Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä vatsa toimimaan heti aamulla?

Lähettäjä: Me 
Päivämäärä:   26.8.25 21:19:54

Miten saisi vatsan toimimaan heti herättyä?

Olisi mahtava arjen helpotus. Nykyään arkisin wc kutsuu noin klo 9 juotuani kahvin, työpaikalla.
Joskus töissä ei ehdi vessaan ja sitten vatsan rytmi on tietenkin sekaisin ja kiusallinen olo itsellä.

Kahvin juontia en haluaisi aikaistaa tai lisätä määrää.

Re: Millä vatsa toimimaan heti aamulla?

Lähettäjä: Siis 
Päivämäärä:   26.8.25 21:23:12

Niitä on apteekista sellaisia droppia että ruikulille menee ja vaarassa on mennä housuun.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.8.25 21:26:14

visibliniä joka aamu (ja miksei iltaisinkin)

Päivämäärä:   26.8.25 21:26:26

Nojoo, mutta ei oo kyse yksittäisen päivän tarpeesta, vaan että vatsa osaisi toimia nykyistä 2h aikaisemmin luonnostaan.

Päivämäärä:   26.8.25 21:26:29

Siis miksi ihmeessä et voi vetää sitä kahvia kotona? Niin minä teen ja aina toimii vatsa aamuisin kotona. En en ikinä käynyt isommalla hädällä julkisissa paikoissa, työpaikoilla tmv.

Päivämäärä:   26.8.25 21:27:43

Kahvin juonti suositellaan vasta lähempänä klo 9 adenosiinireseptorien luonnollisen toiminnan vuoksi (kerran kk migreeni, hyödynnän tätä sen hoidossa myös). Tämä siis auttaa vireystilan kanssa koko vuorokauden

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   26.8.25 21:28:30

Vatsa toimii aamulla aina jos olen syönyt banaania edellisenä päivänä. Myös perus ruisleipä yleensä tekee saman.

Lähettäjä: BB 
Päivämäärä:   26.8.25 21:36:34

Mulla sama probleema, en ole löytänyt ongelmaan ratkaisua vaikka aloin heräämään jo klo 05 että kroppa saisi kunnolla herätä.....numero kakkosta en tee missään julkisessa paikassa.

Päivämäärä:   26.8.25 21:40:38

Ota illalla rautatabletti.

Lähettäjä: Choko 
Päivämäärä:   26.8.25 21:44:39

Visiblinistä täytyy sanoa, että sitä EI saa käyttää iltaisin- voi aiheuttaa suolistotukoksen. Sopii aamulla ja päivällä käytettäväksi. Banaani myös tunnetaan ruokana joka kovettaa vatsaa - niitä illalla kannattaisi välttää. Iltaan kuitupitoista ruokaa.

Illalla aamua varten 5 luumua likoamaan jääkaappiin 4dl vettä ja aamulla lämmittää vähän mikrossa, juo veden luumuineen päivineen - auttaa mahaa kummasti toimimaan.

Lähettäjä: Kicke 
Päivämäärä:   26.8.25 21:50:34

Kahvia ja tupakkaa.
Toimii!

Lähettäjä: Choko 
Päivämäärä:   26.8.25 21:50:53

Ja luumulitkulle kannattaa antaa aikaa ainakin viikko, joka aamu

Päivämäärä:   26.8.25 21:51:47

Choko, meinaatko siis että se luumumehu ehtisi heti vaikuttaa?
Mulla ei missään nimessä ole ummetusta, mutta vatsa tosiaan alkaa olla valmis vasta kun saa liikettä aamiaisen (puuro) jälkeen ja stressi alkaa kohota.

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   26.8.25 22:09:46

Heräät aamulla tarpeeksi aikaisin ja käyt hölkällä. Siitä lämpimään suihkuun ja kun lihakset rentoutuu, niin sen jälkeen voit todeta, että suihku meni aika lailla hukkaan.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   26.8.25 22:26:24

ainiin ja joillakin auttaa magnesiumin syönti. ja luumut. rusinatkin.

Lähettäjä: rir 
Päivämäärä:   26.8.25 22:32:16

Minulla kahvi on ainoa joka auttaa migreeniin auravaiheessa. Kohtauslääkettä ei saa ottaa ennen päänsärkyvaihetta, joten kahvilla ja parasetamolilla olen pärjännyt jo vuodesta 2012. Kohtauslääke on silti varmuuden vuoksi, mutta turhaan.

Minulla maha toimii kahvin avulla aamuisin. Eli jos haluat saada mahan toimimaan, niin aikaista sitä kahvinjuontia, jos se kerran toimii ja on suurempi ongelma. Jos taas et halua aikaistaa kahvinjuontia koska X ja Y, niin silloin et sitä tee, etkä myöskään valita siitä, että maha toimii vasta työpaikalla.

Lähettäjä: Ähönen 
Päivämäärä:   26.8.25 23:20:22

Mulla kahvinkeittimen kanssa iso lasi vettä auttaa.

Lähettäjä: Ähönen 
Päivämäärä:   26.8.25 23:20:46

Siis KAHVIN kanssa:D

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.8.25 03:04:24

Ei ole antaa mitään vinkkejä, mutta oikeasti, se on kyllä ihanaa jos vatsa toimii ns. kellonlyömällä. Minä pääsen aamusta riippumatta toimittamaan asiat heti herättyäni tai 5-10min sisällä. Todella helppoa retkeillessä, töissä tai missä vaan. Ruokavalio on melko lailla "normaali", ei erityisen terveellinen mutta ei kai erityisen epäterveellinenkään.

Vedenjuonti ja riittävät kuidut varmasti tärkeää. Luonnollisia apukeinoja (kuten luumuja) suosittelisin keinotekoisten sijaan. Kuitulisää tarvittaessa ruokavalioon ihan luonnollisesti vaikkapa luotettavilla chian- tai pellavansiemenillä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.