Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tinder: toivottavasti hymyilet paljon!

Lähettäjä: ärtsy 
Päivämäärä:   27.8.25 11:12:57

Deittipalvelut, muutkin kuin Tinder. Olenko ainoa jolla nousee verenpaine sellaisista profiileista missä miesten toive on tyyliä "tärkeintä on kaunis hymy ja positiivinen elämänasenne". Tai että "hymyilet paljon". "Et murehdi turhia".

Mulle tulee näistä väistämättä mieleen ne setämiehet jotka kommentoi että hei sun pitäis hymyillä enemmän. Tekis niin mieli sanoa, että kai se on siitä sun omasta käytöksestä kiinni hymyileekö nainen vai ei. Että jos sitä hymyä pitää erikseen ruinata niin sitten on jotain tehty vakavasti väärin.

Omissa kuvissa kyllä hymyilen kirkkaasti ja luonnostaan olenkin enimmäkseen iloinen. Oikean kumppanin kanssa nauran paljon ja olen hauskaa seuraa. Mutta silti ärsyttää jos tuollaiset toiveet on profiilissa ikään kuin tärkeimpänä vaatimuksena esillä. Mitähän noi miehet sit tuumaa kun heille kertoo että tässä on oltu pari vuotta saikulla masennuksen ja ahdistuksen takia? Ja että on ollut yhtä sun toistakin traumaa joiden takia ei todellakaan aina hymyilytä?

Onko joku joskus mätsännyt tällaisen miehen kanssa? Miten ne livenä toimi, alkoiko tulla kommenttia jos ei koko ajan ollut naama iloisessa virneessä?

Re: Tinder: toivottavasti hymyilet paljon!

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   27.8.25 11:14:55

Kyllähän noista tulee väistämättä mieleen että naisen tehtävä on olla iloinen koriste, jolle ei normaaleja inhimillisiä tunteita sallita.

Päivämäärä:   27.8.25 11:17:34

Sit vielä usein noi samat profiilit on sellaisia, että miehestä itsestään ei ole yhtään hymykuvaa, naama niin äreänä kuin olla voi. Katsovat kameraan sellaisella ilmeellä millä mä itse katsoisin naapurin lapsia, jos ne on tekemässä jotain ilkeää kepposta. Tai jos oisin kaatanu kahviin vanhaa maitoa ja vahingossa maistanu niin tulis varmaan samanlainen ilme kuvaan. Mutta nämä sankarit sitten listaa tärkeimpänä asiana että naisen pitää hymyillä :D

Lähettäjä: Ikihymy 
Päivämäärä:   27.8.25 11:21:15

No kyllä se mies epäilemättä tykkää silloin kun olet iloinen, naurat ja hymyilet, mutta jos et sitä tee, se ei tykkää. Ihana mies.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.8.25 11:24:19

En ymmärrä ongelmaa. Jotkut ihmiset ovat luonnostaan positiivisempia kuin toiset. Jos tykkää sellaisesta, miksi pitäisi tyytyä negatiiviseen?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.8.25 11:40:34

No kyllä itsekin toivon ennemmin hymyilevää miestä kuin kovin vakavaa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   27.8.25 11:44:02

En vastaisi noin yksinkertaiselle miehelle. Etsiköön kaltaistaan seuraa.

Joskus kauan sitten eräs ex sanoi ekalla deitillä, että 'haluan naisen, jolla ei ole ongelmia, koska itselläni on niin paljon ongelmia'. Olisi sen lauseen kuultuani kannattanut lähteä pois, ja säästyä siltäkin suhteelta.

Jos havaitsee red flagin, kannattaa juosta, eikä selitellä sitä itselleen parhain päin.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   27.8.25 11:46:14

Miksi vihaatte miehiä? Syy on kuitekin teissä itsessänne, ei miehissä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.8.25 11:50:38

Tavattiin exän kanssa töissä. Siellä oli kauhea kuhina ja pärjäsi parhaiten ol

Päivämäärä:   27.8.25 11:52:37

Olemalla iloinen ja hymyilevä. Se oli mun työminä. Kotona en hymyillyt koko ajan kun sitä teki töissä sen 8 tuntia. Mies valitti etten olekaan sellainen kuin annoin ymmärtää. Annoin sen sittemmin ymmärtää missä on ovi. Jos haluaa koko ajan hymyilevän kumppanin niin jää aika varmaan ilman.

Päivämäärä:   27.8.25 12:26:34

Kyllä toi omaankin korvaan kuulostaa siltä, että mies ei osaisi käsitellä niitä vaikeampia tunteita ja hetkiä.

Lähettäjä: yök 
Päivämäärä:   27.8.25 12:40:20

Keep on smiling all the time!! Jenkeissä ehkä normaalia.

Päivämäärä:   27.8.25 13:02:06

No siis just toi mua tässä ihmetyttää, että eikö mies tajua, että se naisen ilo ja positiivisuus ja hymyilyn määrä on pitkälti miehen käytöksestä ja toiminnasta kiinni? Jos siis nyt puhutaan parisuhdetilanteista. Parhaat miehet on niitä jotka saa mut nauramaan ja jotka tekee sellaisia asioita joista tulee iloiselle mielelle. Mutta toi että heti kärkeen sanotaan että se hymy on niinku joku vaatimus, että on PAKKO olla hymyilevä, nii tuntuu tosi oudolta.

Tuntuu jotenki creepyltä. Uhkaavalta. Että turpiin tulee jos et muista hymyillä tarpeeksi.

Lähettäjä: Hinni 
Päivämäärä:   27.8.25 13:21:01

Mun exä arvosteli mun ilmeitä ja eleitä ja äänensävyjä.
Ilmeisesti en ollut tarpeeksi sitä ja tätä.
Ite oli aina niin vihaisen näköinen junttura mutta ilmeisesti mun olisi pitänyt vaan koko ajan hymyillä siinä rinnalla.

Lähettäjä: myy 
Päivämäärä:   27.8.25 13:55:27

Totaalinen red flag!!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.8.25 14:16:48

Tuo aloituksen "hymyilethän paljon" on mielestäni outo, mutta sen ymmärrän mainiosti, että toivotaan kumppanilt positiivista elämänasennetta, enkä näe siinä mitään pahaa. Toki jokaisella on omat ristinsä ja murheensa (mikä on ihan selvää), mutta sellainen tietty uteliaisuus ja iloinen luonne on asia, jota minä arvostaisin kumppanissa kovasti. Negatiivisuus synnyttää negatiivisuutta, positiivisuus positiivisuutta.

En seurustelisi sellaisen henkilön kanssa, jonka asenne olisi aina negatiivinen tai joka ei osaisi iloita pienistäkin jutuista. Ei se positiivinen suhtautuminen elämään tarkoita sitä, etteikö voisi joskus olla murheitakin.

Päivämäärä:   27.8.25 14:19:26

En hymyile ja ei jatkoon tuollaiset käskyttäjät !

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.8.25 14:20:36

Olen niiiiiin onnellinen että löysin ihanan miehen ja sain poistaa Tinderin.
Eikä muuten löytynyt Tinderistä, vaikkakin molemmat siellä oltiin.

Päivämäärä:   27.8.25 14:21:39

Miehet eivät itsekään hymyile juuri koskaan ja monet näyttää deitti ilmon kuvassa psykoottiselta sarjamurhaajalta...

Päivämäärä:   27.8.25 14:26:47

Ja luojan kiitos oma mies jaksaa ilahtua pienistäkin asioista - ihan vaikka siitä, että saa hyvän juuston kaupasta alennettuun hintaan, parvekkeelle on kasvanut uusia kurkkuja tai citykanin poikasista pihalla. Kyky nähdä kivoja juttuja ympärillä on joidenkin ihmisten perusluonteeseen sidottu, negatiivisesti ajatteleva olisi nähnyt nämäkin asiat toisin "just nytkö on juusto alennuksessa kun meillä on sitä ennestään, tietysti!", "On noiden kasvienkin hoidossa hirveä homma, koko ajan pitää kastella!" tai "Ja taas lisää citykaneja, syö taas kaikki pensaat ja kasvit pihalta!". Joo, huomattavasti mieluummin olen sen ihmisen kanssa, jonka ensimmäinen ajatus näistä on vain positiivinen.

Positiivisena pidän itseänikin ja suhtaudun maailmaan mielenkiinnolla ja positiivisella uteliaisuudella. Onneksi mies on ihan samaa maata, mitään mölliä en katselisikaan.

Lähettäjä: Ava 
Päivämäärä:   27.8.25 15:30:14

Iloisuus on positiivinen piirre ihmisessä. Ällö sanoikin, ettei positiivinen asenne tarkoita sitä, etteikö saisi kokea myös negatiivisia tunteita, kunhan perusmielentilaltaan näkee asiat valoisina. Sellaista jatkuvassa negaatiossa rypevää nega-Ninaa kukaa ei varmasti seuraansa halua.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   27.8.25 16:11:35

Olen itse tavannut paljonkin ihmisiä, joiden perusilme on nyrpeä ja elämän asenne negatiivinen.

En siis itse tulkitse ”hymyilet paljon” toivetta mitenkään negatiivisena. Tulkitsen sen nimenomaan niin, että etsitään sitä peruspositiivista ihmistä, joka osaa hymyillä ja hymyileekin paljon. Iloisen ihmisen kanssa on vaan niin paljon mukavampi olla.
Ei se tarkoita etteikö negatiivisia tunteita saisi esittää.

Se on eri asia, jos täysin vieraalle ihmiselle sanotaan ”hymyilisit enemmän”. Sellainen ärsyttää koska ei toisten tarvitse hymyillä muiden takia. Mutta jos parisuhdetta etsitään, silloin voi etsiä ihmistä joka hymyilee erityisen paljon.

Päivämäärä:   27.8.25 16:51:53

Nii no mä mietin että jos sitä positiivisuutta haluaa tuoda esille, niin voihan ITSESTÄÄN sanoa, että positiivinen elämänasenne ja nauran paljon. Sellaisia profiileja näkee myös eikä niistä tule mitenkään outo olo. Mutta jotenkin se että se on niinku eka asia toivomuslistalla toisesta ihmisestä tuntuu jotenkin kummalta. En mä tiedä ehkä mä oon vähän allergisoitunu tolle kun omassa vaikeassa elämäntilanteessa törmäs näihin positiivisuus-hihhuleihin, jotka kommentoi välillä hyvinkin loukkaavasti tilanteita mihin mikään tekohymy ei todellakaan auttanut.

Mä otan mieluummin miehen, joka osaa oikeasti naurattaa ja ilahduttaa mua eikä sellaista joka hoputtaa että no nii, hymyiles nyt oikein leveästi nii tulee positiivinen päivä! Nyt ei ollu riittävästi hymyä, et oo tarpeeks hyvä.

Lähettäjä: Kaino 
Päivämäärä:   27.8.25 16:58:32

Mulla resting bitch face ja olen vielä susirumakin joten perusilme mulla sellainen että voisin murhata jokaisen vastaantulijan. Tuo ilme mulla on erityisesti kun mietin jotain ja mähän funtsin paljon asioita.

Sit esim töissä palautteet on kuitenkin että olen mukava, iloinen, hyvä ja piristävä lisä tiimiin. Ja kieltämättä mä oon vähän pellekin ja se joka nauraa tyhmillekin jutuille, joita myös itse lohkaisee. Jonkun kanssa kun oikein huumorintaju osuu yksiin niin olen melko hulvatontakin seuraa. Mut nää kaikki tarvii oikeanlaisen ihmisen/porukan seuraksi (tai että olen yksin).

Mulla siis naama näyttää että olen negatiivinen, mutta luonne on positiivinen. Ikinä en vastaisi tuollaiseen missä olisi että "hymyilet paljon" koska mistä hitosta mä voin etukäteen tietää, että hymyilenkö mä just ton tyypin seurassa vai en.

Päivämäärä:   27.8.25 17:07:28

Kaino: just toi, mua alkais varmaan jännittää että hymyilenköhän mä ny varmasti tarpeeksi ja oisko pitäny nauraa kovempaa vitsille. Ja miten sellaiselle tyypille sit sanotaan että tänään on huono päivä ja pska olo.

Mut hyvä tietää etten oo ainoo jolle toi särähtää korvaan

Päivämäärä:   27.8.25 17:21:31

Minä vitsailen ja nauran paljon ja saan usein muutkin nauramaan. Silti olen pessimistinen, jopa kyyninen ja yleisesti kaikkeen lähtökohtaisesti negatiivisesti suhtautuva ihminen. En ikinä vastaisi tuollaiseen ilmoitukseen, koska tajuan, ettei siinä haeta mitään hymyilijää vaan ihmistä, jonka elämänasenne on positiivinen ja eteen tulevat asiat ovat mahdollisuuksia eivätkä uhkia.

Päivämäärä:   27.8.25 17:28:51

Mielestäni tuossa pyynnöstä ei ole mitään vikaa. Seurustelen ruotsalaisen miehen kanssa, jonka mielestä hymyni on yksi parhaista asioista minussa. Eikä minulla ole mitkään Turkista haetut tekohampaat vaan ihan omat, jotka eivät ole täydelliset.

Suomalaisessa kulttuurissa tällainenkin asia voi näköjään olla red flag vaikka pieni hymyily ja positiivisuus on yleensä myös omaksi eduksi. Voisin kuvitella että ko. kirjoittaja etsii positiivista seuraa ja pitää hymyilyä suuressa arvossa. En itsekkään haluaisi treffeille Jörö-Jukan kanssa.

Mitä sinne Tinderiin sitten saa enää nykyään kirjoittaa?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.8.25 18:52:52

Positiivisen asenteen kanssa mukavampi viettää aikaa kuin sellaisen joka valittaa ja on hapan kaiken aikaa kaikesta

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   27.8.25 18:58:50

Kyllä. Minulla saa veren kiehumaan. Esimerkiksi yksi mies kirjoitti näin: Olen aktiivinen, urheilullinen, seurallinen, positiivinen sekä odotan näitä ominaisuuksia myös sinulta. Tai sitten: Minulla on elämän perusasiat kunnossa, toivottavasti myös sinulla on.

Siis ihan oikeasti itse en haluaisi lähteä treffeille ja heti miettiä mitä vastata näihin haastattelukysumyksiin sekä olenko tarpeeksi hyvä. Hell no.

Päivämäärä:   27.8.25 19:04:32

Niin, jokaisella saa olla omat toiveet kumppanilleen. Varmaan sinullakin on? Nuo luettelemasi kertovat ihan tavallisesta elämänhallinnasta ja yleisesti ottaen kumppanilta vaaditaan ihan normaalisti suhteessa tällaista.

Tuskin kukaan kertoo etsivänsä elämäntapatyötöntä, ylipainoista alkoholistiakaan? Tuo on vaan tapa mainita, että toivoo toisenkin olevan elämänsyrjässä kiinni, ei niitä kannata minään haastatteluna ottaa. Jos sinulla on palikat kasassa, sovit mainiosti. Mitään ihmeitä ei vaadita.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.8.25 19:05:20

Niin, oletko tosissasi? Mitään kriteereitäkö ei saa parisuhteessa olla?

Lähettäjä: hwhw 
Päivämäärä:   27.8.25 19:05:38

"Olen aktiivinen, urheilullinen, seurallinen, positiivinen sekä odotan näitä ominaisuuksia myös sinulta. Tai sitten: Minulla on elämän perusasiat kunnossa, toivottavasti myös sinulla on."

Yleensä nämä miehet ovat kaikkea muuta kuin aktiivisia, urheilullisia, seurallisia ja positiivisia eikä heillä todellakaan ole elämän perusasiat kunnossa.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   27.8.25 20:56:31

Etsii hieman yksinkertaista naista, joka ymmärtää pitää jalkoja aina tarvittaessa auki, eikä vaadi mitään. SMILE!

Päivämäärä:   27.8.25 21:07:59

Niin: mäkään en tykkää noista. Ja siis mulla on tällä hetkellä kaikki ihan ok, on työt sun muut mutta silti mua jotenkin riepoo sellainen arvomaailma mikä jotenkin vihjaa että vaikea elämäntilanne olisi nounou. En tosiaankaan jaksanut olla "seurallinen, aktiivinen, positiivinen" silloin kun olin sairas. Eli jos tämmöisen kanssa pariutuu niin sitten ei auta kuin toivoa ettei elämässä ikinä tapahdu mitään ikävää minkä takia oma jaksaminen olisi vähissä...

Saa olla kriteereitä, mutta noi on musta sellaisia mitkä vihjaa että ainoastaan täydelline ja virheetön kelpaa. että mitään ikävää ei koskaan saisi olla elämässä ja aina pitäisi olla menestynyt kaikessa. Se mun pointti on kai siinä, että noi profiilien tekstit on tosi lyhyitä, niin miksi pitää valikoida tämmöisiä asioita siihen?

Mieluummin svaippaan oikealle sellaisia jotka kertoo harrastuksistaan, arvoistaan, lempijutuistaan, haaveista loppuelämän suhteen jne. Niiden pohjalta tietää paremmin onko sopiva ehdokas vai ei. Mut tommoinen "olethan sit aktiivinen ku piriä vetänyt duracell pupu 24/7" on jotenkin korneja.

Ja sitä paitsi ne "liikunnallinen" ja "itsestään huolta pitävä" tarkoittaa sitä ettei mies siedä mitään muuta kuin alipainoisia. Mä siis oikeasti olen semmoinen, siis vähän päälle 50kg ja yli 170cm joten olen just sellainen "liikunnallinen". Mutta ketuttaa tommoinen asenne niin paljon etten viitsi tykätä tollaisista profiileista. Mitä jos mä vaikka sairastun johonkin tautiin minkä takia paino nouseekin? Sitten ei varmaan enää kelpaakaan...

Päivämäärä:   27.8.25 21:10:55

Ärtsy, sinä nyt ylianalysoit lyhyttä tekstinpätkää, joka ei oikeastaan kerro ihmisestä tai hänen luonteestaan mitään. Ylianalysoijat ovat oikeasti aika raskas ihmisryhmä, kun jokaista sanaa puidaan joka kantilta,väännellään ja käännellään,vaikka oikeastaan toinen ei sillä mitään syvällisempää tarkoittanut. Kunhan toivoi tyyppiä, josta saa vaikka seuraa kävelylle tai joka osaa hoitaa omat asiansa.

Päivämäärä:   27.8.25 21:56:30

Ärtsy on ihan oikeassa, noin se menee. Kertoo ihmisen arvoista edellä mainitut.

Päivämäärä:   28.8.25 06:35:24

Ällö: noi profiilitekstit on niin lyhyitä, että joka sanaan on kiinnitettävä huomiota. Siis ku se pointtihan on just se, että siihen profiiliin laittaa hyvin pienellä sallitulla merkkimäärällä ne kaikkein tärkeimmät asiat. Niin miks sitten laittaa just tuommoisia? Kyllä mä ite säädän profiilin tekstit niin että siinä ois ne olennaisimmat asiat mitä seurustelukumppanin pitäis musta tietää, kuten vaikka se että on eläimiä, niin että allergiset ihmiset näkee heti sen tiedon.

Mut en mä ala sinne listaamaan että hei sun pitää olla aina rohkea ja vahva ja aina valmiina seksiin ja virheetön kaikessa. Kun se ois silleen niinku sama asia että jos joku haluaa että pitää "hymyillä" niin kai sit voi yhtä lailla vaatia että pitää olla "vahva" (eli et saa ikinä olla millään lailla heikko, muuten et kelpaa). Ihan yhtä outoa on toivoa että nainen hymyilisi paljon. Tottakai hyvälle kumppanille hymyillään mutta ei sitä etukäteen voi vaatia että hymyile nyt tai et pääse edes treffeille.

Lähettäjä: Pistaasi 
Päivämäärä:   28.8.25 06:37:26

Lähettäjä: —
Päivämäärä: 27.8.25 16:11:35

Olen itse tavannut paljonkin ihmisiä, joiden perusilme on nyrpeä ja elämän asenne negatiivinen.

En siis itse tulkitse ”hymyilet paljon” toivetta mitenkään negatiivisena. Tulkitsen sen nimenomaan niin, että etsitään sitä peruspositiivista ihmistä, joka osaa hymyillä ja hymyileekin paljon. Iloisen ihmisen kanssa on vaan niin paljon mukavampi olla.
Ei se tarkoita etteikö negatiivisia tunteita saisi esittää.
Se on eri asia, jos täysin vieraalle ihmiselle sanotaan ”hymyilisit enemmän”. Sellainen ärsyttää koska ei toisten tarvitse hymyillä muiden takia. Mutta jos parisuhdetta etsitään, silloin voi etsiä ihmistä joka hymyilee erityisen paljon.

Just tämä sama tuli minullekin mieleen!

Päivämäärä:   28.8.25 08:13:04

"Mieluummin svaippaan oikealle sellaisia jotka kertoo harrastuksistaan, arvoistaan, lempijutuistaan, haaveista loppuelämän suhteen jne. Niiden pohjalta tietää paremmin onko sopiva ehdokas vai ei."
Ja nämä jututhan ei sitten ikinä muutu? :DD

Päivämäärä:   28.8.25 08:19:53

- : ei vaan silloin se mies kertoo siitä, millainen ihminen se on. Eikä siitä miten naisen pitäis käyttäytyä. Siinä on iso ero että kertoo että hei tämmöiset asiat on mulle elämässä tärkeitä kui että sanoo että hei, sun pitää hymyillä mun seurassa.

Päivämäärä:   28.8.25 08:24:38

"- : ei vaan silloin se mies kertoo siitä, millainen ihminen se on."
Kunnes tulee joku sairaus tau tapahtuu jotain muuta, mikä muuttaa niitä. Jolloin sinä ilmeisesti heivaat hänet samantien pihalle.

Päivämäärä:   28.8.25 08:28:30

- : ei kun se ero on siinä, kertooko ihminen itsestään vai esittääkö vaatimuksia siitä miten toisen ihmisen pitää käyttäytyä. Mäki laitan sit että ethän koskaan itke, en tykkää negatiivisista miehistä. Ihan sama asia ku sanoa naisesta että tykkään että hymyilet ja olet positiivinen.

Lähettäjä: yesyes 
Päivämäärä:   28.8.25 08:44:34

"Niin: mäkään en tykkää noista. Ja siis mulla on tällä hetkellä kaikki ihan ok, on työt sun muut mutta silti mua jotenkin riepoo sellainen arvomaailma mikä jotenkin vihjaa että vaikea elämäntilanne olisi nounou. En tosiaankaan jaksanut olla "seurallinen, aktiivinen, positiivinen" silloin kun olin sairas. Eli jos tämmöisen kanssa pariutuu niin sitten ei auta kuin toivoa ettei elämässä ikinä tapahdu mitään ikävää minkä takia oma jaksaminen olisi vähissä..."

Aivan eri asia lähteä tutustumaan romanttisessa mielessä ihmiseen, joka on todella vaikeassa elämäntilanteessa, vakavasti sairas tms. kuin seisoa rakkaansa rinnalla, kun ollaan jo parisuhteessa ja jotain sattuu.

Päivämäärä:   28.8.25 09:10:47

Niin mitä sinne Tinderiin saa enää kirjoittaa?? Aloittaja nyt niitä esimerkkejä kehiin !

Päivämäärä:   28.8.25 09:10:52

yesyes: kai se sit kertoo ajatusmaailmasta. Mulle ei ole ollu mikään ongelma jos mies on työttömänä tai saikulla. Kumpikin nykyisin niin yleisiä juttuja etten ala arvostelemaan ihmisiä sillä perusteella. Se ei kerro siitä ihmisestä itsestään mitään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.