Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nooo....maajussien morsiamet

Lähettäjä: Japa 
Päivämäärä:   27.8.25 15:30:13

Mitä ajatuksia uuden kauden alussa? Jotenkin niin laahaavaa, etten tiedä jaksaako edes seurata.

Re: Nooo....maajussien morsiamet

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   27.8.25 16:30:13

Tv:stä on näytetty vasta esittelyjakso, en tiedä oliko siinä nyt erityisesti mitään laahaavaa.

Sen verran tylsää ja laahaavaa ollut kuitenkin muutama edellinen kausi, että todennäköisesti katson vain kirjeiden availut ja ehkä pikatreffejä, että minkälaista porukkaa on paikalla. Sen tylsän maatilaviikon treffeineen jätän katsomatta, voi sitten viimeisestä jaksosta ehkä vielä vilkaista, että tuliko pareja.

Lähettäjä: joan 
Päivämäärä:   27.8.25 16:45:20

Eikö sinne riitä hakijita, kun pitää ottaa jo mukana olleita? Jakyllä, formaattia pitäisi uudistaa, tällaisena on tosi tylsä. Minusta on myös huono juttu, että ihmisetkirjittavat henkilökhyaisen kirjeen jollekin, niin sitten nkitä porukalla luetaan ja nauretaan, ei näin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.8.25 17:34:18

Toivottavasti ei ole ihan niin tarkkaan käsikirjoitettu kuin pari viimeisintä kautta. Ne farmiosuudet olivat tylsiä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.8.25 18:08:56

Harva haluaa tuonne ohjelmaan koska on riski olemassa että saa jonkinlaisen pellen maineen

Päivämäärä:   27.8.25 18:22:07

Onhan nuo maajussitkin joten tosi tylsiä, näin 44-vuotiaana ei kyllä yksikään sytyttänyt.

Lähettäjä: Ei tuu kesää 
Päivämäärä:   27.8.25 18:38:35

Asiasta Googlella lisäinfoa:

" peltopellelle pesää "

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.8.25 23:42:45

"Ei tuu kesää"..aivan paras kausi siis Peltopellelle pesää jaksot ja taattu korvamato se tunnari :-D Iteasiassa alkaa soimaan päässä kun alkaa tuleen mainoksia ym tulevasta Maajussille kaudesta :-D

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   27.8.25 23:55:31

Peltopellelle pesää :D Jumalauta jää soimaan päähän

Päivämäärä:   27.8.25 23:59:56

antin eleet jotenkin spastisia, pakkoliikkeitä?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.9.25 17:44:03

matin katse eloton. tulee ihan lääkitty mieleen vaikka fiksun oloinen on.

Päivämäärä:   3.9.25 17:46:09

Miten Miia voi olla muka vasta 41-vuotias? Olisin veikannut olevan ainakin vähintään 5-kymppinen.

Päivämäärä:   3.9.25 17:48:31

Inhottavaa, että tämäkin ketju meni tällaiseksi. Mutta tää on tätä nykyaikaa.

Päivämäärä:   3.9.25 17:52:09

no kerro nyt sitä positiivista vinkumisen sijaan

Päivämäärä:   3.9.25 18:01:34

Zäkä: samaa mietin. Kuka noihin enää edes uskaltaa mukaan, kun lihavat sivustaseuraajat vain vinkuvat jostain ulkonäöstä.

Päivämäärä:   3.9.25 19:48:36

eli ylläolevat huomiot kuviteltuja? en kyllä huomaa kenenkään ulkonäköä kommentoitavan.

Päivämäärä:   3.9.25 22:49:19

" peltopellelle pesää "

Tai vaihtoehtoisesti ”Toukohousulle tuheroa”

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.9.25 23:45:34

Mun homotutka petti.
Mä olin aivan varma, että Antti etsisi itselleen miestä.

Lähettäjä: Pikkupii 
Päivämäärä:   4.9.25 07:11:44

"Mun homotutka petti" Ei välttämättä.

Lähettäjä: joutussss 
Päivämäärä:   4.9.25 08:51:19

Peltopellet saa heikkolaatuisimmat pesät, jos niitäkään.

Päivämäärä:   4.9.25 08:57:19

Mä luulin kanssa että Antti on homo. Mutta kovin vähän sai kirjeitä , nykyajan nuoret ei kauheasti ohjelmasta ole kiinnostuneet.
Mahdottomasti on 50-60 vuotiaita naisia ilman miestä, ja ihan asiallisen oloisia.

Päivämäärä:   4.9.25 10:22:48

Nykyajan nuoret ymmärtää ettei se maajussin vaimona oleminen välttämättä mitään unelmaa ole.

Päivämäärä:   4.9.25 10:30:17

Ulkomailla asuminen (lomailu) tuntuisi kiinnostavan näitä oliko se Vili, niin hänelle kirjoittaneita.

Lähettäjä: namu 
Päivämäärä:   4.9.25 12:02:16

Mä ihan suuresti ihmettelin tämän ulkomailla asuvan saamaa kirjevyöryä. Oikein kaksi laatikkoa annettiin. Itse kun en nähnyt hänessä mitään ihmeellistä. Ihan tavallinen mikkihiiri miesnutturoineen.

Päivämäärä:   4.9.25 12:06:51

... mut just se ulkomailla osaksi asuminen

Päivämäärä:   4.9.25 12:42:33

Hänen nimensä on Ville. Ehkä tuollainen mies vetoaa sitten kovastikin hieman vanhempiin naisiin. Mukava mieshän tuo oli, vaikka ei juuri minun tyyppiäni.

Päivämäärä:   4.9.25 15:08:24

Ville vaikutti vähän pelimieheltä. Toisaalta vaikutti vähän sellaiselta taiteilijahaahuilija taivaanrannan maalarilta. Mulle olis miinusta ne keltaiset hampaat, onkohan ollut aikoinaan kova tupakoimaan?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   4.9.25 15:41:37

Tää on hänelle sellasta PR:ää.

Päivämäärä:   5.9.25 07:28:14

"Miten Miia voi olla muka vasta 41-vuotias? Olisin veikannut olevan ainakin vähintään 5-kymppinen."

Voi kun miestenkin ulkonäköä jaksaisi joku ruotia samalla innolla, naisten ulkonäköä kun syynäävät niin miehet kuin naisetkin :/

Ihmisiltä on myös täysin unohtunut, miltä filteröimättömät ja botoxiin/täyteaineisiin kajoamattomat naiset näyttävät.

Päivämäärä:   5.9.25 07:31:47

Paperilla näistä itselle Matti olis ihan täykky sijaintia lukuun ottamatta.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   5.9.25 07:56:22

Ville on semi tuttu, oli nuorempana monen mielestä kivan näköinen ja varsin tavoiteltu poikamies täällä päin. On myös tehnyt ysärillä radiosoittoon päässyttä musiikkia Pinja Hanskin kanssa (Anna Hanskin sisko). Sittemmin näköjään laihtunut tosi paljon. Hyvää mainosta varmaan hänen oliiviöljyilleen tuo ohjelma.

Lähettäjä: abc 
Päivämäärä:   5.9.25 08:19:39

"Mä ihan suuresti ihmettelin tämän ulkomailla asuvan saamaa kirjevyöryä. Oikein kaksi laatikkoa annettiin. Itse kun en nähnyt hänessä mitään ihmeellistä. Ihan tavallinen mikkihiiri miesnutturoineen."

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Ville_Witka

No ei tämä ihan tavallinen mies ja maajussi ole. Aika monipuolinen tyyppi, eikä tarvitse muuttaa maatalon emännäksi jonnekin perähikiälle ihmettelemään, että mitä minä täällä teen. Jos tuontyyppisistä ylipäätään tykkää, niin en minä ihmettele, että kiinnostaa.

Lähettäjä: Penne 
Päivämäärä:   5.9.25 09:42:42

Peltopellelle pesää sponsored by Riitan Herkku! Oh my...

Päivämäärä:   5.9.25 16:12:04

Abc: jos oikeasti pitäisit tuosta Villestä, niin osaisit kyllä kehua häntä. Nyt tarkoituksenasi oli päästä vain haukkumaan toisia naisia, eikös vaan?

Päivämäärä:   5.9.25 16:40:20

Missä kohtaa abc moitti Villeä?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   5.9.25 16:42:58

”Ihan tavallinen mikkihiiri miesnutturoineen”

Ai luoja, repesin :D

Päivämäärä:   5.9.25 16:58:18

"Miten Miia voi olla muka vasta 41-vuotias? Olisin veikannut olevan ainakin vähintään 5-kymppinen."

Voi kun miestenkin ulkonäköä jaksaisi joku ruotia samalla innolla, naisten ulkonäköä kun syynäävät niin miehet kuin naisetkin :/”

Olihan se Muhoksen nelikymppinen ukko ihan 50+ näköinen ja oloinen.

Päivämäärä:   5.9.25 18:47:41

Mitä sä zäkä sekoilet?

Päivämäärä:   5.9.25 18:53:32

Niin, sehän on minun sekoiluani, että jos joku lähtee maajussille morsian- ohjelmaan, niin sitten pitää tykätä Villestä (joka on varmasti mukava mies) ettei JOUDU muuttamaan sinne teille ja höhhöilemään turpa tötteröllä, että mitä mä nyt teen....

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   5.9.25 19:01:09

Miia on ihan ikäisensä näköinen, pohjoisessa ulkona työskentely on iholle raskasta.

Hävetti kyllä se Vapun savolaisen tytön kirjoittaman kirjeen luku. Jos ei puhu murretta, ei kuulu lukea tekstiä kirjaimellisesti.

Mutta katson silti kaikki jaksot. Itse jos olisin sinkku ja joku kolahtaisi, olisi silti suuri kynnys laittaa kirje ja sen jälkeen joutua ruodittavaksi telkkariin.

Päivämäärä:   5.9.25 19:33:27

zäkä: En tajua ajatuksenjuoksuasi. Joku ihmetteli, mikä Villessä kiinnostaa, kun on hänen mielestään ihan tavallinen mikkihiiri kyseessä. Laitoin linkin, että ei ole minun mielestäni mikään ihan tavallinen "sohvan nurkassa istuja" ja siksi ehkä onkin ollut kiinnostava monen mielestä ja kirjeitä on tullut paljon. Hänen rinnallaan pääsee ehkä itsekin viettämään mielenkiintoista elämää. Ja vaikutti mukavalta mieheltä myös.

Ja monelle maajussille kirjoittamista miettivälle todellakin voi olla kirjoittamisen este se, että pitäisi muuttaa sinne mahdollisesti syrjäseudulla sijaitsevalle tilalle jos valituksi tulee (koska se maajussi ei voi tilaltaan muualle muuttaa) ja sieltä ei sitten löydy itselle töitä eikä ehkä muutakaan sosiaalista elämänpiiriä ja sitten todellakin ihmettelee, että mitä siellä oikein nyt sitten tekee. Ville taas ei asu syrjässä eikä edes maatilalla, niin on todellakin vähän erilainen vaihtoehto - joten jos muutoin kokee hänet miestyypikseen, niin uskon, että monia kiinnostaa ja kiinnosti juuri sen vuoksi kirjoittaa.

"jos oikeasti pitäisit tuosta Villestä, niin osaisit kyllä kehua häntä"

Enkö minä tuolla aiemmalla viestilläni juuri kehunut Villeä kun vastasin tyypille, joka kutsui häntä tavalliseksi mikkihiireksi ja ihmetteli hänelle kirjoittaneita? En tiedä miten muuten voisin häntä kehua, kun en ole koskaan tavannutkaan. Ja kyllä minä varmasti oikeasti voisin hänestä pitää, jos tutustuisin häneen. Mutta noin muutoin en usko, että me oikeasti sopisimme toisillemme, minä kun olen enemmänkin se sohvan nurkassa istuskelija. Joten en kirjoittanut (enkä sen puoleen mihinkään tv-ohjelmaankaan suostuisi lähtemään).

Päivämäärä:   5.9.25 19:41:52

No minä tajuan nyt ajatuksenjuoksuasi. Kiitos kun selvensit. Luulin että halusit vain mollata noita naisia (ja meitä noitanaisia :D) jotka muuttavat maalle muka seisoskelemaan tumput suorina.

Päivämäärä:   5.9.25 20:55:38

Tuossa ohjelmassa on ollut välillä mukana maajusseja jotka eivät kumppanin eläimiä halua tiluksilleen. Sinkkuna ollessani yritin välillä tutustua tilallisiin ja tuota nuivaa asennetta oli toisen lemmikkejä kohtaan muutamilla.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   29.9.25 10:15:03

Kurikkalaiset, mitä Teemulle kuuluu?
https://www.youtube.com/watch?v=6D9KqWV8iwM

Lähettäjä: juup 
Päivämäärä:   29.9.25 14:14:09

Apua mikä myötähäpeä näistä Kaikki tarinat pikatreffeistä ja morsian/sulhas ehdokkaista, mistä nämä kaikki helmet on löytyneet. Huh huh :D

Päivämäärä:   29.9.25 15:46:08

Mistä noin "juno"porukka on löytynytkin....

Päivämäärä:   29.9.25 15:57:24

piste, mielestäni "yleisessä tiedossa" ettei maajussit lemmikeistä välitä. Ovat enemmän välineitä heille. Koirakin on aina ajokoira, eli metsästysväline.

Päivämäärä:   29.9.25 16:07:49

.: hän ei saanut niitä ilmaisia tallipaikkoja ja laitumia naapurin maajussilta :(

Päivämäärä:   29.9.25 16:15:05

Aika monta täällä kuulkaa rakkaat kirjottaa tällä mun nimimerkillä :D :D Tää on mun kokemus. Mä oon jättänyt maajussit ihan muille. Alan koulutus mulla on.

Lähettäjä: Khf 
Päivämäärä:   29.9.25 16:19:01

"antin eleet jotenkin spastisia, pakkoliikkeitä?"
Onhan sillä jotain.. erikoista..

Päivämäärä:   29.9.25 16:21:19

Hevosia en omista. Mutta jos joku koira on maajussille rasite, niin mitähän se emäntä sitten on - vissiin senkin pitää olla yhtä tuottelias ja helppo kuin nauta navetassa.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   29.9.25 18:03:22

Nauta on kyllä kaikkea muuta kuin helppo :D

Ehkä se on sitä, että ei halua jo huolehdittavien eläinten lisäksi lisää, kun hoidat eläimiä jo 24/7. Ja hevosnaisilla nyt on ainakin maajussien keskuudessa huono maine, kun moni olettaa että sitten tuodaan ne hevoset siihen ilmaiseksi ja pitää olla tilat ja laitumet. Toki kyllä moni maajussi tähänkin suopuu, onhan näitä.

Oma isäni vastusti aina esimerkiksi minun hevosia kin olin lapsi juurikin sillä, että kun on aina joutunut eläimiä hoitaa lapsesta saakka ja työkseen, niin ei enää jaksaisi. Lopulta hoiti niitä kyllä oma-aloitteisestikin, lisäksi on hoitanut koiriani ja kissojani mielellään.

Nyt kun itse olen myös hoitanut ja kantanut vastuuta, huolehtinut ja stressannut eläimistä lapsesta saakka, niin ymmärrän täysin isääni, ja mitään hirveää hinkua ei enää näin nelikymppisenä eläimiin ole. Pari kissaa löytyy, mutta koiraa pidän jo liian sitovana vaikka ihania ovatkin. Hevosista olen luopunut jo kymmenen vuotta sitten.

Päivämäärä:   29.9.25 18:05:57

No tässä kun on maitotilan suvussa niin selviö on se että hankalat naudat lähtee herkällä kädellä jatkojalostukseen.

Päivämäärä:   29.9.25 20:50:01

Kertokaas ketkä pääsi farmiviikolle ja ketkä putosi. En katsonut vielä edellistä jaksoa. Antti otti varmaan kaikki kolme? Entäs muut?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   29.9.25 23:10:46

Minäkin veikkaan tämän olevan syynä. Mitä olen itse seurannut vierestä maajussien toimintaa että kun eläimelle ei ole mitään hyötyä niin sitten laitetaan pois. Esim. naapurin maajussi otti paimentavia koiria ja yksi jouti uudelle omistajalle kun ei toiminut paimentamisessa. Tuon tyyppisiä esimerkkejä paljon, itselle ei tulisi mieleenkään vain antaa rakasta koiraa pois. ''piste, mielestäni "yleisessä tiedossa" ettei maajussit lemmikeistä välitä. Ovat enemmän välineitä heille. Koirakin on aina ajokoira, eli metsästysväline.''

Lähettäjä: Olli Lasolli IV Jr 
Päivämäärä:   29.9.25 23:19:55

Nooooooooo, v*tunko väliä? Kuka näitä katsoo, teiniseniorit?

Päivämäärä:   30.9.25 07:20:28

Juu, me teiniseniorit katsomme <3 onneksi sinä olet jo paljon aikuismaisempi!

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   30.9.25 07:30:35

^ Tää on hauskaa kun jotkut tulevat suosittujen sarjojen ketjuihin ihan asiakseen kommentoimaan että kuka näitä katsoo :D Kiinnosti sitäkin kirjoittajaa sen verran että viitsi topikin avata. Ensitreffit alttarilla -topassa sama juttu. Olkaa vaan hiljaa ja pakahtukaa ylimielisyyteenne, te paremmat ihmiset!
(Tässä tapauksessa tosin nimimerkillä Olli jne. taitaa olla muitakin ongelmia)

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   30.9.25 07:55:44

"sarjojen ketjuihin ihan asiakseen kommentoimaan että kuka näitä katsoo "
Jep. Mikä on sitten ohjelma jota on kaikkien mielestä ok katsoa?? :D

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   30.9.25 10:21:05

Ihan hyvä sarja katsoa.

Päivämäärä:   30.9.25 16:11:32

"No tässä kun on maitotilan suvussa niin selviö on se että hankalat naudat lähtee herkällä kädellä jatkojalostukseen."

- Niin hankalat totta kai joo, mutta kyllähän nauta nyt vaatii hieman eri resurssit kuin koira. Eli se siitä helppoudesta.

Päivämäärä:   30.9.25 16:15:51

"Jep. Mikä on sitten ohjelma jota on kaikkien mielestä ok katsoa?? :D" vakavat uutiset, joissa ei sit saa olla ketään ärsyttävää lukijaa tai sääTYTTÖÄ.

Päivämäärä:   30.9.25 16:17:45

"Esim. naapurin maajussi otti paimentavia koiria ja yksi jouti uudelle omistajalle kun ei toiminut paimentamisessa. Tuon tyyppisiä esimerkkejä paljon, itselle ei tulisi mieleenkään vain antaa rakasta koiraa pois."

- Siis mitä sitten olisi pitänyt tehdä? Todennäköisesti maajussi ei ehdi sitten agilityyn tai mitään muuta harrastusta mitä vilkas paimenkoira vaatisi sitten muuten, jos ei itse paimentaminen innosta. Ja tämähän käy ilmi aika nuorena, ennen kuin eläimeenkään ehtii hirveästi kiintyä. Ihan taatusti oli koiralle parempi löytää uusi koti, jossa sitten harrastetaan jotain sille sopivaa.

Yhtä lailla näin kun ollaan hevosfoorumilla niin hevosilla on ihan selvä juttu, että myydään epäsopivat pois ja joillekin, joka sitten tarvitsee just sellaista. Eihän ravitalleillakaan pidetä hevosia, jotka ei juokse. Ne menee sitten ratsuksi, korttikurssihevosiksi ja vaivaiset monttuun.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   30.9.25 16:57:53

Kettutytöt näköjään löytäneet maajussillemorsiammet 😅

Päivämäärä:   30.9.25 17:29:01

"Niin hankalat totta kai joo, mutta kyllähän nauta nyt vaatii hieman eri resurssit kuin koira"

Niin. Nauta on navetassa. Poissa silmistä. Koira on kotona. Ellei ole pihakoira.

Päivämäärä:   30.9.25 19:08:43

no heh. minä kun luulin että naudalla viitattiin naiseen.

Päivämäärä:   1.10.25 08:24:30

"Niin. Nauta on navetassa. Poissa silmistä.

Ja hoidettavana/ seurattavana seitsemänä päivänä viikossa sekä helposti 3000-4000 tuntia vuodessa

- Tämä :D

Onko sulla hevonenkin kotona sisällä? Vai tallissa "poissa silmistä"? Ei hitto tätä ajatuksenjuoksua joillain.

Ei niiden eläinten kanssa pakko ole samassa sängyssä nukkua tai edes saman katon alla asua.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   6.10.25 21:52:10

Ville ei vienyt morsiamia tilalleen eikä edes kotiinsa. Mitenkähän viikon viettävät että ois ees jotain tekemistä mikä viittais maajusseiluun.

Lähettäjä: Lcf 
Päivämäärä:   19.10.25 14:53:44

Vähän ihmetyttää tuo Aada/Ada? Reaktio ja pettymys kun hän oli treffeissä ensimmäisenä ja oli niin pettynyt kun ei ollutkaan mitään sen kummempaa.
Siis joo saa pettyä mutta kannattaako sitä sanoa tai sitten se että alkaa itkeä kun muut tulevat treffeiltä..

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   19.10.25 17:38:57

Ehkä heillä oli jo jotain juttua. Siksi draamaili

Lähettäjä: Lcf 
Päivämäärä:   19.10.25 17:59:51

"Ehkä heillä oli jo jotain juttua. Siksi draamaili"
Aika raskaalta vaikuttaa. Siis jo se miten pettynyt oli ekoihin treffeihinsä. Huh huh.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.