Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tekisit tilanteessani?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   26.8.25 08:41:46

Mitä tekisit tässä tilanteessa?
Huomasin kesäpaikassa, että isoisäni vanha kello on siellä lojumassa. Tunnistin että kello on arvokas. Kysyin asiasta mummolta, joka sanoi, että kellolla ei ole mitään arvoa: ei tunne- eikä rahallista arvoa. Kun isoisäni kuoli, en saanut mitään muistoa hänestä, siskoni taas sai valita haluamansa arvotaulut jne. Lisäksi sisko on saanut asua ilmaiseksi isoisän asunnossa (tosin maksanut vastikkeet) yli 20 vuotta ja käyttää suvun kesämökkiä ilmaiseksi. Minä en ole saanut mitään tällaista.

Tiedän, että olisi väärin ottaa kello sieltä. Toisaalta siellä käy kaiken maailman porukka ja olen huolissani, että joku muu vie kellon mennessään. Isoäiti voi myös hyvin antaa sen jollekin (mutta jostain syystä ei minulle).

Mitä tekisitte tilanteessani? Puhuminen on turhaa, siihen isoäiti ei kykene. Perimiskaaressa ei ole enää muita elossa kuin minä ja siskoni, eli perisimme kellon sitten aikanaan jos se on vielä tallella. Minulle sillä olisi sitä tunnearvoakin, muistan kuinka ylpeänä pappa sitä aina minulle esitteli.

Re: Mitä tekisit tilanteessani?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.8.25 08:48:13

Puhutaanko nyt jostain rannekellosta vai kunnon kaappikellosta? Eka on helppo nyysiä eikä sen puuttumista heti edes huomata, jälkimmäisen kanssa on vähän toinen tilanne.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.8.25 08:50:59

Siis miksei isoäitisi halua antaa kelloa, jos sanot, että haluat muiston isoisästäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.8.25 08:53:28

"Isoäiti voi myös hyvin antaa sen jollekin (mutta jostain syystä ei minulle)."

Jos kuolinpesää hallinnoiva isoäitisi ei halua kelloa sinulle antaa, tuskin voit tehdä mitään. Yritä ostaa se pikkusummalla jos se on sinulle tärkeä ja muut eivät näe sillä arvoa.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   26.8.25 08:54:04

Rannekello kyseessä.
En tosiaankaan tiedä miksi isoäiti ei voi antaa minulle mitään, siskoni tosiaan sai esimerkiksi arvotauluista valita mitkä halusi ja muutenkin kysyi jos haluaa kalusteita jne. Huvittavinta tässä on se, että isoäiti aina muistaa kertoa kuinka epäreilu hänen äitinsä oli ja miten tasapuolinen hän on!

En nyt kuitenkaan ole mikään varas, eli en haluaisi ottaa kelloa luvatta. Toisaalta hirvittää sekin jos kymmenien tuhansien kello lojuu siellä miten sattuu, en ihmettel vaikka isoäiti heittäisi sen pois siivouspuuskassa, laittaisi kirpparikassiin tms

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   26.8.25 09:03:54

Kysy isoäidiltä kelloa. Muistuta suoraan siskosi saamista tauluista, jos isoäiti ei haluaisi antaa tätäkään.

Vielä tärkeämpää: älä siirrä epäreiluuden ja suosimisen perinnettä eteenpäin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   26.8.25 09:14:37

Kysyisin mummolta että kun sisko sai taulun yms niin saisinko minä tämän kellon papasta muistoksi kun en ole saanut mitään.
Todella rumaa tuollainen suosiminen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.