusta?

Lähettäjä: Uuu 
Päivämäärä:   27.8.25 16:52:08

Ei pidä paikkaansa. Toinen kuorsaa tai nukkuu levottomasti, vuorotyöläisiä, eri makkarit on silloin hyvä ratkaisu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.8.25 16:53:59

No sehän riippuu täysin siitä, miksi siirrytään erillisiin. Jos se on sitä että ei enää kestetä toisen naamaa edes nukkuessa niin parisuhde on todennäköisesti tuomittu.

Päivämäärä:   27.8.25 16:59:09

No ei se suoraan noin mene. Miksi nukutaan eri makuuhuoneissa? Onko sitä romantiikkaa vielä? Mitäs kun vanhukset joutuvat eri osoitteisiin avun ja hoidon tarpeen mukaan. Onko se avioliiton loppu?

Päivämäärä:   27.8.25 16:59:39

No me kuorsataan molemmat. Mulla rakenteellinen vika ja miehellä muut syyt. Mä kuulen useinkin yöllä, että mies kuorsaa. Ei siinä mitään, työnnän tulpat syvemmälle korvaan ja käännän kylkeä. Mä kuorsasin viime yönä. Ja minä(kään) en sille mitään voi. Mies töni monta kertaa ja mun olisi vissiin pitänyt nukkua vain yhdessä asennossa. No jännä, kun unissani vaihdan asentoa... Lopulta aamuyöllä heräsin siihen, kun mies painoi tyynyllään mua kasvoihin. Olin siis kyljelläni mieheen päin ja heräsin tuohon. Ei siis kestänyt kuin ehkä sekunnin, mutta se riitti heräämiseen.

Tämä ei ole eka kerta, kun mies käyttäytyy tosi veemäisesti, jos herää mun kuorsaukseen. Lopputulos on aina se, että mä en uskalla nukkua kunnolla, kun pelkään kuorsaavani. En myöskään aamuyöllä jaksa lähteä tekemään petiä vierashuoneeseen, koska tiedän, etten sen jälkeen saa enää unta. Sitten olen ihan @!#$ pahantuulinen koko seuraavan päivän. Nytkään en halua edes puhua miehelle, @!#$ niin paljon tuo käytös. Ja nyt on semmoinen olo, että jos käyttäytyy noin ja sillä tavalla ajaa meidät erillren nukkumaan, niin voi samalla sanoa heipat seksielämälle.

Päivämäärä:   27.8.25 17:13:24

Jos teillä on hyvä parisuhde, niin ihan sovussa etsitte ratkaisun ja siirrytte vaikka omiin huoneisiin nukkumaan ja seksielämästä huolehditte myös. Mutta jos seksielämä jää ja teitä vaan @!#$, niin ero teille jossain kohtaa tulee olitte missä huoneissa tahansa.

Päivämäärä:   27.8.25 17:21:13

Toivottavasti mahdollisimman harva joutuu nukkuessaan harrastamaan seksiä.

Kun molemmat saa nukuttua hyvin ja rauhassa omissa huoneissaan vaikka, niin jaksaa taas vaikka mitä harrastaa.

Lähettäjä: Niin no 
Päivämäärä:   27.8.25 17:26:39

Me siirryimme alkuvuodesta nukkumaan eri huoneissa, koska minä nukun huonosti ja mies kuorsaa. Ja koska minä heräilin hänen kuorsaamiseensa ja herättelin häntä, myös hän nukkui huonosti.

En muista koska olisimme harrastaneet seksiä nukkumaan mennessä eli meillä eri huoneissa nukkuminen ei vaikuta seksielämään kuin parantavasti, koska molemmat ovat pirteämpiä.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   27.8.25 17:26:44

No joo en mäkään kovin romanttinen ole unissani. Samassa sängyssä nukkumisen yrittäminen ajoi raivohulluuden partaalle molemmat. Ukko kuorsaa ja ite ääniyliherkkä ja unissani väkivaltainen riuhtoja, sätkijä ja potkija. Itse tykkään nukkua Max 18 asteen lämpötilassa, ukko tarvii vähintään 24 astetta.

Joten avioeron sijaan hankittiin molemmille hyvät sängyt mahdollisimman kaukana toisistaan, samassa rakennuksessa kuitenkin, ja nyt elämä maistuu ja seksiäkin jaksaa harrastaa kun saa nukuttua.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   27.8.25 17:29:54

Nukkunut jo 10 vuotta eri huoneissa enkä ikinä enää halua nukkua kenenkään kanssa! Niin paljon rauhoittavampaa, kukaan ei kuorsaa eikä herätä kääntyillessään! Parisänky on erikoinen keksintö.

Päivämäärä:   27.8.25 17:41:27

No miten te erillään nukkujat toimitte esimerkiksi hotellissa? Otatteko kaksi huonetta, vai yritättekö vain sietää toista samassa huoneessa sen loman ajan?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.8.25 17:41:30

Hyvä nukkuminen on erittäin tärkeää jokaisen terveydelle. Mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän arvostaa hyvää unta. Hyvän parisuhteen edellytys on molempien terveys. Nukkumisasioista pitäisi voida puhua avoimesti kuten seksistäkin.
Se että nukutaan eri huoneissa ei tarkoita sitä, että seksielämä loppuisi.
Molempien terveys ja unirytmi tärkeää ja sen seksiajan pystyy järjestämään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.8.25 17:51:31

Ei todellakaan ole parisuhteen kuolema, jopa monen parisuhteen pelastus.

Omat vanhempani elävät näin ja niin myös ystäväni vanhemmat. Aion itsekin elää näin jonain päivänä! Kaipaan jonkilaista omaa huonetta, minulla on lievä adhd ja kuormitun helposti. Omaan huoneeseen vetäytyminen olisi ihanaa, olisi myös ihanaa että minulla (ja puolisollani) olisi se oma tilani missä on minun oma ”järjestykseni” (luova kaaos kuvaa varmaan parhaiten) ja toisekseen arvostan oman huoneen tuomaa yksityisyyttä (tarvitsen sitä ollakseni tuottavampi). Eihän se nyt sitä tarkoita, että joka yö olisi pakko nukkua erillään.

Lähettäjä: Nm 
Päivämäärä:   27.8.25 18:31:41

Erilliset makkarit täälläkin, mies kuorsaa ja heiluu. On ihanaa nukkua rauhassa. Ei vaikuta seksiin. Hotellissa siirrämme sängyt kauas toisistaan, menee tilapäisesti. Korvatulppia en halua käyttää.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   27.8.25 18:40:35

Ekan puolen vuoden jälkeen on nukuttu erillään, tänä syksynä tulee täyteen 15 vuotta tässä suhteessa. Päättele siitä, kuinka varmasti parisuhde kuolee johonkin niin turhanpäiväiseen asiaan kuin nukkumisjärjestelyihin... ;)

Kumpikin nukkuu paremmin näin. Mun ei tarvitse yrittää nukahtaa miehen kuorsaamisesta huolimatta eikä toisaalta miehen yrittää nukahtaa vasta mun jälkeen. (Sitten kun olen jo unessa, en huomaisi vaikka koko talon siirtäisi perustuksiltaan, joten siinä kohtaa ei isompikaan kuorsaaminen häiritse.) Lisäksi eletään hitusen eri rytmissä ja kumpikin kärsitään ajoittaisesta unettomuudesta, ja on ihan mukavaa kun oma hereillä pyöriminen ei vaikuta toisen uniin. Lomilla yms. nukutaan samassa sängyssä vaikka unet jääkin kehnoiksi, yksi tai kaksi huonosti nukuttua yötä ei kuitenkaan maailmaa kaada.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.8.25 18:57:01

Tutun mies kuorsaa ihan älyttömästi joten nukkumisen kannalta on pakko nukkua eri huoneissa. Käyvät toistensa luona niin että romantiikkakin hoituu.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   27.8.25 19:01:28

Minä en pystyisi nukkumaan toisen kanssa. Parhaat yöunet tulevat kun toinen ei häiritse. Minulle eri makkareissa nukkuminen on juuri se, mikä parisuhteen pelastaa. Kumpikin voi myös tehdä omia vuorotöitä ja nukkua milloin tarvitsee. Monet parisuhteet loistavat sen ansiosta että nukutaan tai jopa asutaan erillään.

Lähettäjä: Mui 
Päivämäärä:   27.8.25 19:17:02

Ymmärrän aloittajan miestä, olin itsekin tulla hulluksi kun yöt läpeensä kuuntelin miehen kuorsaamista. Ja kun tökkiminen ei auttanut, sitä pahasti univelkaisena ja totaaliväsyneenä tuli ajatus sulkea kädellä miehen suu ja nenä... Hiljenisi edes joskus. Tuo oikeasti on kamalaa, joten eri makkarit teille ja äkkiä!

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   27.8.25 19:20:41

En haluaisi jakaa sänkyä muiden kanssa. Nukkumista arvostan. Petipuuhat voi hoitaa sohvalla tai lattialla.
Matkoilla varaamme huoneen kahdella makuuhuoneella (1 hotellihuone ja 2 mh, yleensä ovat ns perhehuoneita).

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   27.8.25 19:21:33

Ei se kuorsaus lopu jos joku tökkii, ihan ihme ajatus!

Päivämäärä:   27.8.25 19:29:41

Mut , onhan syy kuorsaukseen saamattomuutta joka ei laita asiaa kuntoon.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   27.8.25 21:14:59

Meillä on nyt pari vuotta nukkunut lapsi meidän sängyssä eli sängyssä ri ole juuri seksiä harrastettu. Ja sitä ennenkin meillä on niin erilainen vuorokausirytmi että sänky on nimenomaan ollut vain nukkumista varten. Seksiä ja romantiikkaa varten on ne tunnit kun ollaan hereillä ja koko loppuosa talosta.

Kuten joku sanoi yllä, niin jos syy erillisiin makkareihin on se että toinen ärsyttää eikä halia edes nukkuessa olla lähellä niin varmasti silloin ero tuleekin. Monessa muussa tilanteessa erilliset nukkumapaikat voi olla jopa suhteen pelaatus

Lähettäjä: Mummotamma 
Päivämäärä:   27.8.25 21:20:48

Ei.
Parisuhteen pelastus se on!

Me kaikki tarvitaan kunnon yöunet!

Lähettäjä: 7 
Päivämäärä:   27.8.25 21:33:45

Ilman omia makkareita oltaisiin erottu varmaan jo 15v sitten. Miehellä rakenteellinen vika(kerran jo leikattu) ja siitä syystä kuorsaa tosi kovin
Itse herään siihen, unisena kiukuttaa, sitten tökin toista hiljaiseksi ja kumpikaan ei nuku.
Näin on paljon parempi kun molemmat saa nukkua yönsä rauhassa. Läheisyyteen ja seksiin ei tarvita yhteistä sänkyä.

Lähettäjä: 7 
Päivämäärä:   27.8.25 21:36:57

Lomilla ollaan toistaiseksi pärjätty samassa sängyssä. Joskus on ollut kahden makuuhuoneen huoneisto niin silloin erikseen.

Päivämäärä:   27.8.25 21:37:22

me tehdään etänä töitä, harrastetaan yhdessä, vietetään illat yhdessä. en tiedä miksi suhde paranisi sillä että nukutaan yhdessä huonosti kun tilaa on nukkua erikseenkin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.8.25 21:55:32

Onko joku tehnyt asialle jotain, siis kuorsaukselle? Ei se ole terveellistä.

Lähettäjä: dre 
Päivämäärä:   27.8.25 23:06:14

Kaikelle kuorsaukselle ei vaan voi mitään.

meillä on takana 32 vuotta hyvää avioliittoa ja 10 vuotta on nukuttu eri huoneissa. Juuri miehen kuorsaamisen takia jota en pysty kuuntelemaan. a niin eri rytmit, mä valvon myöhään, mies nukahtaa jo uutisten jälkeen. Aamulla hän herää jo 5-6 maissa.
Mökillä ja matkoilla nukutaan parisängyssä, kyllä sitä pari päivää kestää.

Päivämäärä:   27.8.25 23:15:39

** : onhan tuo tyynyn painaminen todella kyseenalaista. Mutta tiedän sen tuskan kun toinen kuorsaa eikä saa itse nukuttua. Mulla toimii tuo tulpat syvemmälle- taktiikka vain harvoin. Se on niin hlvetillistä kun on väsynyt eikä saa nukkua, tai esim aina kun on juuri nukahtamassa niin puoliso kääntyy taas selälleen ja kuorsaus jatkuu… se jos mikä tekee vihaiseksi!! Ja sitten jos toinen vielä uhriutuu niin ai saakeli. Raivostuttaa pelkkä ajatus.

Lähettäjä: ???? 
Päivämäärä:   28.8.25 00:51:13

Mun vanhemmat on nukkuneet varmaan 30 vuotta eri makkareissa. Että ei ainakaan kovin nopea parisuhteen kuolema ole ollut :D Varmaan pelastus, kuten moni muukin täällä sanoo. Ihan onnellisilta nuo yhdessä vaikuttavat. Hotelleissa ja lomamatkoilla nukkuvat tietääkseni yhdessä.

Isäni kuorsaa kuin katujyrä, siinä on korvatulpat paperia. Lisäksi on iltavirkku. Äiti taas aamuvirkku vuorotyöläinen.

En ole parisuhteessa, mutta jos kohdalle sattuisi muuten hyvä mies, niin en minä lapikasta antaisi kuorsauksen takia enkä kyllä myöskään menettäisi omia yöuniani kuorsaamisen takia, joten voisin itsekin ihan hyvin nukkua myös erillisissä makkareissa.

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   28.8.25 02:14:15

Päinvastoin. Kunnon yöunet on ihmisen hyvinvoinnille perustarve. Jos toinen pyörii, kuorsaa tai ramppaa vessassa, niin ehdottomasti hyvä ratkaisu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.