Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nihilisti exä-isä

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   25.8.25 17:35:02

Voi ristus anna mun taas kaikki kestää...
Pojan 16v puhelin hajosi muutama päivä ennen amiksen alkua ( oli justiin sinä päivänä menossa isälleen, on siellä joka toinen vk). Olin huolissani, että pitäähän se asia saada kuntoon/uusi puhelin tms että ainakin näkee Wilman, voi maksaa bussimatkat ym.
No, poika tuli viikon päästä, mitään ei ollut tapahtunut. Isänsä kuulemma aikoo korjata rikkinäisen näytön itse, oli tilannut jostain korjauspakkauksen. No ok jos näin haluaa toimia. Itse olin sitä mieltä että ostan pojalle uuden puhelimen. Ei halunnut, kun on kallis ja korjaussetti on kuitenkin tulossa.
Seuraavalla viikolla poika tuli taas luokseni, ilman puhelinta kun se setti Temusta tms ei ollut vielä tullut. Käytiin sitten viimein ostamassa se uusi puhelin, n. 370€, jonka minä tietysti maksoin, kun kyllähän se oikeasti pitää olla. Ei olisi tullut mieleenkään pojalta rahoja siihen pyytää!
Nyt n. kk päästä isänsä on saanut sen vanhan viimein korjattua, ja on pojan tililtä veloittanut 85€ siitä hyvästä kun korjasi sen vanhan puhelimen... Poika on hyvin säästäväinen, lahjarahat ym on sinne aina laitettu ja siellä onkin melkein tonni. Mutta kyllä kiukuttaa, minkälaisen nihilistin kanssa on tullutkaan lisäännyttyä, veloittaa nyt oikeasti omalta pojalta tuommoista?!?
Ei mulla muuta, piti vaan johonkin avautua...

Re: Nihilisti exä-isä

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   25.8.25 17:37:51

Ei ole todellista :(

(Ellei puhelin "hajoa" kerran kuussa, nyt ei yhtään vaikuta siltä)

Päivämäärä:   25.8.25 17:50:39

Ja pojan kirjat on isällään, näin aikanaan sovittiin koulukyytien takia, joten on saanut myös lapsilisät eron jälkeen, eikä elareita makseta kumpaankaan suuntaan...
Ennen kuin joku niistä keksii alkaa mussuttamaan... :/

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.25 17:51:44

Miten oikein ymmärrät nihilismin? Koska tuo ei sitä ole.

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   25.8.25 17:53:59

No eikös tuo 85 e menny niistä lapsilisät??!
Ja jollain Temu välineillä korjas?
Pyytäkää kuitti, ihan vaan koska.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.8.25 17:58:26

Paljon halvemmallakin saa toimivia puhelima kuin 370€.

Lähettäjä: kklr 
Päivämäärä:   25.8.25 17:58:39

Anna eksän pitää se vanha puhelin ja vaadi häntä maksamaan siitä pojan tilille 100 e.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.8.25 17:58:40

Kannattaa jatkossa selvittää sanojen merkitys ennen kuin niitä käyttää täysin väärässä asiayhteydessä.

Päivämäärä:   25.8.25 18:04:20

"Paljon halvemmallakin saa toimivia puhelima kuin 370€."

No toki saa, mutta koska hän ei juurikaan pyytele tai vaadi mitään, niin halusin ostaa mieleisen, sen kerran kun ollaan jotain hommaamassa. Doron olis tainnut saada 70€...

"LähettäjäÄllö

Päivämäärä25.8.25 17:58:40

Kannattaa jatkossa selvittää sanojen merkitys ennen kuin niitä käyttää täysin väärässä asiayhteydessä."

Syvästi pahoillani, kun en tässä v#tutuksessa tullut tarkastaneeksi asiaa!

Päivämäärä:   25.8.25 18:07:42

Meillä päin siis nihilisti-sanalla on tavattu tarkoittaa itsekästä ja pihiä henkilöä. Seutukohtaisia eroja varmaan nämäkin...

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   25.8.25 18:07:55

Ällö paraskin puhuja, etkö itse ollut juuri ymmärtänyt täysin väärin erään toisen sanan XD

Päivämäärä:   25.8.25 19:51:53

Onko ne lapsilisät mennyt lapsen tilille vai poika itse säästänyt tilille? Sehän on rikos mennä sörkkimään lapsen tililtä rahaa itselle...

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   25.8.25 19:55:44

Isällä ei ole mitään oikeutta ottaa rahaa lapsen tililtä joten voit ilmoittaa että palauttaa rahat välittömästi.

Päivämäärä:   25.8.25 19:58:47

**, minkähän sanan? :)

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.8.25 20:03:08

Käske isän palauttaa rahat välittömästi, voit uhata rikosilmoituksella. Lapsen tililtä ei saa ottaa rahaa vaikka käyttöoikeus sinne olisikin.

Päivämäärä:   25.8.25 20:03:49

Puulaaki

Päivämäärä:   25.8.25 20:07:54

**, ja myös etsin teille lähteen, josta tuo termi tulee - et ilmeisesti lukenut sitä? Ravintola-alan slangia tuo puulaaki, kysypä keltä vaan alalla bankettia tehneeltä.

Päivämäärä:   25.8.25 20:10:01

Höpöhöpö

Päivämäärä:   25.8.25 20:13:24

https://www.saob.se/artikel/?unik=B_3723-0062.n8gA

Siinäpä uusintana, kohta i. Yhteistyötä tekevät ihmiset, puulaaki, eli ruotsistahan tuo ravintolaslangiin on tullut. Ihan normaali bankettitermi.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.8.25 20:53:22

Isä on varastanut ja sen pitää palauttaa rahat. Ei ole oikeutta ottaa toisen tililtä.

Tai sitte vaan toteat salaa mielessäsi että ehkä äijällä on rahat mutta sulla on poika. Harmi että.on noin inhottava ihminen.

Päivämäärä:   25.8.25 20:55:48

", n. 370€..."

Överikallis!

No. Lapsi on varmaan hyvin tyytyväinen

Päivämäärä:   25.8.25 20:58:39

Lapsilisät ei ole mennyt koskaan pojan tilille, vaan isänsä tilille kun virallisesti asuu siellä. Tilillä olevat rahat on kaikki pojalle annettuja lahjarahoja syntymäpäivänä yms.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.8.25 21:01:11

Eli pojan isä on syyllistynyt kavallukseen. Laita viesti että palauttaa rahat tai viet asian eteenpäin.

Päivämäärä:   25.8.25 21:14:51

"n. 370€..."

Överikallis!"

Mielestäni ihan keskihintainen, ja ok puhelin täysi-ikää lähestyvälle nuorelle, ja todellakin halusin pojalleni ostaa mieleisen ja toimivan puhelimen. Sen kerran kun jotain tarvitsee ja haluaa.
Isänsä toiminta tässä vaan järkyttää ja hämmentää...

Päivämäärä:   25.8.25 21:22:19

No meinaatko ap vaatia rahoja takaisin? Kuten jo monesti yllä todettu: isä ei saa nostaa rahaa lapsen tililtä.

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   25.8.25 21:26:04

370 e ei ole kallis puhelin.
Nihilisti tarkoittaa myös nipottajaa tai sellaista pilkun viilaajaa, niin onhan tuo nyt vähän niuhoa jos tilataan Kiinasta korjaussarja puhelimeen.

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   25.8.25 21:28:26

Siis puhekielessä tarkoittaa ainakin itäisessä osassa Suomea.

Lähettäjä: ovppa 
Päivämäärä:   25.8.25 22:18:12

", n. 370€..."

Överikallis!
No. Lapsi on varmaan hyvin tyytyväinen"

Okei... Miksi minusta tuntuu, ettei kenelläkään ole alle 500 e puhelimia ja todella monet ostavat vähintään tonnin puhelimen. Varsinkin teineille. Ehkä jollain pikkulapsella voi olla muutaman satasen puhelin, mutta sitä vanhemmille tuo alle 400 e puhelin olisi jo halpis.

Ostin pari kk sitten 350 e puhelimen ja minulle on naureskeltu, että se on halpis. Eli en kyllä pidä tuon hintaista mitenkään överikalliina.

Mutta tosiaan isä on varastanut lapsen tililtä rahaa ja se summa on palautettava. Tuo oli hyvä ehdotus että jättäkää se vanha puhelin hänelle ja käskekää hänen maksaa siitä satanen tai pari. Välittömästi. Ne on lapsen rahoja eikä isällä ole oikeutta koskea rahoihin.

Ota screenshot tilitapahtumista ja viesteistä ja käske hänen palautta raha välittömästi tai muuten lapsi tekee rikosilmoituksen. Ja sitten myös tekee. Mutta ensin todisteet talteen.

Lähettäjä: huawei 
Päivämäärä:   25.8.25 22:23:48

Minulla on 70€ älypuhelin jolla hoidan kaikki nykyaikaisen yhteiskunnan asiat: Julkisen liikenteen lippujen ostot, Mobilepayn, kauppojen kanta-asiakkuudet, valokuvien ottamisen (tarpeeseen), netin selaamisen (tarpeeseen), pankkiasiat, watsapin, ties mitä. Sekä tietysti perinteisen soittamisen ja tekstailun, mitä varten vekotin lienee alunperin ollutkin.

Mutta, ja se iso mutta: Sitä puhelinta käytetään ainoastaan tarpeeseen, se ei ole mikään 24/7 käteen liimaantunut lohdutuslelu.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   25.8.25 22:28:19

Isä on syyllistynyt kavalluksen, mikä on rikos. Pyydä palauttamaan rahat pojan tilille ja kerro tekeväsi muussa tapauksessa rikosilmoituksen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.8.25 22:37:57

Jokainen ostakoon puhelimensa tarpeen ja rahatilanteensa mukaan. Meillä ostetaan suht edullisia puhelimia, ellei lapset itse halua maksaa osaa saadakseen kalliimman. Eivät ole halunneet. Yhden lapsen luokkakaveri jaksoi aikansa räksyttää miten lapsellani on kaikki tavarat ihan vääränlaisia. Lopulta kyllästyin ja puutuin asiaan joka kerta. Viimeisellä kerralla reposteli lapseni tavallisia vaatteita ja kehuskeli omalla kalliilla paidallaan. Silloin satuin ihan paikalle kuulemaan asian ja muistutin, että se paita on kirpparilta ostettu, itsehän poika oli sitä sovittamassa. Sen jälkeen se ei ole enää vänkyttänyt.

Puuttukaa tilanteeseen jos joku ulkopuolinen, joka ei maksa puhelinta, vääntää siitä naamaansa.

Päivämäärä:   25.8.25 23:05:36

"Siinäpä uusintana, kohta i. Yhteistyötä tekevät ihmiset, puulaaki, eli ruotsistahan tuo ravintolaslangiin on tullut. "

Bolaget>Puulaaki>Yhtiö

Päivämäärä:   25.8.25 23:07:25

"Hilla
Päivämäärä: 25.8.25 21:26:04

370 e ei ole kallis puhelin."

Kukaan ei tarvitse 370e puhelinta, kun alle 100e saa aivan samoin toimivan.

Päivämäärä:   25.8.25 23:34:59

. Luepa tuo linkki ihan ajatuksella.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   25.8.25 23:48:44

Poika hajottaa puhelimen. Poika maksaa.

Minä rakensin pojalleni asunnon.
Poika rikkoi. Poika korjasi.
Ei ne muuten opi

Päivämäärä:   25.8.25 23:49:19

”Kukaan ei tarvitse 370e puhelinta, kun alle 100e saa aivan samoin toimivan.”

Jokainen ostaa juuri sen hintaisen kuin haluaa.

Päivämäärä:   25.8.25 23:49:56

Niin, se uuden puhelimen hintahan ei ollut mikään pointti tässä, vaan se että isänsä nosti pojan tililtä rahat itselleen vanhan korjauksesta...

Päivämäärä:   25.8.25 23:52:28

", se uuden puhelimen hintahan ei ollut mikään pointti tässä, vaan se että isänsä nosti pojan tililtä rahat itselleen vanhan korjauksesta..."

Ja tämä oli täysin oikein.
Ei hän itselleen sitä nostanut, vaan kuluihin.
75€ on halpa hinta

Päivämäärä:   26.8.25 00:19:53

Remontti Riku, ei lapselta laskuteta tuollaisia, tietenkään! Mitäs, jos lapsella olisi mennyt kengät rikki - laskuttaisiyko nekin? Vanhempien kuuluu huolehtia lapsen tarpeista.

Päivämäärä:   26.8.25 00:33:49

Ällö,
Huoltajuus kuuluu

Mutta tässä tapauksessa poika on itse rikkonut, niin itse maksaa. Näin sanoo myös laki.
Kulutustavarat on eri asia.

Päivämäärä:   26.8.25 00:39:53

Moni eronnut isä ei tiedä oikeuksistaan.
Vaikka on yhteishuoltajuus, niin usein isä maksaa äidille elatusapua.
Niistä päivistä, kun lapset ovat isän luona, niin myös äidin täytyy maksaa sama summa.
Tätä eivät monet tiedä.
Minä tappelin Käräjillä asti kuusi vuotta, että sain lapset itselleni ja se kannatti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.