Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hormonikierukka vai e-pillerit?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   26.8.25 06:13:06

Lue ensin loppuun, ennen kuin kommentoit, kiitos.

- Mulla on endometrioosi, joten PAKKO käyttää jotain hormonaalista ehkäisyä, joka pitää endommetrioosin kurissa.

- Viimeiset 1,5 vuotta on ollut e-pillerit käytössä ja ne sopivat muuten hyvin, kuukautiset jäivät kokonaan pois (syön tauotta tuon endon takia) eikä mitään muita haittavaikutuksia ole, kuin haluttomuus. Tämä raastaa.

- Tiedän, että mun on pakko käyttää jotain ehkäisyä, sillä jos olen ilman mitään, endo pahenee heti ja kivut kasvaa potenssiin 10. Olen tämän nyt pari kertaa jo todennut vuosien aikana. Kuitenkaan terveydenhuollossa eivät lähde endoa enempää leikkaamaan / tutkimaan, koska pillerit auttavat.

- En ole koskaan käyttänyt hormonikierukkaa, ainoastaan näitä e-pillereitä (joista vihdoin löytyi vähiten sivuvaikutuksia aiheuttava), ja joskus oli hetken e-rengas käytössä, en oikein tykännyt siitä, tai siis se oli hankala kun piti aika seksin ajaksi ottaa pois.

- Sinä, jolla on kokemusta sekä e-pillereistä että hormonikierukasta: kannattaa h-kierukkaa kokeilla? Auttoiko se haluttomuuteen?

- Nimittäin tiedän, että ilman mitään hormonaalista ehkäisyä mulla on paljon enemmän haluja ja kostun helposti. Nyt ei ole kuin muisto vain. :D En haluaisi reilu 3-kymppisenä olla täysin haluton, kun on hyvä parisuhde jne.

Re: Hormonikierukka vai e-pillerit?

Lähettäjä: Asdfgh 
Päivämäärä:   26.8.25 07:00:20

Mulla ei ole endoa, mutta Kyleena ollut nyt jo 7 vuotta. Sama kierukka edelleen, en oo köynyt vaihdattamassa tai poistamassa kun ei ole ollut tarvetta. Kuukautiset olleet poissa koko tuon ajan.
Pillereillä oli mielestäni voimakkaampia sivuoireita ja haluttomuutta, tämän kans paljon tasaisempaa. Tykkään huolettomuudesta kun ei tarvi muistaa popsia eikä vuotoja ole. Pillereillä oli myös enemmän migreenikohtauksia kuin Kyleenalla.
Haluttomuuteen en osaa sanoa, oon tyytyväinen meidän aktiiviseen s-elämään. Aina ei tietenkään haluta mutta kyllä mies mut saa innostumaan, liukkaria tarpeen mukaan joskus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.8.25 07:20:06

En haluaisi itse mitään kierukkaa..olen myös.endo ongelmainen ja siksi syönyt yli 10v eri pillereitä. Tuhosivat halut kyllä siinä sivussa

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   26.8.25 07:28:11

Ei mennyt halut pillereillä, mutta kierukalla kyllä. Ei poistanut pillerit menkkoja, kierukka kyllä. Yksilöllisiä nämä jutut...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.