Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sanoin ei, sisko suuttui

Lähettäjä: Huono tytär 
Päivämäärä:   25.8.25 18:20:00

Sisko oli ostanut isälle isän rahoilla riistakameran pihalle, isä 84v ei ollut sitä toivonut. Sisko sanoi, että eläinten tarkkailuun, kun hän perheineen pari kolme kertaa vuodessa käy isällä.
Sisko sanoi, että minähän voisin lataa puhelimeeni sovelluksen ja pitää samalla isää vähän silmällä.
Minä sanoin ei ja sisko suuttui.
Riitahan siitä sitten syntyi ja minä lähdin kotiini.

Olenko nyt ihan paska ihminen, kun en suostu isää vahtimaan? Minä jo siivoan siellä parin viikon välein, leikkaan nurmikot, pesen matot, hoidan isän pankkiasiat jne. Sisko käy sen muutaman kerran vuodessa ja silloin tekee jotain kotitöitä, kun on yleensä noin viikon verran siellä.

Olen muutenkin liian kiltti ja tunnen helposti syyllisyyttä, kuten tunnen nytkin.

Re: Sanoin ei, sisko suuttui

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.25 18:22:22

"Olenko nyt ihan paska ihminen, kun en suostu isää vahtimaan?"

No et tietenkään. Liekö laillistakaan.

Päivämäärä:   25.8.25 18:25:49

Kirjoititko vastikään hullusta siskostasi ja dippikastikkeista tänne?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   25.8.25 18:26:10

No tarviiko isä peräänkatsomista ? Jos ei muistisairauden pelkoa niin miksi seurats ....

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   25.8.25 18:44:21

Kuulostaa kyllä että vähintäänkin laillisen rajoilla liikutaan. Itse en missään nimessä lähtisi noin epämääräiseen toimintaan mukaan, vaikka tarkoitus olisi kuinka hyvä.

Päivämäärä:   25.8.25 18:45:58

. En ole mistään dipeistä tänne koskaan laittanut.

Ei ole diagnosoitu mitään muistisairautta, mutta kyllähän hänellä sairauksia on ja hienoa olisikin, jos jollain olisi häntä koko ajan aikaa seurata ruudun välityksellä. Sisko nyt vaan päätti, että se joku olen minä. Suostuisitko Minä vaan itse tuohon?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.8.25 18:47:47

Isän pitää tietenkin tietää kamerasta.
Se on rikos jos toista salakuvataan.

Sitten on näitä rajatapauksia jossa dementikko asuu kotona eikä enää voi antaa suostumusta.

Siskolla on varmaan elämä muualla ja huoli isästä. Onko haaste katsoa kamera vaikka kerran päivässä? Näkisi makaako vaikka hangessa... Ei ainakaan eläimet pääsisi syömään.

Päivämäärä:   25.8.25 18:58:34

Miksei se sisko itse sitä kameraa sitten katsele kerran sellaisen hommasi ja on kai hänelläkin kännykkä? Ja siis onko se ulkona vai missä?

Päivämäärä:   25.8.25 19:08:58

Kamera on ulkona, omakotitalon seinässä.
Isä on kamerasta tietoinen, mutta ehkä ei hänen vahtimisesta ,en tiedä mitä ovat puhuneet.

Joo näkeehän kamerasta, jos juuri sen eteen sattuu tuupertumaan..

Siskolla on perhe, joten minulla perheettömänä on tietysti kaikki aika maailmassa aamusta iltaan seurata sitä kameraa. Ehkä pitää myös yöllä nousta tarkistamaan mitä näkyy.

Päivämäärä:   25.8.25 19:24:21

En ymmärrä mitä hyötyä tuollaisesta ylipäänsä on.

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   25.8.25 19:26:56

Asuuko sisko kauempana? Vaikka asuisi, hän voi yhtä lailla katsoa kameraa etänä ja ilmoittaa huolesta lähempänä asuvalle. Jos siis seuranta on isälle ok.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   25.8.25 19:29:26

Siskosi ostaa isän rahoilla riistakameran jota isä ei halua, ja jonka tunkee isänpihaan?? Siis mitä mä luin? Onko isänne holhouksen alla? Jos mun sisko tekisi noin niin ensiksikin sais maksaa itse kameransa, ja toiseksi isän pihalle sitä ei ilmanisän suostumusta laiteta. Nyt ryhtiä, aloittaja.

Lähettäjä: dumari 
Päivämäärä:   25.8.25 19:32:27

No jos on nimenomaan väitetty että kyse on eläinten tarkkailusta mutta tosiasiallinen tarkoitus on vahtia isää, niin silloinhan kyse ei ole ainoastaan salakatselusta vaan tarkoituksellisesta erehdyttämisestä sen mahdollistamiseksi.

Päivämäärä:   25.8.25 19:34:18

Kyllä hän on isän suostumuksen saanut. Mihin minä ryhtiä tässä tarvitsen? Isä ei ole holhouksen alainen eikä minulla ole valtaa hänen taloon saati rahoihin.

Sisko asuu kaukana, Euroopassa kyllä.

Lähettäjä: no niin 
Päivämäärä:   25.8.25 20:48:39

Sisko on ajatellut hyvää, ja hänellä on huoli isänne hyvinvoinnista. Näkeehän siitä jos päivän rutiinit sujuvat, jotta tietää huolestua jos liikettä ei ole. Ei nyt toisaalta olisi iso vaiva tuon ikäiselle tehdä päivittäinen tarkistussoitto miten on päivä mennyt. Aika kova ikä asua yksin.

Puhumallahan nuo selviää, ei tänne kirjoittelemalla.

Päivämäärä:   25.8.25 21:54:48

Juu kyllä sisko soittaa isälle noin kerran kuukaudessa, jos ehtii. Minä käyn siellä siivoamassa noin kerran viikossa, eli minähän tässä se laiska ja itsekäs olen ja sisko ajattelee pelkkää hyvää.

Lisäksi lapsuuteni oli paska, isä käytti paljon fyysistä väkivaltaa. Pahin minkä muistan oli siskon ratsastusraipalla hakkaaminen, kun makasin jo maassa. Olin ala-asteikäinen. Viimeisen kerran kävi käsiksi, kun olin 17v. Ja silti minä itsekäs paska kannan isästä huolta ja vastuuta! Joten mene sinä No niin jonnekin muualle pyhistelemään!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.